Paljonko tuollainen juttu maksaa ja saako muualta kuin marmorilta?
En kyllä nyt millään muista paljonko se maksoi.
Luulisin että Shmiedmannilta sais kans.
Jos tuo löytyy RealOEM:n sivuilta, sieltä saat hinnan selville.
Dollarit kun muuttaa euroiksi, ollaan oman kokemuksen perusteella tosi lähellä marmorin hintoja.
Musta E90 330 xda -05 kaikilla mausteilla, Powered by Karala Läppäleikkaukset, puslanvaihdot, jarrulevysorvaukset, jyrsin- yms. koneistushommat ja muuta teknistä vertaistukea E90:iin Nivalan seudulla: 0405113911
Laitetaas vielä tännekkin ratkaisu, eli johto oli poikki oikeanpuoleisen spoikalle/antennivahvarille menevän haitarikumin sisässä. Vedin kylmästi mattopuukolla kumin halki ja juotin pätkän uutta piuhaa. Täytynee vielä joku pv vetää kaikki piuhat pidemmältä uusiks kun jokaisessa oli murtumia ja tilata uusi kumitutti (osa nro 2 http://www.realoem.com/bmw/showparts...05&hg=61&fg=15 )
Kyseessä on ihan tyyppivika, muistaakseni saa korjaus-sarjankin tohon
EDIT:
REPAIR WIRING SET FOR TRUNK LID109/2005-7 61119133630
REPAIR WIRING SET FOR TRUNK LID109/2007+ 61129186186
Onkos pre-facelift e90:sissä erilaisia takavaloja???
Voisin vaikka vannoa, että edellisessä vm 2006 318i:ssä oli "tavalliset" takavalot polttimoineen ja tässä nykyisessä vm 2006 325i:ssä on semmoset valaistut putket takavaloina.
Onkos pre-facelift e90:sissä erilaisia takavaloja???
Voisin vaikka vannoa, että edellisessä vm 2006 318i:ssä oli "tavalliset" takavalot polttimoineen ja tässä nykyisessä vm 2006 325i:ssä on semmoset valaistut putket takavaloina.
Vai muistanko väärin?
löytyy kolmea eri mallia. kirkkaalla vilkulla, keltaisella vilkulla ja kokonaan tummennetut. tuskin on muita eroja.
Realoem varaosanumerot on kyllä samanlaiset, mutta myös minun mielestä valot oli erilaiset 2006 mallissa kuin nykyisessä 2008 mallissa (molemmat prefacelift malleja)
Vaikuttaako muut valovarusteet?
2006 autossa ei ollut xenoneilla nykyisessä on.
hmm....
Molemmissa valkoiset vilkunlasit
Last edited by Nettipepe; 08-11-2011, 10:34.
Reason: valkoiset vilkut lisäys
Mitäs täällä osaisi E90 tietäjät sanoa seuraavaan:
E90 330i, hankkiakko N52 vai uudemmalla N53 suorasuihkutekniikalla?
258 vs 272 heppaa. Pieni ero väännössä. Uudemmassa noin 1-1.5l alhaisempi kulutus, nahkahousujen foorumeita paljon selattuani.
Tämmöstä olen saanut foorumien kautta selville, tiedä sitten miten tähdellistä ja merkitsevää tietoa, mutta näiden perusteella melkein kallistuisin vanhemman N52:n kannalle.
Kulutus:
- N53 kuluttaa seka-ajossa foorumien mukaan 1-1.5l vähemmän
Vikaherkkyys:
- N53 selvästi vikaherkempi, paljon suutin, sytytyspuola ja korkeapainepumppuvikoja
Käyntiääni:
- N53 käy rumasti, ainakin tyhjäkäynnillä
Voima/kulkupuoli:
- N53 sen alta 20 heppaa virkeämpi, hiukan myös lisää vääntöä. Onko luvut vain paperilla, koska saksalaisten foorumien mukaan eroa ei huomaa käytännössä lainkaan?
Hankintahinta:
- N53 merkittävästi kalliimpi vielä hankkia
Muuta:
- N53 lämpiää hitaammin (pienempi kulutus, joten ei ylläri)
Osaakohan kukaan tietäväinen sanoa ratkaisua ongelmaani joka liittyy avaimeen. Avaimella saa kyllä ovet auki, siis napista painaen, mutta lukkoon ei tahdo saada ilman useampaa painallusta. Tai siis sekin on vähän päivästä riippuen, joskus menee ensimmäisellä ja joskus ehkä kahdeksannella. Aukaiseminen onnistuu lähes aina ensimmäisellä. Eli voisiko vika olla tuossa avaimessa vai missä? :think
NYX: Auris sekä Giant ja Scott "sähkömaasturit"
EX: F20 M-Sport
Mondeo
E91 320D -07 AjTech power
E34 M5 Tipu
Muutama japsirottelo
Osaakohan kukaan tietäväinen sanoa ratkaisua ongelmaani joka liittyy avaimeen. Avaimella saa kyllä ovet auki, siis napista painaen, mutta lukkoon ei tahdo saada ilman useampaa painallusta. Tai siis sekin on vähän päivästä riippuen, joskus menee ensimmäisellä ja joskus ehkä kahdeksannella. Aukaiseminen onnistuu lähes aina ensimmäisellä. Eli voisiko vika olla tuossa avaimessa vai missä? :think
Sehän ei mene lukkoon, jos yksikin ovi tai luukku on auki. Vika voisi siis tuon perusteella olla myös antureissa siten, että olisivat vähän rajalle säädetty?
