Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x alustan päivitystä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Squamish
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2009
    • 260
    • HEL

    Originally posted by brainsurgery View Post
    Pikaisella etsinnällä ei löydy näitä nelikkoihin. Olisiko jollain parempaa tietoa?
    Konin osanumero 2100-4123 saattaisi sopia E91 335ix:än. Tuolla numerolla googlaamalla löytyy esim. tämä:

    KONI FSD Shock Set
    Fits BMW : 325xi / 325xi Wagon / 328i xDrive Coupe / 328i xDrive Sedan / 328i xDrive Wagon / 328Xi Coupe / 328Xi Sedan / 328Xi Wagon / 330xi / 335i xDrive Coupe / 335i xDrive Sedan / 335Xi Coupe / 335Xi Sedan
    KONI's latest shock accomplishes the task that has eluded most shock makers until now. ...more info...

    25% Off All KONI Shocks
    Part #: 2100 4123 ( 21004123 )

    Soittamalla vaikka Vallilan Takomoon saa varman vastauksen jälleenmyyjältä.

    Edit: Ja sama toisaalla: http://www.emnotek.com/p-3891-bmw-koni-fsd-shocks.aspx
    E90/E92 Sedan/Coupe/Touring Xi (AWD) (excl. RWD models) Koni FSD Shocks 2100 4123
    Last edited by Squamish; 12-06-2014, 21:33.
    Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa

    Comment

    • brainsurgery
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2011
      • 1355
      • Helsinki

      Joo, tuossa näyttäisi olevan omakin auto mukana. Kiitokset! Täytyy tutkia mitä muut ovat sinun lisäksesi noista kertoneet.

      Comment

      • Alpha 13
        Bimmer Rookie
        • Apr 2014
        • 61
        • Helsinki

        Onko Mamasan/BC-racing ja vtt:n lupien hallinto-oikeudessa hyväksymiseen tullut mitään tietoa? Löysin vain keskusteluja huhtikuulta että homma on jäissä.
        E90 330DA M-Sport
        EX: Astra H OPC Z20LEH EDS, Vectra C GTS Z20NET BSR, Astra G Wagon X18XE1

        Comment

        • Alpha 13
          Bimmer Rookie
          • Apr 2014
          • 61
          • Helsinki

          Originally posted by Alpha 13 View Post
          Onko Mamasan/BC-racing ja vtt:n lupien hallinto-oikeudessa hyväksymiseen tullut mitään tietoa? Löysin vain keskusteluja huhtikuulta että homma on jäissä.
          Pannaanpa jatkokysymystä. Elikkäs taitaa olla niin että tuo BC Racing asia odottaa edelleen päätöstä oikeudesta. BR:n RM sarja olis kelvannut.

          Jos nyt ajatellaan, että tuo BC Racing on TUV hyväksynnän puutteen vuoksi pois laskuista, niin mitä näistä suosittelisitte? Budjetti max 1200€, mielellään camber + jäykkyyssäädöt ja madallusta 45-50mm saakka ja TUVit pitäs olla.
          Mielellään vähän jäykempi kuin nykyinen H&R jouset + vakio iskarit.


          H&R Monotube

          - ei mitään säätöjä?

          KW variante 1

          - ei taida olla takana coilit?

          AP

          - ei mitään säätöjä?
          - ei taida olla takana coilit?

          vertaus:
          BC Racing RM

          + jäykkyyssäätö
          + cambersäätö

          Muita ehdokkaita? AST liian kallis, D2 ei hyväksytty, FK ei oikein iske ja halpikset voidaan unohtaa.
          Last edited by Alpha 13; 16-06-2014, 10:50.
          E90 330DA M-Sport
          EX: Astra H OPC Z20LEH EDS, Vectra C GTS Z20NET BSR, Astra G Wagon X18XE1

          Comment

          • awwwshit
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2006
            • 559
            • Vantaa

            Originally posted by Alpha 13 View Post
            Pannaanpa jatkokysymystä. Elikkäs taitaa olla niin että tuo BC Racing asia odottaa edelleen päätöstä oikeudesta. BR:n RM sarja olis kelvannut.

            Jos nyt ajatellaan, että tuo BC Racing on TUV hyväksynnän puutteen vuoksi pois laskuista, niin mitä näistä suosittelisitte? Budjetti max 1200€, mielellään camber + jäykkyyssäädöt ja madallusta 45-50mm saakka ja TUVit pitäs olla.
            Mielellään vähän jäykempi kuin nykyinen H&R jouset + vakio iskarit.


            H&R Monotube

            - ei mitään säätöjä?

            KW variante 1

            - ei taida olla takana coilit?

