Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 / E91 / E92 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hcaape
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2009
    • 837
    • hyvinkää

    tyhmä kysyy tarviiko bensa moottori vastaavaa
    335i kiikarissa
    sDrive23i A E89 Roadster -10

    ex E92 325i -09

    ex E65 735i -02
    ex E38 730d -98 ;(

    Comment

    • Casull
      Bimmer Fanatic
      • May 2010
      • 207
      • Nivala

      Originally posted by JaW View Post
      Paljonko tuollainen juttu maksaa ja saako muualta kuin marmorilta?
      En kyllä nyt millään muista paljonko se maksoi.
      Luulisin että Shmiedmannilta sais kans.
      Jos tuo löytyy RealOEM:n sivuilta, sieltä saat hinnan selville.
      Dollarit kun muuttaa euroiksi, ollaan oman kokemuksen perusteella tosi lähellä marmorin hintoja.
      Musta E90 330 xda -05 kaikilla mausteilla, Powered by Karala
      Läppäleikkaukset, puslanvaihdot, jarrulevysorvaukset, jyrsin- yms. koneistushommat ja muuta teknistä vertaistukea E90:iin Nivalan seudulla: 0405113911

      Comment

      • jalaakso
        BTCF Member
        • Feb 2004
        • 275
        • Kuopio

        Originally posted by Kimmo-R View Post
        Laitetaas vielä tännekkin ratkaisu, eli johto oli poikki oikeanpuoleisen spoikalle/antennivahvarille menevän haitarikumin sisässä. Vedin kylmästi mattopuukolla kumin halki ja juotin pätkän uutta piuhaa. Täytynee vielä joku pv vetää kaikki piuhat pidemmältä uusiks kun jokaisessa oli murtumia ja tilata uusi kumitutti (osa nro 2 http://www.realoem.com/bmw/showparts...05&hg=61&fg=15 )
        Kyseessä on ihan tyyppivika, muistaakseni saa korjaus-sarjankin tohon

        EDIT:

        REPAIR WIRING SET FOR TRUNK LID109/2005-7 61119133630
        REPAIR WIRING SET FOR TRUNK LID109/2007+ 61129186186

        Sedaniin makso 60e.
        Last edited by jalaakso; 07-11-2011, 20:16.
        BMW E30 V8 project
        BMW E90 325D 08" (Zetor)
        BMW E36 "328" 99" Cabrio (KesäLelu)

        Comment

        • b mutteri kasa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 1462
          • Area 03

          Originally posted by hcaape View Post
          tyhmä kysyy tarviiko bensa moottori vastaavaa
          335i kiikarissa
          Itsellä ainakin tuo lämmityselementti on,osa nro 8.Auto valmistunut 03/2007
          Last edited by b mutteri kasa; 15-10-2020, 16:45.
          BMW F11 530 dA VOLL
          Carbon-schwarz Metallic

          BMW E30 325i Sport

          Comment

          • touring39
            BTCF Member
            • May 2005
            • 3901
            • Kaarina

            Onkos pre-facelift e90:sissä erilaisia takavaloja???

            Voisin vaikka vannoa, että edellisessä vm 2006 318i:ssä oli "tavalliset" takavalot polttimoineen ja tässä nykyisessä vm 2006 325i:ssä on semmoset valaistut putket takavaloina.

            Vai muistanko väärin?
            Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

            Ex:
            e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17799
              • Jämsä

              Originally posted by touring39 View Post
              Onkos pre-facelift e90:sissä erilaisia takavaloja???

              Voisin vaikka vannoa, että edellisessä vm 2006 318i:ssä oli "tavalliset" takavalot polttimoineen ja tässä nykyisessä vm 2006 325i:ssä on semmoset valaistut putket takavaloina.

              Vai muistanko väärin?

              löytyy kolmea eri mallia. kirkkaalla vilkulla, keltaisella vilkulla ja kokonaan tummennetut. tuskin on muita eroja.


              pre facelift




              facelift


              Last edited by bemu2000; 08-11-2011, 10:17.
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • touring39
                BTCF Member
                • May 2005
                • 3901
                • Kaarina

                Originally posted by bemu2000 View Post
                löytyy kolmea eri mallia. kirkkaalla vilkulla, keltaisella vilkulla ja kokonaan tummennetut. tuskin on muita eroja.
                Taidat olla oikeassa. Jotenkin vaan näytti "paremmilta" nuo nykyiset, mutta se on varmaan se kutoskone, joka vaikutti tähänkin
                Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                Ex:
                e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                Comment

                • Nettipepe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1341
                  • Kajaani

                  Pikkuisen pitää kompata touring39:iä!

                  Realoem varaosanumerot on kyllä samanlaiset, mutta myös minun mielestä valot oli erilaiset 2006 mallissa kuin nykyisessä 2008 mallissa (molemmat prefacelift malleja)
                  Vaikuttaako muut valovarusteet?
                  2006 autossa ei ollut xenoneilla nykyisessä on.
                  hmm....
                  Molemmissa valkoiset vilkunlasit
                  Last edited by Nettipepe; 08-11-2011, 10:34. Reason: valkoiset vilkut lisäys
                  F30 320xia
                  Ex E90 325da
                  Ex E90 320da
                  Ex E46 330D

                  Comment

                  • teropa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 3855
                    • Oulu

                    Mitäs täällä osaisi E90 tietäjät sanoa seuraavaan:

                    E90 330i, hankkiakko N52 vai uudemmalla N53 suorasuihkutekniikalla?

