Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 / E91 / E92 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • duckland
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2003
    • 418

Originally posted by b mutteri kasa View Post
    No niin,pläjähti tauluun ilmoitus viallisesta polttimosta ja repsikan puolelta,molemmat angel eyes:t pimeenä.Onko kellään tietoa,onko helppo vaihtaa itse...vai säästyykö hermot ja omaa aikaa,kun vie vain samantien liikkeeseen...?
    Rengas pois, sisälokari irti edestä. Sen jälkeen pääsee notkeasormi käsiksi jo suojakupuihin. Ne onkii sitten ärsyttävämpi. Ruuvareilla ja pyhällä hengellä ne saa auki. Polttimot umpion pohjassa.

Tuosta voi pohtia kannattaako itse vai viekö liikkeeseen. Helppotyö tuo on, mutta vie aikaa. Sama työ se on huollossa ja sitäkautta maksaa varmasti erittäin sopivan hinnan parkkivalon vaihdosta.

Comment

• FlyingFinn
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2005
      • 654

Originally posted by duckland View Post
      Rengas pois, sisälokari irti edestä. Sen jälkeen pääsee notkeasormi käsiksi jo suojakupuihin. Ne onkii sitten ärsyttävämpi. Ruuvareilla ja pyhällä hengellä ne saa auki. Polttimot umpion pohjassa.

Tuosta voi pohtia kannattaako itse vai viekö liikkeeseen. Helppotyö tuo on, mutta vie aikaa. Sama työ se on huollossa ja sitäkautta maksaa varmasti erittäin sopivan hinnan parkkivalon vaihdosta.
      Joku torx avain tarvitaan mutta kokoa en jaksa muistaa. Puolisen tuntia meni minulla aikaa.

Comment

• Zeta
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7561
        • Kotona

No niin,pläjähti tauluun ilmoitus viallisesta polttimosta ja repsikan puolelta,molemmat angel eyes:t pimeenä.Onko kellään tietoa,onko helppo vaihtaa itse...vai säästyykö hermot ja omaa aikaa,kun vie vain samantien liikkeeseen...?
        Toivottavasti sulla ei käynyt näin http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=219248

Itse vaihto on helppoa, aikaa menee vaan sisälokasuojan ruuvien irroittamiseen. Taisi olla toistakymmentä ruuvia per puoli.
        -
        Käyttöautona: F20
        Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
        Myydään: HP 14" kannettava Win11 **240e**
        -

Comment

• b mutteri kasa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 1462
          • Area 03

Originally posted by duckland View Post

Ok.Taidan jättää polttimon vaihdon alustanpäivityksen yhteyteen...
          BMW F11 530 dA VOLL
          Carbon-schwarz Metallic

BMW E30 325i Sport

Comment

• Juspa
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1244
            • Pori

Originally posted by jaki91 View Post
            Joo näin olin sen ymmärtänyt.. mut vähän aikaa merkkiliikkeessä myyjän kans juteltua, myyjä oli sitä mieltä että orkkis etu panelin tilalle olis mahdollista laittaa m puskuri siis noin kiinnityksien kannalta, yläkiinnitykset ainakin samat mutta et ala osat ei ehkä tue niin hyvin?! et olisko kukaan sovittanut m etu puskuria orkkis keulaan?
            Niin juu, sitten joutu vaihtamaan vielä pohja"panssarin", eli sen pohjamuovin. Kyllä puskimen varmaan saa kiinni non-M-sportinkin kehikkoon/muoveihin kun soveltaa. Mulla nyt laitettiin pikku pusun takia kaikkinensa kun vakuutusyhtiö maksoi.
            E70 M-Sport AlpinWeiß 3

Ex.
            F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
            E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
            E90 320d -05 Schwartz 2
            E36 328i touring -97 Diamantschwartz
            E36 352i -91 Diamantschwartz

Comment

• Johan Dark
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2005
              • 334
              • Espoo

Ok.Taidan jättää polttimon vaihdon alustanpäivityksen yhteyteen...
              Mun mielestä E92 ei joudu ottaa rengasta irti, vaan tämä koskee pelkästään E90 ja E91:sta. Kyllä ainakin omaan vaihdettiin enkelit ihan konepellin puolelta Laakkosen toimesta ja hintaa ei tullut kuin muutama kymppi.

Edit. Tässä video http://www.youtube.com/watch?v=9_c8iIII31g
              Last edited by Johan Dark; 18-04-2011, 13:13.

Comment

• Tonim81
                Bimmer Rookie
                • Dec 2008
                • 64
                • Seinäjoki

E91 320d vuosimallia -06 alko herjaamaan toista peruutusvaloa. Lamppu ehjä ja kysyin huollosta niin epäilivät että olis johdot poikki takaluukun johtosarjoissa. Onko kellään ollut ongelmia noiden johtojen kanssa?
                Edellisessä e39:ssä korjailin noita johtoja kun olivat poikki. Taitaa olla sama prokkis tämän kanssa. Ihmeen nopeasti kuluu nuo johdot jos siis niissä vikaa on.

Comment

• Johan Dark
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2005
                  • 334
                  • Espoo

Originally posted by Tonim81 View Post
                  E91 320d vuosimallia -06 alko herjaamaan toista peruutusvaloa. Lamppu ehjä ja kysyin huollosta niin epäilivät että olis johdot poikki takaluukun johtosarjoissa. Onko kellään ollut ongelmia noiden johtojen kanssa?
                  Edellisessä e39:ssä korjailin noita johtoja kun olivat poikki. Taitaa olla sama prokkis tämän kanssa. Ihmeen nopeasti kuluu nuo johdot jos siis niissä vikaa on.
                  Mikä vikakoodi?

