Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i ja JB4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tanppu
    Bimmer Rookie
    • May 2008
    • 169
    • Vantaa

    Originally posted by ster View Post
    Tälläviikolla tärähtää JB4 + dci postiin. En tippaakaan näistä touhuista ymmärrä, mutta eihän ketään ole seppä syntyessään?
    Turun alueelta ilmeisesti jonkin verran asiaan enempi perehtyneitä löytyy. Kysyvä ei kuulemma eksy.

    Menee vähän ohi aiheen, mutta mites noilla katittomilla dp:eillä katsastus?
    Ne pitänee kuitenki laittaa ennemmin tai myöhemmin JB4 kaveriksi. Jos jollain ylimääräisenä, niin voisin olla kiinnostunut.
    Päästöt muualta, katsastusaseman pihassa jb4 map0:aan
    Ex vehkeet..
    X5 40d E70, 535iA F10, 335iA E92, M5 E60, 335iA E92, 330iA E90 LCI, 330xiA E91, 123d E82, 330dA E90, 30dA E39, Evo V (aivopieru), 328i E46, 325i E36

    Comment

    • jumuli
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2010
      • 496
      • Seinäjoki

      Originally posted by tanppu View Post
      Päästöt muualta, katsastusaseman pihassa jb4 map0:aan
      Päästöt menee katittomilla downpipeillä läpi
      Nyt
      Porsche Cayenne E-Hybrid XVS-900
      Ex
      F25 30d M-sport GNA-500
      E93 335i M-Sport N54 CLJ-585
      F20 LCI 118i M-Sport UZG-218
      E90 LCI 335d M-Sport VZR-604
      F25 20d M-Sport UZV-655
      Audi B8 S4 ILM-448
      F31 330d M-Sport VYZ-717
      E90 LCI 335i M-Sport N55 KNP-585
      E60 LCI 530d M-Sport CJT-868
      F30 320d M-Sport VXU-494
      E91 LCI 335d M-Sport CJT-859
      E91 335i M-Sport N54 CJT-858
      E91 335d M-Sport NJN-958
      E91 330d M-Sport GJB-752
      E46 330d Touring M-Sport II EUI-403
      E36 2.8 Coupe M-Sport MKE-141

      Comment

      • tanppu
        Bimmer Rookie
        • May 2008
        • 169
        • Vantaa

        Originally posted by jumuli View Post
        Päästöt menee katittomilla downpipeillä läpi
        \o/

        Mulla ois kohta kansa katsastuksen aika, mites toi JB4 errorcleari kun mulla tulee tota perus moottorivikavaloa tonne? Tyhjentääkö se sitä vikamuistia myös map0:lla? Kun eihän tota voi jättää 2/5 mapille tai katsuri ei saa mitään ulostettua sieltä?
        Ex vehkeet..
        X5 40d E70, 535iA F10, 335iA E92, M5 E60, 335iA E92, 330iA E90 LCI, 330xiA E91, 123d E82, 330dA E90, 30dA E39, Evo V (aivopieru), 328i E46, 325i E36

        Comment

        • suppari
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4049
          • Turku

          No eihän katsastusmiehen sinne tarvitse päästäkköön jos päästömittauksen hakee muualta.
          sigpic
          P:0409699000

          JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
          tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
          huollot/korjaukset!

          BMW E&F sarjaan.
          Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
          8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
          AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

          Comment

          • intfreak
            Bimmer Enthusiast
            • May 2003
            • 2966
            • Uusikaupunni

            Mutta jos vikavalo palaa niin se on hylky.
            edit: niin tietty errorclear voi olla päällä jos on jo lappu, ei katsuri tarvi OBD-porttia.
            N62 Money Spender Club

            Comment

            • JP-76
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2009
              • 1060
              • Kanta-Häme

              Originally posted by suppari View Post
              No eihän katsastusmiehen sinne tarvitse päästäkköön jos päästömittauksen hakee muualta.
              Eikös se moottorin vikakoodit lue bensavehkeistä kuitenkin :think
              Kalusto:
              BMW 550i xDrive -14
              BMW S1000R -17
              Toyota Proace -15

              Comment

              • bemmeri
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4181

                Originally posted by JP-76 View Post
                Eikös se moottorin vikakoodit lue bensavehkeistä kuitenkin :think
                Ei ole kertaakaan omalla kohdalla luettu obd muistia tai otettu päästöjä uudelleen jos olen lapun niistä vieny. Joskus voivat ehkä pistokokeen tehdä, mutta ei taida olla kovin yleistä.