                    258 vs 272 heppaa. Pieni ero väännössä. Uudemmassa noin 1-1.5l alhaisempi kulutus, nahkahousujen foorumeita paljon selattuani.

                    Tämmöstä olen saanut foorumien kautta selville, tiedä sitten miten tähdellistä ja merkitsevää tietoa, mutta näiden perusteella melkein kallistuisin vanhemman N52:n kannalle.

                    Kulutus:

                    - N53 kuluttaa seka-ajossa foorumien mukaan 1-1.5l vähemmän

                    Vikaherkkyys:

                    - N53 selvästi vikaherkempi, paljon suutin, sytytyspuola ja korkeapainepumppuvikoja

                    Käyntiääni:

                    - N53 käy rumasti, ainakin tyhjäkäynnillä

                    Voima/kulkupuoli:

                    - N53 sen alta 20 heppaa virkeämpi, hiukan myös lisää vääntöä. Onko luvut vain paperilla, koska saksalaisten foorumien mukaan eroa ei huomaa käytännössä lainkaan?

                    Hankintahinta:

                    - N53 merkittävästi kalliimpi vielä hankkia

                    Muuta:

                    - N53 lämpiää hitaammin (pienempi kulutus, joten ei ylläri)


                    Tero
                    E60 520dA M-sport
                    ---Ex
                    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                    E90 330iA, 325iA, 320dA
                    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                    PPL(A)

                    Comment

                    • Routa
                      BTCF Member
                      • May 2005
                      • 607
                      • Halsua-Kokkola

                      Osaakohan kukaan tietäväinen sanoa ratkaisua ongelmaani joka liittyy avaimeen. Avaimella saa kyllä ovet auki, siis napista painaen, mutta lukkoon ei tahdo saada ilman useampaa painallusta. Tai siis sekin on vähän päivästä riippuen, joskus menee ensimmäisellä ja joskus ehkä kahdeksannella. Aukaiseminen onnistuu lähes aina ensimmäisellä. Eli voisiko vika olla tuossa avaimessa vai missä? :think
                      NYX: Auris sekä Giant ja Scott "sähkömaasturit"

                      EX: F20 M-Sport
                      Mondeo
                      E91 320D -07 AjTech power
                      E34 M5 Tipu
                      Muutama japsirottelo

                      Comment

                      • dieseljussi
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2010
                        • 592
                        • Suomi

                        Originally posted by Routa View Post
                        Osaakohan kukaan tietäväinen sanoa ratkaisua ongelmaani joka liittyy avaimeen. Avaimella saa kyllä ovet auki, siis napista painaen, mutta lukkoon ei tahdo saada ilman useampaa painallusta. Tai siis sekin on vähän päivästä riippuen, joskus menee ensimmäisellä ja joskus ehkä kahdeksannella. Aukaiseminen onnistuu lähes aina ensimmäisellä. Eli voisiko vika olla tuossa avaimessa vai missä? :think
                        Sehän ei mene lukkoon, jos yksikin ovi tai luukku on auki. Vika voisi siis tuon perusteella olla myös antureissa siten, että olisivat vähän rajalle säädetty?

                        Comment

                        • b mutteri kasa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 1462
                          • Area 03

                          Originally posted by teropa View Post
                          Mitäs täällä osaisi E90 tietäjät sanoa seuraavaan:

                          E90 330i, hankkiakko N52 vai uudemmalla N53 suorasuihkutekniikalla?

                          258 vs 272 heppaa. Pieni ero väännössä. Uudemmassa noin 1-1.5l alhaisempi kulutus, nahkahousujen foorumeita paljon selattuani.

                          Tämmöstä olen saanut foorumien kautta selville, tiedä sitten miten tähdellistä ja merkitsevää tietoa, mutta näiden perusteella melkein kallistuisin vanhemman N52:n kannalle.

                          Kulutus:

                          - N53 kuluttaa seka-ajossa foorumien mukaan 1-1.5l vähemmän

                          Vikaherkkyys:

                          - N53 selvästi vikaherkempi, paljon suutin, sytytyspuola ja korkeapainepumppuvikoja

                          Käyntiääni:

                          - N53 käy rumasti, ainakin tyhjäkäynnillä

                          Voima/kulkupuoli:

                          - N53 sen alta 20 heppaa virkeämpi, hiukan myös lisää vääntöä. Onko luvut vain paperilla, koska saksalaisten foorumien mukaan eroa ei huomaa käytännössä lainkaan?

                          Hankintahinta:

                          - N53 merkittävästi kalliimpi vielä hankkia

                          Muuta:

                          - N53 lämpiää hitaammin (pienempi kulutus, joten ei ylläri)


                          Tero
                          Itsellä ei ollut muutakuin ongelmia N53 moottorin kanssa.

