Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 / E91 / E92 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jamppa
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 387
    • Kerava

Originally posted by jyrbba69 View Post
    Mulla ois tommonen about samanlainen setti myynnissä, ei oo ollut mitään ongelmia ja osuu kelvinit xenoneiden kanssa. Jäi ylimääräiseksi kun vaihdan xenon angeleyessit, kellään kokemuksia näistä?

Anyways jos joku tarvii voi lunastaa suht halvalla noi mun enkelirinkulat, voin napata pari kuvaa tässä lähipäivinä jos kiinnostaa.
    Olisi kyllä kiva nähdä kuvia, miltä tuollaiset ledit näyttää... PS. Saako udella, miksi vaihdat ledit xenoneihin?

Comment

• Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

Originally posted by TJJ View Post
      Ilmeisesti jarrupöly tarttuu siihen rasvaan ja lopputulos on vielä suurempi määrä mustaa sontaa.
      Ei tartu. Monesta Bemarista olen nuo rasvannut eikä ne koskaan ole sen jälkeen ollut jumissa. Ne on helppo vaikka joka syksy/kevät renkaan vaihdon yhteydessä avata, puhdistaa ja rasvata uudelleen jos pelottaa jumiutuminen.

Comment

• jyrbba69
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2008
        • 2394
        • Kouvola

Originally posted by Jamppa View Post
        Olisi kyllä kiva nähdä kuvia, miltä tuollaiset ledit näyttää... PS. Saako udella, miksi vaihdat ledit xenoneihin?
        Ovat kuulemma kirkkaammat, ja saapahan kelvinit kohdalleen
        2015 AMG GTS
        -----------------------------

www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
        [email protected]

Comment

• sassi
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2008
          • 412
          • Nivala

Originally posted by E39-530A View Post
          Viilataan tätä vielä vähän ja lisätään yksi pieni homma väliin. Ne jarrusatulan liukutapit kannattaa puhdistaa kunnolla, voidella ja tarkastaa että pinnat ovat ehjät. Itse käytin voiteluun Motonetin jarrukumirasvaa, sellaista punaista mönjää pienessä kertakäyttöisessä pussissa.
          Asiallinen täydennys, itse olen myös nuo putsannut ja rasvannut.
          Joku väitti jarrupölyn tarttuvan siihen rasvaan, mutta mistä se jarrupöly sinne tapin ja holkin väliin pääsee kun toisella puolen on tulppa ja toisella puolen huulitiiviste? On siellä jonkinlaista rasvaa alunperinkin, ei metallitappi sitä kumiholkkia vasten liiku kuivana kovinkaan herkästi.
          --
          Sassi
          - F10 530d
          - KTM 690 Enduro
          Ex. E90 330d, E46 330d

Comment

• Smistik
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2009
            • 1130
            • Kanta-Häme

Originally posted by sassi View Post
            Joku väitti jarrupölyn tarttuvan siihen rasvaan, mutta mistä se jarrupöly sinne tapin ja holkin väliin pääsee kun toisella puolen on tulppa ja toisella puolen huulitiiviste? On siellä jonkinlaista rasvaa alunperinkin, ei metallitappi sitä kumiholkkia vasten liiku kuivana kovinkaan herkästi.
            ex E91 320d käsiaskilla
            ex E46 330dat
            japski
            ranu

ex E30 316i 4d

Comment

• E39-530A
              BTCF Member
              • Feb 2007
              • 941
              • Espoo

Taitaa tämäkin toimenpide versus tehtaan ohje olla rasvaamatta, olla ikuisuuskysymys. Kuten laatikkoöljyjen vaihtokin. Kai tuolle ohjeelle olla rasvaamatta joku selitys on takana.

Tuli tuosta säteilijän saennuksesta mieleen - josta sassi on ansiokkaan asennusohjeen tehnyt - vähän kysyttävää.

Jos laiskuuttani asennan nyt vain moorrotinlämmittimen, onko piuhojen purku ja muu ruljanssi, jos haluaa myöhemmin sisähaaran? Löytyykö noita elementtejä asennussarjoineen jokaisesta marketista vai pitääkö tilata jostain?