                Aiheeseen.
                Ensi kesäkaudelle taidan tuon JB4 laittaa, huhujen mukaan olisi 85 tulossa omalle kylälle myyntiin. Nyt pitäisi olla PP performancen softa. Mitä gps:llä kellotin, niin 380 pitäisi olla. Tosin automaatin kanssa ei vielä nappilähtöjä saa (joskin loppunopeuksiin ei suurta vaikusta ole). Ajossa ero huima vakioon 3 vaihteesta eteen päin, ykkösellä ja kakkosella tuntuu ettei ole vastaavaa vääntöä kuin suuremmilla. DPt on laitettu softan jälkeen kuulemma.

                Jos/kun jp4 tulee, niin kannattaako tuo entinen softa päivittää "parempiin"? Saanko tuon vanhan virisoftan talteen että voi sen myöhemmin ajaa sisään jos niin haluaisi?
                EVERYTHING | WORKS

                Comment

                • Veeksi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 2177
                  • Kuopio

                  Originally posted by tanppu View Post
                  Jeps, mulla tulee aika minimaalista rallatusta kaasuttaessa jos menu 10 on yli 3k, pienenee mitä enemmän laitan sitä, paras asetus jossain n. 4.5-4.7k paikkeilla. 0.5k-2.5k välillä moottorijarrutuksen rallatus on jäätävää ja kestää koko kierrosalueen alas asti, kaasuttaessa ei kuitenkaan rallata. Eli ideal asetukset mulle olis Future Use D 98 ja menu 10 <2k.

                  Mikä asetus vaikutti sit tohon kaasuttaessa kuuluvaan rallatukseen? Jostain luin et menu 12 on/oli sitä varten?
                  Jos sanot, että sulla rallatus pienenee mitä korkeammat arvot laitat, niin miksi menu 10 <2k ja FUD98 olis sinun mielestä ideaalit asetukset, kun ne ovat nimenomaan matalat arvot? Lähtökohtaisesti ideaalit asetukset on ne millä ei kuulu mitään rallatusta.

                  Menu12 vaikuttaa jonkin verran osakaasulla kuuluvaan rallatukseen. Ilmeisemmin noi uusimmassa hex31:ssä olevat uudet jutut vaikuttaa myös siihen (myös menu 11).
                  BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                  BMW E63 630iA '05

                  Comment

                  • Veeksi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 2177
                    • Kuopio

                    Originally posted by jumuli View Post
                    Päästöt menee katittomilla downpipeillä läpi
                    En sanois että menee, mutta voi mennä. Riippuu monesta tekijästä. Yks on tietysti varsinaisten kattien kunto ja toinen on se miten kuumaks putket saa päästömittauksen ajaksi. Ne pitää saada todella, todella kuumaksi. Jos esim. joudutkin jonottamaan katsastusaseman pihassa, niin hylky tulee varmasti.

                    Originally posted by tanppu View Post
                    \o/

                    Mulla ois kohta kansa katsastuksen aika, mites toi JB4 errorcleari kun mulla tulee tota perus moottorivikavaloa tonne? Tyhjentääkö se sitä vikamuistia myös map0:lla? Kun eihän tota voi jättää 2/5 mapille tai katsuri ei saa mitään ulostettua sieltä?
                    Auto-clearia ei tarvitse ottaa pois. Mappi kannattaa laittaa 0:lle katsastusaseman pihassa ja varmuuden varalta vaikka JB4:llä nollata vielä vikakoodit, jos muistaa. Ei sieltä mitään vikakoodeja ehdi vielä katsastuksen aikana tulla, kun pitää map0:aa. Näin on ainakin itsellä homma toiminut.

                    Originally posted by suppari View Post
                    No eihän katsastusmiehen sinne tarvitse päästäkköön jos päästömittauksen hakee muualta.
                    Juuri näin. Pitää olla tosi virkaintoinen natsi, jos rupee tekemään työtä jota ei tarvitsis edes tehdä. Niin virkaintoiset miehet/naiset pitäis saada tuottavimpiin töihin.
                    BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                    BMW E63 630iA '05

                    Comment

                    • larippa
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2015
                      • 110
                      • hki

                      Tässähän ne perusteet OBD:lle ja päästöille ->


                      Miten toi nyt sitten menee, eli osatestithän siellä ei ole menneet läpi kun ei ole tarpeeksi ajettu MAP0 -> siirrytään testaamaan toimiiko lambdasäätö tarkoitetulla tavalla ja sekö on ok sitten?

