Kuinkas paljon teillä 320d lämpeneen näin kunnon pakkasilla? Itsellä oli ongelmia saada yli 70c normaalisssa ajossa. Virittelin maskin+alaröörin eteen kumimattoa niin nyt nousee nätisti 90 hoodeille. Eikö nämä tosiaan lämpene ilman tuota maskin peittämistä? Maski peitettynä lämmöt nousee revitellessä 97-98 tuntumaan mutta laskevat ns. ok lukemiin suhteellisen nopeasti.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90 / E91 / E92 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by wibzu View PostKuinkas paljon teillä 320d lämpeneen näin kunnon pakkasilla? Itsellä oli ongelmia saada yli 70c normaalisssa ajossa. Virittelin maskin+alaröörin eteen kumimattoa niin nyt nousee nätisti 90 hoodeille. Eikö nämä tosiaan lämpene ilman tuota maskin peittämistä? Maski peitettynä lämmöt nousee revitellessä 97-98 tuntumaan mutta laskevat ns. ok lukemiin suhteellisen nopeasti.
Helpoimmasta ensin eli egr-termostaatti vaihtoon.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Termarien vaihdon jälkeen vknloppuna tuli taitettua matkaa n. 700km verran. Seurailin lämpöjä tasaisin väliajoin eikä lämmöt missään vaiheessa noussut yli 88c, tuokin motari nopeuksissa. 80-95km/h lämmöt oli 80-84c. Ja pakkasta nyt Helsingistä reilun 300km säteellää oli tasaisesti -20-30c välillä.
Ainoa kerta kun olen lämmöt saanu yli 90c oli ilmauksen yhteydessä tallissa, 97c nousi jolloin flekti hörähti käymäänPitänee laittaa pahvi viritykset takas keulille
F15 30d ///M-SPORT
Ex.
F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT
Comment
-
-
Originally posted by alttu View PostTermarien vaihdon jälkeen vknloppuna tuli taitettua matkaa n. 700km verran. Seurailin lämpöjä tasaisin väliajoin eikä lämmöt missään vaiheessa noussut yli 88c, tuokin motari nopeuksissa. 80-95km/h lämmöt oli 80-84c. Ja pakkasta nyt Helsingistä reilun 300km säteellää oli tasaisesti -20-30c välillä.
Ainoa kerta kun olen lämmöt saanu yli 90c oli ilmauksen yhteydessä tallissa, 97c nousi jolloin flekti hörähti käymäänPitänee laittaa pahvi viritykset takas keulille
Oletko muuten ajellut munuaiset + ala-aukko tukittuna vai vain jompi kumpi tukossa? Onko lämmöt pysyneet ok?E91 320dA -06
Comment
-
-
Originally posted by wibzu View PostEli en taida ihan heti itsekään vaihtohommiin ryhtyä. Näkikö lämpötiloja iDriven salavalikosta jotenkin? Se on niin paljon mukavampi viritellä auki kuin tuo normaali salavalikko, mutta en ole löytänyt sieltä lämpötilaa.
Oletko muuten ajellut munuaiset + ala-aukko tukittuna vai vain jompi kumpi tukossa? Onko lämmöt pysyneet ok?
Itse vaihdoin termarit turhaan. Motarilla +100km/h ritilä tukittuna nousee sinne 86 astetta mutta tyhjäkäynnillä laskee jopa alle 70 asteen yli -20 pakkasilla.
Jos 80 km/h ajelee varovaisesti on lämpöjen nousu todella verkkaista ja 80 asteen saavuttaminen kestää -20 asteen pakkasilla. Termari on 88 astetta.
Kannattaa laittaa suojaa eteen. Diisseleissä mun mielestä oleellista eikä pahaa tee bensakoneellekkaan.F31 328i M-Sport
Comment
-
-
Ihan mielenkiinnosta. Puhelimessa on sovellus johon ilmestyy random-bemarin kuva viestin saapuessa.
Tuli eilen vastaa sellanen kuva jossa E91:ssä ei ollut takakontin osassa ollenkaan takavaloja. Oli vain ulommat valot. Oliko photoshop? :thinkE30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
-
Jarrupaloista kysymys, eli tuossa kotimatkalla syttyi kojelautaan punainen nosturi-ikoni ja käsijarru-päällä-varoitusvalo ja ohjekirjasta katsottuna "Brake pads worn" olisi ongelma.
