Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x alustan päivitystä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tuoppo
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2007
    • 558
    • Joensuu

    Originally posted by Dualfun View Post
    Rohkenen edelleen epäillä, mutta faktaa ei ole esittää joten jätän pohdintani vain tähän.

    Iskunvaimentimen rungossa ei kyllä pituuseroja käsittääkseni koskaan ole näissäkään malleissa, muutenhan loppuisi tila alalautasen ja renkaan välistä Lyhyt iskari tarkoittaa aina itselle sellaista, jossa on lyhyempi joustovara = ulosjoustosta tulee rajoitetumpi ja iskunvaimennin toimii lyhyemmällä alueella.

    Eiköhän ne erot eri korimallien välillä tule erilaisista alatuennoista, iskaritorneista ja viimekädessä niiden suhteellisesta korkeudesta lokarinkaariin.

    Jousista olen samaa mieltä, täällähän asiasta väännettiin hyvin, tosin ilman koodeja -


    Edit: Omassa E90 320i LCI M-Sport etujouset ovat "D2", takasia en muista, voin joskus tarkistaa. Omien havaintojen mukaan E90/E91 LCI (ei XDrive) on aavistuksen matalampi kuin pre-LCI.

    Linkin takana toisessa treahdissa on tosiaankin väännetty jo aiemmin samasta asiasta. Ajattelin nyt tilata kierroksen Sachs Super touring iskunvaimentimia ja tehdä vertailua. Super touring vastaa ymmärtääkseni perusiskunvaimennita pidemmällä joustolla ja Adventage sitten lyhyemmällä joustolla olevaa Sport mallia. Ongelmahan tästä tulee millä autoa onnistuu nostaa, jos nuo rungot ovar saman mittaiset. Nuorempana elämä oli helpompaa, kun ongelmat ratkesivat viimeistään jouset laikkaamalla.
    G30 530e xDrive iPerformance -20
    E70 X5 xDrive40d -10

    Comment

    • sonikk
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 1664
      • Kerava

      Nyt on n. vuosi tullut ajettua 330xd:llä H&R:n -35/20 jousilla orkkis iskareiden kaverina enkä kyllä täysin tyytyväinen ole. Vähänkään isompi kuoppa / töyssy niin lyö ikävästi "läpi" pamauksen saattelemana. Tuntuu että joustovarat loppuvat kesken tai sitten ovat vain liian jäykät. H&R:n vietereitä tunnutaan kehuvat pintapehmeiksi mutta en ihan samaa mieltä ole. Onko kellään kokemusta olisko Eibachit sittenkin paremmat vai suoraan joku säädettävä? Ne taitaa vaan olla hiukan kiven alla nelivetoon. E46:ssa oli Eibachin Sportline jouset ja vaikka oli selvästi matalampi niin silti mukavampi.

      Lisäksi nuo 200tkm ajetut oem iskarit on selvästi liian veltot jousien kaveriksi, ne pitäisi vähintään vaihtaa jäykempiin. Se nyt ei jousien vika tietysti ole.

      Comment

      • AK-87
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2015
        • 324
        • Hml

        Mä painoin tilaukseen Konin STR.T kitin, jossa siis on nuo H&R:n -35/20mm vieterit ja Konin STR.T iskarit. Orkkiksilla mittarissa nyt 193tkm. Laittelen tänne foorumille kokemuksia, jahka nuo saadaan alle. Menee kyllä vielä jokunen viikko.
        V60 D4 AWD -16
        Civic "Track-spec" VTEC -02 kauppakassi
        ex V60 D4 -13
        ex E36 323i 4D -96
        ex E91 320d -06 Stage 1

        Comment

        • Zoppa
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2010
          • 238
          • Espoo

          Originally posted by AK-87 View Post
          Mä painoin tilaukseen Konin STR.T kitin, jossa siis on nuo H&R:n -35/20mm vieterit ja Konin STR.T iskarit. Orkkiksilla mittarissa nyt 193tkm. Laittelen tänne foorumille kokemuksia, jahka nuo saadaan alle. Menee kyllä vielä jokunen viikko.