                      Originally posted by Veeksi View Post
                      En sanois että menee, mutta voi mennä. Riippuu monesta tekijästä. Yks on tietysti varsinaisten kattien kunto ja toinen on se miten kuumaks putket saa päästömittauksen ajaksi. Ne pitää saada todella, todella kuumaksi. Jos esim. joudutkin jonottamaan katsastusaseman pihassa, niin hylky tulee varmasti.


                      Auto-clearia ei tarvitse ottaa pois. Mappi kannattaa laittaa 0:lle katsastusaseman pihassa ja varmuuden varalta vaikka JB4:llä nollata vielä vikakoodit, jos muistaa. Ei sieltä mitään vikakoodeja ehdi vielä katsastuksen aikana tulla, kun pitää map0:aa. Näin on ainakin itsellä homma toiminut.


                      Juuri näin. Pitää olla tosi virkaintoinen natsi, jos rupee tekemään työtä jota ei tarvitsis edes tehdä. Niin virkaintoiset miehet/naiset pitäis saada tuottavimpiin töihin.
                      e90 335i AT
                      JB4, MHD race flash E45, VRSF DP

                      Comment

                      • Veeksi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 2177
                        • Kuopio

                        Originally posted by larippa View Post
                        Tässähän ne perusteet OBD:lle ja päästöille ->


                        Miten toi nyt sitten menee, eli osatestithän siellä ei ole menneet läpi kun ei ole tarpeeksi ajettu MAP0 -> siirrytään testaamaan toimiiko lambdasäätö tarkoitetulla tavalla ja sekö on ok sitten?
                        No jos sulla on viritetty auto ja haluat olla absoluuttisen varma ettei katsastuksessa tule hankaluuksia, niin sulla on vain 3 vaihtoehtoa. 1.) Älä katsasta autoasi. 2.) Vaihda autosi virittämättömään. 3.) Vaihda katsastuksen ajaksi _kaikki_ viritykset normiosiin.
                        BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                        BMW E63 630iA '05

                        Comment

                        • larippa
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2015
                          • 110
                          • hki

                          Niin siis tarkoitin, että meneekö toi lambdasäädön testi läpi vireillä? Ilmeisesti asemilla ne ei ala tekemään tuon ohjeen mukaan testejä jos on omat laput...
                          e90 335i AT
                          JB4, MHD race flash E45, VRSF DP

                          Comment

                          • Veeksi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 2177
                            • Kuopio

                            Originally posted by larippa View Post
                            Niin siis tarkoitin, että meneekö toi lambdasäädön testi läpi vireillä? Ilmeisesti asemilla ne ei ala tekemään tuon ohjeen mukaan testejä jos on omat laput...
                            En osaa sanoa siihen mitään onko ne tehneet mitään testejä tai onko ne menneet läpi ja miten jos ovat tehneet, mutta kun on ollut hyväksytyt päästölaput mukana, niin päästöjen, vikakoodien tai OBD-hommien kanssa ei ole tullut mitään ongelmia. Silti on välijäähdyttimestä alettu tenttaamaan.
                            BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                            BMW E63 630iA '05

                            Comment

                            • Pohjoisen Poika
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2014
                              • 464
                              • Lappi

                              vrsf:ltä saa kikkareen joka estää kattien vikavalon. Toki sen voi myös laittaa ecun softaan. En tiedä onko kukaan tuota vrsf:n osaa käyttänyt, enkä tunne ketään joka ei olisi tuota optiota softaan laittanut
                              Sen jälkeen ei tarvitse konttorin pihassa enää nollata vikakoodeja, eikä ole auton testi kesken jos/kun se luetaan.
                              Pieni osa katsureista tietää heti missä mennään. Näistä onneksi osa on fiksulla asenteella liikenteessä.
                              Lokakuussa se taas on edessä. Muutaman osan joutuu vaihtamaan tai purkamaan pois autosta ennen konttorille menoa
                              Dp:t meinasin kyllä jättää paikalle.

                              Comment

                              • Pohjoisen Poika
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2014
                                • 464
                                • Lappi

                                Originally posted by bemmeri View Post
                                Jos/kun jp4 tulee, niin kannattaako tuo entinen softa päivittää "parempiin"? Saanko tuon vanhan virisoftan talteen että voi sen myöhemmin ajaa sisään jos niin haluaisi?
                                Kyllä, kannattaa päivittää softa parempaan, jb4:lle tehtyyn.
                                Todennäköisesti pystyy. Yhtä todennäköisesti se softa ei ole kovin kummoinen.
                                Kannattaa siinä kohtaa teetättää parempi. Yllättävän paljon noihin pystyy muokkaamaan. Talvelle ja kesälle voi tehdä omat versiot....
                                Minun softat on kaikki Blitz tekemiä. Ainakin neljäs versio on nyt menossa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