Mulla kans tuon vanha 2,5l pata tosin moottorilämmitin löytyy. Ajo on pelkkää kaupunkia ja ajomatkat lyhyitä, kulutusmittari seisoo koko siellä 12l huiteilla.
Eipä ole kyllä edes tullut mieleen, että autossa olisi jotain vikaa, kun jotenkin tuntuu luonnolliselta bensa, automaatti ja pelkkää kaupunkia..
Vai pitääkö huolestua
Onko joillakin sitten ollut vikaa sen ilmamassamittarin kanssa?
Huih kauhulla luin tuon viestiketjun, ei varmaan olisi tullut ostettua kyseistä mallia jos tuon olisin lukenut.
En tiedä oisko tää vastaus pitänyt heittää sinne ketjuun mutta kirjoitan nyt tänne kokemuksia.
Autoni on siis 2005 E90 325iA.
Tuota tuota joitain yhteneviä "ominaisuuksia" olen huomannut.
Tasaisella nopeudella noin 50-60 auto nypyttää jonkin verran, oon miettiny, että onko normaalia. Sitten kun kiihdyttää tuon nopeuden yli nypytys loppuu.
Toinen minkä olen huomannut niin syöpi kyllä öljyä. Öljyt vaihdettiin viime keväänä ja ehdin ajaa n.5500km niin piti lisätä litra öljyä. Sitä en ole miettinyt enempää kun olin ymmärtänyt, että on normaalia noissa alkupään malleissa.
Muutaman kerran kävi viime kesänä mielessä tuo teho-ongelma, kun olin valoissa hävinnyt mutta tulin siihen lopputulokseen, että kaikkeen tottuu..
Mielestäni mulla on selvä piikki kun kiihdyttää mutta pitkään aikaan ei ole tullut painettua reilummin kaasua, joten tuo pitää tarkistaa, kunhan tulisi tuo kesä, että saisi taas pitoa tuohon koslaan
Pelko kyllä nousi heti, että olisi samanlaisia ongelmia munkin autossa..
Huih kauhulla luin tuon viestiketjun, ei varmaan olisi tullut ostettua kyseistä mallia jos tuon olisin lukenut.
En tiedä oisko tää vastaus pitänyt heittää sinne ketjuun mutta kirjoitan nyt tänne kokemuksia.
Tasaisella nopeudella noin 50-60 auto nypyttää jonkin verran, oon miettiny, että onko normaalia. Sitten kun kiihdyttää tuon nopeuden yli nypytys loppuu.
Toinen minkä olen huomannut niin syöpi kyllä öljyä. Öljyt vaihdettiin viime keväänä ja ehdin ajaa n.5500km niin piti lisätä litra öljyä. Sitä en ole miettinyt enempää kun olin ymmärtänyt, että on normaalia noissa alkupään malleissa.
Muutaman kerran kävi viime kesänä mielessä tuo teho-ongelma, kun olin valoissa hävinnyt mutta tulin siihen lopputulokseen, että kaikkeen tottuu..
Mielestäni mulla on selvä piikki kun kiihdyttää mutta pitkään aikaan ei ole tullut painettua reilummin kaasua, joten tuo pitää tarkistaa, kunhan tulisi tuo kesä, että saisi taas pitoa tuohon koslaan
-Pekka
Minulla on kanssa tämä alkupään 2,5l automaatti. Ei ole ollut mitään murheita, lukuunottamatta löystynyttä puolien maadoitusjohtoa:
Öljyä alkaa kulumaan tässä autossa vasta, kun niillä on ajettu yli 15tm. Olkoonkin kuinka longlife tahansa, niin kerran vaihdan vuoteen, yleensä loppusyksystä. Tällä vaihtovälillä kuluu max. 1 litra.