                          - 2x vaihdettiin kaikki suuttimet
                          - Kaikki puolat kertaalleen
                          - Nox ym. antureita (3 korjaamo käyntiä,en muista mitä vaihdettiin)
                          - Ohjelmapäivityksiä 2 kpl
                          - 2x korkeapainepumppu

                          Auto oli minulla 1 v:den 8 kk:ta jonka jälkeen vaihdoin nykyiseen.Kaikki yllä olevat ongelmat alkoivat n.30 000 ajokilometrin jälkeen.Kyllä syletti ostaa auto uutena ja luotettavuuden takia piti vaihtaa se n.1 1/2 vuoden jälkeen toiseen...mutta elämä on
                          BMW F11 530 dA VOLL
                          Carbon-schwarz Metallic

                          BMW E30 325i Sport

                          Comment

                          • S.P.R
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2003
                            • 1009
                            • Oulu area

                            258 vs 272 heppaa. Pieni ero väännössä. Uudemmassa noin 1-1.5l alhaisempi kulutus, nahkahousujen foorumeita paljon selattuani.
                            Jossain topicissa oli tästä taannoin keskustelua ja joku linkitti noiden dynokäyrätkin sinne. N52 oli sen 20hv+ tehokkaampi kuin M54, mutta väännön lisäys ei ollut ihan samaa luokkaa. N53 oli sitten ainakin käyrien mukaan selvästi väännökkäin ja lisäys oli suurempi kuin M54->N52. Tämä ja pienempi kulutus puoltaisi selvästi uudempaa tekniikkaa. Noin 5% maksimitehon lisäystä ei varmaankaan ajossa huomaa.

                            Mahdollinen suurempi vikaherkkyys ja suurempi hinta uudemman haittana. N52 koneista 330i saa todella kohtuu hintaan, jopa suomesta, silloin kun hyvin varusteltuja sattuu olemaan tarjolla.

                            Olisi kiva tietää millaisilla kulutuslukemilla tuollaiset 330iA menisi verrattuna esim oma. e39 530iA. Tällä hetkellä keskikulutus n.9.8, uudemmalla voisi/pitäisi tippua jopa 2 litralla mikä olisi jo paljon.
                            Last edited by S.P.R; 09-11-2011, 10:57.

                            Comment

                            • Routa
                              BTCF Member
                              • May 2005
                              • 607
                              • Halsua-Kokkola

                              Originally posted by dieseljussi View Post
                              Sehän ei mene lukkoon, jos yksikin ovi tai luukku on auki. Vika voisi siis tuon perusteella olla myös antureissa siten, että olisivat vähän rajalle säädetty?
                              Tässä aamulla ennen töihin lähtemistä kokeilin iseamman kerran naputella kiinni/auki ovia ja pelasi loistavasti. Nyt sitten kokeilin uudestaan hetki sitten ja taas auki meni hyvin mutta kiinnipäin sai välillä painella useamman kerran. Niin ja autossa on tuo comfort access, jos se vaikuttaisi mitenkään. Miten noita antureita oikeen pystyy säätämään vai onko sekin koneella ohjelmoitava? Ja eikös jossain täällä foorumilla ollut joku ohje miten tuota antenninvahvistinta voisi kuivata tai muuten, jos se on siellä vikaa? Vai oonko ihan hakoteillä?
                              NYX: Auris sekä Giant ja Scott "sähkömaasturit"

                              EX: F20 M-Sport
                              Mondeo
                              E91 320D -07 AjTech power
                              E34 M5 Tipu
                              Muutama japsirottelo

                              Comment

                              • teropa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 3855
                                • Oulu

                                Originally posted by S.P.R View Post
                                Jossain topicissa oli tästä taannoin keskustelua ja joku linkitti noiden dynokäyrätkin sinne. N52 oli sen 20hv+ tehokkaampi kuin M54, mutta väännön lisäys ei ollut ihan samaa luokkaa. N53 oli sitten ainakin käyrien mukaan selvästi väännökkäin ja lisäys oli suurempi kuin M54->N52. Tämä ja pienempi kulutus puoltaisi selvästi uudempaa tekniikkaa. Noin 5% maksimitehon lisäystä ei varmaankaan ajossa huomaa.

                                Mahdollinen suurempi vikaherkkyys ja suurempi hinta uudemman haittana. N52 koneista 330i saa todella kohtuu hintaan, jopa suomesta, silloin kun hyvin varusteltuja sattuu olemaan tarjolla.

                                Olisi kiva tietää millaisilla kulutuslukemilla tuollaiset 330iA menisi verrattuna esim oma. e39 530iA. Tällä hetkellä keskikulutus n.9.8, uudemmalla voisi/pitäisi tippua jopa 2 litralla mikä olisi jo paljon.
                                Noita (todellisia) dynokäyriä olisi todella kiva nähdä. Et sattuis muistamaan, missä ne oli?

                                Tero
                                E60 520dA M-sport
                                ---Ex
                                E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                                E90 330iA, 325iA, 320dA
                                E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                                E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                                PPL(A)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