Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 / E91 / E92 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • b mutteri kasa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 1462
    • Area 03

    Originally posted by Tahtik View Post
    nyt meni kyllä käpy ihan totaalisesti. olen ajanut autollani noin 30tkm. Tämä aikana vaihdettiin kerran takuuaikana puolia koneesta ja ajelin hetken sijaisautolla. helmikuussa auto jätti pihaan. taas vaihdettiin puolia ja tulpat. hiihtoloma siis ajeltiin vaimon autolla. Kone siis vm 2008 1,6l startstop sydeemillä.

    nyt 2kk myöhemmin tuli kolmas puolavika ja taas sjöberg haki puimurin. loman kunniaksi ajellaan siis golfilla.

    Onko muilla ollut vastaavia vikoja vai onko mulle sattunut maailmanhistorian pahin maanantaikappale?

    Onhan tuo unelma ajaa, mutta liian epävarma. tilanteen vuoksi on pakko kohta tyytyä vaikka mersuun, mutta pakko on päästä liikkeelle.
    Itsellä vaihdettiin edellisestä E90 330:stä

    2x korkeapainepumppu

    Pariin otteeseen puolia

    Nox-anturi,kaksi kertaa

    Eli vuonna 2009,toukokuu-elokuu välisellä ajalla,auto oli yhteensä 35 päivää pajalla...Sitten syyskuussa auto vaihtui nykyiseen kulkineeseen.

    Auto oli vm. -08 ja ajoin sillä n.40 tkm
    BMW F11 530 dA VOLL
    Carbon-schwarz Metallic

    BMW E30 325i Sport

    Comment

    • dieseljussi
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2010
      • 592
      • Suomi

      Löytyi autosta irroitettava vetokoukku, joka nasahti paikoilleen jäpäkästi ja helposti.
      Nyt sen sitten saa sitä enää irti.

      Miten tuon pitäisi lähteä? Avain kääntyy puoli kierrosta, mutta se ei vaikuta mitään mihinkään. Tuo säätöpyörä kääntyy jotain 20 astetta, mutta ei läheskään niin paljon, että punainen alue tulisi näkyviin (ilmeisesti koukku irtoaisi tuolla alueella). Käyttöohjetta ei ole eikä edes koukun merkki tiedossa...

      Comment

      • touring39
        BTCF Member
        • May 2005
        • 3901
        • Kaarina

        Originally posted by dieseljussi View Post
        Löytyi autosta irroitettava vetokoukku, joka nasahti paikoilleen jäpäkästi ja helposti.
        Nyt sen sitten saa sitä enää irti.

        Miten tuon pitäisi lähteä? Avain kääntyy puoli kierrosta, mutta se ei vaikuta mitään mihinkään. Tuo säätöpyörä kääntyy jotain 20 astetta, mutta ei läheskään niin paljon, että punainen alue tulisi näkyviin (ilmeisesti koukku irtoaisi tuolla alueella). Käyttöohjetta ei ole eikä edes koukun merkki tiedossa...

        Sitä säätöpyörää pitää vetää ulospäin kun sitä kääntää. En muista kyllä kummassa reunassa avaimen pitää olla, mutta kokeilemalla selvinnee.
        Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

        Ex:
        e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

        Comment

        • dieseljussi
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2010
          • 592
          • Suomi

          Originally posted by touring39 View Post
          Sitä säätöpyörää pitää vetää ulospäin kun sitä kääntää. En muista kyllä kummassa reunassa avaimen pitää olla, mutta kokeilemalla selvinnee.
          Todii!! Heti mulahti koukku irti, eikä tarvinnut edes käyttää voimaa eikä rälläkkää. Kiitos!

