Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 / E91 / E92 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juuzmo
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2007
    • 339

    Meikäläisellä on taas ongelmaa aivan toisinpäin, joka toinen tai kolmas kerta ajotietokone herjaa että edestä on oikeanpuoleinen parkkivalo palanut, vaikka kiltisti ne kaikki siellä kyllä palaa? Ei tule joka kerta sitä ilmoitusta, niin olisko jotain kontaktiongelmaa tms?

    Ja toinen on, että lasinpesunesteet katoaa mystisesti. Epäilen vahvasti että on sama ongelma kuin entisessä e46, että etuvalojen pesurit vuotaa niin onko kukaan ottanut niitä pois käytöstä? Entisessä vehkeessä ainakin riitti vain yhden johdon nyppääminen irti konepellin alta.

    Comment

    • Zeta
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7555
      • Kotona

      Originally posted by Juuzmo View Post
      Ja toinen on, että lasinpesunesteet katoaa mystisesti. Epäilen vahvasti että on sama ongelma kuin entisessä e46, että etuvalojen pesurit vuotaa niin onko kukaan ottanut niitä pois käytöstä? Entisessä vehkeessä ainakin riitti vain yhden johdon nyppääminen irti konepellin alta.
      Sulake veke vaan ja sitten muistat laittaa katsastukseen sen takaisin.
      -
      Käyttöautona: F20
      Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
      Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
      -

      Comment

      • alttu
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2010
        • 519
        • Nummela

        Originally posted by Zeta View Post
        Sulake veke vaan ja sitten muistat laittaa katsastukseen sen takaisin.

        Juu, sulakkeen irti otolla onnistuu. Eipä tullu mielen viereenkään laittaa katsastukseen takas, eikä kyllä inssikään siitä kyselly...
        F15 30d ///M-SPORT
        Ex.
        F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

        Comment

        • Zeta
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7555
          • Kotona

          Originally posted by alttu View Post
          Juu, sulakkeen irti otolla onnistuu. Eipä tullu mielen viereenkään laittaa katsastukseen takas, eikä kyllä inssikään siitä kyselly...
          Riippuu inssistä, kyllä ne mulla ainakin katsoi kun tuolloin oli se suojamuovi kateissa niin piti käydä teippi irroittamassa että pesurit päästiin testaamaan.
          -
          Käyttöautona: F20
          Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
          Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
          -

          Comment

          • Juuzmo
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2007
            • 339

            Ohjekirja on sellasella murteella etten siitä ymmärrä mitään, niin osaako joku helppiä miten sen sulakkeen paikallistaa?

            Comment

            • alttu
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2010
              • 519
              • Nummela

              Originally posted by Juuzmo View Post
              Ohjekirja on sellasella murteella etten siitä ymmärrä mitään, niin osaako joku helppiä miten sen sulakkeen paikallistaa?
              Sulakelokerosta löytyy ohje symboleilla ja kartalla missä ko. sulake sijaitsee taulussa.
              F15 30d ///M-SPORT
              Ex.
              F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

              Comment

              • Zeta
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7555
                • Kotona

                Originally posted by Juuzmo View Post
                Ohjekirja on sellasella murteella etten siitä ymmärrä mitään, niin osaako joku helppiä miten sen sulakkeen paikallistaa?
                No onko tämä tarpeeksi selvä kuva sinulle?

                -
                Käyttöautona: F20
                Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
                -

                Comment

                • arben
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2011
                  • 1126
                  • suomi

                  miten noiden lampunpesureiden kuuluu toimia?joka x kerta vai?

                  Comment

                  • Zeta
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7555
                    • Kotona

                    Originally posted by arben View Post
                    miten noiden lampunpesureiden kuuluu toimia?joka x kerta vai?
                    Ekalla kerralla tulee lasiin ja lamppuihin, oliko sen jälkeen joka kolmas tai viides kerta taas lampuille.

                    Kannattaa muuten oikeasti ottaa se sulake pois, talvella irtoaa se hattu siitä vielä helpommin kun vähän jäätä päällä ja uusi maksaa marmorilla puskurin väriin maalattuna 50e/kpl....
                    -
                    Käyttöautona: F20
                    Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                    Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
                    -

                    Comment

                    • arben
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2011
                      • 1126
                      • suomi

                      Originally posted by Zeta View Post
                      Ekalla kerralla tulee lasiin ja lamppuihin, oliko sen jälkeen joka kolmas tai viides kerta taas lampuille.

                      Kannattaa muuten oikeasti ottaa se sulake pois, talvella irtoaa se hattu siitä vielä helpommin kun vähän jäätä päällä ja uusi maksaa marmorilla puskurin väriin maalattuna 50e/kpl....

                      kun koitin(valot "auto" asennossa,eli päällä nyt) niin ruikkasi ekalla kerralla,seuraavilla 10 kerralla ei sammutin auton ja koitin niin ekalla ruikkasi taas.

                      miten saan ne pois käytöstä?ei löytynyt sulaketta noille.eikä ole tuo mitä yllä näytettiin.
                      Last edited by arben; 21-11-2011, 18:12.