            AP

            - ei mitään säätöjä?
            - ei taida olla takana coilit?

            vertaus:
            BC Racing RM

            + jäykkyyssäätö
            + cambersäätö

            Muita ehdokkaita? AST liian kallis, D2 ei hyväksytty, FK ei oikein iske ja halpikset voidaan unohtaa.
            Itellä nyt e91 325d alla KW1 alusta ja tyytyväinen oon, kohta 5tkm takana ja vaikka säädetty edestä ja takaa matalalle niin silti on jämäkkä ajaa eikä pomput tunnu liian kovilta.
            Nykyiset:

            Opel Insignia OPC line sedan -15
            e61 520D -08
            Chevrolet Sportside -89 4,3L V6

            Comment

            • saM5
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2003
              • 496
              • Pori

              Originally posted by Alpha 13 View Post
              Jos nyt ajatellaan, että tuo BC Racing on TUV hyväksynnän puutteen vuoksi pois laskuista, niin mitä näistä suosittelisitte? Budjetti max 1200€, mielellään camber + jäykkyyssäädöt ja madallusta 45-50mm saakka ja TUVit pitäs olla.
              Mielellään vähän jäykempi kuin nykyinen H&R jouset + vakio iskarit.


              H&R Monotube

              - ei mitään säätöjä?

              KW variante 1

              - ei taida olla takana coilit?

              AP

              - ei mitään säätöjä?
              - ei taida olla takana coilit?

              vertaus:
              BC Racing RM

              + jäykkyyssäätö
              + cambersäätö

              Muita ehdokkaita? AST liian kallis, D2 ei hyväksytty, FK ei oikein iske ja halpikset voidaan unohtaa.
              Olen ajellut nyt pari tuhatta kilsaa H&R Monotubeilla ja alusta on mielestäni nyt todella onnistunut. Pintakovuus hävisi vs. M-Sport vakio alusta, mutta on kuitenkin jämäkämpi.
              Vaihdettiin myös H&R kallistuksenvakaajat ja M3:n takapuslat.

              Täältä tilasin coilit ja vakaajat:
              E91 335i xDrive
              -----------------------------------------------
              ex: E61 535d ¤ E30 318i Touring ¤ E61 ///M5 ¤ E91 335i M-Sport ¤ E46 325i M-Sport II Touring ¤ E36 328i M-Sport Touring ¤ E34 3.6 ///M5 ¤ E30 318is ¤ E30 327 ¤ E30 325i

              Comment

              • works
                BTCF Member
                • Nov 2013
                • 123
                • Espoo

                Hoplaa. Saksasta raahatussa 330d:ssä (LCI, E91) oli valmiiksi asennettuna AC Schnitzer:n sporttialusta ja se on takaa hippaisen matalammalla kuin edestä. Jotta stancen saisi kuntoon pitäisi taakse laittaa 15-20mm spacerit, mutta 255 (OEM Michelinit) leveiden renkaiden kanssa 20mm spacerilla raahaavat takanakit mutkissa ja pienissäkin bumpeissa kaariin. Nyt takana on 10mm spacerit ja lookki ei ihan täysin miellytä silmää, mutta käytännöllisyyden nimissä on pakko tällä mennä vaikka hyvin suurissa jousituksen liikkeissä vieläkin ottavat pikkaisen kosketusta. Tämä kaikki siis takakontti tyhjänä.

                Kysymys kuuluukin, onko näihin E9x autoihin olemassa universaalia ride height adjustaajaa? H&R:llä on tämmöinen linkki, mutta speksin mukaan käy mukamas vain heidän omaan jouseensa.

                Pistin aiheesta mailia suoraan AC:lle, mutta päätimpä kysellä nyt harrastajaporukalta myöskin. Alusta tuntuu muuten varsin oivalta ja en sen takia haluaisi lähteä jousia swappaamaan, joten mielelläni vain korottaisin kohtaa missä jouset ovat kiinni.
                135 E82 flexfuel / stg1 turbot

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17799
                  • Jämsä

                  Originally posted by works View Post
                  Hoplaa. Saksasta raahatussa 330d:ssä (LCI, E91) oli valmiiksi asennettuna AC Schnitzer:n sporttialusta ja se on takaa hippaisen matalammalla kuin edestä. Jotta stancen saisi kuntoon pitäisi taakse laittaa 15-20mm spacerit, mutta 255 (OEM Michelinit) leveiden renkaiden kanssa 20mm spacerilla raahaavat takanakit mutkissa ja pienissäkin bumpeissa kaariin. Nyt takana on 10mm spacerit ja lookki ei ihan täysin miellytä silmää, mutta käytännöllisyyden nimissä on pakko tällä mennä vaikka hyvin suurissa jousituksen liikkeissä vieläkin ottavat pikkaisen kosketusta. Tämä kaikki siis takakontti tyhjänä.