          Comment

          • touring39
            BTCF Member
            • May 2005
            • 3901
            • Kaarina

            Originally posted by dieseljussi View Post
            Todii!! Heti mulahti koukku irti, eikä tarvinnut edes käyttää voimaa eikä rälläkkää. Kiitos!
            Ilo oli kokonaan mun puolella

            Et sitten huomannut noita pieniä nuolia tossa pyörässä
            Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

            Ex:
            e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

            Comment

            • valtti81
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2006
              • 399
              • karvia

              Busines navi ja partikkelifiltteri yms yms

              Juu elikkä herjaa partikkel filter failure aina kun 5- 10 km ajettu. kulutuskin noussut vähän eli ko suodatin ilm tukossa. Eikös sen periaattees pitäisi puhdistaa itteensä ku ajaa pitemmän matkan vähän lujempaa. (2x 300km moottoritievauhtia ) Kuinkas huoltovalot esim öljynvaihtoilmotuksen saa nollattua tuolta navista ?? muutaku piuhan pääs . Millä sinne salavalikkoon pääsee ?? suomnkielisiä ohjeita kukaan värkänny ??
              Bemarien vikakoodien luvut ja pikkurempat 0407027620
              ex: 1x 324d 1x e36 325 sedan 2x e36 325 coupe e39 530i m-sport 01 E34 m5 91 330da 06 e90 530dat e61 535d e60 -05 m-sport nyk x5 e70 35d 08
              Älä lue historiaa, tee sitä !!

              Comment

              • -challenger-
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2009
                • 2150
                • L a h t i

                Öljynvaihto nollataan sillä rippimittarilla ei idrivesta. Idrivesta nollataan vain päivämäärällä olevat huoltojutut..

                Tuossa juttua http://wwww.btcf.fi/forum/showthread.php?p=1715569
                Suurinpiirtein samalla tavalla toimii, jotain tosta säädettiin kumminkin vilkun viiksessä olevilla nappuloilla..
                Last edited by -challenger-; 22-04-2011, 22:23.

                Comment

                • bullshit
                  Newbiemmer
                  • Oct 2010
                  • 6
                  • oulu

                  dieseljussin kuvissa on westfalian irrotettava koukku.
                  nyt tiiät merkinkin jos tarttet tietoa joskus johonkin...

                  Comment

                  • Profail
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2007
                    • 212
                    • Päijät-häme

                    Originally posted by Tahtik View Post
                    Onko muilla ollut vastaavia vikoja vai onko mulle sattunut maailmanhistorian pahin maanantaikappale?
                    yks puola vaihdettu tähän mennessä ja mittarissa 61tkm..auto 2008 320i.
                    sigpic
                    E46 316i
                    E39 M5

                    Comment

                    • E39-530A
                      BTCF Member
                      • Feb 2007
                      • 941
                      • Espoo

                      Originally posted by Profail View Post
                      yks puola vaihdettu tähän mennessä ja mittarissa 61tkm..auto 2008 320i.
                      Ei yhtään puolaa vaihdettu toistaiseksi. Auto on 325iA (2,5l pata) ja rullattu tauluun 100tkm.

                      Sen sijaan puolien (yhteinen) maadoitusjohto oli päässyt löysälle, mikä aiheutti ensin häiriöääniä radioon, sitten käynti- ja sammumisongelmia (-> 22l / 100km). Tuskin näillä mitään yhteistä on, mutta jos itse ruuvaatte, niin katsokaa samalla, että maadoituspiuha on kunnolla kiinni. Ei ainakaan huonon maadoituksen takia syö sitten puolia...
                      E92 335iA -08

                      ---
                      ex E34 540iA -93
                      ex E90 325iA -05
                      ex E39 530iA -00
                      ex Toyota Avensis
                      ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                      Comment

                      • Nojda
                        Newbiemmer
                        • Nov 2010
                        • 17
                        • Nokia

                        Vika vai ominaisuus? Autona E90 318i -09 10tkm ajettu. Tasakaasulla (esim. vakkarilla ajettaessa) 1500-1700 kierroksilla nykäisee toisinaan ihan kuin sytkä pätkäsis tms. Tekee tätä myös välillä liikkeelle lähtiessä juurikin noilla pienillä kierroksilla. Auto on menossa pajalle torstaina, mutta kyselen, jos jollain ilmennyt vastaavaa ja vika diagnosoitu. Tietää sit ehdottaa ratkaisua etteivät näytä vain valoa konehuoneeseen.
                        F30 318d -13
                        Ex: E90 318i -09

                        Comment

                        • alttu
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2010
                          • 519
                          • Nummela

                          Originally posted by Nojda View Post
                          Vika vai ominaisuus? Autona E90 318i -09 10tkm ajettu. Tasakaasulla (esim. vakkarilla ajettaessa) 1500-1700 kierroksilla nykäisee toisinaan ihan kuin sytkä pätkäsis tms. Tekee tätä myös välillä liikkeelle lähtiessä juurikin noilla pienillä kierroksilla. Auto on menossa pajalle torstaina, mutta kyselen, jos jollain ilmennyt vastaavaa ja vika diagnosoitu. Tietää sit ehdottaa ratkaisua etteivät näytä vain valoa konehuoneeseen.

