Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i ja JB4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Blitz
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 260
    • Helsinki

    Originally posted by lsoinin View Post
    Moottorinohjaus on palautettu vakioksi.

    Itsekkin samaa mietin että se polttoaineenpaine ei putoa kovin pahasti.

    Pitää kokeilla noita paremetreja.

    Muttakun se map5 2000-6000 väli ei mene läpi normibensalla nyt.

    Kertoo se jostain ongelmasta.

    Vikakoodeja ei ole eli se JB4 itse vaan vilauttaa ilmeisesti sitä vikavaloa hetken.
    Oliko autossa ennen jonkinlainen softapäivitys vai toisenlainen ohjausboksi kuten Procede? Ja nyt on varmasti uusin JB4 eli G5 ISO?

    Ovatko AFR Bias-arvot oletusarvoissa eli 18-30 välillä? Ja pidä luistonesto vähintään DTC-moodissa tai kokonaan pois.
    X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
    YV:llä lisätietoja

    Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
    996 Turbo X50
    500whp.net

    Comment

    • lsoinin
      BTCF Member
      • Nov 2014
      • 21
      • Joensuu

      Originally posted by Blitz View Post
      Oliko autossa ennen jonkinlainen softapäivitys vai toisenlainen ohjausboksi kuten Procede? Ja nyt on varmasti uusin JB4 eli G5 ISO?

      Ovatko AFR Bias-arvot oletusarvoissa eli 18-30 välillä? Ja pidä luistonesto vähintään DTC-moodissa tai kokonaan pois.

      Softapäivitys OBD portin kautta.
      Palautettu alkuperäiseksi.

      Uusin G5 ISO 30 on tuo nyt.

      Luistonesto oli pois.

      AFR lukemaa en nyt muista varmaksi.

      Comment

      • brainsurgery
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2011
        • 1355
        • Helsinki

        Pistä vielä kuvakaappaus siitä User Adjustment -välilehdestä JB4 interface -softasta.

        Comment

        • lsoinin
          BTCF Member
          • Nov 2014
          • 21
          • Joensuu

          Originally posted by brainsurgery View Post
          Pistä vielä kuvakaappaus siitä User Adjustment -välilehdestä JB4 interface -softasta.
          Noniin, nyt 4 vaihteella testatessa se alko näyttämään vikansa.

          Tuossa ne asetukset, piirto ja vikakoodit.
          Se nostaa tuota FOL arvoa eli 84 oli tuolla viimeisellä yrityksellä.




          Tuossa on vielä piirto 1 ja 2 mapilla, näkyy tuo droppi molemmissa.
          Tämmönen on tilanne, eli tuo droppi tuossa näkyi penkissä myös sillä entisellä moottorinohjauksella.
          Taitaa olla polttoainepulasta kysymys?

          Kommentteja?
          Attached Files
          Last edited by lsoinin; 07-08-2015, 15:58.

          Comment

          • brainsurgery
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2011
            • 1355
            • Helsinki

            Trims olisi hyvä olla noissa kuvissa mukana. Vikakoodit tosiaan viittaavat bensan syöttöön. Saattaa olla joko bensanpaineanturi, matalapainepumppu tai korkeapainepumppu tiensä päässä.

            Siitä sitten vain arpomaan mikä niistä

            Comment

            • lsoinin
              BTCF Member
              • Nov 2014
              • 21
              • Joensuu

              Originally posted by brainsurgery View Post
              Trims olisi hyvä olla noissa kuvissa mukana. Vikakoodit tosiaan viittaavat bensan syöttöön. Saattaa olla joko bensanpaineanturi, matalapainepumppu tai korkeapainepumppu tiensä päässä.

              Siitä sitten vain arpomaan mikä niistä

              Tuossa on trim lisätty tuohon viimeiseen kokeiluun
              Attached Files

              Comment

              • brainsurgery
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2011
                • 1355
                • Helsinki

                Originally posted by lsoinin View Post
                Tuossa on trim lisätty tuohon viimeiseen kokeiluun
                Kyllä mä noista tulkitsisin että polttoaine loppuu kesken, ahdot laskevat ja jossain vaiheessa sit heittää vikatilaan eli map4:lle.

