Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x alustan päivitystä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • maagi
    Bimmer Rookie
    • Jan 2012
    • 191
    • Varkaus

    Mitäs arvon raati on mieltä istuvuudesta? Eibach Pro-Kit 35/25 mm laitettu M-Sport-alustan tilalle. Lisäksi takana 15 mm ja edessä 10 mm spacerit.
    Omaan silmään tasapainotti keulan ilmettä kummasti (poisti keulimisen)

    G26 i4 M50 Portimao Blue '23 & G05 X5 45e Mineral White '20 & F10 M5 Singapore Grau '13

    Comment

    • Jalippo
      Bimmer Rookie
      • Oct 2010
      • 55
      • Seinäjoki

      Toihan ^^ näyttää ihan pirun hyvältä ja tasapainoiselta! Onnistunut madallus kaikenkaikkiaan, etenkin jos ajettavuus säilyi hyvänä.

      Samalla voisin esittää (tyhmän) vastakysymyksen, eli onko vakioalustassa ja M-sport alustassa muutakin eroa iskunvaimennuksen osalta kuin jouset?

      M-sportissa taitaa olla tukevammat puslat jne, mutta ovatko itse iskunvaimentimet samat, eli voiko M-sport jouset heittää suoraan vakiotolppiin?
      Mikäli en löydä järkeviä jousilautasia E91 LCI etupäähän (vakioalusta), niin silloin voisin harkita pelkkien M-sport jousien metsästämistä etupäähän, jolloin pienen keulimisen saisi kuriin.

      Edellinen A4 oli sen verran tontissa ja jäykkä Eipachin säädettävä alusta, että nyt tuo pappakorkeus tuntuu paremmalta.
      BMW F10 530d xDrive M-sport

      Comment

      • Puistis
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2013
        • 849
        • 09

        Originally posted by Jalippo View Post
        Laitahan Puistis kuvia tulemaan ja samalla voit vinkata mistä hommasit nuo lautaset.

        Omaan E91 LCI malliin olisi hakusessa juurikin etupäähän madaltavat lautaset, eli nuo saattaisi käydä päikseen?
        Jousilautaset tilasin täältä: http://www.maxxtune.de/product_info....-suft015-.html
        Ja tosiaan tuli vielä ilman postikuluja.

        Jonkin verran noilla jousilautasilla jää wheel gappiä, mutta pääseepähän hidastetyöyssyjen yli ilman raapimisia. Eipä noilla mitään huomattavaa madallusta tule, mutta ajo-ominaisuudet(mukavuus) kuitenkin säilyy alkuperäisen tasolla. Vanhuus ei näköjään tule yksin kun ei viitsi enää tinkiä mukavuudesta
        Attached Files
        Last edited by Puistis; 26-06-2013, 14:42. Reason: Tarkennuksena, jos ei huomaa eroa niin ennen kuvassa on rekkari sutattuna.

        Comment

        • Dualfun
          Moderator
          • Jan 2003
          • 17837
          • PKS

          Originally posted by Jalippo View Post
          Samalla voisin esittää (tyhmän) vastakysymyksen, eli onko vakioalustassa ja M-sport alustassa muutakin eroa iskunvaimennuksen osalta kuin jouset?
          M-Sport alusta eroaa vakioalustasta:
          -Iskarit
          -Jouset
          -Kallistuksenvakaajat
          -Etuyläpäät
          -Pohjaanlyöntikumit
          -Tehtaalla säädetty hieman agressiivisemmat rengaskulmat

          Puslissa, reaktiotangoissa, tukivarsissa ym. ei ole eroja E9x malleissa.
          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

          E28 ///M535i '87 zinnoberrot

          ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
          ½ E36
          ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
          Muut talouden vehkeet:
          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
          Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

          Comment

          • kooma
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2004
            • 1016
            • Pikis

            Lisäisin vielä että vakioalustan lisäksi on kolme eri "urheilualustaa" eli sports suspension settings S226A, m-sport alusta S704A ja bmw performance alusta SZP5A.
            Tällä hetkellä: F20 120d M-Sport, i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

            Comment

            • Jalippo
              Bimmer Rookie
              • Oct 2010
              • 55
              • Seinäjoki

              Kiitos hyvistä vastauksista!

