Originally posted by nun6
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90 / E91 / E92 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
terve,
ostin juuri ensimmäisen bemarini ja pari kysymystä olisi siittä
olen paljon lukenut surullisen kuuluisista läpistä, eli autoni on 2007 vuosimallinen 325d sedan manuaali. onko kone m57n vai m57n2 eli läppiä vai ei ?
auto on saksasta tulossa ilmeisesti ensi viikolla.
onko mitään isompia tyyppivikoja tai mitään mihin kiinnittää huomion ?
tilailinkin jo suomenkielisen ohjekirjan, tummat takavalot, mustat munuaiset ja uudet merkit konepeltiin ja perään.BMW 330e f30
Tesla MYP
Ford Sierra Cosworth 4x4
Tunturi Pappa -78
Comment
-
-
Originally posted by k3kvuori View Postterve,
ostin juuri ensimmäisen bemarini ja pari kysymystä olisi siittä
olen paljon lukenut surullisen kuuluisista läpistä, eli autoni on 2007 vuosimallinen 325d sedan manuaali. onko kone m57n vai m57n2 eli läppiä vai ei ?
auto on saksasta tulossa ilmeisesti ensi viikolla.
onko mitään isompia tyyppivikoja tai mitään mihin kiinnittää huomion ?
tilailinkin jo suomenkielisen ohjekirjan, tummat takavalot, mustat munuaiset ja uudet merkit konepeltiin ja perään.
Comment
-
-
Originally Posted by Rahu
Laitetaan tiedoksi tänne ennen kuin kaikki alkaa kyselemään että löytyykö omasta autosta läppiä...
Läpät tuli ensimmäisiin diesel moottoreihin 2000/03 eikä loppua näy.
M47 ei läppiä.
M57 3/2000-> automaateissa, ei manuaaleissa.
M47N ja M57N moottoreissa on jo kaikissa vaihteistosta riippumatta.
M57N2 325d, 525d ei läppiä.
E53 (X5) Ei läppiä mikäli ei ole partikkeli suodatinta.
E83 (X3) on läpät
LCI malleissa läpät kaikissa dieseleissä (paitsi 525d:ssä).
Jos jollain on tähän jotain lisättävää niin laittakaa privaa niin lisään kaikki samaan postaukseen niin löytyy jatkossa sitten helpommin tietoa etsiville.
Ei muuta kuin unettomia öitä kaikille kellä pullistui verisuoni päässä tämän luettuaan.
mites tossa ku sanotaa ettei m57n2 ois läppiä ?
BMW 330e f30
Tesla MYP
Ford Sierra Cosworth 4x4
Tunturi Pappa -78
Comment
-
-
Originally posted by k3kvuori View PostOriginally Posted by Rahu
Laitetaan tiedoksi tänne ennen kuin kaikki alkaa kyselemään että löytyykö omasta autosta läppiä...
Läpät tuli ensimmäisiin diesel moottoreihin 2000/03 eikä loppua näy.
M47 ei läppiä.
M57 3/2000-> automaateissa, ei manuaaleissa.
M47N ja M57N moottoreissa on jo kaikissa vaihteistosta riippumatta.
M57N2 325d, 525d ei läppiä.
E53 (X5) Ei läppiä mikäli ei ole partikkeli suodatinta.
E83 (X3) on läpät
LCI malleissa läpät kaikissa dieseleissä (paitsi 525d:ssä).
Jos jollain on tähän jotain lisättävää niin laittakaa privaa niin lisään kaikki samaan postaukseen niin löytyy jatkossa sitten helpommin tietoa etsiville.
Ei muuta kuin unettomia öitä kaikille kellä pullistui verisuoni päässä tämän luettuaan.
mites tossa ku sanotaa ettei m57n2 ois läppiä ?
EDIT: http://bmwfans.info/parts/catalog/E9..._flap_control/
Without flap control. Ei muuta kun kovaa ajoa.Last edited by Esca; 11-02-2011, 19:13.
Comment
-
-
Originally posted by Escalator View PostJaa. Katoin näköjään että pelkästään femmassa ei olisi. My mistake
EDIT: http://bmwfans.info/parts/catalog/E9..._flap_control/
Without flap control. Ei muuta kun kovaa ajoa.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Itse asennutin tuossa joku 1kk sitten webaston omaan autoon (e90) ja tuli siinä huomattua että aina kun virta-avaimen ottaa lukosta niin nollaantuu kaikki asetukset automaatti-ilmastoinista (lämpötila ym).
Liike sanoo että normaalia, webaston ominaisuus ?
Eihän toi silleen haittaa mutta aina joutuu säätää kun lähtee ajaa... Mites teillä toimii ? :thinkBMW E30 V8 project
BMW E90 325D 08" (Zetor)
BMW E36 "328" 99" Cabrio (KesäLelu)
Comment
-
-
Originally posted by jalaakso View PostItse asennutin tuossa joku 1kk sitten webaston omaan autoon (e90) ja tuli siinä huomattua että aina kun virta-avaimen ottaa lukosta niin nollaantuu kaikki asetukset automaatti-ilmastoinista (lämpötila ym).
Liike sanoo että normaalia, webaston ominaisuus ?
Eihän toi silleen haittaa mutta aina joutuu säätää kun lähtee ajaa... Mites teillä toimii ? :thinkBMW 330e f30
Tesla MYP
Ford Sierra Cosworth 4x4
Tunturi Pappa -78
Comment
-
-
Originally posted by jalaakso View PostItse asennutin tuossa joku 1kk sitten webaston omaan autoon (e90) ja tuli siinä huomattua että aina kun virta-avaimen ottaa lukosta niin nollaantuu kaikki asetukset automaatti-ilmastoinista (lämpötila ym).