Mitäs täällä osaisi E90 tietäjät sanoa seuraavaan:
E90 330i, hankkiakko N52 vai uudemmalla N53 suorasuihkutekniikalla?
258 vs 272 heppaa. Pieni ero väännössä. Uudemmassa noin 1-1.5l alhaisempi kulutus, nahkahousujen foorumeita paljon selattuani.
Tämmöstä olen saanut foorumien kautta selville, tiedä sitten miten tähdellistä ja merkitsevää tietoa, mutta näiden perusteella melkein kallistuisin vanhemman N52:n kannalle.
Kulutus:
- N53 kuluttaa seka-ajossa foorumien mukaan 1-1.5l vähemmän
Vikaherkkyys:
- N53 selvästi vikaherkempi, paljon suutin, sytytyspuola ja korkeapainepumppuvikoja
Käyntiääni:
- N53 käy rumasti, ainakin tyhjäkäynnillä
Voima/kulkupuoli:
- N53 sen alta 20 heppaa virkeämpi, hiukan myös lisää vääntöä. Onko luvut vain paperilla, koska saksalaisten foorumien mukaan eroa ei huomaa käytännössä lainkaan?
Hankintahinta:
- N53 merkittävästi kalliimpi vielä hankkia
Muuta:
- N53 lämpiää hitaammin (pienempi kulutus, joten ei ylläri)
Tero
Itsellä ei ollut muutakuin ongelmia N53 moottorin kanssa.
- 2x vaihdettiin kaikki suuttimet
- Kaikki puolat kertaalleen
- Nox ym. antureita (3 korjaamo käyntiä,en muista mitä vaihdettiin)
- Ohjelmapäivityksiä 2 kpl
- 2x korkeapainepumppu
Auto oli minulla 1 v:den 8 kk:ta jonka jälkeen vaihdoin nykyiseen.Kaikki yllä olevat ongelmat alkoivat n.30 000 ajokilometrin jälkeen.Kyllä syletti ostaa auto uutena ja luotettavuuden takia piti vaihtaa se n.1 1/2 vuoden jälkeen toiseen...mutta elämä on
258 vs 272 heppaa. Pieni ero väännössä. Uudemmassa noin 1-1.5l alhaisempi kulutus, nahkahousujen foorumeita paljon selattuani.
Jossain topicissa oli tästä taannoin keskustelua ja joku linkitti noiden dynokäyrätkin sinne. N52 oli sen 20hv+ tehokkaampi kuin M54, mutta väännön lisäys ei ollut ihan samaa luokkaa. N53 oli sitten ainakin käyrien mukaan selvästi väännökkäin ja lisäys oli suurempi kuin M54->N52. Tämä ja pienempi kulutus puoltaisi selvästi uudempaa tekniikkaa. Noin 5% maksimitehon lisäystä ei varmaankaan ajossa huomaa.
Mahdollinen suurempi vikaherkkyys ja suurempi hinta uudemman haittana. N52 koneista 330i saa todella kohtuu hintaan, jopa suomesta, silloin kun hyvin varusteltuja sattuu olemaan tarjolla.
Olisi kiva tietää millaisilla kulutuslukemilla tuollaiset 330iA menisi verrattuna esim oma. e39 530iA. Tällä hetkellä keskikulutus n.9.8, uudemmalla voisi/pitäisi tippua jopa 2 litralla mikä olisi jo paljon.
Sehän ei mene lukkoon, jos yksikin ovi tai luukku on auki. Vika voisi siis tuon perusteella olla myös antureissa siten, että olisivat vähän rajalle säädetty?
Tässä aamulla ennen töihin lähtemistä kokeilin iseamman kerran naputella kiinni/auki ovia ja pelasi loistavasti. Nyt sitten kokeilin uudestaan hetki sitten ja taas auki meni hyvin mutta kiinnipäin sai välillä painella useamman kerran. Niin ja autossa on tuo comfort access, jos se vaikuttaisi mitenkään. Miten noita antureita oikeen pystyy säätämään vai onko sekin koneella ohjelmoitava? Ja eikös jossain täällä foorumilla ollut joku ohje miten tuota antenninvahvistinta voisi kuivata tai muuten, jos se on siellä vikaa? Vai oonko ihan hakoteillä?
NYX: Auris sekä Giant ja Scott "sähkömaasturit"
EX: F20 M-Sport
Mondeo
E91 320D -07 AjTech power
E34 M5 Tipu
Muutama japsirottelo
Jossain topicissa oli tästä taannoin keskustelua ja joku linkitti noiden dynokäyrätkin sinne. N52 oli sen 20hv+ tehokkaampi kuin M54, mutta väännön lisäys ei ollut ihan samaa luokkaa. N53 oli sitten ainakin käyrien mukaan selvästi väännökkäin ja lisäys oli suurempi kuin M54->N52. Tämä ja pienempi kulutus puoltaisi selvästi uudempaa tekniikkaa. Noin 5% maksimitehon lisäystä ei varmaankaan ajossa huomaa.
Mahdollinen suurempi vikaherkkyys ja suurempi hinta uudemman haittana. N52 koneista 330i saa todella kohtuu hintaan, jopa suomesta, silloin kun hyvin varusteltuja sattuu olemaan tarjolla.
Olisi kiva tietää millaisilla kulutuslukemilla tuollaiset 330iA menisi verrattuna esim oma. e39 530iA. Tällä hetkellä keskikulutus n.9.8, uudemmalla voisi/pitäisi tippua jopa 2 litralla mikä olisi jo paljon.
Noita (todellisia) dynokäyriä olisi todella kiva nähdä. Et sattuis muistamaan, missä ne oli?
Comment