                      Comment

                      • Zeta
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7555
                        • Kotona

                        Originally posted by arben View Post
                        miten saan ne pois käytöstä?ei löytynyt sulaketta noille.eikä ole tuo mitä yllä näytettiin.
                        Mikäs auto sulla on? Pre-facelift e90 ainakin löytyy sulake tuosta kohtaa taulua.
                        -
                        Käyttöautona: F20
                        Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                        Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
                        -

                        Comment

                        • arben
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2011
                          • 1126
                          • suomi

                          Originally posted by Zeta View Post
                          Mikäs auto sulla on? Pre-facelift e90 ainakin löytyy sulake tuosta kohtaa taulua.

                          e92 2008,ainut mikä järkevä sulake oli 48,ei vaikutusta. jossain luki että olisi 43 mutta mulla oli se tyhjä

                          mutta eniten ärsyttää tuo toiminta periaate.

                          Comment

                          • JLA
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2011
                            • 52
                            • suomi

                            Onkos joku seuraillut lämpötiloja ajossa/ajon jälkeen? Autoni on e91 320i vm. 11/05 ja olen seuraillut tuossa muutamana päivänä noita lämpöjä.
                            työmatkalla(10km) lämpeää siihen 70-75c, mutta sitten pidemmässä ajossa esim. 25-30km. Noin parin asteen pakkasella lämmöt nousee 105c, jos ilmastointi puhaltaa vaikka 22 astetta. Kun pistää sisältä lämmöt täysille niin tippuu kyllä akkiä 90-95c. Termostaattihan aukee tuossa 105c tai niin ainakin varaosa liikkeet sitä myy!?

                            Auto on menossa jäähdytinnesteiden vaihtoon perjantain, mutta alkaa epäilyttää olisko vesipumppukin vaihdon tarpeessa.

                            Olisko jollain tietoa asiasta että onko normaalia vaiko ei. Itselle tämä on ensimmäinen BMW, niin ei oikein ole näiden sielunelämästä tietoa hirveästi. volvossa ja vw:ssä tottunut niihin 90 asteen moottorin lämpöihin.
                            JLA:n BMW E91 320i

                            Comment

                            • Casull
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2010
                              • 207
                              • Nivala

                              Originally posted by hema View Post

                              Automaatti nykii ikävästi nyt, kun tehoa lisättiin. Miten nopeasti se automaatti oppii tavoille ja onko mitään keinoa nollata se adaptoituminen ilman kaapeleita ja muita rensseleitä?


                              H
                              Valitettavasti tuo loota ei opi koskaan toimimaan miellyttävästi lastuamisen jälkeen.
                              Pikkukierroksilla ja hitaassa vauhdissa nykäisee, normaalikiihdytyksissä vaaaaaaiiiiiihhhhhttttaaaaa toooooooooodella hitaasti, veto loppuu vaihdon ajaksi lähes kokonaan ja kaasu pohjassa toimii yhtä huonosti kuin vakionakin eli vaihteen vaihtoon ei ole mitään kiirettä silloinkaan.

                              Aivan kuin laatikko ei tajuaisi ollenkaan eri kuormitustilanteita vaan toimisi pelkästään kahden eri käytännön mukaisesti, täyskaasu ja pintakaasu.

                              0-100km/h ajasta sais takuuvarmasti puoli sekuntia pois jos laatikko vaihtaisi hiukan rivakammin täyskaasukiihdytyksessä.
                              Varttimaililta helposti sekunnin.
                              (juu tiedän, ei tämä mikään kiihdytysauto ole, kunhan vain totesin )

                              Ei voi nollata kuin tietokoneella.

                              Toivottavasti joku pian keksii konstin jolla laatikon sielunelämääkin pääsee muokkaamaan.
                              Luulisi senkin olevan mahdollista kun kerran moottorinohjauksellekkin voidaan tehdä melkein mitä vain.

                              Kaikkein jännintä tuon lootan käytöksessä on se että kun ajaa vakionopeudensäätimellä, laatikko toimii paljon loogisemmin.
                              Vaihtaa alas paljon herkemmin ja vaihdot ovat paljon sukkelampia ja sujuvampia kuin muulloin.
                              Musta E90 330 xda -05 kaikilla mausteilla, Powered by Karala
                              Läppäleikkaukset, puslanvaihdot, jarrulevysorvaukset, jyrsin- yms. koneistushommat ja muuta teknistä vertaistukea E90:iin Nivalan seudulla: 0405113911

                              Comment

                              • Ändi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2004
                                • 1292
                                • Pori

                                Termarista.

                                Nyt kun ilmat ovat viilenneet, niin kulutus on hieman noussut. Vaikkakin odotin sen laskevan talvirenkaisiin siirtymisen jälkeen.

                                Näppäilin aamulla lämmöt näytille. Ulkolämpötila n.+2 astetta.
                                Lohkolämppäri oli yön lämmitellyt, joten lähtölämpötila oli ruhtinaalliset 36`C

                                55km ajoa, vakkarilla 85km/h. max lämpötila ainoastaan 84`C.

                                Eikö tämä jo viittaa termareihin?

                                Paljonko se hiukkaskiihdytin vaati moottorilta lämpöä ennen polttotapahtuman aloittamista?

                                Autona siis e92 335D.

                                Paljonko marmorilla velottavat vaihdoista?
                                sigpic
                                E46 2d 330 -02
                                EX.
                                E36 2d 328 -97
                                e92 335d -07
                                330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                                Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                                Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                                Bmw 325 iA 2D -93
                                Bmw 325 4d -92

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