Edit: Eiku se olikin Fusionwolfin ohje, sori. Siinä on sitä paitsi paljon Defan ohjeita paremmat kuvat.
              Last edited by E39-530A; 25-02-2011, 12:03.
              E92 335iA -08

---
              ex E34 540iA -93
              ex E90 325iA -05
              ex E39 530iA -00
              ex Toyota Avensis
              ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

Comment

• Zeta
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7555
                • Kotona

Mites muilla e90 325i omistajilla on bensankulutus ollut näin kylmillä keleillä? Itsellä on ajotietokoneen mukaan sekalaisessa ajossa ollut 8.2-8.7l/100km :think
                -
                Käyttöautona: F20
                Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
                -

Comment

• FusionWolf
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2006
                  • 96

Joo, no se tappien pudistaminen ei tuosta ohjeesta muuten ilmennyt kuin tuolla yleisellä lauseella, jonka sanoin että: "puhdista teräsharjalla kaikki pultit ja rasvaa kuparitahnalla tai vast.".

Eli itsehän putsasin nuo tapit juuriki ihan vaan teräsharjalla. Lähti silläkin erinomaisesti ja sai kiiltäväksi. Sitten laitoin semmoista kuparitahnaa vastaavaa, kentin valmistamaa ainetta, jonka on ilmoitettu kestävän -40 - +1300 astetta celciusta.

En tiedä olisiko saanut laittaa vai ei, mutta mitään tavallista rasvaa sinne ei saa laittaa. Ehkä se BMW on siksi sanonut näin, että ei kävisi vahinkoja kun ihmiset laittaa sinne normaalia vaseliinia.
                  Last edited by FusionWolf; 24-02-2011, 23:54.

Comment

• TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

Originally posted by FusionWolf View Post
                    En tiedä olisiko saanut laittaa vai ei, mutta mitään tavallista rasvaa sinne ei saa laittaa. Ehkä se BMW on siksi sanonut näin, että ei kävisi vahinkoja kun ihmiset laittaa sinne normaalia vaseliinia.
                    BMW on ilmeisesti varoittanut sen takia, ettei sinne laiteta rasvaa joka pilaa kumiholkit. Jotkut rasvat kun turvottaa kumia tai muuttaa sen takertuvaksi/jumittavaksi. En sinne kuparitahnaa laittaisi. Itse laitoin ATE:n rasvaa joka on tarkoitettu jarrusylinterien männälle ja kumitiivisteille. Siis eri aine kuin tuo Motonetin myymä mutta kyllä tuo Motonetin ainekin pitäisi olla turvallinen.

Pitääpä tutkia mitä Volvo neuvoo, ainakin joissain niissä taisi olla samat jarrutapit ja kumiholkit.
                    E39 528iA

Comment

• poke
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 3112

Taitaa tämäkin toimenpide versus tehtaan ohje olla rasvaamatta, olla ikuisuuskysymys. Kuten laatikkoöljyjen vaihtokin. Kai tuolle ohjeelle olla rasvaamatta joku selitys on takana.

Tuli tuosta säteilijän saennuksesta mieleen - josta sassi on ansiokkaan asennusohjeen tehnyt - vähän kysyttävää.

Jos laiskuuttani asennan nyt vain moorrotinlämmittimen, onko piuhojen purku ja muu ruljanssi, jos haluaa myöhemmin sisähaaran? Löytyykö noita elementtejä asennussarjoineen jokaisesta marketista vai pitääkö tilata jostain?
                      Elementtejä löytyy mm. motonetista. Varastotilanteen näät suoraan sieltä. Muutoin tilaamalla autotarvikeliikkeeseen. Hyvät kuvitetut ohjeet löytyy defan sivuilta www.defa.com automerkkikohtaisesti. myös sisätilan haaroitussarjalle näytetään läpivientikohdat. Jos asennat sisähaaran vasta myöhemmin niin joudut irroittamaan johdon elementiltä ja liittämään sen haaraan, josta taasen toinen piuha lähtee elementille ja toinen sisälle.

vasemmalla n. puolesvälis sivua on choose car maker jne.
                      Last edited by poke; 25-02-2011, 07:01.
                      Kulkineet/projektit:

M2 F87
                      530iA E39
                      635 CSi E24
                      518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                      1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

Comment

• kemo81
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2010
                        • 1248
                        • ylöjärvi

Originally posted by Zeta View Post
                        Mites muilla e90 325i omistajilla on bensankulutus ollut näin kylmillä keleillä? Itsellä on ajotietokoneen mukaan sekalaisessa ajossa ollut 8.2-8.7l/100km :think
                        Kyllä oot pienellä päässyt.Omani keskikulutus koko omistus ajalta 10,3l/100km.Mutta mulla nyt tuossa kaikkea oikkua josta keskustelua toisessa treadissa.Itseekin ihmetyttää tuo kova aineen kulutus mutta mikä sen aiheuttaa?Voiko sittenkin olla ilmamassamittarissa häikkää tms.?
                        e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                        Ex.
                        e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                        e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                        e91 325i 2005 ArktisMetal
                        e46 320ci 2001 TobassBlue
                        e39 523i 1996 AlpinWhite 2

S1000rr 2010 Thunder grey

Comment

• timokk
                          BTCF Member
                          • Nov 2008
                          • 18
                          • Malta

Noniin nyt on takajarrupalat vaihdatettu, tosin ajotietokoneen resetointi on vielä tekemättä.

Auto kuitenkin valittaa vieläkin tuosta brake pads wornista, poistuuko tuo vasta kun resetoi ton takajarrujen huoltosetin vai pitäisikö tuon valituksen poistua heti kun uusi anturi ja palat on paikallaan?

Tuosta kulutuksesta: Itselläni E91 325iA:ssa kulutus ajotietokoneen mukaan ollut nyt kylmimpinä aikoina 11-12l/100km, mites muilla automaattimiehillä? Pitäisikö huolestua..?

Comment

• E39-530A
                            BTCF Member
                            • Feb 2007
                            • 941
                            • Espoo

Originally posted by kemo81 View Post
                            Kyllä oot pienellä päässyt.Omani keskikulutus koko omistus ajalta 10,3l/100km.Mutta mulla nyt tuossa kaikkea oikkua josta keskustelua toisessa treadissa.Itseekin ihmetyttää tuo kova aineen kulutus mutta mikä sen aiheuttaa?Voiko sittenkin olla ilmamassamittarissa häikkää tms.?
                            Pitää määritellä sekalainen ajo. Minulla se on näillä pakkasilla ollut 11-12,5l/100km. Autossa on 2,5l pata, ei 3l kuten uudemmissa. Autossa tosiaan ei ole moottorin esilämmitystä (vielä). Minun "sekalainen" ajo on lyhyitä 2-4km pätkiä taajamassa ja 10km siivuja moottoritiellä.
                            E92 335iA -08

---
                            ex E34 540iA -93
                            ex E90 325iA -05
                            ex E39 530iA -00
                            ex Toyota Avensis
                            ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

Comment

• Johan Dark
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2005
                              • 334
                              • Espoo

Ei ole 325i, mutta 335i ja kulutus on nyt viime viikoilla ollut siellä 12-13l / 100km. Lämppärissä on ollut kiinni, ja ajo koostuu lyhyistä pätkistä taajamassa.

Comment

• PekkaM
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2010
                                • 29
                                • Oulu

Pitää määritellä sekalainen ajo. Minulla se on näillä pakkasilla ollut 11-12,5l/100km. Autossa on 2,5l pata, ei 3l kuten uudemmissa. Autossa tosiaan ei ole moottorin esilämmitystä (vielä). Minun "sekalainen" ajo on lyhyitä 2-4km pätkiä taajamassa ja 10km siivuja moottoritiellä.
                                Mulla kans tuon vanha 2,5l pata tosin moottorilämmitin löytyy. Ajo on pelkkää kaupunkia ja ajomatkat lyhyitä, kulutusmittari seisoo koko siellä 12l huiteilla.
                                Eipä ole kyllä edes tullut mieleen, että autossa olisi jotain vikaa, kun jotenkin tuntuu luonnolliselta bensa, automaatti ja pelkkää kaupunkia..
                                Vai pitääkö huolestua
                                Onko joillakin sitten ollut vikaa sen ilmamassamittarin kanssa?

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