Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 / E91 / E92 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Smistik
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2009
    • 1130
    • Kanta-Häme

    Originally posted by kemo81 View Post
    Itse ihmettelin kans tuota peili asiaa tuon e91n kans.E46ssa meni automaattisesti varmaan aina päälle mut tuossa uudemmassa haistelee asiaa säästä ja lämmittää sen mukaan.Eli mitä kovemmin on pakkasta,sitä enemmän sinne painuu virtaa vastuksiin.En tarkalleen muista millä asteilla sinne minkäkin verran tehosta siirtyy..
    Maailman paskimmat sivupeilien ja lasien lämmityssysteemit E9X:ssä. Jostakin luin, että pitää olla vielä pyyhkijät päällä. Tästä johtuen olen aina laittanut automaattipyyhkimet päälle kun käytän autoa, mutta ei nuo peilit tänä aamunakaan sulaneet ennenkuin ajoi muutaman sataa metriä, eli parkkiksellä kääntyillessä piti vetää mututuntumalla puolisokeana, kun takalasikaan ei sula kovin nopeasti Taidan siirtää auton yöksi talliin, niin ei tätäkään ongelmaa ole.
    ex E91 320d käsiaskilla
    ex E46 330dat
    japski
    ranu

    ex E30 316i 4d

    Comment

    • Jaz
      Bimmer Rookie
      • Jul 2010
      • 48
      • Järvenpää

      e90 post foorumilta kopioituna:

      The door mirror heating is controlled dependent on the outside temperature and whether the wipers are switched on.

      With wipers switched off:
      Below 5°C = 100% continuous heating
      Above 5°C = 0% heating

      With wipers switched on:
      Below 5°C = 100% continuous heating
      From 5 to 10°C = 75% heating
      From 10 to 15°C = 50% heating
      From 15 to 20°C = 25% heating
      Above 20°C = 0% heating
      Nyt: Audi A4 Quattro B9 -17

      Ennen: E91/330dAT -06

      Comment

      • wibzu
        Bimmer Rookie
        • Jan 2010
        • 149
        • Muurame

        Originally posted by samokko View Post
        Moro,

        Mistäs hyvät ja edulliset kumimatot e91 -08 automaattiin?
        Motonetin matoilla olen ainakin itse mennyt talvet, pitäisi löytyä ihan mallikohtaiset suoraan hyllystä.
        E91 320dA -06

        Comment

        • K_i_m_i
          Bimmer Rookie
          • Oct 2011
          • 40
          • .

          E9X Ratin "insert" sisäkehys

          Olettekos irroittaneet ratin puolien päällä olevaa kehystä, kyse ei siis ole keskustan airbag / torvi osasta vaan siitä mikä on kolmen puolan päällä. Jostain syystä mulla on se mattamusta pinta "kuplivaa mallia" ja lähtee kynnellä raaputtamalla irti..

          Ajattelin tilailla uuden systeemin kun ei näytä maksavan paljoakaan, mietityttää vaan että onnistuuko vaihto helposti? Kolme ruuvia tuntuis olevan takana, mutta lähteekö helposti pois ilman keskiön irroitusta.

          Kiitokset jälleen etukäteen, täällä tuntuis keskusteluyhteydet olevan kohdallaan.

          Cheers,

          Kimi

          Comment

          • J-Boy
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2011
            • 405
            • Länsi-rannikko

            Originally posted by wibzu View Post
            Motonetin matoilla olen ainakin itse mennyt talvet, pitäisi löytyä ihan mallikohtaiset suoraan hyllystä.
            E9X:ään vaan suosiolla OEM -kumimatot. Ei maksa ihan mahottomasti ja istuvat 100%:sti.
            F31 320xDA
            M-B Sprinter 319

            Ex: E82 135i, E91LCI 330xd, VW T5 2.5TDI 4Motion, X1 Xdrive20D, Citröen Ax 1.1i

            Comment

            • Repe78
              Newbiemmer
              • Dec 2010
              • 10
              • Pohojanmaa

              E91 320dA Steptronic - ongelma

              Autona 320dA 11/2006 tuontifarmari. Auto seisoi reilut kaksi viikkoa ajamattomana pihassa ja eilen huomasin 400km ajon aikana, että steptronic ei pelaa. D-vaihde sekä muut N, R ja P toimivat normaalisti. D:llä vaihteet vaihtuivat ajossa ihan normaalisti mutta vedettäessä vipu vasemmalle M/S +/- - asentoon ei mittaristoon syttynyt Mx - tekstiä eikä vaihdevivun oranssi valo syttynyt M/S +/- -puolelle vaan vaihteisto jatkoi toimintaa D-asennossa. Manuaalisesti ei siis pystynyt vaihteita vaihtamaan pienemmälle tai suuremmalle vaihteelle.

              Mitään merkki / varoitusvaloja ei ole syttynyt, huoltoilmoituksia vaihteistoon liittyen ei ole tullut. Vikakoodeja ei OBD-lukijalla löytynyt eikä salavalikon 14-ryhmässäkään ollut mitään.

              Mikähän neuvoksi???

              Comment

              • bemuttaja
                Newbiemmer
                • Sep 2011
                • 14
                • SuurSalo

                huoltovalon nollaus!

