Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x alustan päivitystä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Veeksi
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2175
    • Kuopio

    Jos kerta haluaa noin 10mm budjettimadalluksen, niin hakee Bilteman madallussarjan (pultit ja pidikkeet joilla voi puristaa vähän kierrejousia kiinnemmäks).
    BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
    BMW E63 630iA '05

    Comment

    • Palehti
      Bimmer Rookie
      • Jan 2005
      • 141
      • Klaukkala

      Originally posted by Jonhi View Post
      Asentelin tossa supersportin madaltavat jousilautaset H&R jousien kaveriks ja nyt jousien 3 ylintä kierrettä hankaa toisiinsa..

      Onko kellään käynyt noin? Ja miten ne voi aiheuttaa tuollaisen ongelman..:think Mahtaakohan jousi toimiakkaan täysin oikein tuollaisessa tapauksessa?
      Pyöriikö jousilautanen nyt ihan varmasti vapaasti yläpään laakerissa?
      Onko laakerit ehjät?
      Onko madaltava jousilautanen liian syvä, että ottaa yläpään laakerin runkoon kiinni?
      Ottaako jousilautanen auton runkoon kiinni?
      Ei jousen pitäisi hyppiä, eikä tärähdellä, kun siinä on kuitenkin niin paljon painoa päällä.
      Jousen saa hiljaiseksi puutarhaletkulla, mutta uskon syyllisen nyt olevan muualla. Tai sitten jousi ei vaan yksinkertaisesti sovi käytettyyn jousilautaseen.
      i4 M50, E46 325 CiA avo, Suzuki Katana 2022
      ex E39 M5 2001 Anthracite, M550D, F11 525D N57, F36 435D, Model 3 Perf, jne

      Comment

      • Jonhi
        BTCF Member
        • Mar 2013
        • 166
        • Espoo

        Originally posted by Palehti View Post
        Pyöriikö jousilautanen nyt ihan varmasti vapaasti yläpään laakerissa?
        Onko laakerit ehjät?
        Onko madaltava jousilautanen liian syvä, että ottaa yläpään laakerin runkoon kiinni?
        Ottaako jousilautanen auton runkoon kiinni?
        Ei jousen pitäisi hyppiä, eikä tärähdellä, kun siinä on kuitenkin niin paljon painoa päällä.
        Jousen saa hiljaiseksi puutarhaletkulla, mutta uskon syyllisen nyt olevan muualla. Tai sitten jousi ei vaan yksinkertaisesti sovi käytettyyn jousilautaseen.
        Pyörii.
        On ehjät, pöydällä niitä vielä pyöriteltiin ja hyvin pelas. Tietysti senkin vois kokeilla vaihtaa varmuudeks..
        Ei ainakaan mitä pöydällä sitäkin pyöriteltiin niin ottanut.. Täytyy vielä purkaa kun ehtii ja varmistaa sekin..
        Tätä yritettiin tänään tutkia, mutta sinne melkein mahdoton nähdä kun paino päällä ja heti kun autoa keventää pauke loppuu.. Tosin aika outoa jos vain toiselta puolelta ottais..
        E93 330dA LCI -10 M-Sport
        F31 320d -12 Luxury Line

        Ex's
        E36 320i -91, E46 325Ci -01 AC Schnitzer, E46 323 -99 M-Sport, E46 328 -00 M-sport, E46 323i -99
        E90 320d -06, E90 320d -05, E90 330d LCI -10 M-Sport, E90 320d -06

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          Originally posted by Jonhi View Post
          Pyörii.
          On ehjät, pöydällä niitä vielä pyöriteltiin ja hyvin pelas. Tietysti senkin vois kokeilla vaihtaa varmuudeks..
          Ei ainakaan mitä pöydällä sitäkin pyöriteltiin niin ottanut.. Täytyy vielä purkaa kun ehtii ja varmistaa sekin..
          Tätä yritettiin tänään tutkia, mutta sinne melkein mahdoton nähdä kun paino päällä ja heti kun autoa keventää pauke loppuu.. Tosin aika outoa jos vain toiselta puolelta ottais..

          Prikka väärällä puolella, tai unohtui? Se prikka kuuluu sitten sinne laakerin ja jousilautasen väliin
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • Jonhi
            BTCF Member
            • Mar 2013
            • 166
            • Espoo

            Originally posted by bemu2000 View Post
            Prikka väärällä puolella, tai unohtui? Se prikka kuuluu sitten sinne laakerin ja jousilautasen väliin
            Sekin paikoillaan.. No katsotaan viisastutaanko ensi viikolla jos ehtis purkaan sen verran et näkis onko se ottanut kiinni johonkin..
            E93 330dA LCI -10 M-Sport
            F31 320d -12 Luxury Line

            Ex's
            E36 320i -91, E46 325Ci -01 AC Schnitzer, E46 323 -99 M-Sport, E46 328 -00 M-sport, E46 323i -99
            E90 320d -06, E90 320d -05, E90 330d LCI -10 M-Sport, E90 320d -06

            Comment

            • Iltsu
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2004
              • 778
              • Espoo

              Mistä saisi m sport-jousia? Ei juuri näy käytettyjä myynnissä. Mihin jengi hukkaa jousensa kun päivittää alustaa?

              Ajattelin että voisi olla riittävä ratkaisu Konin FSD-iskareiden kanssa.
              Tesla Model Y Performance
              E36 318iS "jäärata/rallicross"

              Comment

              • Tourister
                BTCF Member
                • Jul 2012
                • 834
                • Kotka

                Originally posted by Iltsu View Post
                Mistä saisi m sport-jousia? Ei juuri näy käytettyjä myynnissä. Mihin jengi hukkaa jousensa kun päivittää alustaa?