Ilmeisestikin kyseessä on jonkin anturin antama tieto, mutta missä vaiheessa tuo vikailmiotus tulee? Eli onko palat vaihdettava välittömästi vai onko niissä jokin tietty määrä vielä jäljellä, lähinnä että uskaltaa vielä perus työmatkat ajella ennenkuin saa huollon varattua?
Ja koska en tietenkään luota nykytekniikkaan riittävästi niin mielessä kävi että voiko anturivika tms aiheuttaa tuon saman varoituksen?
Otin tuolta vanteen välistä vielä kuvatkin paloista (tosin, paskat noista oikeen mitään selvää saa, 2 ekaa tais olla takaata, 2 tokaa edestä): http://timok.nn.fi/kuvat/jarrut/
Autona 2006 E91 325iA.
Comment
-
-
Originally posted by timokk View PostJarrupaloista kysymys, eli tuossa kotimatkalla syttyi kojelautaan punainen nosturi-ikoni ja käsijarru-päällä-varoitusvalo ja ohjekirjasta katsottuna "Brake pads worn" olisi ongelma.
Ilmeisestikin kyseessä on jonkin anturin antama tieto, mutta missä vaiheessa tuo vikailmiotus tulee? Eli onko palat vaihdettava välittömästi vai onko niissä jokin tietty määrä vielä jäljellä, lähinnä että uskaltaa vielä perus työmatkat ajella ennenkuin saa huollon varattua?
Ja koska en tietenkään luota nykytekniikkaan riittävästi niin mielessä kävi että voiko anturivika tms aiheuttaa tuon saman varoituksen?
Otin tuolta vanteen välistä vielä kuvatkin paloista (tosin, paskat noista oikeen mitään selvää saa, 2 ekaa tais olla takaata, 2 tokaa edestä): http://timok.nn.fi/kuvat/jarrut/
Autona 2006 E91 325iA.
Anturit ovat kyllä kunnossa kuvien perusteella
Comment
-
-
Originally posted by timokk View PostJarrupaloista kysymys, eli tuossa kotimatkalla syttyi kojelautaan punainen nosturi-ikoni ja käsijarru-päällä-varoitusvalo ja ohjekirjasta katsottuna "Brake pads worn" olisi ongelma.
Ilmeisestikin kyseessä on jonkin anturin antama tieto, mutta missä vaiheessa tuo vikailmiotus tulee? Eli onko palat vaihdettava välittömästi vai onko niissä jokin tietty määrä vielä jäljellä, lähinnä että uskaltaa vielä perus työmatkat ajella ennenkuin saa huollon varattua?
Ja koska en tietenkään luota nykytekniikkaan riittävästi niin mielessä kävi että voiko anturivika tms aiheuttaa tuon saman varoituksen?
Otin tuolta vanteen välistä vielä kuvatkin paloista (tosin, paskat noista oikeen mitään selvää saa, 2 ekaa tais olla takaata, 2 tokaa edestä): http://timok.nn.fi/kuvat/jarrut/
Autona 2006 E91 325iA.BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
-
Originally posted by Escalator View PostHuoltoon aika ASAP. Takajarrupalat aivan finiittona. Vaiha koko setti huollossa, ts. kaikki palat.
Anturit ovat kyllä kunnossa kuvien perusteellaOriginally posted by b mutteri kasa View PostNäyttäis tosiaan kuvien perusteella,että takaa on ihan loppu...pian metalli,metallia vasten.Vaihtoon nopeesti.
Itseasiassa nyt kun asiaa tarkemmin mietin niin huoltonäyttökin on sitä mieltä että takajarruhuolto olisi nyt ajankohtainen mutta vasta jonkinverran myöhemmin löi tuon jarrupalavaroituksen päälle. Ilmeisesti ajotietokoneen jarruhuolto-ilmaisin ja tuo anturipohjainen kulumisenvaroitin ovat yhteydessä toisiinsa vai oliko vaan sattumaa?
Edit: Auto kävi 3 viikkoa sitten katsastuksessa, olis voinu katsastussetä ees vähän varotella...Last edited by timokk; 22-02-2011, 19:42.
Comment
-
-
Tein tuossa juuri edellis viikonloppuna takajarrupalojen ja levyjen vaihdon E90:een taakse. Rakensin niistä pienen DIY:kin tuonne toiselle BMW forumille.
Linkki ohessa. Ihan vaan näin tiedoksi ja aiheeseen liittyen, mikäli kiinnostaa -> http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=12&t=1059#p11625
Comment
-
-
Originally posted by timokk View PostOk, kiitoksia näistä. Ei tässä auta kun alkaa metsästämään huoltoaikaa. Millaisissakohan hintaluokissa jarrupalojen vaihdon kanssa liikutaan?
