Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Silmaauki
    BTCF Member
    • Jan 2015
    • 1900
    • Turku

    Jaa, en sitä toista lukenut, kun otsikossa oli toi ykkössarja mainittuna. Mutta tuossakin todetaan, että Sports tai M-sports, joten ei tuo mitenkään rajoitu vain M-sport osiin vaan kyllä se mun (muualta) lukeman perusteella liittyy kaikkiin malleihin. Saatan toki ymmärtää väärin.

    Toi retrofittauskommentti on kyllä mun mielestä outo. Miten valmistaja voi tietää kuka on retrofittauksen tehnyt? Viedäänkö näistäkin (joissakin tilanteissa) tiedot BMW:n tehdasjärjestelmään?
    E93 335i Aarre, Montego blue
    E90 318i talvipulkka

    Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

    Comment

    • Panzerfaust
      Bimmer Rookie
      • Oct 2009
      • 58
      • Oulu

      Valmistaja ei sitä voi tietääkään, vaan tässä kamppiksessa varmistetaan että vakioratillisessa autossa on edelleen vakioratti paikallaan. Jos ei ole, niin mahdollista bägihommaa tiedossa.

      Comment

      • Nikoooooo
        Newbiemmer
        • Mar 2025
        • 2
        • Suomi

        Moro, osaisko joku videon perusteella kertoa mikä vikana? Ilmastointi päällä kuuluu sisällä ujellusta ja koneesta tuollainen ”rohina”. Ilmastointi tänään täytetty eikä vaikutusta asiaan.
        Visit this link to play the video: 6320197E-FC8E-4DA6-9A39-29AB4A4CD53B.mp4

        Comment

        • Danukos
          Alueaktiivi
          • Feb 2011
          • 1138
          • pks

          Kellään hyviä veikkauksia mikä on rikki tai mitä on voinut tapahtua. E90 325iA LCI.

          Sisustan siistimisen ja kattoverhoilun irroittamisen tieltä nostin kuljettajan istuimen pois autosta. Autosta istuimelle tulee kaksi kaapelia omilla liittimillä, iso keltainen ja pieni valkoinen. Apukuskin penkkiin en koskenut muilta osin kuin irroitin turvavyön kiinnityksen penkistä. Kattoverhoilu ja muut sisutan osat kiinni ja kuljettajan penkki takaisin paikalleen. Virrat päälle ja käyntiin. CIC ilmoittaa airbag herjan "passenger restraint system malfunction - Fault in passender-restraint system affecting airbag, belt tensioner or belt-force limiter."

          Vikakoodit lukuun. Ainoa koodi "C581 - No response from the ETC module on request messages". Mitään airbagiin tai sen toimintaan liittyvää koodia ei ole. Kokeilin ladata auton akun täyteen ja tarkistin kaikki sulakkeet. Sulakkeet ehjät ja akku täyteen ladattuna vika ei poistu. Apukuskin ituinta en ole koskaan irroittanut enkä tätä ennen kosken edes liittimiin. Kuskin penkin olen nostanut autosta ulos aiemmin jo muutamia kertoja.

          Voiko olla vaan niin huono tsägä käynyt, että turvavyön kiristin mennyt jostain syystä huonoksi? Tai penkin "tunnistinmatto" vioittunut itsestään? Sen verran googletin, että E9x on ollut joskus takaisinkutsu apukuskin penkin tunnistinmattoon littyen mutta se on ilmeisesti koskenut lähinnä alkupään malleja.

          En myöskään löydä mitään fiksua googlettamalla C581-koodia.