          Itelläni on myös alustan osto edessä ja mietin että tilaanko tuon str.t kitin vai H&R cup kitin. Molemmat on suurinpiirtein samoissa hinnoissa.
          Miten päädyit juuri tuohon konin settiin?
          Last edited by Zoppa; 12-02-2016, 17:08. Reason: Typo
          E92 335i M-Sport -07
          EX: E85 Z4 3.0i

          Comment

          • miyli
            BTCF Member
            • Dec 2008
            • 2084
            • Naantali

            Juuri asennus menossa Konin sport kit sarja alle.
            Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
            Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
            Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

            Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
            Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



            Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
            1/4 maili 11.8 / 205 km/h
            0-200km/h 11.40s
            100-200km/h 6,00s
            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

            Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

            Comment

            • aku1979
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2015
              • 1152
              • Helsinki

              Originally posted by sonikk View Post
              Nyt on n. vuosi tullut ajettua 330xd:llä H&R:n -35/20 jousilla orkkis iskareiden kaverina enkä kyllä täysin tyytyväinen ole. Vähänkään isompi kuoppa / töyssy niin lyö ikävästi "läpi" pamauksen saattelemana. Tuntuu että joustovarat loppuvat kesken tai sitten ovat vain liian jäykät. H&R:n vietereitä tunnutaan kehuvat pintapehmeiksi mutta en ihan samaa mieltä ole. Onko kellään kokemusta olisko Eibachit sittenkin paremmat vai suoraan joku säädettävä? Ne taitaa vaan olla hiukan kiven alla nelivetoon. E46:ssa oli Eibachin Sportline jouset ja vaikka oli selvästi matalampi niin silti mukavampi.

              Lisäksi nuo 200tkm ajetut oem iskarit on selvästi liian veltot jousien kaveriksi, ne pitäisi vähintään vaihtaa jäykempiin. Se nyt ei jousien vika tietysti ole.
              Sama kokemus h&r sport ja ilmeisesti paskettuneet +100tkm ajetut Koni fsd:t.

              Comment

              • polkuauto
                Bimmer Rookie
                • Jan 2006
                • 168

                Originally posted by sonikk View Post
                Nyt on n. vuosi tullut ajettua 330xd:llä H&R:n -35/20 jousilla orkkis iskareiden kaverina enkä kyllä täysin tyytyväinen ole. Vähänkään isompi kuoppa / töyssy niin lyö ikävästi "läpi" pamauksen saattelemana. Tuntuu että joustovarat loppuvat kesken tai sitten ovat vain liian jäykät. H&R:n vietereitä tunnutaan kehuvat pintapehmeiksi mutta en ihan samaa mieltä ole. Onko kellään kokemusta olisko Eibachit sittenkin paremmat vai suoraan joku säädettävä? Ne taitaa vaan olla hiukan kiven alla nelivetoon. E46:ssa oli Eibachin Sportline jouset ja vaikka oli selvästi matalampi niin silti mukavampi.

                Lisäksi nuo 200tkm ajetut oem iskarit on selvästi liian veltot jousien kaveriksi, ne pitäisi vähintään vaihtaa jäykempiin. Se nyt ei jousien vika tietysti ole.
                Aikani ehdin myös manaamaan kyseisiä jousia, eli pienetkin töyssyt löi läpi ja auto nyökki ärsyttävästi pituussunnassa tien lähes huomaamattomissa heitoissa. Syypää oli kuitenkin loppu olevat orkkisiskarit. Tilalle jotkin Sachsin "sporttimallit", jolloin ajomukavuus parani valtavasti.

                Comment

                • aku1979
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2015
                  • 1152
                  • Helsinki

                  Originally posted by polkuauto View Post
                  Aikani ehdin myös manaamaan kyseisiä jousia, eli pienetkin töyssyt löi läpi ja auto nyökki ärsyttävästi pituussunnassa tien lähes huomaamattomissa heitoissa. Syypää oli kuitenkin loppu olevat orkkisiskarit. Tilalle jotkin Sachsin "sporttimallit", jolloin ajomukavuus parani valtavasti.
                  Hävisikö tuo nyökkiminen kokonaan? Se on "pikkasen" ärsyttävää. Pelottaa oikein ajaa suurempiin kumpuihin.

                  Comment

                  • polkuauto
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2006
                    • 168

                    Originally posted by aku1979 View Post
                    Hävisikö tuo nyökkiminen kokonaan? Se on "pikkasen" ärsyttävää. Pelottaa oikein ajaa suurempiin kumpuihin.
                    Juu, kyllä hävisi ja samalla alusta tosiaan muuttui huomattavasti mukavammaksi, kun iskut eivät päässeet enään "läpi". 150tkm ajetut orkkisiskarit olivat totaalisen loppu ja vasta jälkeenpäin tajusi millainen pomppukeppi autosta oli huomaamatta tullut. Ei ollut premiumista enään tietoakaan, kun autossa olijoiden päiden rytmikäs heiluminen muistutti enemmän roikkikeikan eturiviä!