Teho-ongelmia ei ole. Tai sitten olen puusilmä. Nykimistä ei ole esiintynyt missään vaiheessa. Kesällä on laiskempi yksinkertaisesti sen takia, että on halvat hinnat alkaen replica-vanteet. Talvella on samankokoiset 17" orkkis alut. Niillä kulkee kepeämmin.
Jos on joku yhdistetty nykimis- ja teho-ongelma, niin pakkohan sillä on olla joku sylttytehdas olemassa.
E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Onko porukalla pidempiä kokemuksia noista ledienkeleistä? Jenkkifoorumeilla on joillakin sisempi kehä kellastunut niiden laiton myötä. Jotkut ovat onnistuneet sulattamaan jopa umpion muoveja niillä... Osa arveli kellastumisen johtuvan lämmöstä, toiset polttimoiden uv säteilystä...
Tuo setti näyttäis olevan kirkkaudessaan lähellä Ibrightien tasoa ainakin kuvissa, tiedä sit mikä on todellisuus...
Asennusvirhe tai viallinen ledi. Ei voi mitenkään kellastuttaa. Ledi ei lämpene laisinkaan ja kestää pidempään kun perinteinen lankapolttimo. Mitään uv säteilyä ei myöskään tule, ainoastaan valkoisen spektrin valoa.
Ja BMW Masterin tiedusteluun, E9x on aina bi-xenon jos xenon. Uudemmassa LCI mallissa ilmeisesti tuo väläytyskin tapahtuu linssiä nostamalla ja sisemmät on ns. "dummy" eli ei pala milloinkaan. Näin jostain luin mutta korjatkoon jos jollain omakohtaista kokemusta.
Kerrotaan nyt vielä että eilen laitoin H9 polttimot sumareihin H11 tilalle. Helppo homma mattopuukolla toinen muovisakara polttimon kannasta sisältä pois ja milli yhdestä peltilevikkeestä pihdeillä pois. Ei tullut herjaa vaikka 10W tehokkaampi. Vartin homma rengas linkkuun, 2 ruuvia sisälokarista ja taittamalla sivuun jolloin sumarit näkyy. Ei tosin valoteho parantunut yhtään kun siniseksi värjätty polttimo. Väri kyllä muuttui valkoisemmaksi mutta on se niin että jos valotehoa hakee ni kirkas on paras, ja mielellään joku merkkipolttimo joka myös yrittää luvata lisää valotehoa. H11 ei kyllä helposti löydy mitään nightbreakereita ym. ainakaan pikaisella googlettelulla.
Pitää määritellä sekalainen ajo. Minulla se on näillä pakkasilla ollut 11-12,5l/100km. Autossa on 2,5l pata, ei 3l kuten uudemmissa.
Manuaali ja 2.5l pata. Aika tarkalleen mulla on ollut 50/50 maantie/kaupunkiajoa tuolla 8.2-8.7l/100km kulutuksella. Ja ei ainakaan muutaman tonnin ajojen jälkeen ole tietoakaan paljon kirjoitellusta öljynkulutuksesta. Ehkä mulla on vaan sattunut hyvin pidetty yksilö.... :think
Toki jos oikein polkee niin varmasti menee tuollaiset 12-14l/100km!
Asennusvirhe tai viallinen ledi. Ei voi mitenkään kellastuttaa. Ledi ei lämpene laisinkaan ja kestää pidempään kun perinteinen lankapolttimo. Mitään uv säteilyä ei myöskään tule, ainoastaan valkoisen spektrin valoa.
Joo, näin ajattelin itsekkin. Jenkkilässä asiasta näytetään vain olevan niin montaa mieltä. Anyway, tässä yksi kuva jossa on alkanut rinkula kellastuun:
Joo, näin ajattelin itsekkin. Jenkkilässä asiasta näytetään vain olevan niin montaa mieltä. Anyway, tässä yksi kuva jossa on alkanut rinkula kellastuun:
Aika iso ero näyttäisi HID:llä ja ibrightillä olevan, halogenista puhumattakaan...
