Originally posted by Sape81
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E9x alustan päivitystä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by aku1979 View PostIlmeisesti pelkät H&R:n 35/20 madallusjousetkin täytyy muutoskatsastaa? Meneekö niistä prosentteja?
Comment
-
-
Olen ajatellut päivittää hieman jousitusta tälläiseen. http://www.alustasarjat.fi/product/4...8d-320d-0905--
Auto on e91 täysin vakio alustaltaan ja mittarissa 190tkm. Mitähän kaikkea muuta tarvitsee/kannattaa vaihtaa? Onko jollain kokemuksia kyseisestä jousisarjasta? En kuitenkaan haluaisi auton ajettavuutta pilata tiputtamalla liikaa. Onko kellään kuvaa miltä näyttäisi tuolla 45-50/35 pudotuksella? Autoon alle tulee luultavasti 18 tuumaiset jos sillä jotain merkitystä. Kiitoksia jo valmiiksi avusta.Bmw e91 318d 2008
Comment
-
-
Olen ajatellut päivittää hieman jousitusta tälläiseen. http://www.alustasarjat.fi/product/4...8d-320d-0905--
Auto on e91 318d täysin vakio alustaltaan ja mittarissa 190tkm. Mitähän kaikkea muuta tarvitsee/kannattaa vaihtaa? Onko jollain kokemuksia kyseisestä jousisarjasta? En kuitenkaan haluaisi auton ajettavuutta pilata tiputtamalla liikaa. Onko kellään kuvaa miltä näyttäisi tuolla 45-50/35 mm pudotuksella? Autoon tulee luultavasti 18 tuumaiset pyörät jos sillä jotain merkitystä. Kiitoksia jo valmiiksi avusta.Last edited by 69pauli69; 29-10-2015, 11:15.Bmw e91 318d 2008
Comment
-
-
Originally posted by 69pauli69 View PostOlen ajatellut päivittää hieman jousitusta tälläiseen. http://www.alustasarjat.fi/product/4...8d-320d-0905--
Auto on e91 täysin vakio alustaltaan ja mittarissa 190tkm. Mitähän kaikkea muuta tarvitsee/kannattaa vaihtaa? Onko jollain kokemuksia kyseisestä jousisarjasta? En kuitenkaan haluaisi auton ajettavuutta pilata tiputtamalla liikaa. Onko kellään kuvaa miltä näyttäisi tuolla 45-50/35 pudotuksella? Autoon alle tulee luultavasti 18 tuumaiset jos sillä jotain merkitystä. Kiitoksia jo valmiiksi avusta.
Noin paljon ajettuun ei ole mitään järkeä vaihtaa pelkkiä jousia, jos iskareita ei ole vielä uusittu. Orkkis iskarit alkaa olla kohtapuoliin tiensä päässä ja madallusjouset nopeuttaa sitä vielä. Noin iso etupään madallus vaatii muutenkin jo lyhemmät iskarit eteen. Koko sarja vaan vaihtoon. Samalla kannattaa uusia myös ainakin yläpään laakerit ja koiranluut. Jos mahdollista niin kannattaa tuon verran ajetusta käydä nosturilla läpi muutkin etupään nivelet.
Comment
-
-
Yritin tänään vaihtaa taakse madallusjouset, mutta ketuiks män. Homma kariutui siihen etten saanut iskarin alla olevaa ruuvia auki. Ruuvia kääntämällä pyöri koko iskarin tolppa. Kokeilin myös siten että pidin iskariputkea aloillaan, mutta sitten pyöri tyhjää ilmeisesti se jengatappi. Mikähän helvata auttaisi..pitänee irrottaa koko iskari? Nyt sieltä kuuluu myös kokoamisen jälkeen ylimääräistä kolinaa ja narinaa... Strömssö jäi kauas tästä helposta hommasta. Onko vastaavia kokemuksia tai ideoita? Iskareina Koni FSD ja autona e91 330xd.
Comment
-
-
Originally posted by aku1979 View PostYritin tänään vaihtaa taakse madallusjouset, mutta ketuiks män. Homma kariutui siihen etten saanut iskarin alla olevaa ruuvia auki. Ruuvia kääntämällä pyöri koko iskarin tolppa. Kokeilin myös siten että pidin iskariputkea aloillaan, mutta sitten pyöri tyhjää ilmeisesti se jengatappi. Mikähän helvata auttaisi..pitänee irrottaa koko iskari? Nyt sieltä kuuluu myös kokoamisen jälkeen ylimääräistä kolinaa ja narinaa... Strömssö jäi kauas tästä helposta hommasta. Onko vastaavia kokemuksia tai ideoita? Iskareina Koni FSD ja autona e91 330xd.
Voihan sen tolpan irroittaa sieltä alatukilaakereineen niin tulee koko paketti nitkuttamalla irti, 2kpl E-torxia. Suhteellisen vittumainen asennella takaisin vaan, jossei sitten saa iskaria irti siitä alatukilaakerista koko paketin ollessa irrallaan.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostOnko iskarissa jokin vakiosta poikkeava systeemi joka aiheuttaa sen ettei se alapään kierre ole kiinteästi siinä tolpassa?
Voihan sen tolpan irroittaa sieltä alatukilaakereineen niin tulee koko paketti nitkuttamalla irti, 2kpl E-torxia. Suhteellisen vittumainen asennella takaisin vaan, jossei sitten saa iskaria irti siitä alatukilaakerista koko paketin ollessa irrallaan.
Comment
-
-
Originally posted by Puistis View PostTyhmä kysymys, mutta huomasithan, että siellä iskarin alapäässä on myös mutteri?
http://www.pelicanparts.com/BMW/tech...arge/pic16.jpg
Comment
-
-
Originally posted by aku1979 View PostJuuri tuo mutteri oli se ongelma. Ilmeisesti sain sen melkein auki koska mutteri oli ihan tapin päässä, mutta ei tuosta liikkunut enää kumpaankaan suuntaan kiinni tai auki. Toisessa iskarissa ruuvitappi oli selkeästi näkyvillä kuten kuvassa.
Comment
-
-
Originally posted by Puistis View PostPuhdistitko kierteet ennen kuin yritit avata mutteria? Käytitkö CRC:tä tai muuta rasvaa? Ettei olisi vaan mennyt hiekkaa kierteisiin...
Nyt se iskari varmaan heiluu siellä puoliksi irti ja pitää ääntä.
Comment
-
Comment