Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x alustan päivitystä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Puistis
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2013
    • 849
    • 09

    Originally posted by Sape81 View Post
    Pyöränsuuntauslappu täytyy olla TUVin lisäksi konttorille, just viimeviikolla kävin muutoskatsastaan alustan. Prosentteja tulee 4, eli yks per kulma.
    Näköjään konttorikohtaista, sillä kesällä kun katsastin ei olisi tarvinnut suuntauslappua. Prosentteja tuli kiinteällä alustalla 2.

    Comment

    • aku1979
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2015
      • 1152
      • Helsinki

      Ilmeisesti pelkät H&R:n 35/20 madallusjousetkin täytyy muutoskatsastaa? Meneekö niistä prosentteja?

      Comment

      • McBeast
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2007
        • 2998
        • Tallinn

        Originally posted by aku1979 View Post
        Ilmeisesti pelkät H&R:n 35/20 madallusjousetkin täytyy muutoskatsastaa? Meneekö niistä prosentteja?
        Pitää ja tulee todennäköisesti se 2% otteeseen.
        Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

        Comment

        • 69pauli69
          Newbiemmer
          • Apr 2014
          • 17
          • suomi

          Olen ajatellut päivittää hieman jousitusta tälläiseen. http://www.alustasarjat.fi/product/4...8d-320d-0905--
          Auto on e91 täysin vakio alustaltaan ja mittarissa 190tkm. Mitähän kaikkea muuta tarvitsee/kannattaa vaihtaa? Onko jollain kokemuksia kyseisestä jousisarjasta? En kuitenkaan haluaisi auton ajettavuutta pilata tiputtamalla liikaa. Onko kellään kuvaa miltä näyttäisi tuolla 45-50/35 pudotuksella? Autoon alle tulee luultavasti 18 tuumaiset jos sillä jotain merkitystä. Kiitoksia jo valmiiksi avusta.
          Bmw e91 318d 2008

          Comment

          • 69pauli69
            Newbiemmer
            • Apr 2014
            • 17
            • suomi

            Olen ajatellut päivittää hieman jousitusta tälläiseen. http://www.alustasarjat.fi/product/4...8d-320d-0905--
            Auto on e91 318d täysin vakio alustaltaan ja mittarissa 190tkm. Mitähän kaikkea muuta tarvitsee/kannattaa vaihtaa? Onko jollain kokemuksia kyseisestä jousisarjasta? En kuitenkaan haluaisi auton ajettavuutta pilata tiputtamalla liikaa. Onko kellään kuvaa miltä näyttäisi tuolla 45-50/35 mm pudotuksella? Autoon tulee luultavasti 18 tuumaiset pyörät jos sillä jotain merkitystä. Kiitoksia jo valmiiksi avusta.
            Last edited by 69pauli69; 29-10-2015, 11:15.
            Bmw e91 318d 2008

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17799
              • Jämsä

              Originally posted by 69pauli69 View Post
              Olen ajatellut päivittää hieman jousitusta tälläiseen. http://www.alustasarjat.fi/product/4...8d-320d-0905--
              Auto on e91 täysin vakio alustaltaan ja mittarissa 190tkm. Mitähän kaikkea muuta tarvitsee/kannattaa vaihtaa? Onko jollain kokemuksia kyseisestä jousisarjasta? En kuitenkaan haluaisi auton ajettavuutta pilata tiputtamalla liikaa. Onko kellään kuvaa miltä näyttäisi tuolla 45-50/35 pudotuksella? Autoon alle tulee luultavasti 18 tuumaiset jos sillä jotain merkitystä. Kiitoksia jo valmiiksi avusta.

              Noin paljon ajettuun ei ole mitään järkeä vaihtaa pelkkiä jousia, jos iskareita ei ole vielä uusittu. Orkkis iskarit alkaa olla kohtapuoliin tiensä päässä ja madallusjouset nopeuttaa sitä vielä. Noin iso etupään madallus vaatii muutenkin jo lyhemmät iskarit eteen. Koko sarja vaan vaihtoon. Samalla kannattaa uusia myös ainakin yläpään laakerit ja koiranluut. Jos mahdollista niin kannattaa tuon verran ajetusta käydä nosturilla läpi muutkin etupään nivelet.
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • aku1979
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2015
                • 1152
                • Helsinki

                Yritin tänään vaihtaa taakse madallusjouset, mutta ketuiks män. Homma kariutui siihen etten saanut iskarin alla olevaa ruuvia auki. Ruuvia kääntämällä pyöri koko iskarin tolppa. Kokeilin myös siten että pidin iskariputkea aloillaan, mutta sitten pyöri tyhjää ilmeisesti se jengatappi. Mikähän helvata auttaisi..pitänee irrottaa koko iskari? Nyt sieltä kuuluu myös kokoamisen jälkeen ylimääräistä kolinaa ja narinaa... Strömssö jäi kauas tästä helposta hommasta. Onko vastaavia kokemuksia tai ideoita? Iskareina Koni FSD ja autona e91 330xd.

