Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 / E91 / E92 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Eikka_
    Newbiemmer
    • Jun 2009
    • 13
    • Vantaa

    Pyöränkulmien säädön kanssa ongelmaa, neljä päivää sitten suunnattiin pyörät kohdalleen, mutta ratti jäi hieman vinoon jota kävin tänään suoristuttamassa ja suuntauskone(sama Hunter DSP600) näytti että kulmat aivan v*tullaan??

    Kulmat säädettiin uudestaan kohdalleen, mutta ratti jäi silti vielä vähintään saman verran vinoon kuin aikaisemmin+auto tuntuu jotenkin puiselta ajaa?

    Onko näitten suuntaaminen tosiaan näin vaikeeta?

    Niin piti vielä tarkentaa että autoon asennettiin Schmiedmannilla uudet tolpat ja Eibach Pro-Kit jouset, onko asennuksessa voitu sössiä jotain mikä voisi hankaloittaa suuntaamista?
    Last edited by Eikka_; 07-03-2011, 20:12. Reason: lissee inffoo
    E61 520da LCI

    Comment

    • timokk
      BTCF Member
      • Nov 2008
      • 18
      • Malta

      Itse itselleni vastaten:

      Originally posted by timokk View Post
      Auto kuitenkin valittaa vieläkin tuosta brake pads wornista, poistuuko tuo vasta kun resetoi ton takajarrujen huoltosetin vai pitäisikö tuon valituksen poistua heti kun uusi anturi ja palat on paikallaan?
      Resetointi poisti huolet ja ongelmat... hetkellisesti.

      Eli nyt ongelmana keskuslukituksen kaukosäätö. Satunnaisesti toimii ja ei toimi. Ajatuksena ensin oli antennivahvistin ja sulakkeet, mutta homma kuitenkin toimii sen verran että olen alkanut epäillä avainta.

      Testasin tossa parkkipaikalla lukkoon-auki-lukkoon-auki settiä, 6 kertaa toimi ja sen jälkeen ei enää auennut. Seuraavana aamuna ovet kuitenkin aukesivat..

      Missä ajassa tuon avaimen akun pitäisi virtalukossa ollessaan latautua "kunnolla/riittävästi"? Entä näkevätkö huollossa mitenkään avaimen akun tilaa/varausta/kuntoa? Ei huvittaisi 230 euroa maksaa avaimesta mikäli vika onkin jossain muualla..

      Comment

      • touring39
        BTCF Member
        • May 2005
        • 3901
        • Kaarina

        Originally posted by timokk View Post
        Itse itselleni vastaten:



        Resetointi poisti huolet ja ongelmat... hetkellisesti.

        Eli nyt ongelmana keskuslukituksen kaukosäätö. Satunnaisesti toimii ja ei toimi. Ajatuksena ensin oli antennivahvistin ja sulakkeet, mutta homma kuitenkin toimii sen verran että olen alkanut epäillä avainta.

        Testasin tossa parkkipaikalla lukkoon-auki-lukkoon-auki settiä, 6 kertaa toimi ja sen jälkeen ei enää auennut. Seuraavana aamuna ovet kuitenkin aukesivat..

        Missä ajassa tuon avaimen akun pitäisi virtalukossa ollessaan latautua "kunnolla/riittävästi"? Entä näkevätkö huollossa mitenkään avaimen akun tilaa/varausta/kuntoa? Ei huvittaisi 230 euroa maksaa avaimesta mikäli vika onkin jossain muualla..
        Jos avaimesta on virrat vähissä, tuleepi kojetauluun siitä ilmoitus. Eli tuo vika löytynee jostain muualta.
        Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

        Ex:
        e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

        Comment

        • timokk
          BTCF Member
          • Nov 2008
          • 18
          • Malta

          Originally posted by touring39 View Post
          Jos avaimesta on virrat vähissä, tuleepi kojetauluun siitä ilmoitus. Eli tuo vika löytynee jostain muualta.
          Noniinpätietysti, oliskin ollut liian helposti löytyvä vika..