Comment

• J-Boy
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2011
                    • 405
                    • Länsi-rannikko

Originally posted by Johan Dark View Post
                    Mun mielestä E92 ei joudu ottaa rengasta irti, vaan tämä koskee pelkästään E90 ja E91:sta. Kyllä ainakin omaan vaihdettiin enkelit ihan konepellin puolelta Laakkosen toimesta ja hintaa ei tullut kuin muutama kymppi.

Edit. Tässä video http://www.youtube.com/watch?v=9_c8iIII31g
                    Omasta E91LCI:stä vaihdoin Angel Eyesien polttimot konehuoneen kautta. Tosin tarvitsee hieman sorminäppäryyttä ja vas. puolella oli ainakin mulla vittumainen kiinnike sopivasti käden tiellä. Vähän, kun tutkailee, onnistuu. Oik. puoli ensin n. 20min, vas. 5min.
                    F31 320xDA
                    M-B Sprinter 319

Ex: E82 135i, E91LCI 330xd, VW T5 2.5TDI 4Motion, X1 Xdrive20D, Citröen Ax 1.1i

Comment

• Tonim81
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2008
                      • 64
                      • Seinäjoki

Originally posted by Johan Dark View Post
                      Mikä vikakoodi?
                      Vikakoodi selviää ens keskiviikkona kun vien auton Autokaareen tutkittavaksi. Oli johdot ainakin ehjän näköisiä kun purin muoveja ja tarkastelin johtoja. On vielä liikkeen takuu tän kuun loppuun tossa niin ajattelin et paree viedä vaa merkkihuoltoon ku ei oo itellä vikakoodinluku vehkeitä.
                      Ilmottelen kun vika selviää.

Comment

• Johan Dark
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2005
                        • 334
                        • Espoo

Originally posted by Tonim81 View Post
                        Vikakoodi selviää ens keskiviikkona kun vien auton Autokaareen tutkittavaksi. Oli johdot ainakin ehjän näköisiä kun purin muoveja ja tarkastelin johtoja. On vielä liikkeen takuu tän kuun loppuun tossa niin ajattelin et paree viedä vaa merkkihuoltoon ku ei oo itellä vikakoodinluku vehkeitä.
                        Ilmottelen kun vika selviää.
                        Mulla meni E92:sta takalampun kannake rikki, ja anto vikakoodin CC-ID134. Tämä meni takuuseen, ja muistaakseni aika yleinen vika ainakin E92:ssa.

Comment

• vetteja1
                          Newbiemmer
                          • Feb 2011
                          • 8
                          • Finland

Originally posted by Mikaatm View Post
                          Jos en nyt ihan väärin muista niin mul ainakin on tarra kuskin oven kun avaat niin alareunassa oikealla ja siinä on koneen mallikin.
                          ... kiitos vinkistä, mutta minulla ei sellaista tarraa ole ainakaan. Tarra on, mutta siinä on vain rengaspaineet kerrottu.

-j-

Comment

• Mikaatm
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2007
                            • 562
                            • Vantaa

Originally posted by vetteja1 View Post
                            ... kiitos vinkistä, mutta minulla ei sellaista tarraa ole ainakaan. Tarra on, mutta siinä on vain rengaspaineet kerrottu.

-j-
                            Piti käydä oikein autossa katsomassa. Eli se rengaspaine tarra on siinä ns karmissa sisäpuolella. Ja tää toinen tarra on siitä 15cm alempana siinä ovien aukon kohdalla... Vaikee selittää. Auton malli, koneen malli, runkonumero ainakin siinä tarrassa.
                            450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

Comment

• vetteja1
                              Newbiemmer
                              • Feb 2011
                              • 8
                              • Finland

e91 vilkun viiksen ympärillä olevan kotelon irroittaminen?

Moi,

onko ohjeita kertoa, että kuinka vilkun / pyyhkijän pesijän viiksien ympärillä oleva kotelo (ratin takana oleva kotelo) irtoaa? (ruuveja siinä ei näy, enkä vielä uskaltanu rupea repimään ylä/ala koteloa toisistaan irti).

-j-

Comment

• Tahtik
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2010
                                • 103
                                • Odilampi, Espoo

nyt meni kyllä käpy ihan totaalisesti. olen ajanut autollani noin 30tkm. Tämä aikana vaihdettiin kerran takuuaikana puolia koneesta ja ajelin hetken sijaisautolla. helmikuussa auto jätti pihaan. taas vaihdettiin puolia ja tulpat. hiihtoloma siis ajeltiin vaimon autolla. Kone siis vm 2008 1,6l startstop sydeemillä.

nyt 2kk myöhemmin tuli kolmas puolavika ja taas sjöberg haki puimurin. loman kunniaksi ajellaan siis golfilla.

Onko muilla ollut vastaavia vikoja vai onko mulle sattunut maailmanhistorian pahin maanantaikappale?

Onhan tuo unelma ajaa, mutta liian epävarma. tilanteen vuoksi on pakko kohta tyytyä vaikka mersuun, mutta pakko on päästä liikkeelle.
                                sigpic
                                Nykyinen auto F10 (2013)
                                Entisiä: E60 (2008), E90 (2008)
                                Volvot (2004, 2005, 2008)
                                Fiudet (1986, 1993, 1999, 2001)

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