          Kellään hyviä ideoita mitä kannattaisi vielä tehdä ennen kuin lähden kokeilemaan tuota turvavyön kiristimen vaihtoa?
          E90 325iA LCI ///M-Sport -09 Sapphire Schwartz
          Ex - E34
          ///M5 -90 Alpin Weiss II

          Comment

          • Silmaauki
            BTCF Member
            • Jan 2015
            • 1900
            • Turku

            Eikös nuo liittimet kannata ainakin käydä läpi. Jos vaikka se liitin on vaan huonosti paikallaan. Ehkä oot tämän tosin jo käynyt läpi.
            E93 335i Aarre, Montego blue
            E90 318i talvipulkka

            Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

            Comment

            • AmateurDrive
              Bimmer Rookie
              • Mar 2024
              • 33
              • Ylä-Savo

              Taas olisi aika vaihdella öljyt+suodatin sekä tehdä Forte-pesu omaan N52:een. Motonetistä ostin uuden Elringin öljypropun myös, mutta laitoin merkille joskus aiemmin että se on pidempi kuin orkkis/paikallaan oleva. Äkkiä tuntuisi ettei väliä, mutta onko tuolla mitään tiellä kuten loiskelevyn reunaa tms, johon pidempi proppu voisi tökätä? Kataloogin ja varaosamyyjän mukaan on kuulemma tähän koneeseen sopiva.

              Comment

              • AmateurDrive
                Bimmer Rookie
                • Mar 2024
                • 33
                • Ylä-Savo

                Originally posted by AmateurDrive View Post
                Taas olisi aika vaihdella öljyt+suodatin sekä tehdä Forte-pesu omaan N52:een. Motonetistä ostin uuden Elringin öljypropun myös, mutta laitoin merkille joskus aiemmin että se on pidempi kuin orkkis/paikallaan oleva. Äkkiä tuntuisi ettei väliä, mutta onko tuolla mitään tiellä kuten loiskelevyn reunaa tms, johon pidempi proppu voisi tökätä? Kataloogin ja varaosamyyjän mukaan on kuulemma tähän koneeseen sopiva.
                Näemmä sopi toi pidempikin proppu, joten laitoin sen öljynvaihdon yhteydessä. Toki pyöritin sormin melkein loppuun ja sitten vasta kiristys. Vanhojen öljyjen sekaan kaadoin 6 desiä Forte New Gen Motor Flushia ja annoin käydä korotettua (1200rpm) joutokäyntiä puoli tuntia ja laskin pois joka tipan, uusiksi öljyiksi castrolin 5w40 04-LL-luokituksella ja sekaan vielä Forte Fortifierit. Vielä en osaa sanoa vaikutuksista, koska ajoo vasta 30km, kun huohotin rempan jälkeen öljyn kulutus oli välilä 0,4-0,6l/1000km josta tietysti toivosin pääseväni vielä alas. ISTAlla sain öljynvaihdon kuitattua, mutta nyt sitten sellanen outo juttu että tyhjäkäynti ollut koko päivän normaalia korkeammalla siinä 750-800rpm, kun normaalisti 600rpm. Käynti ei hummaa tai aaltoile, on vaan koholla, mikähän tuota voisi aiheuttaa? Tai mitä anturiarvoa lähtisin jahtaamaan, kun vikakoodit DME:ssa on vaan pienemmästä DISAsta (olleet siellä ainakin puolen vuoden ajan jo), onko mulla joku häikkä Valvetroncissa vai massamittari vaan likainen?

                Comment

                • AmateurDrive
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2024
                  • 33
                  • Ylä-Savo

                  Vaihdoin eilen uuden pienemmän DISAn ja vikakoodit nollasin ISTAlla, ei ainakaan palanneet DMEn puolelle nuo kaksi siellä aiemmin kummitellutta koodia. Onnistui muuten helposti imusarjaa irroittamatta kun vähän kikkaili Auton käynti tosin tuntuu yhä samalta noin perstuntumalta. Edelleen tekee vielä että tyhjäkäynti jää 800rpm ja joinakin päivinä taas pysyy siellä 600rpm. Mietin voisiko likainen MAF tehdä tuota, vaikkei kyllä anna mitään siihen viittaavaa vikakoodia?

                  Comment

                  • Kirjuri
                    Newbiemmer
                    • Aug 2024
                    • 7
                    • Finland

                    Päivitystä hieman omaan E90 325i (N52B25) öljynkulutus ongelmaan (1l/1000km), autoon tehtiin melkein 5 tonnin moottori remontti josta maksoin loppujen lopuksi itse 800e, loput meni liikeen piikkiin. Taistelin tämän asian takia yli puoli vuotta, mutta nyt autolla on ajettu rempan jälkeen n. 4 tonnia ja edelleen on maksimissa öljyt, joten kyllä nyt kelpaa. Moottoriin vaihdettiin vaikka mitä että korjaamo uskalti antaa siihen takuun, jakoketju, kaikki laakerit, männän renkaat, venttiilin varren kumit, öljypumpun ketju ja aivan kaikki koneen tiivisteet.

