Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x alustan päivitystä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • exhaust
    Bimmer Rookie
    • Aug 2007
    • 97
    • Kuopio

    ap vs kw variant 1

    Onko kukaan huomannut mitään yhtäläisyyttä noilla kahdella?
    Hintaeroa ainakin on huomattavasti.
    Alla linkki. Itselläkin germaani hiukan huonosti taipuu mutta kuvat on hyviä.

    F10 530d -12

    Comment

    • Kimmo-R
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2010
      • 400
      • Tampere

      Tämmöisiin törmäsin etutolppia etsiessä, voiko pitää paikkaansa Koni STR.T iskarit eteen 161e ja taakse 126e + 20e postit. Alkoi hieman kiinnostamaan.

      Last edited by Kimmo-R; 23-10-2013, 14:37.
      Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
      --Audiokit.fi--
      BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
      BMW i4 M50 Supercharged -23
      BMW i3 60Ah -14

      Comment

      • Iltsu
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2004
        • 778
        • Espoo

        Käykö pre-lci M-alusta lci malliin ja vieläpä vakioalustan tilalle? Jouset varmaan joo mutta iskarit?
        Tesla Model Y Performance
        E36 318iS "jäärata/rallicross"

        Comment

        • marko l
          Bimmer Rookie
          • Apr 2013
          • 192
          • Hirvensalmi

          Oliko jossain e90 etuiskareiden vaihtoon jotain kuvia tms apua? Kun viikonloppuna tarkoitus vaihtaa udet tolpat eteen.

          Comment

          • Dualfun
            Moderator
            • Jan 2003
            • 17837
            • PKS

            Originally posted by marko l View Post
            Oliko jossain e90 etuiskareiden vaihtoon jotain kuvia tms apua? Kun viikonloppuna tarkoitus vaihtaa udet tolpat eteen.
            Workshop Repair and Service Manuals bmw All Models Free Online

            2 Repair Instructions > 31 Front Axle > 10 Front Axle Suspension
            E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
            E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

            E28 ///M535i '87 zinnoberrot

            ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
            ½ E36
            ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
            Muut talouden vehkeet:
            E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
            Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
            Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

            Comment

            • exhaust
              Bimmer Rookie
              • Aug 2007
              • 97
              • Kuopio

              Saako E91 pyöränkulmat yleensä kohdilleen ilman esim camberlevyjä ja tankoja?
              30/25 madallus, 18" vanteet.
              F10 530d -12

              Comment

              • Raadon
                BTCF Member
                • Sep 2013
                • 55
                • PKS

                Konit

                Originally posted by Kimmo-R View Post
                Tämmöisiin törmäsin etutolppia etsiessä, voiko pitää paikkaansa Koni STR.T iskarit eteen 161e ja taakse 126e + 20e postit. Alkoi hieman kiinnostamaan.

                http://www.ebay.de/itm/KONI-Stosdamp...-/290989804652
                Mä hommasin noi Konit volvoon ja tyytyväinen olin.Noihan muuten sallii -40mm pudotuksen.
                F46 218d - 18
                Ex E 91 330 xD a -10 318 / 682

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17799
                  • Jämsä

                  Originally posted by exhaust View Post
                  Saako E91 pyöränkulmat yleensä kohdilleen ilman esim camberlevyjä ja tankoja?
                  30/25 madallus, 18" vanteet.

                  Kyllä saa.
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • Dualfun
                    Moderator
                    • Jan 2003
                    • 17837
                    • PKS

                    Mulle on kerrottu "kauhutarinoita" alustan vaihdosta E9x koriin, kysyinkin miten on muilla mennyt?

                    Kuulemani mukaan vakiojousi on ihan saakelin pitkä irtonaisena ja tavanomaisilla jousipuristimilla tulee hätä.
                    Onko tässä perää? Millaisilla puristimilla alustaa vaihdelleet on itse touhunneet?

                    Referenssiksi vielä kuva miltä näyttää BMW:n oma erikoistyökalu, jolla otetaan kiinni ylä- ja alajousilautasesta suoraan - eikä puristeta itse jousta irrallaan:


                    Pitäisi yksi E93 M-Sport operoida.
                    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                    E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                    ½ E36
                    ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                    Muut talouden vehkeet:
                    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                    Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                    Comment

                    • b mutteri kasa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 1461
                      • Area 03

                      Originally posted by Dualfun View Post
                      Mulle on kerrottu "kauhutarinoita" alustan vaihdosta E9x koriin, kysyinkin miten on muilla mennyt?

                      Kuulemani mukaan vakiojousi on ihan saakelin pitkä irtonaisena ja tavanomaisilla jousipuristimilla tulee hätä.
                      Onko tässä perää? Millaisilla puristimilla alustaa vaihdelleet on itse touhunneet?