                En usko että kukaan pystyy varmaksi sanoa mikä siellä sitten lopulta on vikana. Kannattaa ehkä halvimmasta lähteä liikkeelle ja viimeiseksi vaihtaa se korkeapainepumppu, jos ei muu auta. Sen matalapainepuolen lisäpumpun joudut kuitenkin jossain vaiheessa laittaa kun viina vie kuitenkin mennessään, eli aloita siitä

                Comment

                • Blitz
                  BTCF Member
                  • Apr 2003
                  • 260
                  • Helsinki

                  Originally posted by lsoinin View Post
                  Tuossa on trim lisätty tuohon viimeiseen kokeiluun
                  Onko autossa mitään muita oireita? Lähtee kylmänä laakista käyntiin ja käy suht nätisti tyhjäkäyntiä?

                  Jos ei ole mitään muita oireita, niin kokeilisin melkeinpä backend flashia ensimmäiseksi. Sillä saat lisää polttoainetta, koska trimmit menevät sulla tappiin, mutta PA-paineet ovat ok. Eikä maksa kuin ehkä pienen korvauksen jollekin, jolla on tarvittava BT-kaapeli ja BB-softa. Tai sitten vähän kalliimpi MHD-flash lisenssi, jos löytyy INPA-kaapeli ja android-laite OTG-tuella.
                  X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
                  YV:llä lisätietoja

                  Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
                  996 Turbo X50
                  500whp.net

                  Comment

                  • Veeksi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 2177
                    • Kuopio

                    Originally posted by Blitz View Post
                    Onko autossa mitään muita oireita? Lähtee kylmänä laakista käyntiin ja käy suht nätisti tyhjäkäyntiä?

                    Jos ei ole mitään muita oireita, niin kokeilisin melkeinpä backend flashia ensimmäiseksi. Sillä saat lisää polttoainetta, koska trimmit menevät sulla tappiin, mutta PA-paineet ovat ok. Eikä maksa kuin ehkä pienen korvauksen jollekin, jolla on tarvittava BT-kaapeli ja BB-softa. Tai sitten vähän kalliimpi MHD-flash lisenssi, jos löytyy INPA-kaapeli ja android-laite OTG-tuella.
                    Suosittelen joko ite flashäämään MHD:llä, koska helppo. Tai sit tuu käymään vaikka täällä niin kokeillaan BB-flashiä.
                    BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                    BMW E63 630iA '05

                    Comment

                    • lsoinin
                      BTCF Member
                      • Nov 2014
                      • 21
                      • Joensuu

                      Originally posted by Veeksi View Post
                      Suosittelen joko ite flashäämään MHD:llä, koska helppo. Tai sit tuu käymään vaikka täällä niin kokeillaan BB-flashiä.
                      Autossa ei ole mitään muuta oiretta, lähtee hyvin käymään.
                      Tulpat on uudet.

                      Tilasin sen pumpun nyt kuitenkin, koska tuo oire oli jo entisellä lastulla.

                      Tämä asia on siis sovittu, tuun käymään kunhan sinulle sopii.
                      Esim seuraava vkl?

                      Comment

                      • bemmeri
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4181

                        Kannattaako JB4:ää harkita, jos auto on ohjelmoitu muulla aftermarket ohjelmalla? Vai pitäisikö vakioohjelma olla pohjalla ja sitten vaikka noita MHD/BMS fläshejä ajaa sisään.


                        Vaikka ei nyt heti alkuun alkaisi viinan kanssa alkaisi läträämään, mutta jos se rupeaa myöhemmin maistumaan, niin sen takia tuota JB:tä pohtinut. Lisäksi tuohon naapurikuntaan tuli 85 saataville.
                        EVERYTHING | WORKS

                        Comment

                        • JP-76
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2009
                          • 1060
                          • Kanta-Häme

                          Originally posted by bemmeri View Post
                          Kannattaako JB4:ää harkita, jos auto on ohjelmoitu muulla aftermarket ohjelmalla? Vai pitäisikö vakioohjelma olla pohjalla ja sitten vaikka noita MHD/BMS fläshejä ajaa sisään.