                    Comment

                    • Silmaauki
                      BTCF Member
                      • Jan 2015
                      • 1900
                      • Turku

                      Originally posted by Kirjuri View Post
                      Päivitystä hieman omaan E90 325i (N52B25) öljynkulutus ongelmaan (1l/1000km), autoon tehtiin melkein 5 tonnin moottori remontti josta maksoin loppujen lopuksi itse 800e, loput meni liikeen piikkiin. Taistelin tämän asian takia yli puoli vuotta, mutta nyt autolla on ajettu rempan jälkeen n. 4 tonnia ja edelleen on maksimissa öljyt, joten kyllä nyt kelpaa. Moottoriin vaihdettiin vaikka mitä että korjaamo uskalti antaa siihen takuun, jakoketju, kaikki laakerit, männän renkaat, venttiilin varren kumit, öljypumpun ketju ja aivan kaikki koneen tiivisteet.
                      Hyvä, että selvisit noin pienellä kustannuksella.
                      E93 335i Aarre, Montego blue
                      E90 318i talvipulkka

                      Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                      Comment

                      • Danukos
                        Alueaktiivi
                        • Feb 2011
                        • 1138
                        • pks

                        Originally posted by Danukos View Post
                        Kellään hyviä veikkauksia mikä on rikki tai mitä on voinut tapahtua. E90 325iA LCI.

                        Sisustan siistimisen ja kattoverhoilun irroittamisen tieltä nostin kuljettajan istuimen pois autosta. Autosta istuimelle tulee kaksi kaapelia omilla liittimillä, iso keltainen ja pieni valkoinen. Apukuskin penkkiin en koskenut muilta osin kuin irroitin turvavyön kiinnityksen penkistä. Kattoverhoilu ja muut sisutan osat kiinni ja kuljettajan penkki takaisin paikalleen. Virrat päälle ja käyntiin. CIC ilmoittaa airbag herjan "passenger restraint system malfunction - Fault in passender-restraint system affecting airbag, belt tensioner or belt-force limiter."

                        Vikakoodit lukuun. Ainoa koodi "C581 - No response from the ETC module on request messages". Mitään airbagiin tai sen toimintaan liittyvää koodia ei ole. Kokeilin ladata auton akun täyteen ja tarkistin kaikki sulakkeet. Sulakkeet ehjät ja akku täyteen ladattuna vika ei poistu. Apukuskin ituinta en ole koskaan irroittanut enkä tätä ennen kosken edes liittimiin. Kuskin penkin olen nostanut autosta ulos aiemmin jo muutamia kertoja.

                        Voiko olla vaan niin huono tsägä käynyt, että turvavyön kiristin mennyt jostain syystä huonoksi? Tai penkin "tunnistinmatto" vioittunut itsestään? Sen verran googletin, että E9x on ollut joskus takaisinkutsu apukuskin penkin tunnistinmattoon littyen mutta se on ilmeisesti koskenut lähinnä alkupään malleja.

                        En myöskään löydä mitään fiksua googlettamalla C581-koodia.

                        Kellään hyviä ideoita mitä kannattaisi vielä tehdä ennen kuin lähden kokeilemaan tuota turvavyön kiristimen vaihtoa?
                        Tämä ratkesi lopulta niin, että luettiin ja nollattiin koodit ISTA:lla. Eli tuo mun bimmerlink softa ja OBD palikka osoittautuikin surkeaksi kapistukseksi joka ei osannut diagnosoida oikein. Ei siis ollutkaan mitään oikeita vikoja vaan riitti että koodit kuittaa asiallisella työkalulla ja homma rock.
                        E90 325iA LCI ///M-Sport -09 Sapphire Schwartz
                        Ex - E34
                        ///M5 -90 Alpin Weiss II

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