              Taidan siis tilata Puistiksen linkkaamat jousilautaset, kun tavoitteena on saada etupäätä 15 - 20 mm alaspäin ajo-ominaisuuksien juuri muuttumatta.
              Jousilautasilla voin jäädä muutaman millin tavoitteesta, mutta parempaan suuntaan kuitenkin mennään. Tietysti jos gurut sanoo että mielummin laittaa M-sport jouset eteen, niin tämäkin optio huomioidaan.

              Kyseessä siis vakioalustalla oleva auto ja tuo pieni keuliminen häiritsee välillä:



              Edit: ja nyt kun katsoi kuvaa tarkemmin niin takapäässä häiritsee kun renkaat ovat liian sisällä, joten 10 - 15 mm spacerit voisi olla paikallaan sinne.
              Last edited by Jalippo; 26-06-2013, 10:20.
              BMW F10 530d xDrive M-sport

              Comment

              • Dualfun
                Moderator
                • Jan 2003
                • 17837
                • PKS

                Originally posted by Jalippo View Post


                Edit: ja nyt kun katsoi kuvaa tarkemmin niin takapäässä häiritsee kun renkaat ovat liian sisällä, joten 10 - 15 mm spacerit voisi olla paikallaan sinne.
                Njoo, sinulla on kuitenkin LCI malli, joten takana raideleveys on jo 16mm suurempi kuin alkupään malleissa. Eipä tuo kovin pahalle näytä.
                E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                ½ E36
                ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                Muut talouden vehkeet:
                E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                Comment

                • AnttiL
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2011
                  • 61
                  • Helsinki

                  Originally posted by kooma View Post
                  Lisäisin vielä että vakioalustan lisäksi on kolme eri "urheilualustaa" eli sports suspension settings S226A, m-sport alusta S704A ja bmw performance alusta SZP5A.
                  Mitä eroa on tuolla sportti alustalla verrattuna m-sporttiin? Itse olen ollut siinä uskossa että omassa E91:ssä on m-sport alusta mutta siinähän onkin toi S226A sportti.
                  BMW E70 LCI xDrive30d

                  Comment

                  • kooma
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2004
                    • 1016
                    • Pikis

                    Originally posted by AnttiL View Post
                    Mitä eroa on tuolla sportti alustalla verrattuna m-sporttiin? Itse olen ollut siinä uskossa että omassa E91:ssä on m-sport alusta mutta siinähän onkin toi S226A sportti.
                    Jos oikein osaan realoem listoja tulkita oman autoni osalta niin etuvakaaja on sama, iskarien osanumerot eroaa. S226A on vakiovakaaja takana mutta muuten eroaa vakiosta samojen palikoiden osalta kuin S704A. Jousista ei ole tietoa kun niistä sanotaan vain että contact dealer. Tuo voi hyvinkin riippua vuosimallista ja auton mallista että mitä pakettiin kuuluu.

                    Koomista on että jos katsoo performance suspension retrofit kittiä niin siinä lukee että jos on S704A m sport optio niin sitten pitää hankkia vielä erikseen vakiovakaaja taakse
                    Tällä hetkellä: F20 120d M-Sport, i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                    Comment

                    • bear3
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2008
                      • 131
                      • laitila

                      nyt on itelläki tullu toi alustan päivitys ajankohtaisex,ja tämä viestiketju tullu luettuu parikin kertaa läpi.
                      semmonen tilanne olis et pitäis ainoastaan keulaa saada alas n.30mm,koska takana keskiöstä kaareen 345mm ja edessä 370mm,ja tää siis o vakio alusta.

                      tuntuu toi neliveto ja diesel kutonen tuottavan ongelmia iskareiden suhteen,koni fsd tai alkuperäiset tiskiltä,ei ole autokeskuksen mukaan saatavana m-sport tai minkäänlaisia performance iskareita 330xd:hen.

                      jouset löytyis weiteciltä 30/00 ebay 115e,mut sopivuuslistas ei oo 330xd:tä,330xi kyl o mut ei diesel .mahtaako noi madaltavat jousilautasetkaa olla samoi 4wd ku 2wd?

                      jos jollai olis infoo nii olis tervetullutta,alkaa jo tää pähkäily riittää

                      kärryhä ol e91 330xd 2007
                      "itse tein...siksi hyvä "

                      e91 330xd 2007

                      Comment

                      • Puistis
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2013
                        • 849
                        • 09

                        Originally posted by bear3 View Post
                        mahtaako noi madaltavat jousilautasetkaa olla samoi 4wd ku 2wd?
                        Tietääkseni ei sovi nelivetoon.