                  Kysymys kuuluukin, onko näihin E9x autoihin olemassa universaalia ride height adjustaajaa? H&R:llä on tämmöinen linkki, mutta speksin mukaan käy mukamas vain heidän omaan jouseensa.

                  Pistin aiheesta mailia suoraan AC:lle, mutta päätimpä kysellä nyt harrastajaporukalta myöskin. Alusta tuntuu muuten varsin oivalta ja en sen takia haluaisi lähteä jousia swappaamaan, joten mielelläni vain korottaisin kohtaa missä jouset ovat kiinni.

                  Sorvauta alumiinista joku 10mm pala sinne kumin ja rungon väliin?
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • miggges
                    Newbiemmer
                    • Jul 2014
                    • 10
                    • Helsinki

                    Originally posted by works View Post
                    Hoplaa. Saksasta raahatussa 330d:ssä (LCI, E91) oli valmiiksi asennettuna AC Schnitzer:n sporttialusta ja se on takaa hippaisen matalammalla kuin edestä. Jotta stancen saisi kuntoon pitäisi taakse laittaa 15-20mm spacerit, mutta 255 (OEM Michelinit) leveiden renkaiden kanssa 20mm spacerilla raahaavat takanakit mutkissa ja pienissäkin bumpeissa kaariin. Nyt takana on 10mm spacerit ja lookki ei ihan täysin miellytä silmää, mutta käytännöllisyyden nimissä on pakko tällä mennä vaikka hyvin suurissa jousituksen liikkeissä vieläkin ottavat pikkaisen kosketusta. Tämä kaikki siis takakontti tyhjänä.

                    Kysymys kuuluukin, onko näihin E9x autoihin olemassa universaalia ride height adjustaajaa? H&R:llä on tämmöinen linkki, mutta speksin mukaan käy mukamas vain heidän omaan jouseensa.


                    Pistin aiheesta mailia suoraan AC:lle, mutta päätimpä kysellä nyt harrastajaporukalta myöskin. Alusta tuntuu muuten varsin oivalta ja en sen takia haluaisi lähteä jousia swappaamaan, joten mielelläni vain korottaisin kohtaa missä jouset ovat kiinni.
                    Tuommosella osalla 33536769473 (For vehicles with Poor road package) saa tuon stancen kohdilleen.

                    Comment

                    • works
                      BTCF Member
                      • Nov 2013
                      • 123
                      • Espoo

                      Originally posted by miggges View Post
                      Tuommosella osalla 33536769473 (For vehicles with Poor road package) saa tuon stancen kohdilleen.
                      No kappas, kiitoksia osanumerosta! Vaikka tuo ei ole säädettävä niin ei myöskään ole hinnalla pilattu. En vielä ole löytänyt osan mittoja, eli kuinka suuren noston tuolla saa. Ovatko ne kenties sinulla jossain ylhäällä?
                      135 E82 flexfuel / stg1 turbot

                      Comment

                      • miggges
                        Newbiemmer
                        • Jul 2014
                        • 10
                        • Helsinki

                        Originally posted by works View Post
                        No kappas, kiitoksia osanumerosta! Vaikka tuo ei ole säädettävä niin ei myöskään ole hinnalla pilattu. En vielä ole löytänyt osan mittoja, eli kuinka suuren noston tuolla saa. Ovatko ne kenties sinulla jossain ylhäällä?
                        En tarkkaan muista mutta E93 H&R jousilla ja nuilla palikoilla stance just kohdillaan.

                        Comment

                        • pyroz
                          BTCF Member
                          • Nov 2002
                          • 6709
                          • PK-seutu

                          Eilen tuli laitettua omaan E93 M-sportiin H&R jouset alle. Ja on aika helppo jälleen todeta, että M-malliin ja M-sport alustalliseen malliin tuo on todellakin paras ~200eur minkä autoonsa voi sijoittaa!

                          Auto tippui keulasta juuri sen halutun ~2cm, eli keuliminen loppui. Takapää pysyi paikoillaan joka sekin oli juuri haluttu tulos. Sopivan korkeuden lisäksi ajotuntumassa huima harppaus parempaan suuntaan. On sekä miellyttävämpi / mukavampi, että samalla kuitenkin jämäkämpi. Mutkissa kallistelu loppui lähes kokonaan.
                          S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                          Comment

                          • Alpha 13
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2014
                            • 61
                            • Helsinki

                            Originally posted by pyroz View Post
                            Eilen tuli laitettua omaan E93 M-sportiin H&R jouset alle. Ja on aika helppo jälleen todeta, että M-malliin ja M-sport alustalliseen malliin tuo on todellakin paras ~200eur minkä autoonsa voi sijoittaa!