          Mistähän tuota ongelmaa sitten kannattaisi lähteä tutkimaan? Luin tosta antennivahvistimesta; jos siinä on vikaa lopettaako kaukosäätö toiminnan kokonaan vai onko etäisyys vain rajoittunut? Radion suhteen ei ole kyllä mitään ongelmia. Olisiko vikakoodit syytä lukea, tuottaako tällaiset niitä?

          V*ittu toimisi kunnolla tai ei toimisi ollenkaan, raivostuttavimpia tällaiset silloin-tällöin-toimii-joskus-ei -hommat!

          Comment

          • bmw77
            Bimmer Rookie
            • Jan 2011
            • 132
            • P-pohojanmaa

            Onko E90/E91 autoissa mahdollista kalibroida nopeusmittarivirhettä pienemmäksi? Kolmentoista Honda-vuoden jälkeen Bemarin virhe tuntuu turhan suurelta (satasen vauhdissa 7-8km/h). Renkaat ovat vakiokokoiset 205/55R16 kitkat, painetta olen lisännyt jo 3 bariin, eikä auta mitään. Salavalikossa oleva "digi-nopeus" on varmaan aikalailla oikea, ainakin huomattavasti lähempänä totuutta kuin viisari.

            Toinen kalibroitava kohde olisi ulkolämpötilanäyttö. Kahdessa edellisessä Hondassa tuo oli helppo säätää, plus-miinus-kolme astetta ajotietokoneesta. Onnistuuko Bemarissa salavalikosta tai jostain muualta? Pari astetta pitäis saada mittariin lämpöä lisää.
            ???
            EX: 530D F10 LCI -15
            EX: 530D E61 LCI -08
            EX: 320D E91 -07

            Comment

            • nun6
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2005
              • 287
              • where the sun doesn't shine

              Originally posted by Eikka_ View Post
              Pyöränkulmien säädön kanssa ongelmaa, neljä päivää sitten suunnattiin pyörät kohdalleen, mutta ratti jäi hieman vinoon jota kävin tänään suoristuttamassa ja suuntauskone(sama Hunter DSP600) näytti että kulmat aivan v*tullaan??

              Kulmat säädettiin uudestaan kohdalleen, mutta ratti jäi silti vielä vähintään saman verran vinoon kuin aikaisemmin+auto tuntuu jotenkin puiselta ajaa?

              Onko näitten suuntaaminen tosiaan näin vaikeeta?

              Niin piti vielä tarkentaa että autoon asennettiin Schmiedmannilla uudet tolpat ja Eibach Pro-Kit jouset, onko asennuksessa voitu sössiä jotain mikä voisi hankaloittaa suuntaamista?
              Siis mitkä kulmat oli v--tuillaan/muuttuneet? Jos kaikki, niin se oli säätäjästä kiinni. Jos vain yksi akseli / pyörä, niin sieltähän sitä vikaa voi etsiä?
              Pyydä aina ennen ja jälkeen säätöä printti kulmista.
              Eikös niille voi sanoa, että haluan myös ratin suoraan ja jos se ei ole, niin takasin...

              Ei kai se vaikeaa ole, mutta tarkkaa se on. En tiedä voiko siinä asennuksessa muuta sössiä kun jättää pultteja löysälle...
              Periaatteessa kaikkien pitäisi saada kulmat kohdalleen, mutta itse pyrin käymään aina samassa paikassa jos mahdollista.

              Jos auto tuntuu puiselta ajaa, niin vertaa niitä ekan ja toisen kerran lappuja että näet missä on mennyt huonommaksi.

              Comment

              • nun6
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2005
                • 287
                • where the sun doesn't shine

                Kun laitan aurinkolasit päähän, niin radion näyttö menee pimeäksi
                Miksi radion lasin pitää olla polarisoitu?

                Comment

                • öpel
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2010
                  • 253
                  • ??????