                Yritin haeskella tuolla haulla muttei oikein tärpännyt joten...
                -07 318d jossa on i drive pitäisi saada huoltovalo nollatuksi se onnistuu ilmeisesti pienen näpyttelyn kautta joten voisiko teistä tietävistä joku hieman selostaa

                Comment

                • kooma
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2004
                  • 1021
                  • Pikis

                  Youtubesta etsi E90 service reset. I-driveen ei tarvii koskea, virrat päälle ja annetaan olla hetki, trippi pohjaan 3 sek ja sen jälkeen vasemman viiksen sillä ylös-alas valintakeinulla ja pään BC napilla hoidetaan loput.
                  Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                  Comment

                  • Huge004
                    Bimmer Rookie
                    • May 2011
                    • 62
                    • Pori

                    Originally posted by hank moody View Post
                    Hei vaan,

                    ongelmia keskuslukon kanssa:

                    Viime kesänä lastasin rankkasateella takahutlaariin kesälomaromppeita noin 15 min verran, ja vetää pääsi tottakai uittamaan sen spoilerin alta tuonne antennivahvistimelle. No - se otti nokkiinsa ja ei pitkään aikaan sitten keskuslukko toiminut laisinkaan.

                    Nyt kuukauden verran tuo keskuslukko toimii aina silloin tällöin. En tahdo oikeen löytää mitään sääntöä sen toimivuuteen/toimimattomuuteen ...

                    Mites kannattais edetä? Mielestäni se oikea tapa foorumin postien perusteella olisi ilmeisesti kuivata/puhdistaa sitä piirilevyä, vai kuinka? Voiko tuossa avaimen päässä olla jotain ongelmaa - tuskinpa, koska viat alkoivat juuri tuosta veden pääsystä tuonne vahvistimelle.

                    Mulla oli sama ongelma viimetalvena kun autoa tallissa sulattelin takaluukku auki.

                    Syy miksi vahvistin kastui oli että liimat vahvistimenkotelon ja kannan välistä olivat olleet huonosti ja kansi oli pääsyt aukemaan
                    Uusi vahvistin marmorilta 150 egee eli ei ihan ilmainen.

                    Siinä sitten kuivaus/puhdistushommmiin ja yleismittarilla mittailemaan. Vähän aikaa sitä joutui ihmettelemään ennen kuin vika löytyi.
                    hyppylanka väliin ja taas toimii.
                    Nyt on vuosi mennyt ilman ongelmia ja en usko että ihan heti uudestaan hajoaa.

                    Kannattaa ottaa se vahvistin käteen ja katsoa onko piirilevy ihan madäntynyt vai riittääkö pelkkä kuivaus.
                    Mulla oli sen verran pahasti mädäntynyt että ei enää pelkkä kuivaus auttanut vaan jouduin juottamaan sinne lankaa väliin.
                    Last edited by Huge004; 17-10-2011, 11:01.
                    E91 330da

                    Comment

                    • Pertti M
                      Newbiemmer
                      • May 2011
                      • 13
                      • Lahti

                      Terve.

                      Itsellä ollut nyt reilut pari vuotta -05 320d manuaali e90 tuontiauto, ja toiminut moitteettomasti. Mittarissa alkaa olemaan 115tkm ja pikkaisen tehoa kaipaisin. Tehon lisäyksen tieltä olisi mukava heivata helvettiin ne surullisen kuuluisat imusarjanläpät. Käsittääkseni poisto ei vaikuta siis dpf:n toimintaan? Eli tietääkö joku Päijät-Hämeestä pätevää tahoa, jolle oman auton voisi kiikuttaa?

                      Comment

                      • _Jokkeri_
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2006
                        • 228
                        • Vampula/Huittinen

                        Huoltonäytön nollaus kotikonstein???

                        En löytänyt findilla niin kysäistäänpä täältä.. Onnistuuko huoltovälinäytön nollaus kotikonstein? Oon tehny huollot pari kertaa nyt ite ja harmittaa tuo kun se valittaa huollosta koko ajan, eli voiko -06 idrivellisessä 320D:ssa tehä ton nollauksen ite, kaveri ei saanu autodatasta ainakaan mitään järkevää irti.
                        Coming Soon:
                        E46 M3 Cabriolet SMG Carbonschwartz
                        ex.E60 535Da M-Sport "Iso D"

                        "Kaikki hauska on kallista tai laitonta!"

                        Comment

                        • Zeta
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7555
                          • Kotona

                          Originally posted by _Jokkeri_ View Post
                          En löytänyt findilla niin kysäistäänpä täältä.. Onnistuuko huoltovälinäytön nollaus kotikonstein? Oon tehny huollot pari kertaa nyt ite ja harmittaa tuo kun se valittaa huollosta koko ajan, eli voiko -06 idrivellisessä 320D:ssa tehä ton nollauksen ite, kaveri ei saanu autodatasta ainakaan mitään järkevää irti.
                          Pari viestiä ylempänä on ratkaisu...
                          -
                          Käyttöautona: F20
                          Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                          Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
                          -

                          Comment

                          • uijui
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2010
                            • 172
                            • suomi

                            Vaihdoinpa sitten ilmanputsarin e91 318d. Voi perse mikä homma. Sai kyllä runnoa aika huolella että sai uuden tilalle...

                            Comment

                            • Zeta
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7555
                              • Kotona

                              Originally posted by uijui View Post
                              Vaihdoinpa sitten ilmanputsarin e91 318d. Voi perse mikä homma. Sai kyllä runnoa aika huolella että sai uuden tilalle...
                              Jaa, no mikäs siinä niin kamalaa? e90 325i ei varmaan 10min mennyt ja siinäkin puolet ajasta oikean ruuvarin kärjen löytämiseen!
                              -
                              Käyttöautona: F20
                              Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                              Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
                              -

                              Comment

                              • uijui
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2010
                                • 172
                                • suomi

                                Originally posted by Zeta View Post
                                Jaa, no mikäs siinä niin kamalaa? e90 325i ei varmaan 10min mennyt ja siinäkin puolet ajasta oikean ruuvarin kärjen löytämiseen!
                                Niin no tuo ei ollut 325 eikä bensa. Dieselissä pikkasen eri homma kun bensassa....tuossa ei pelkkä ruuvari riitä......

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