                            Auto tippui keulasta juuri sen halutun ~2cm, eli keuliminen loppui. Takapää pysyi paikoillaan joka sekin oli juuri haluttu tulos. Sopivan korkeuden lisäksi ajotuntumassa huima harppaus parempaan suuntaan. On sekä miellyttävämpi / mukavampi, että samalla kuitenkin jämäkämpi. Mutkissa kallistelu loppui lähes kokonaan.
                            Mulla on E90 ja M-sport iskarit + H&R:n 60/40 jouset. Jousituntuma on mielestäni liian pehmeä, erityisesti kun pysähtyy valoihin kunnolla jarruttaen niin auto keinuu edestakaisin. Johtunee siitä, kun iskarit ovat "kovat" ja jouset pehmeähköt?

                            Itse asiassa tilasin tilalle H&R monotube setin ja alottelin sitä asentamaan, mutta en saa takaiskarin yläpäätä auki millään. Hylsy sekä lenkki pyörii tolpan pään kuusiokulmassa tyhjää. Ideoita tähän?

                            Toinen vaihtoehto suositelkaa paikkaa missä asennuttaa ko. sarja alle PK-seudulla.
                            E90 330DA M-Sport
                            EX: Astra H OPC Z20LEH EDS, Vectra C GTS Z20NET BSR, Astra G Wagon X18XE1

                            Comment

                            • pyroz
                              BTCF Member
                              • Nov 2002
                              • 6709
                              • PK-seutu

                              Originally posted by Alpha 13 View Post
                              Mulla on E90 ja M-sport iskarit + H&R:n 60/40 jouset. Jousituntuma on mielestäni liian pehmeä, erityisesti kun pysähtyy valoihin kunnolla jarruttaen niin auto keinuu edestakaisin. Johtunee siitä, kun iskarit ovat "kovat" ja jouset pehmeähköt?

                              Itse asiassa tilasin tilalle H&R monotube setin ja alottelin sitä asentamaan, mutta en saa takaiskarin yläpäätä auki millään. Hylsy sekä lenkki pyörii tolpan pään kuusiokulmassa tyhjää. Ideoita tähän?

                              Toinen vaihtoehto suositelkaa paikkaa missä asennuttaa ko. sarja alle PK-seudulla.
                              Voihan se toki olla, että kaikille tuo järjestely ei ole tarpeeksi jämäkkä. Jämäkämpi se kyllä on kuin täysin vakio M-sport alusta, mutta mukavuuden kärsimättä.

                              Mainitsit tuossa E90:n ja 60/40 jouset. H&R:llä ei ole edes tarjolla sellaisia (http://www.h-r.com/en/produktfinder.html#)

                              Paljonko autollasi on ajettu ja millä koneella se on? Voihan se olla ettei vakio iskarit ole enää parhaimmassa terässä. Itsellä ei kyllä keinu auto kun jarruttelee (liinat kiinni - hätäjarrutusta en ole kokeillut).
                              S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                              Comment

                              • Alpha 13
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2014
                                • 61
                                • Helsinki

                                Originally posted by pyroz View Post
                                Voihan se toki olla, että kaikille tuo järjestely ei ole tarpeeksi jämäkkä. Jämäkämpi se kyllä on kuin täysin vakio M-sport alusta, mutta mukavuuden kärsimättä.

                                Mainitsit tuossa E90:n ja 60/40 jouset. H&R:llä ei ole edes tarjolla sellaisia (http://www.h-r.com/en/produktfinder.html#)

                                Paljonko autollasi on ajettu ja millä koneella se on? Voihan se olla ettei vakio iskarit ole enää parhaimmassa terässä. Itsellä ei kyllä keinu auto kun jarruttelee (liinat kiinni - hätäjarrutusta en ole kokeillut).
                                Kappas, olet oikeassa - jouset on 29183-1 eli 45/30. Olin ihan vakaasti siinä uskossa että nuo ovat 60/40 (katso: http://www.futurez.fi/fi/shop/show_p...-e92-coup-0906). Nyt joutuukin sitten laskemaan uusiksi mihin tuon 29177-5 Monotuben korkeuden asettaa kun siinä säädöt on 30-60/20-50 ja pitäs saada 5mm nostettua tosta edellisestä.

                                Auto on 330d ja 170tkm rullattu, voihan todellakin olla että iskarit on jo pehmentyneet.
                                Last edited by Alpha 13; 29-07-2014, 12:44. Reason: löytyi linkki
                                E90 330DA M-Sport
                                EX: Astra H OPC Z20LEH EDS, Vectra C GTS Z20NET BSR, Astra G Wagon X18XE1

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