                  Originally posted by nun6 View Post
                  Kun laitan aurinkolasit päähän, niin radion näyttö menee pimeäksi
                  Miksi radion lasin pitää olla polarisoitu?
                  Eikös kaikki LCD-paneelit sisällä polarisoituja filttereitä, se nyt vaan ei toimi muutoin. Tietenkin se olisi hyvä olla polarisoitu siten, että näkyy polaroidien läpi
                  BMW 523i E39 MY1999

                  Comment

                  • Vollgas
                    Newbiemmer
                    • Feb 2011
                    • 8
                    • Kotka

                    E91 320d taka-akseli aloitti nitinät tuossa talven aikana. Tänään käytin autoa pajalla ja syyksi epäilivät tukivarsien puslia. Onko muilla kokemuksia? Puslat vaihtoon vai liukkaria väliin?
                    E30 325i

                    Comment

                    • alttu
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2010
                      • 519
                      • Nummela

                      Originally posted by Vollgas View Post
                      E91 320d taka-akseli aloitti nitinät tuossa talven aikana. Tänään käytin autoa pajalla ja syyksi epäilivät tukivarsien puslia. Onko muilla kokemuksia? Puslat vaihtoon vai liukkaria väliin?
                      Samanlaiset nitinät alko itellä, laitoin injektioneulalla hydrauliöljyä (en tiiä onko paras vaihtoehto) pusliin, nitinät loppu parinpäivän päästä. Oliko sitten öljyn ansiota vai että pakkaset loppu, tiedä siitä. Puslat menee kyllä vaihtoon heti kun powerflexiltä löytyy sarjaa ko. malliin.
                      F15 30d ///M-SPORT
                      Ex.
                      F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

                      Comment

                      • alttu
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2010
                        • 519
                        • Nummela

                        Löytyiskö joltain suoraa tietoa minkä kokoiset kaiuttimet E91 etupenkkien alle menee vanhoihin paikkoihin/kiinnityksiin ja sama oviin. Onko joku vaihtanu noita johonkin, ei välttämättä OEM kajareihin.
                        F15 30d ///M-SPORT
                        Ex.
                        F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

                        Comment

                        • miczu
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2008
                          • 53

                          Originally posted by alttu View Post
                          Löytyiskö joltain suoraa tietoa minkä kokoiset kaiuttimet E91 etupenkkien alle menee vanhoihin paikkoihin/kiinnityksiin ja sama oviin. Onko joku vaihtanu noita johonkin, ei välttämättä OEM kajareihin.



                          Tuollaiset tarvit, jos 8" bassot penkin alle laittaa.
                          Ovissa 4"

                          tai sit tuosta valmis sarja

                          Comment

                          • alttu
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2010
                            • 519
                            • Nummela

                            Originally posted by miczu View Post
                            http://www.audioimport.fi/?tuotteet&...sti=GZBR200BMW

                            Tuollaiset tarvit, jos 8" bassot penkin alle laittaa.
                            Ovissa 4"

                            tai sit tuosta valmis sarja

                            http://www.audio-system.de/index2.html
                            Eli onko siellä vakiona 6½" vai 8"? Mites toi "vakio vahvistin", riittääkö siinä potku päivityksille? Toi jälkimmäinen linkki ei muuten wörki...
                            F15 30d ///M-SPORT
                            Ex.
                            F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

                            Comment

                            • alttu
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2010
                              • 519
                              • Nummela

                              AirBagin poiskytkentä

                              Nyt kun vauhtiin pääsin niin, saako E91 etumatkustajan turvatyynyn miten kytkettyä pois, lähinnä turvaistuimen takia??
                              F15 30d ///M-SPORT
                              Ex.
                              F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

                              Comment

                              • MakeH
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2004
                                • 1170
                                • Vantaa

                                Originally posted by alttu View Post
                                Nyt kun vauhtiin pääsin niin, saako E91 etumatkustajan turvatyynyn miten kytkettyä pois, lähinnä turvaistuimen takia??
                                Saa:

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