                          Vaikka ei nyt heti alkuun alkaisi viinan kanssa alkaisi läträämään, mutta jos se rupeaa myöhemmin maistumaan, niin sen takia tuota JB:tä pohtinut. Lisäksi tuohon naapurikuntaan tuli 85 saataville.
                          Aftermarket-softista en tiiä, mutta ainakin jenkkilän pojat väittää että BMW:n oman performance power kit-softan kanssa toimii.

                          Viisaampi tarkentakoon.

                          Ite en laittais virisoftan päälle noita re85-fläshejä, en edes performance-softaan, mutta JB4 kai pelkällään toimii.
                          Last edited by JP-76; 11-08-2015, 14:55.
                          Kalusto:
                          BMW 550i xDrive -14
                          BMW S1000R -17
                          Toyota Proace -15

                          Comment

                          • bemmeri
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 4181

                            Ok. Tuli vaan mieleen kun hiacen ex autossa oli karalan softa ja sitä sitten puljasivat ja lopulta taisi bms flashi mennä sisään. Jb4 oli ilmeisesti jo karalan softan kanssa.

                            Ei ole vielä autoa, mutta parista käyty hieman alustavia kauppoja ja molemmissa olleet DP ja joku ohjelma. N. 380hp myyjien mukaan.
                            Ensimmäinen vaihtoehto autoksi on ihan vakio vielä.
                            Katsellaan vielä. Tuo vakio ei sytyttänyt, vaatisi lisää voimaa. Mutta siihenhän lääkkeet helposti saatavana.
                            Automaatti oli positiivinen yllätys. Ennakkoluulo oli turha, käyttöpeli kuitenkin tulossa, niin ajamisen mukavuus oli hienoa vannoutuneelle kepin hämmentäjälle.
                            EVERYTHING | WORKS

                            Comment

                            • brainsurgery
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2011
                              • 1355
                              • Helsinki

                              Originally posted by bemmeri View Post
                              Ensimmäinen vaihtoehto autoksi on ihan vakio vielä.
                              Jos etsit jotain vajaa 10v vanhaa 335i:tä niin aika isolla todennäköisyydellä siinä on jotain palikkaa ollut kiinni vaikka nyt myytäisiin vakiona. JB4:n poisto on vajaan tunnin homma.

                              Jos meinaat kuitenkin laittaa palikkaa kiinni niin osta ihmeessä sellainen, jossa on jo JB4 + DP:t. Säästät heti melkein 1,5k€.

                              Comment

                              • Blitz
                                BTCF Member
                                • Apr 2003
                                • 260
                                • Helsinki

                                Originally posted by bemmeri View Post
                                Kannattaako JB4:ää harkita, jos auto on ohjelmoitu muulla aftermarket ohjelmalla? Vai pitäisikö vakioohjelma olla pohjalla ja sitten vaikka noita MHD/BMS fläshejä ajaa sisään.


                                Vaikka ei nyt heti alkuun alkaisi viinan kanssa alkaisi läträämään, mutta jos se rupeaa myöhemmin maistumaan, niin sen takia tuota JB:tä pohtinut. Lisäksi tuohon naapurikuntaan tuli 85 saataville.
                                Voi JB4:n laittaa yhdessä virisoftan kanssa, mutta parempi varmasti tulee, jos päivittää kyseisen softan Bimmerboost- tai varsinkin MHD-flashiin. Kaikki "virisoftat" ovat nykyään noiden kehitystä jäljessä, myös Cobb.

                                Myös BMW Performance-softa toimii yhdessä JB4:n kanssa.
                                X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
                                YV:llä lisätietoja

                                Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
                                996 Turbo X50
                                500whp.net

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