                          Tästä onkin ollut jo jossain topicissa puhetta. Itsellä samanlaisia oireita ja palasi nyt ilmojen lämmetessä, talvella niitä ei ollut. Kyseessä m47n2 tekniikka.
                          F15 30d ///M-SPORT
                          Ex.
                          F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

                          Comment

                          • Profail
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2007
                            • 212
                            • Päijät-häme

                            Originally posted by Nojda View Post
                            Vika vai ominaisuus? Autona E90 318i -09 10tkm ajettu. Tasakaasulla (esim. vakkarilla ajettaessa) 1500-1700 kierroksilla nykäisee toisinaan ihan kuin sytkä pätkäsis tms. Tekee tätä myös välillä liikkeelle lähtiessä juurikin noilla pienillä kierroksilla. Auto on menossa pajalle torstaina, mutta kyselen, jos jollain ilmennyt vastaavaa ja vika diagnosoitu. Tietää sit ehdottaa ratkaisua etteivät näytä vain valoa konehuoneeseen.
                            itsellä samaa nykimistä aikalailla noilla kilsoilla kanssa, mutta loppui tosiaan kolmannen takuuhuollon jälkeen kun sanoivat "päivittäneensä softan"..mutta voihan se olla että ei sillä päivityksellä ollut mitään tekemistä vian "korjaantumisen" kanssa kun ei kertaakaan kuitenkaan mitään oikeaa vikaa havaittu, auto vain jostain syystä nyki...
                            sigpic
                            E46 316i
                            E39 M5

                            Comment

                            • Juspa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 1243
                              • Pori

                              Otin tuossa ratista sen kehyksen (joka siinä airbagin alla) irti kun teippailin sen. Kun olin saanut kaikki kasattua takaisin ja akun navan kiinni, niin sen jälkeen on bagin valo jäänyt palamaan. Bagin liittimiä en avannut missään vaiheessa, se oli vain irti kun sen kehyksen saa tuotua siitä läpi ilman irrottamistakin. Mikä voi sytyttää bagin valon noin? Tilannehan oli periaatteessa sama kuin olisin vain ottanut akusta miinus -navan irti ja laittanut takaisin. Sulakkeista katsoin ainakin penkkiin liittyvät, suoraan bagiin liittyviä en siitä sulakelistasta löytänyt..
                              E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                              Ex.
                              F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                              E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                              E90 320d -05 Schwartz 2
                              E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                              E36 352i -91 Diamantschwartz

                              Comment

                              • 03R6
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2005
                                • 153
                                • Kotka

                                320d ohjelmoitu, muutos ei tunnu. Miten muilla?

                                Karalan ohjelma tyrkätty koneeseen vm 2005 163 hv manuaaliversioon (ei dpf:ää)eli turbotecin lupaus reilu 200 hummaa pitäisi kirmata nyt. Autoa ei dynossa mitattu. Muutos ei tunnu ajossa... odotin kyllä että terävyyden tuntua olisi tullut lisää. Mites muilla ohjelmoinnin jälkeen onko auton luonne muuttunut selvästi? Polttoaineen syöttömäärä näytti kuulemma oikeaa ja ahdot olivat ne mitä pitikin. Työmatkan ajettua kulutus näytti tasan samaa kuin ennenkin eli 4,5 - 4,6 l/100 km/h. No pitää vielä mittailla vetoja 0-100 km/h ja 80-120 km/h ja mietiskellä sen jälkeen, että haenko rahat takaisin ja orkkisohjelma koneeseen. Tai sitten etsin dynopenkin ja mitataan paljonko koneesta irtoaa... :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