                      Referenssiksi vielä kuva miltä näyttää BMW:n oma erikoistyökalu, jolla otetaan kiinni ylä- ja alajousilautasesta suoraan - eikä puristeta itse jousta irrallaan:


                      Pitäisi yksi E93 M-Sport operoida.
                      Itsellä ainakin oli vaikeuksia saada M-sport iskarit etupäästä ujutettua pois (oli myös erittäin huonot jousipuristimet) mutta ongelmaksi muodostui saada iskari riittävästi sisään,jotta olisi saanut sen ujutettua pois pyöräkotelosta...homman ratkaisin niin,että irroitin kaikki pyörän navasta,paitsi jarruletkun...
                      BMW F11 530 dA VOLL
                      Carbon-schwarz Metallic

                      BMW E30 325i Sport

                      Comment

                      • Jonhi
                        BTCF Member
                        • Mar 2013
                        • 166
                        • Espoo

                        Originally posted by Dualfun View Post
                        Mulle on kerrottu "kauhutarinoita" alustan vaihdosta E9x koriin, kysyinkin miten on muilla mennyt?

                        Kuulemani mukaan vakiojousi on ihan saakelin pitkä irtonaisena ja tavanomaisilla jousipuristimilla tulee hätä.
                        Onko tässä perää? Millaisilla puristimilla alustaa vaihdelleet on itse touhunneet?

                        Referenssiksi vielä kuva miltä näyttää BMW:n oma erikoistyökalu, jolla otetaan kiinni ylä- ja alajousilautasesta suoraan - eikä puristeta itse jousta irrallaan:


                        Pitäisi yksi E93 M-Sport operoida.
                        Yhdet M-sport jouset otettu pois ihan tavallisilla puristimilla.. Silmämääräisesti jäi vähän pänniin, mutta kyse oli ilmeisesti muutamasta millistä joten meni ihan nätisti.
                        E93 330dA LCI -10 M-Sport
                        F31 320d -12 Luxury Line

                        Ex's
                        E36 320i -91, E46 325Ci -01 AC Schnitzer, E46 323 -99 M-Sport, E46 328 -00 M-sport, E46 323i -99
                        E90 320d -06, E90 320d -05, E90 330d LCI -10 M-Sport, E90 320d -06

                        Comment

                        • Duudson
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2010
                          • 84
                          • Pirkanmaa

                          Katsastuksessa tuli korjauskehoitus takaiskarille, joten ajattelin että kai sen koko kierroksen vois vaihdatuttaa.

                          Vieläkö Koni FSD:n omistajat on olleet valintaansa tyytyväisiä?

                          Kuvittelin että autossani on M-Sport alusta, mutta listan perusteella näyttää olevan "Sports suspension" (S226A). Kai noi Konit siihen sopii? Vai mitä kierrosta nykypäivänä suositeltaisiin?
                          -06 E91 330DA M-Sport

                          Comment

                          • exhaust
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2007
                            • 97
                            • Kuopio

                            Itse törmäsin myös tuohon totuuteen omassa autossani.
                            Alla tosiaankin tuo sport suspensioni ei m-sport.
                            Mikä ero näissä olikaan? Kallistuksen vakaimet, 10mm matalempi?

                            Itselle tulossa Eibach B12 prokitti.
                            F10 530d -12

                            Comment

                            • Tiik
                              BTCF Member
                              • Apr 2012
                              • 497
                              • Vantaa

                              Onkos porukka vaihtanut coiloverien mukana / samaan aikaan myös noita kallistuksenvakaajan päätykiinnityksiä lyhennettyihin?

                              Itelle tulossa Eibachin Pro Street S ja mietin tässä, että tilaisinko uudet vakiot vai jotkut lyhennetyt/säädettävät. Tarkoitus ei ole tontittaa autoa aivan alas asti...

                              Comment

                              • Jonhi
                                BTCF Member
                                • Mar 2013
                                • 166
                                • Espoo

                                Originally posted by Tiik View Post
                                Onkos porukka vaihtanut coiloverien mukana / samaan aikaan myös noita kallistuksenvakaajan päätykiinnityksiä lyhennettyihin?

                                Itelle tulossa Eibachin Pro Street S ja mietin tässä, että tilaisinko uudet vakiot vai jotkut lyhennetyt/säädettävät. Tarkoitus ei ole tontittaa autoa aivan alas asti...
                                Itsellä ainakin hyvin pelas vakiot (en tiedä onko vakio m-sportissa normaalia lyhyemmät) ~310mm kaaresta keskiön keskelle edessä ja takana.
                                E93 330dA LCI -10 M-Sport
                                F31 320d -12 Luxury Line

                                Ex's
                                E36 320i -91, E46 325Ci -01 AC Schnitzer, E46 323 -99 M-Sport, E46 328 -00 M-sport, E46 323i -99
                                E90 320d -06, E90 320d -05, E90 330d LCI -10 M-Sport, E90 320d -06

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