                Ajattelin että voisi olla riittävä ratkaisu Konin FSD-iskareiden kanssa.
                Tuolla lojuis tallin nurkassa yks m-sport alusta, mut tavallaa vähän hölmö lähtee myymään koska ei noista oikein kehtaa kummosia pyytää, ja jos joskus tulee tarvettaa asentaa se takasin :think mikä nyt on hyvin epätodennäköstä
                e30 328i Alpinweiss 2
                e46 330i M-sport2

                Comment

                • Veeksi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 2175
                  • Kuopio

                  Mullakin on käytetty M-Sport alusta jos joku kaipaa. Lisäks on E93:n M-sport kallistuksen vakaajat (jotka on jäykimmät OEM versiot jos ei M-sarjalaisen vakaajia oteta huomioon).
                  BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                  BMW E63 630iA '05

                  Comment

                  • Iltsu
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2004
                    • 778
                    • Espoo

                    Originally posted by Tourister View Post
                    Tuolla lojuis tallin nurkassa yks m-sport alusta, mut tavallaa vähän hölmö lähtee myymään koska ei noista oikein kehtaa kummosia pyytää, ja jos joskus tulee tarvettaa asentaa se takasin :think mikä nyt on hyvin epätodennäköstä
                    Muuten ihan hyvä, mutta jos ne on tosta 320d:stä niin ei käy kutoskoneiseen. Joo, kuulostaa oudolta miten joku haluaa msport-jouset laittaa

                    Jos ne 15mm pudottaa keulaa vakiosta, niin se riittää näille etelän teille. Itelle ei toi ulkonäkö enää tässä iässä merkkaa niin paljo...
                    Tesla Model Y Performance
                    E36 318iS "jäärata/rallicross"

                    Comment

                    • Jusu^
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 1440
                      • Seinäjoki

                      Ja minullakin on m-sport jouset

                      F11 M550d -13
                      F15 X5 30d -14 M-Sport
                      E46 M3 Cabrio -03
                      E92 Drifter
                      ex: E91 ///M3D -07
                      ex: E90 M335D -08
                      ex: E46 M3 Cabrio -01
                      ex: E38 L7 -98

                      Comment

                      • Veeksi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 2175
                        • Kuopio

                        Johan oli erikoinen tuo omakin auto ajaa vielä kun ei ole kulmia säädetty ja on M-hilppeet edessä ja Eibach/Bilstein B12 pro-kit. Ohjaus ei palauttanut vaan päinvastoin kun alkoi kääntämään niin ratti kääntyi itsestään vaan lisää . Mutta yllättävän suoraan meni silti maantiellä.

                        Muuten en alustan kovuudessa hirveitä eroja huomannut, mutta terävissä töyssyissä kuten siltojen saumoissa nasahtaa nyt vähän turhankin kovasti. Muutoin tuntuu ehkä jopa M-sportia miellyttävämmältä.

                        Mutta nyt kun on edessä äMMäläisen tukivarret, jotka vääntää camberia negatiivisemmaksi, niin miten kulmien säätäjää pitäis ohjeistaa? Jenkkifoorumeilta oon ymmärtänyt, että kulmat pitäis muuten vetää normaaleiksi, mutta etu camberit niin negatiiviseks kuin saa (käytännössä -0,5 ja -1,0 välille)? Onko näin?

                        Edit: Kävin ne H&R:n tangot hakemassa. On kyllä jäykät. Ei minun haukkarilla taipuneet yhtään.
                        BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                        BMW E63 630iA '05

                        Comment

                        • polkuauto
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2006
                          • 168

                          Originally posted by Jonhi View Post
                          Sekin paikoillaan.. No katsotaan viisastutaanko ensi viikolla jos ehtis purkaan sen verran et näkis onko se ottanut kiinni johonkin..
                          Niin ja onhan se prikka oikein päin? Se on kupera toiselta puolen ja jumittaa ohjauksen varmasti aika tehokkaasti, etenkin paino päällä.

                          Comment

                          • Tiik
                            BTCF Member
                            • Apr 2012
                            • 497
                            • Vantaa

                            Onko kenelläkään muuten postata tähän "ohjearvoja" hyvästä nelipyöräsuuntauksesta? Oma kikkare menee alkuviikosta coilien asennukseen ja sitten pitäisi saada kulmat kohilleen...

                            Comment

                            • Jonhi
                              BTCF Member
                              • Mar 2013
                              • 166
                              • Espoo

                              Originally posted by polkuauto View Post
                              Niin ja onhan se prikka oikein päin? Se on kupera toiselta puolen ja jumittaa ohjauksen varmasti aika tehokkaasti, etenkin paino päällä.
                              Pitäis olla, en nyt muista miten päin se sinne tuli laitettua.. Kysytään nyt varmuudeksi vielä, että kummin päin sen kuuluu olla? Voi tarkistaa senkin sitten samalla..
                              E93 330dA LCI -10 M-Sport
                              F31 320d -12 Luxury Line

                              Ex's
                              E36 320i -91, E46 325Ci -01 AC Schnitzer, E46 323 -99 M-Sport, E46 328 -00 M-sport, E46 323i -99
                              E90 320d -06, E90 320d -05, E90 330d LCI -10 M-Sport, E90 320d -06

                              Comment

                              • Tiik
                                BTCF Member
                                • Apr 2012
                                • 497
                                • Vantaa

                                Viirupuoli (eli kupera) ylöspäin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