                    Comment

                    • sonikk
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 1664
                      • Kerava

                      Originally posted by polkuauto View Post
                      Aikani ehdin myös manaamaan kyseisiä jousia, eli pienetkin töyssyt löi läpi ja auto nyökki ärsyttävästi pituussunnassa tien lähes huomaamattomissa heitoissa. Syypää oli kuitenkin loppu olevat orkkisiskarit. Tilalle jotkin Sachsin "sporttimallit", jolloin ajomukavuus parani valtavasti.
                      Tämä oli hyvä tieto, ehkä kokeilen vielä vaihtaa iskarit ennen lopullista tuomiota.

                      Koin "valaistumisen" kun ajoin uutta Golf R:ää, jämäkkä alusta mutta silti nieli uskomattoman hienosti kaikki mutkaisen maalaistien töyssyt ja kuopat. Eikä heittojen jälkeen mitään ylimääräisiä liikkeitä.
                      Last edited by sonikk; 14-02-2016, 12:12.

                      Comment

                      • AK-87
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2015
                        • 324
                        • Hml

                        Originally posted by Zoppa View Post
                        Itelläni on myös alustan osto edessä ja mietin että tilaanko tuon str.t kitin vai H&R cup kitin. Molemmat on suurinpiirtein samoissa hinnoissa.
                        Miten päädyit juuri tuohon konin settiin?
                        Varoitus tähän kärkeen, ettei mulla kovin kummoista kompetenssia ole arvioida palikoiden hyvyyttä...

                        Mutta luin tuosta STR.T:stä rohkaisevia kirjoituksia ja satuin saamaan kohtuulliseen hintaan muutamien muiden osien kanssa kotimaisen toimijan kautta, niin laitoin tilaukseen. Ja kuvat e91:stä tuolla setillä näyttivät madalluksen puolesta omaan silmään sopivilta.
                        V60 D4 AWD -16
                        Civic "Track-spec" VTEC -02 kauppakassi
                        ex V60 D4 -13
                        ex E36 323i 4D -96
                        ex E91 320d -06 Stage 1

                        Comment

                        • aku1979
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2015
                          • 1152
                          • Helsinki

                          Koni Sportia ja muitakin settejä tuntuu saavan saksalaisista verkkokaupoista satoja euroja halvemmalla kuin suomesta. Onko tässä joku juju tai riski vai johtuuko vain suomen ALV:stä ja muista kuluista?

                          Comment

                          • MNi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2008
                            • 3143
                            • Tampere

                            Postikulut kannattaa tarkistaa. Yleensä ovat nekin edullisempia keski-Euroopasta Suomeen kuin Suomen sisäiset rahtikulut.

                            ALV- tai tullimaksuja ei ole eikä tule kunhan ollaan euroalueen sisällä.

                            Ainoa missä voi mahdollisesti tulla hankaluuksia on takuu ja palautusmenettely. Iskareissa harvemmin on ongelmia veikkaisin.

                            Tietysti jos on erityisen halpaa niin voi miettiä tuleeko todella sitä tavaraa kuin pitäisi. Iskareissa kyllä edullisesti saa keski-Euroopasta.

                            Comment

                            • AK-87
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2015
                              • 324
                              • Hml

                              Ei kai tuossa ulkomailta (EU:sta) tilaamisessa mitään sen kummempaa ole, mutta tykkään ostaa kivijalkaliikkeistä aina kun se on hinnan puolesta jotakuinkin järkevää. Ja onhan siinä ainakin teoriassa mahdollisuus saada kylkeen hyvää asiakaspalvelua ja tarvittaessa opastusta/varmistusta, että on varmasti tilaamassa osat jotka sopii autoon ja käyttötarkoitukseen. Mulle tällaisellakin on oma arvonsa, kun tekniikkatietämys ei ole kovinkaan kummoista. Fillarointiharrastuksen puolesta on tullut tilattua yhtä sun toista Saksasta ja Briteistä, aina on sujunut ihan murheitta.
                              V60 D4 AWD -16
                              Civic "Track-spec" VTEC -02 kauppakassi
                              ex V60 D4 -13
                              ex E36 323i 4D -96
                              ex E91 320d -06 Stage 1

                              Comment

                              • sonikk
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2010
                                • 1664
                                • Kerava

                                Originally posted by polkuauto View Post
                                Aikani ehdin myös manaamaan kyseisiä jousia, eli pienetkin töyssyt löi läpi ja auto nyökki ärsyttävästi pituussunnassa tien lähes huomaamattomissa heitoissa. Syypää oli kuitenkin loppu olevat orkkisiskarit. Tilalle jotkin Sachsin "sporttimallit", jolloin ajomukavuus parani valtavasti.
                                Onkos nämä Sachsin sportit malliltaan Advantaget vai? Mistähän kannattaisi ostatella?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