                        Comment

                        • Casull
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2010
                          • 207
                          • Nivala

                          Minusta niillä jousilautasilla ei ole muuta ero kuin korkeudessa n.6mm
                          Omaanikin meinasin moiset laittaa joskus.

                          Iskareista:
                          Konilta saa FSD:n lisäksi myös Sport-malleja jotka sopii nelivetoihin.
                          Bilsteinilläkin oli useammat erilaiset.
                          Koni Sportit tilaan omaani ennen lumien tuloa.

                          Iskareiden kanssa pitää sitten uusia myös ne yläpään kumit eteen ja taakse, taakse mielellään myös ne alakumit, kolina ei muuten lopu.


                          Puslista:
                          Nelivetoisissa puslat ovat samat riippumatta siitä onko M-Sport vai ei.
                          BMW-performanceosat on sitten ihan eri kaliperia (myös hinnaltaan!), samoin taakse saatavat M3:n osat (näiden hinnat on ihan siedettävät).
                          Musta E90 330 xda -05 kaikilla mausteilla, Powered by Karala
                          Läppäleikkaukset, puslanvaihdot, jarrulevysorvaukset, jyrsin- yms. koneistushommat ja muuta teknistä vertaistukea E90:iin Nivalan seudulla: 0405113911

                          Comment

                          • bear3
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2008
                            • 131
                            • laitila

                            okei,kyl niit iskari vaihtoehtoi sit näköjään on,pitää vaa löytää okea liike mistä kysel.

                            no mites noitte jousien kans xd vastaan xi,taitaa bensa kone ol senverran kevyempi et ei käy,kun xi:hin olis sopivalla madalluksel jousii 30/00?
                            "itse tein...siksi hyvä "

                            e91 330xd 2007

                            Comment

                            • bear3
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2008
                              • 131
                              • laitila

                              joo tuli laitettua sit alusta kuntoon,koni fsd,eibach prokit 30mm,
                              etupää laski just sopivast ja takapää... ei lainkaan(eli hyvä homma)
                              etupäähän iskarien tukilaakerit ,jotka muuten ovat nelivedossa aivan eri näköiset ja korkuiset kuin kaksvetoses.
                              takapääst meni pyöriensuuntaukses epäkeskopultti poikki,,eli molemmil puolil uudet tukivarret ja pultit,alumiini pusla-teräspultti..yhtäpuuta=puukkosaha.
                              itse olen ainakin tähän yhdistelmään tyytyväinen,poikittaiset railot ym.paikkaukset tiessä tuntuvat pehmeämmiltä mitä vakioiskareil,tosin varovaisemmin pitää ottaa hidaste töyssyt.
                              ei oo viäl tullu asvaltti erikoiskoet otettuu et vois vertail eroja mut....
                              "itse tein...siksi hyvä "

                              e91 330xd 2007

                              Comment

                              • Homebrew
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2011
                                • 349
                                • Paimio

                                Kokeillaas täälläkin.. Eli vähän miettisin tuota oman (12/2006 E91 330D 275tkm) vakioalustan kuntoa... Auto menossa narinahelojen vaihtoon parin viikon päästä ja samalla nelipyöräsuuntaukseen. Tuli mieleen, että samalla varmaan menis mukavasti paikalleen uusi alustasetti... Takapäässä vissiin joutuu joka tapauksessa purkamaan sen verran että osat sais heitettyä paikalleen samalla kertaa.

                                Mitäs kaikkea osaa tuolta kannattaisi uusia samalla kertaa? Etupäästä ainakin iskarin yläpään laakerit. Onko takana samaa hommaa edessä?

                                Ja jos jollain sattuisi olemaan päivityksessä ylimääräiseksi jäänyttä hyväkuntoista vakioalustaa kaupan niin voisin olla kiinnostunut ostamaan =)
                                Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
                                Ex. E91 330d -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