                Comment

                • Supra^
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 5150
                  • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                  Originally posted by aku1979 View Post
                  Yritin tänään vaihtaa taakse madallusjouset, mutta ketuiks män. Homma kariutui siihen etten saanut iskarin alla olevaa ruuvia auki. Ruuvia kääntämällä pyöri koko iskarin tolppa. Kokeilin myös siten että pidin iskariputkea aloillaan, mutta sitten pyöri tyhjää ilmeisesti se jengatappi. Mikähän helvata auttaisi..pitänee irrottaa koko iskari? Nyt sieltä kuuluu myös kokoamisen jälkeen ylimääräistä kolinaa ja narinaa... Strömssö jäi kauas tästä helposta hommasta. Onko vastaavia kokemuksia tai ideoita? Iskareina Koni FSD ja autona e91 330xd.
                  Onko iskarissa jokin vakiosta poikkeava systeemi joka aiheuttaa sen ettei se alapään kierre ole kiinteästi siinä tolpassa?
                  Voihan sen tolpan irroittaa sieltä alatukilaakereineen niin tulee koko paketti nitkuttamalla irti, 2kpl E-torxia. Suhteellisen vittumainen asennella takaisin vaan, jossei sitten saa iskaria irti siitä alatukilaakerista koko paketin ollessa irrallaan.
                  Musti 8HP
                  Nokivasara M47
                  TeiniCoupé DCT
                  E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                  Ex:
                  E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                  Comment

                  • aku1979
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2015
                    • 1152
                    • Helsinki

                    Originally posted by Supra^ View Post
                    Onko iskarissa jokin vakiosta poikkeava systeemi joka aiheuttaa sen ettei se alapään kierre ole kiinteästi siinä tolpassa?
                    Voihan sen tolpan irroittaa sieltä alatukilaakereineen niin tulee koko paketti nitkuttamalla irti, 2kpl E-torxia. Suhteellisen vittumainen asennella takaisin vaan, jossei sitten saa iskaria irti siitä alatukilaakerista koko paketin ollessa irrallaan.
                    Samalta se näyttää kuin realoem.com:n kuvissa tuo vakioiskarikin. Onhan ne fsd:t ilmeisesti tekniikaltaan melko poikkeukselliset, mutta ei varmaan tähän vaikuta. Voisko se olla yläpäästä irti ?

                    Comment

                    • Puistis
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2013
                      • 849
                      • 09

                      Tyhmä kysymys, mutta huomasithan, että siellä iskarin alapäässä on myös mutteri?

                      Comment

                      • aku1979
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2015
                        • 1152
                        • Helsinki

                        Originally posted by Puistis View Post
                        Tyhmä kysymys, mutta huomasithan, että siellä iskarin alapäässä on myös mutteri?
                        http://www.pelicanparts.com/BMW/tech...arge/pic16.jpg
                        Juuri tuo mutteri oli se ongelma. Ilmeisesti sain sen melkein auki koska mutteri oli ihan tapin päässä, mutta ei tuosta liikkunut enää kumpaankaan suuntaan kiinni tai auki. Toisessa iskarissa ruuvitappi oli selkeästi näkyvillä kuten kuvassa.

                        Comment

                        • Puistis
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2013
                          • 849
                          • 09

                          Originally posted by aku1979 View Post
                          Juuri tuo mutteri oli se ongelma. Ilmeisesti sain sen melkein auki koska mutteri oli ihan tapin päässä, mutta ei tuosta liikkunut enää kumpaankaan suuntaan kiinni tai auki. Toisessa iskarissa ruuvitappi oli selkeästi näkyvillä kuten kuvassa.
                          Puhdistitko kierteet ennen kuin yritit avata mutteria? Käytitkö CRC:tä tai muuta rasvaa? Ettei olisi vaan mennyt hiekkaa kierteisiin...

                          Comment

                          • aku1979
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2015
                            • 1152
                            • Helsinki

                            Originally posted by Puistis View Post
                            Puhdistitko kierteet ennen kuin yritit avata mutteria? Käytitkö CRC:tä tai muuta rasvaa? Ettei olisi vaan mennyt hiekkaa kierteisiin...
                            Wd40:stä ruiskuttelin, mutta voi hyvinkin olla, että hiekkaa on jäänyt väliin.. Taisin laittaa sitä vasta kun huomasin jumin.

                            Nyt se iskari varmaan heiluu siellä puoliksi irti ja pitää ääntä.

                            Comment

                            • aku1979
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2015
                              • 1152
                              • Helsinki

                              Jaa siinä iskarissa onkin myös mutteri, jota tulisi pitää kiinni alamutteria irroitettavissa...tämä siis ainakin vakio iskareilla.

                              Comment

                              • SimTek
                                Newbiemmer
                                • Nov 2012
                                • 16
                                • Nybyy/Nastola

                                Konissa näyttäis olevan alhaalla samalla lailla kun ylhälläkin tuo iskarin pyöriminen estetty.Eli kuusiokololla pitää kiinni ja avaa mutterin.

                                E90 330da

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