Mulla ois tommonen about samanlainen setti myynnissä, ei oo ollut mitään ongelmia ja osuu kelvinit xenoneiden kanssa. Jäi ylimääräiseksi kun vaihdan xenon angeleyessit, kellään kokemuksia näistä?
Anyways jos joku tarvii voi lunastaa suht halvalla noi mun enkelirinkulat, voin napata pari kuvaa tässä lähipäivinä jos kiinnostaa.
Olisi kyllä kiva nähdä kuvia, miltä tuollaiset ledit näyttää... PS. Saako udella, miksi vaihdat ledit xenoneihin?
Ilmeisesti jarrupöly tarttuu siihen rasvaan ja lopputulos on vielä suurempi määrä mustaa sontaa.
Ei tartu. Monesta Bemarista olen nuo rasvannut eikä ne koskaan ole sen jälkeen ollut jumissa. Ne on helppo vaikka joka syksy/kevät renkaan vaihdon yhteydessä avata, puhdistaa ja rasvata uudelleen jos pelottaa jumiutuminen.
Viilataan tätä vielä vähän ja lisätään yksi pieni homma väliin. Ne jarrusatulan liukutapit kannattaa puhdistaa kunnolla, voidella ja tarkastaa että pinnat ovat ehjät. Itse käytin voiteluun Motonetin jarrukumirasvaa, sellaista punaista mönjää pienessä kertakäyttöisessä pussissa.
Asiallinen täydennys, itse olen myös nuo putsannut ja rasvannut.
Joku väitti jarrupölyn tarttuvan siihen rasvaan, mutta mistä se jarrupöly sinne tapin ja holkin väliin pääsee kun toisella puolen on tulppa ja toisella puolen huulitiiviste? On siellä jonkinlaista rasvaa alunperinkin, ei metallitappi sitä kumiholkkia vasten liiku kuivana kovinkaan herkästi.
Joku väitti jarrupölyn tarttuvan siihen rasvaan, mutta mistä se jarrupöly sinne tapin ja holkin väliin pääsee kun toisella puolen on tulppa ja toisella puolen huulitiiviste? On siellä jonkinlaista rasvaa alunperinkin, ei metallitappi sitä kumiholkkia vasten liiku kuivana kovinkaan herkästi.
Taitaa tämäkin toimenpide versus tehtaan ohje olla rasvaamatta, olla ikuisuuskysymys. Kuten laatikkoöljyjen vaihtokin. Kai tuolle ohjeelle olla rasvaamatta joku selitys on takana.
Tuli tuosta säteilijän saennuksesta mieleen - josta sassi on ansiokkaan asennusohjeen tehnyt - vähän kysyttävää.
Jos laiskuuttani asennan nyt vain moorrotinlämmittimen, onko piuhojen purku ja muu ruljanssi, jos haluaa myöhemmin sisähaaran? Löytyykö noita elementtejä asennussarjoineen jokaisesta marketista vai pitääkö tilata jostain?
Edit: Eiku se olikin Fusionwolfin ohje, sori. Siinä on sitä paitsi paljon Defan ohjeita paremmat kuvat.
Mites muilla e90 325i omistajilla on bensankulutus ollut näin kylmillä keleillä? Itsellä on ajotietokoneen mukaan sekalaisessa ajossa ollut 8.2-8.7l/100km :think
Joo, no se tappien pudistaminen ei tuosta ohjeesta muuten ilmennyt kuin tuolla yleisellä lauseella, jonka sanoin että: "puhdista teräsharjalla kaikki pultit ja rasvaa kuparitahnalla tai vast.".
Eli itsehän putsasin nuo tapit juuriki ihan vaan teräsharjalla. Lähti silläkin erinomaisesti ja sai kiiltäväksi. Sitten laitoin semmoista kuparitahnaa vastaavaa, kentin valmistamaa ainetta, jonka on ilmoitettu kestävän -40 - +1300 astetta celciusta.
En tiedä olisiko saanut laittaa vai ei, mutta mitään tavallista rasvaa sinne ei saa laittaa. Ehkä se BMW on siksi sanonut näin, että ei kävisi vahinkoja kun ihmiset laittaa sinne normaalia vaseliinia.
En tiedä olisiko saanut laittaa vai ei, mutta mitään tavallista rasvaa sinne ei saa laittaa. Ehkä se BMW on siksi sanonut näin, että ei kävisi vahinkoja kun ihmiset laittaa sinne normaalia vaseliinia.
BMW on ilmeisesti varoittanut sen takia, ettei sinne laiteta rasvaa joka pilaa kumiholkit. Jotkut rasvat kun turvottaa kumia tai muuttaa sen takertuvaksi/jumittavaksi. En sinne kuparitahnaa laittaisi. Itse laitoin ATE:n rasvaa joka on tarkoitettu jarrusylinterien männälle ja kumitiivisteille. Siis eri aine kuin tuo Motonetin myymä mutta kyllä tuo Motonetin ainekin pitäisi olla turvallinen.