Liike sanoo että normaalia, webaston ominaisuus ?
Eihän toi silleen haittaa mutta aina joutuu säätää kun lähtee ajaa... Mites teillä toimii ? :thinkF31 328i M-Sport
Comment
-
-
Hei
Sellaista kyselisin eli autona e91 320d vm.07 niin yritin vaihtaa etu pitkien polttimoita ( H7 ) ja ei enkeleitä, mutta eihän käynyt onnistumaan. Elikkäs minkälainen lukitus polttimolla on ? hyvin käden sinne kyllä saa, mutta näkyvyys huono.
Sitten kiinnostaisi onko porukka lastuttanut näitä konemalleja paljonkin ja onko ollut kannattavaa. Kone on 163heppainen. http://www.hestec.fi/etusivu/bmw/bmw.php tuolta katselin että lähin olisi ilmeisesti karalan softaa joka lupaisi huimat 211hp . Jotain näkemyksiä kaipaisin kannattavuudesta tai muita vaihtoehtoja esim lastuissa . Kuinkas äkkiä palaa kytkin tälläisellä toiminnalla tai muuta koneesta ?Last edited by jpalola; 13-02-2011, 19:49.
Comment
-
-
Originally posted by jpalola View PostHei
Sellaista kyselisin eli autona e91 320d vm.07 niin yritin vaihtaa etu pitkien polttimoita ( H7 ) ja ei enkeleitä, mutta eihän käynyt onnistumaan. Elikkäs minkälainen lukitus polttimolla on ? hyvin käden sinne kyllä saa, mutta näkyvyys huono.
Sitten kiinnostaisi onko porukka lastuttanut näitä konemalleja paljonkin ja onko ollut kannattavaa. Kone on 163heppainen. http://www.hestec.fi/etusivu/bmw/bmw.php tuolta katselin että lähin olisi ilmeisesti karalan softaa joka lupaisi huimat 211hp . Jotain näkemyksiä kaipaisin kannattavuudesta tai muita vaihtoehtoja esim lastuissa . Kuinkas äkkiä palaa kytkin tälläisellä toiminnalla tai muuta koneesta ?
Turbotec.com hienosti on toiminut. En vaihtaisi poisF31 328i M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by jpalola View PostHei
Sellaista kyselisin eli autona e91 320d vm.07 niin yritin vaihtaa etu pitkien polttimoita ( H7 ) ja ei enkeleitä, mutta eihän käynyt onnistumaan. Elikkäs minkälainen lukitus polttimolla on ? hyvin käden sinne kyllä saa, mutta näkyvyys huono.
Sitten kiinnostaisi onko porukka lastuttanut näitä konemalleja paljonkin ja onko ollut kannattavaa. Kone on 163heppainen. http://www.hestec.fi/etusivu/bmw/bmw.php tuolta katselin että lähin olisi ilmeisesti karalan softaa joka lupaisi huimat 211hp . Jotain näkemyksiä kaipaisin kannattavuudesta tai muita vaihtoehtoja esim lastuissa . Kuinkas äkkiä palaa kytkin tälläisellä toiminnalla tai muuta koneesta ?
Minulla paloi ensin parkki ja viikon päästä sammui samalta puolelta ajovalo. Viikon ajoin toinen puoli pimeänä. Lauantaina sain selville, miten parkkivalon polttimon saa ulos ja vaihdoin sen uuteen. Yllätys, yllätys kun menin eteen katsomaan, että parkkivalo toimii, oli myös ajovalo kunnossa. Nyt on ajovalo toiminut kolme päivää moitteetta. Voiko kyseessä olla niin hieno keksintö, että jos parkkivalon poltin palaa, jonkin ajan kuluttua myös ajovalo lakkaa toimimasta mikä pakottaa auton huoltoon? Ei kai, sanokaa ettei! Ja huom. parkkilamppu on eri umpiossa kuin ajovalo, mihin en lainkaan kajonut.
Comment
-
-
Paljonko pitäisi olla moottorin normilämpötila salavalikosta käsin 320d E91 '06?
En ole tänä talvena omistusaikana päässyt yli 83 asteen missään vaiheessa edes pienillä pakkasilla. Olin tuossa aikaisemmin laittanut munuaisten taakse suojat, jotta josko lämmöt nousisi tuostakin, mutta ei auttanut kuin nopeampaan lämpeämiseen ed. lämpötilaan.
Tänä aamuna, kun oli 29 astetta pakkasta, niin laitoin vielä keskelle alas ritilän eteen suojan ja sama meininki. Suht nopsaan nousi lämmöt tuonne 80 tienoille, muttei koko 50km ajossa noussut yli 83. Nyt sitten kun kävin safkiksella pyörähtää asioilla, niin ajon loppupuolella muistin tsekata lämmöt, niin oli 93? Pakkasta 13,5 astetta ja pääosin oli kaupunkiajoa tuo reissu. Lopussa kun pyörittelin tyhjäkäynnilla, niin kävi 95:ssa asteessa. Oiskohan termostaatti saanut lämpöshokin ja jumitus loppunut vai mitähän tapahtui. Mielestäni regenerointi ei ollut tapahtunut/päällä.ex E91 320d käsiaskilla
ex E46 330dat
japski
ranu
ex E30 316i 4d
Comment
-
Comment