Eka kuva näyttää ihan kun enkelin vakiopolttimo palaisi, yhtä keltainen Lämpökuvassahan 2 viereistähän on ihan peruspolttimoita (H7). Tuota kyllä vähän epäilen että hid olisi lämpöisempi, ainakin jos kädellä koittaa pakkasella ni lämpöä alkaa hohkaan selkeästi vasta kun pitkät laittaa. Xenonista ei tunnu mitää. Kertoohan sen jo fysiikkakin 55W H7 vs 35W HID ja HID kirkkaampi eli H7:ssa hukkuu tehoa lämmöksi.
Se on kyllä selkee ettei tuommoinen keltaisuus tule enkelistä itsestään ellei kaverilla ollu joku laseri siellä. Hirveä kuumuus päävaloista ehkä voi aiheuttaa (vika, ylitehovalot?) tai valmistusvika koronassa. Mene ja tiedä.
Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
--Audiokit.fi-- BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
BMW i4 M50 Supercharged -23
BMW i3 60Ah -14
-Pekka
Mielenkiintoista..Kirjoitteleppas sinne toiseen treadiin jos vaihtelet osia tms selkoa noihin oireisiin.Itsellä kun palanut paalua nyt melko reippaasti vikoja metsästellessä kun olen niitä yksikseen metsästänyt..Vaikka tiedän että näitä on liikkeellä muissakin autoissa ja samaa pataa myös e6x sarjassakin..Paria vastaavalla koneella varustettua e91stä käynyt/päässyt koe ajaan ja hyvin on ollut saman tapaisia teho hävikkejä kyllä niissäkin.Silti tuntuu että kaikki yksilöitä.Nyt itsellä pyörii alla 18" BBS alut ja ei paina paljoa.Joskin se tehohävikki katosi jo syksyllä kesärinkuloiden viellä ollessa alla.http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=196000
Manuaali ja 2.5l pata. Aika tarkalleen mulla on ollut 50/50 maantie/kaupunkiajoa tuolla 8.2-8.7l/100km kulutuksella. Ja ei ainakaan muutaman tonnin ajojen jälkeen ole tietoakaan paljon kirjoitellusta öljynkulutuksesta. Ehkä mulla on vaan sattunut hyvin pidetty yksilö.... :think
Toki jos oikein polkee niin varmasti menee tuollaiset 12-14l/100km!
Vähälle menee. Minulla vei nätillä ajolla 1,6 -97 Corollakin tuon verran. Oletko tarkistanut tankkauksista, että kulutusmittari näyttää oikein? Salavalikosta saa sen muuten säätää kohdalleenkin, jos ei näytä. Toisaalta manuaali, maantieajoa (se 50%) ja mahdollinen moottorinlämmitin(?) voi tehdä ihmeitä. Itsellä ei kierrokset käy paljoa yli 2000/s, eli nätisti mennään. Mutta silti kuluu. Pienimmillään olen päässyt karvan alle 8l /100km ja sekin oli tasainen 300km edestakainen siivu maantietä keskellä kesää.
E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
Oletko tarkistanut tankkauksista, että kulutusmittari näyttää oikein?
No enpä ole tarkistanut koska kaikki mitä tankkiin laittaa menee kuitenkin!
Tuli vaan koko homma mieleen, kun katsoin jonkun ohjelmointipajan (en nyt muista minkä) speksejä e90 325i ohjelmoinnista niin siellä väitettiin ohjelmoinnin jälkeen kulutuksen sekalaisessa ajossa olevan jotain luokkaa 7l/100km mikä kuulosti liian pieneltä lukemalta ollakseen totta. Heppojahan tuohon taitaa saa pajasta riippuen vain hieman lisää eli päästään noin 230hp loppulukemaan, siihen ei siis paljon 500-600e kannata hukata.
tuli mieleeni kun ostin tuon bemarin ja siinä on business navi, tuolla ajotietokoneessa on ilmastoinnin valikossa joku kohta mihin saa laittaa 2 ajastinaikaa, mitä varten tuo on ? ei ilmeisesti ole moottorilämmitin vai onko ?
sitten välillä ajossa tulee keltainen varoitusvalo partikkelifiltteristä, ajotietokone näyttää vaihtoon vielä 39000km mut mistä valo voisi johtua ?