Pitääpä tutkia mitä Volvo neuvoo, ainakin joissain niissä taisi olla samat jarrutapit ja kumiholkit.
Taitaa tämäkin toimenpide versus tehtaan ohje olla rasvaamatta, olla ikuisuuskysymys. Kuten laatikkoöljyjen vaihtokin. Kai tuolle ohjeelle olla rasvaamatta joku selitys on takana.
Tuli tuosta säteilijän saennuksesta mieleen - josta sassi on ansiokkaan asennusohjeen tehnyt - vähän kysyttävää.
Jos laiskuuttani asennan nyt vain moorrotinlämmittimen, onko piuhojen purku ja muu ruljanssi, jos haluaa myöhemmin sisähaaran? Löytyykö noita elementtejä asennussarjoineen jokaisesta marketista vai pitääkö tilata jostain?
Elementtejä löytyy mm. motonetista. Varastotilanteen näät suoraan sieltä. Muutoin tilaamalla autotarvikeliikkeeseen. Hyvät kuvitetut ohjeet löytyy defan sivuilta www.defa.com automerkkikohtaisesti. myös sisätilan haaroitussarjalle näytetään läpivientikohdat. Jos asennat sisähaaran vasta myöhemmin niin joudut irroittamaan johdon elementiltä ja liittämään sen haaraan, josta taasen toinen piuha lähtee elementille ja toinen sisälle.
Mites muilla e90 325i omistajilla on bensankulutus ollut näin kylmillä keleillä? Itsellä on ajotietokoneen mukaan sekalaisessa ajossa ollut 8.2-8.7l/100km :think
Kyllä oot pienellä päässyt.Omani keskikulutus koko omistus ajalta 10,3l/100km.Mutta mulla nyt tuossa kaikkea oikkua josta keskustelua toisessa treadissa.Itseekin ihmetyttää tuo kova aineen kulutus mutta mikä sen aiheuttaa?Voiko sittenkin olla ilmamassamittarissa häikkää tms.?
Noniin nyt on takajarrupalat vaihdatettu, tosin ajotietokoneen resetointi on vielä tekemättä.
Auto kuitenkin valittaa vieläkin tuosta brake pads wornista, poistuuko tuo vasta kun resetoi ton takajarrujen huoltosetin vai pitäisikö tuon valituksen poistua heti kun uusi anturi ja palat on paikallaan?
Tuosta kulutuksesta: Itselläni E91 325iA:ssa kulutus ajotietokoneen mukaan ollut nyt kylmimpinä aikoina 11-12l/100km, mites muilla automaattimiehillä? Pitäisikö huolestua..?
Kyllä oot pienellä päässyt.Omani keskikulutus koko omistus ajalta 10,3l/100km.Mutta mulla nyt tuossa kaikkea oikkua josta keskustelua toisessa treadissa.Itseekin ihmetyttää tuo kova aineen kulutus mutta mikä sen aiheuttaa?Voiko sittenkin olla ilmamassamittarissa häikkää tms.?
Pitää määritellä sekalainen ajo. Minulla se on näillä pakkasilla ollut 11-12,5l/100km. Autossa on 2,5l pata, ei 3l kuten uudemmissa. Autossa tosiaan ei ole moottorin esilämmitystä (vielä). Minun "sekalainen" ajo on lyhyitä 2-4km pätkiä taajamassa ja 10km siivuja moottoritiellä.
E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Ei ole 325i, mutta 335i ja kulutus on nyt viime viikoilla ollut siellä 12-13l / 100km. Lämppärissä on ollut kiinni, ja ajo koostuu lyhyistä pätkistä taajamassa.
Pitää määritellä sekalainen ajo. Minulla se on näillä pakkasilla ollut 11-12,5l/100km. Autossa on 2,5l pata, ei 3l kuten uudemmissa. Autossa tosiaan ei ole moottorin esilämmitystä (vielä). Minun "sekalainen" ajo on lyhyitä 2-4km pätkiä taajamassa ja 10km siivuja moottoritiellä.
Mulla kans tuon vanha 2,5l pata tosin moottorilämmitin löytyy. Ajo on pelkkää kaupunkia ja ajomatkat lyhyitä, kulutusmittari seisoo koko siellä 12l huiteilla.
Eipä ole kyllä edes tullut mieleen, että autossa olisi jotain vikaa, kun jotenkin tuntuu luonnolliselta bensa, automaatti ja pelkkää kaupunkia..
Vai pitääkö huolestua
Onko joillakin sitten ollut vikaa sen ilmamassamittarin kanssa?
Comment