Itseasiassa nyt kun asiaa tarkemmin mietin niin huoltonäyttökin on sitä mieltä että takajarruhuolto olisi nyt ajankohtainen mutta vasta jonkinverran myöhemmin löi tuon jarrupalavaroituksen päälle. Ilmeisesti ajotietokoneen jarruhuolto-ilmaisin ja tuo anturipohjainen kulumisenvaroitin ovat yhteydessä toisiinsa vai oliko vaan sattumaa?
Edit: Auto kävi 3 viikkoa sitten katsastuksessa, olis voinu katsastussetä ees vähän varotella...E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Comment
-
-
Originally posted by FusionWolf View PostTein tuossa juuri edellis viikonloppuna takajarrupalojen ja levyjen vaihdon E90:een taakse. Rakensin niistä pienen DIY:kin tuonne toiselle BMW forumille.
Linkki ohessa. Ihan vaan näin tiedoksi ja aiheeseen liittyen, mikäli kiinnostaa -> http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=12&t=1059#p11625
Jarrupalan kuluneisuusanturin voi irrottaa myös jarrupalasta jo siinä vaiheessa kun satula on vielä paikoillaan, niin ei tarvitse sisäsuojaa irrottaa. (jos anturi on siis vielä ehjä, eikä tarvitse vaihtoa)
Anturi on palassa kiinni pienellä jousiklipsillä, jonka saa pois viimeistään sitten kun vanhat palat on irti. Ja kun uudet palat on paikallaan ja jarrut kasassa, tuo viimeisenä paikoilleen. Ensin se jousi ja sitten vain napsauttaa anturin paikalleen.
Toinen juttu on se, että käsijarrukengät kannattaa säätää oikeaoppisesti:
Ensin tietysti käsijarru pois päältä ja kannattaa katsoa ennen levyn paikalleenlaittoa että missä kohtaa se säätöpyörä on, jotta sen löytää sitten kun levy on paikallaan. Kannattaa myös tässä vaiheessa katsoa, mihin päin säätöpyörää pyörittämällä säätötanko pitenee.
Levy kiinni sillä yhdellä pikkupultilla ja sen jälkeen käyt kiskomassa käsijarrua muutaman kerran, että käsijarrukengät keskittävät itsensä rumpuun nähden.
Sen jälkeen yhdestä pultinreiästä tasapäisellä meisselillä pyöritä säätöpyörää niin paljon, että levy ei enää käsivoimin pyöri. Sen jälkeen 3 napsua (siinä tuntuu selvät pykälät) aukipäin jolloin levy taas pyörii, ja se on siinä.
Kun säätö on oikein molemmilla puolilla, niin käsijarrukin ottaa tasaisesti.--
Sassi
- F10 530d
- KTM 690 Enduro
Ex. E90 330d, E46 330d
Comment
-
-
Originally posted by timokk View PostOk, kiitoksia näistä. Ei tässä auta kun alkaa metsästämään huoltoaikaa. Millaisissakohan hintaluokissa jarrupalojen vaihdon kanssa liikutaan?
Itseasiassa nyt kun asiaa tarkemmin mietin niin huoltonäyttökin on sitä mieltä että takajarruhuolto olisi nyt ajankohtainen mutta vasta jonkinverran myöhemmin löi tuon jarrupalavaroituksen päälle. Ilmeisesti ajotietokoneen jarruhuolto-ilmaisin ja tuo anturipohjainen kulumisenvaroitin ovat yhteydessä toisiinsa vai oliko vaan sattumaa?
Edit: Auto kävi 3 viikkoa sitten katsastuksessa, olis voinu katsastussetä ees vähän varotella...Ei ne siis kaikkea siä huomaa vaikka oikein yrittikin tsempata
e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
Ex.
e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
e91 325i 2009 lci SaphireBlack
e91 325i 2005 ArktisMetal
e46 320ci 2001 TobassBlue
e39 523i 1996 AlpinWhite 2
S1000rr 2010 Thunder grey
Comment
-
-
Tarkoitus olisi vaihtaa uudet xenon polttimot ja päivittää enkelin silmät
kirkkaaksi mutta tuo vaihtoehtojen määrä kyllä sekoittaa.
Millanen setti teidän mielestä kannattaisi laittaa? Eli voisko joku heittää vinkkiä, että millaisia
kelvineitä xenoneihin ja rinkuloihin kannattais valita?
-Pekka
Comment
-
Comment