BMW 330e f30
Tesla MYP
Ford Sierra Cosworth 4x4
Tunturi Pappa -78
tuli mieleeni kun ostin tuon bemarin ja siinä on business navi, tuolla ajotietokoneessa on ilmastoinnin valikossa joku kohta mihin saa laittaa 2 ajastinaikaa, mitä varten tuo on ? ei ilmeisesti ole moottorilämmitin vai onko ?
sitten välillä ajossa tulee keltainen varoitusvalo partikkelifiltteristä, ajotietokone näyttää vaihtoon vielä 39000km mut mistä valo voisi johtua ?
Filtterissä on vaihtoväli sekä matkassa että ajassa. Kumpi tulee ensin, sitä noudatetaan. Jos se on se huoltoonmenovalo ("service"/auton kuva keltaisella -> oranssilla se pöntön ja tuulettimen kuva), niin siinä on alla myös vaihtoaika muotoa kk/vvvv tai vvvv/kk. En nyt muista kumpi. Itsellä ensi kuussa vaihto, vaikka kilometrejä myös joku 30tkm jäljellä.
Edit: Tosta ilmastointijutusta en tiedä. Mutta jos autossa ei ole polttoainelämmitintä, niin ehkä se voisi olla taukotuuletus, jolla voit vaikka kuumalla säällä "esijäähdyttää" auton. Hommaa runkonumeron avulla varustelista. Siitä selviää mitä kaikkea lisävarusteita on (tehtaalta) mukana tullut.
Filtterissä on vaihtoväli sekä matkassa että ajassa. Kumpi tulee ensin, sitä noudatetaan. Jos se on se huoltoonmenovalo ("service"/auton kuva keltaisella -> oranssilla se pöntön ja tuulettimen kuva), niin siinä on alla myös vaihtoaika muotoa kk/vvvv tai vvvv/kk. En nyt muista kumpi. Itsellä ensi kuussa vaihto, vaikka kilometrejä myös joku 30tkm jäljellä.
Edit: Tosta ilmastointijutusta en tiedä. Mutta jos autossa ei ole polttoainelämmitintä, niin ehkä se voisi olla taukotuuletus, jolla voit vaikka kuumalla säällä "esijäähdyttää" auton. Hommaa runkonumeron avulla varustelista. Siitä selviää mitä kaikkea lisävarusteita on (tehtaalta) mukana tullut.
saa ilmeisesti bmw:ltä varustelistan ?
idriven kautta partikkelifiltteri näyttää tosiaan 39000km ja vihreenä on se mutta mittaristoon tulee välillä se partikkelifiltterin kuva ja antaa hälytyksen
BMW 330e f30
Tesla MYP
Ford Sierra Cosworth 4x4
Tunturi Pappa -78
saa ilmeisesti bmw:ltä varustelistan ?
idriven kautta partikkelifiltteri näyttää tosiaan 39000km ja vihreenä on se mutta mittaristoon tulee välillä se partikkelifiltterin kuva ja antaa hälytyksen
Minulla on karvalakki, joten näkyy vain mittarien keskellä. Ehkä joku iDriven omistaja osaa neuvoa, onko kyseessä vain huoltokehotus vai joku virhetilanne?
BMW:ltä pitäisi saada lista runkonumerolla. Täälläkin vaikuttaa henkilöitä, jotka ko. listan pystyvät järjestämään. Minulle listan järjesti privamessulla nimimerkki Sirkus.
E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
Comment