Itse ihmettelin kans tuota peili asiaa tuon e91n kans.E46ssa meni automaattisesti varmaan aina päälle mut tuossa uudemmassa haistelee asiaa säästä ja lämmittää sen mukaan.Eli mitä kovemmin on pakkasta,sitä enemmän sinne painuu virtaa vastuksiin.En tarkalleen muista millä asteilla sinne minkäkin verran tehosta siirtyy..
Maailman paskimmat sivupeilien ja lasien lämmityssysteemit E9X:ssä. Jostakin luin, että pitää olla vielä pyyhkijät päällä. Tästä johtuen olen aina laittanut automaattipyyhkimet päälle kun käytän autoa, mutta ei nuo peilit tänä aamunakaan sulaneet ennenkuin ajoi muutaman sataa metriä, eli parkkiksellä kääntyillessä piti vetää mututuntumalla puolisokeana, kun takalasikaan ei sula kovin nopeasti Taidan siirtää auton yöksi talliin, niin ei tätäkään ongelmaa ole.
ex E91 320d käsiaskilla ex E46 330dat japski ranu ex E30 316i 4d
With wipers switched on:
Below 5°C = 100% continuous heating
From 5 to 10°C = 75% heating
From 10 to 15°C = 50% heating
From 15 to 20°C = 25% heating
Above 20°C = 0% heating
Olettekos irroittaneet ratin puolien päällä olevaa kehystä, kyse ei siis ole keskustan airbag / torvi osasta vaan siitä mikä on kolmen puolan päällä. Jostain syystä mulla on se mattamusta pinta "kuplivaa mallia" ja lähtee kynnellä raaputtamalla irti..
Ajattelin tilailla uuden systeemin kun ei näytä maksavan paljoakaan, mietityttää vaan että onnistuuko vaihto helposti? Kolme ruuvia tuntuis olevan takana, mutta lähteekö helposti pois ilman keskiön irroitusta.
Kiitokset jälleen etukäteen, täällä tuntuis keskusteluyhteydet olevan kohdallaan.
Autona 320dA 11/2006 tuontifarmari. Auto seisoi reilut kaksi viikkoa ajamattomana pihassa ja eilen huomasin 400km ajon aikana, että steptronic ei pelaa. D-vaihde sekä muut N, R ja P toimivat normaalisti. D:llä vaihteet vaihtuivat ajossa ihan normaalisti mutta vedettäessä vipu vasemmalle M/S +/- - asentoon ei mittaristoon syttynyt Mx - tekstiä eikä vaihdevivun oranssi valo syttynyt M/S +/- -puolelle vaan vaihteisto jatkoi toimintaa D-asennossa. Manuaalisesti ei siis pystynyt vaihteita vaihtamaan pienemmälle tai suuremmalle vaihteelle.
Mitään merkki / varoitusvaloja ei ole syttynyt, huoltoilmoituksia vaihteistoon liittyen ei ole tullut. Vikakoodeja ei OBD-lukijalla löytynyt eikä salavalikon 14-ryhmässäkään ollut mitään.
Yritin haeskella tuolla haulla muttei oikein tärpännyt joten...
-07 318d jossa on i drive pitäisi saada huoltovalo nollatuksi se onnistuu ilmeisesti pienen näpyttelyn kautta joten voisiko teistä tietävistä joku hieman selostaa
Youtubesta etsi E90 service reset. I-driveen ei tarvii koskea, virrat päälle ja annetaan olla hetki, trippi pohjaan 3 sek ja sen jälkeen vasemman viiksen sillä ylös-alas valintakeinulla ja pään BC napilla hoidetaan loput.
Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Viime kesänä lastasin rankkasateella takahutlaariin kesälomaromppeita noin 15 min verran, ja vetää pääsi tottakai uittamaan sen spoilerin alta tuonne antennivahvistimelle. No - se otti nokkiinsa ja ei pitkään aikaan sitten keskuslukko toiminut laisinkaan.
Nyt kuukauden verran tuo keskuslukko toimii aina silloin tällöin. En tahdo oikeen löytää mitään sääntöä sen toimivuuteen/toimimattomuuteen ...
Mites kannattais edetä? Mielestäni se oikea tapa foorumin postien perusteella olisi ilmeisesti kuivata/puhdistaa sitä piirilevyä, vai kuinka? Voiko tuossa avaimen päässä olla jotain ongelmaa - tuskinpa, koska viat alkoivat juuri tuosta veden pääsystä tuonne vahvistimelle.
Mulla oli sama ongelma viimetalvena kun autoa tallissa sulattelin takaluukku auki.
Syy miksi vahvistin kastui oli että liimat vahvistimenkotelon ja kannan välistä olivat olleet huonosti ja kansi oli pääsyt aukemaan
Uusi vahvistin marmorilta 150 egee eli ei ihan ilmainen.
Siinä sitten kuivaus/puhdistushommmiin ja yleismittarilla mittailemaan. Vähän aikaa sitä joutui ihmettelemään ennen kuin vika löytyi.
hyppylanka väliin ja taas toimii.
Nyt on vuosi mennyt ilman ongelmia ja en usko että ihan heti uudestaan hajoaa.
Kannattaa ottaa se vahvistin käteen ja katsoa onko piirilevy ihan madäntynyt vai riittääkö pelkkä kuivaus.
Mulla oli sen verran pahasti mädäntynyt että ei enää pelkkä kuivaus auttanut vaan jouduin juottamaan sinne lankaa väliin.
Itsellä ollut nyt reilut pari vuotta -05 320d manuaali e90 tuontiauto, ja toiminut moitteettomasti. Mittarissa alkaa olemaan 115tkm ja pikkaisen tehoa kaipaisin. Tehon lisäyksen tieltä olisi mukava heivata helvettiin ne surullisen kuuluisat imusarjanläpät. Käsittääkseni poisto ei vaikuta siis dpf:n toimintaan? Eli tietääkö joku Päijät-Hämeestä pätevää tahoa, jolle oman auton voisi kiikuttaa?
En löytänyt findilla niin kysäistäänpä täältä.. Onnistuuko huoltovälinäytön nollaus kotikonstein? Oon tehny huollot pari kertaa nyt ite ja harmittaa tuo kun se valittaa huollosta koko ajan, eli voiko -06 idrivellisessä 320D:ssa tehä ton nollauksen ite, kaveri ei saanu autodatasta ainakaan mitään järkevää irti.
En löytänyt findilla niin kysäistäänpä täältä.. Onnistuuko huoltovälinäytön nollaus kotikonstein? Oon tehny huollot pari kertaa nyt ite ja harmittaa tuo kun se valittaa huollosta koko ajan, eli voiko -06 idrivellisessä 320D:ssa tehä ton nollauksen ite, kaveri ei saanu autodatasta ainakaan mitään järkevää irti.
Comment