Originally posted by Veeksi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
335i ja JB4
Collapse
X
-
Jep hyvin rokkaa 20psi varorajalla ja ei nuo nyt kovin korkealle karkaa,map 5 4vaihteella targetti 18 psitä,ahtoi logitellessa kovimmillaan 19,3 muuten n,18.5 tai vähän yli.Terrylle heitin lokit ja
meinas että on ok kaikki ja näyttää yllättävän riskiltä.suositteli tuota e85 flashiä seuraavaksi modiksi jos haluaa lisää tenkua.Onko noista fläsheistä huomattavaa apua?Auto toimii ku ajatus ja liikuukin aika muikiasti.Jos tässä oulun kupeessa jollain nuo vehkeet on flashäykseen ja ,mielen kiintoa laitella,niin vois joskus koittaa mitä tekee.Ja eipä tuo lämpökuorma kyllä kovin hirveitä kasva,hyvä kuuleri nyt, nousee ahtolämmöt perättäisissä kovissakin vedoissa n.6astetta.
Originally posted by Pohjoisen Poika View PostToki jos map5 ahtaa noin paljon, kannattaa myös koittaa selvittää miksi ahdot karkaa yli pyydetyn.
Selvähän se, että paineen 2,5 kertaistaminen ja lämpökuorman kasvattaminen heikentää vakio-osien eliniän odotetta. Tuskin ne heti pettää.
Comment
-
-
Originally posted by samppa... View PostJep hyvin rokkaa 20psi varorajalla ja ei nuo nyt kovin korkealle karkaa,map 5 4vaihteella targetti 18 psitä,ahtoi logitellessa kovimmillaan 19,3 muuten n,18.5 tai vähän yli.Terrylle heitin lokit ja
meinas että on ok kaikki ja näyttää yllättävän riskiltä.suositteli tuota e85 flashiä seuraavaksi modiksi jos haluaa lisää tenkua.Onko noista fläsheistä huomattavaa apua?Auto toimii ku ajatus ja liikuukin aika muikiasti.Jos tässä oulun kupeessa jollain nuo vehkeet on flashäykseen ja ,mielen kiintoa laitella,niin vois joskus koittaa mitä tekee.Ja eipä tuo lämpökuorma kyllä kovin hirveitä kasva,hyvä kuuleri nyt, nousee ahtolämmöt perättäisissä kovissakin vedoissa n.6astetta.
Sulakkeita alkaa sitten jo löytymään. Showroom puolelta kun selailee noi x35i ketjut, ni taitaa lähes kaikissa jb4+flash vehkeissä olla bensapumput vaihdettu. Manuaaleista tahtoo pettää myös kytkin. Jne. Jne.
Comment
-
-
Tässä launtaina päivällä sitten näkee, että mitä se dynossa näyttää sillä viime syksynä dtnltin 422/630 JB4 map5 ja 30% viinablendi modilla. Nyt on tötteröt, race flash 50% blendi map3 additive 70 + pcv valve vaihdettu että stage 2 lpfp.
Jollain muullakin hän vastaavaa et on nyt dynossa joku flash ja viime vuonna ei ollut.
Kuinka paljon sit dynopäivän lämpötila vaikuttaa sekä jotkut muut pienet modaukset? Kun itse dynotin viime syksynä oli lämpötila varmaan siinä noin +10 astetta just. Ja nyt on lauantaille luvattu noin +15 astetta...
Noh, tuloksia alkaa sit tuleen tänne viikonloppuna.BMW i4M50
Comment
-
-
Originally posted by 1349 View PostPitikin kehuskella ettei autossa ole ollut mitään vikaa...
Nyt tehot täysin karkuteillä ja vikakoodia pukkaa. Käytiin loggailemassa ja antoi 2C3D ja 30FF. Kun nollattiin niin ei antanut enää uudestaan mutta eipä ollut tehoista tietoakaan.
Kertokaas ideoita jos noista saatte jotain selvää.
Vihdoin saatiin tämäkin kuntoon. Kaikennäköisiä antureita vaihdettiin mutta alipaineletkuista vika lopulta löytyi. Sinänsä mielenkiintoista ettei antanut vikakoodeja kuin silloin tällöin vaikka letkut olivat täysin irti...
Suosittelen tarkistamaan, jossei ole jo vaihdettu. Linkin ekassa kuvassa näkyvät punaisella merkittynä, jotka itsellä oli ihan entiset. Näyttivät kuitenkin päällepäin ihan hyväkuntoisilta.
E91 335i -07
F20 118i -15
Comment
-
-
Aiheuttaako JB4 korjaamon (diagnostiikka)testiohjelman jumittamisen?
Olin Turun MetroAutossa ja testi ei mennyt läpi. Rupesivat katselemaan ECU-boxiin ja sanoin, että siellä on JB4. Epäilivät, että se aiheuttaa ettei mene läpi.
Meinasivat, että JB4 pitää ohittaa, että saa testin läpi.
Ohjelma "ei löydä" noita liitteissä olevia asioita.
Itse en asiasta mitään ymmärrä. Ymmärrättekö te noiden liitteiden avulla?
Haluavat vielä koko auton ohjelmistot ajaa uusiks, kun on kuulemma -07 autossa vielä alkuperäiset.
Liitteenä esimerkkejä ongelmista.Blow My Whistle
Comment
-
-
Eipä siihen autoon pääse käsiksi jos ei ole jb:tä otettu pois käytöstä.-->tuolta ohjeita http://www.n54tech.com/forums/showthread.php?t=17441
Comment
-
-
Originally posted by ++500Nm View PostAiheuttaako JB4 korjaamon (diagnostiikka)testiohjelman jumittamisen?
Olin Turun MetroAutossa ja testi ei mennyt läpi. Rupesivat katselemaan ECU-boxiin ja sanoin, että siellä on JB4. Epäilivät, että se aiheuttaa ettei mene läpi.
Meinasivat, että JB4 pitää ohittaa, että saa testin läpi.
Ohjelma "ei löydä" noita liitteissä olevia asioita.
Itse en asiasta mitään ymmärrä. Ymmärrättekö te noiden liitteiden avulla?
Haluavat vielä koko auton ohjelmistot ajaa uusiks, kun on kuulemma -07 autossa vielä alkuperäiset.
Liitteenä esimerkkejä ongelmista.Originally posted by samppa... View PostEipä siihen autoon pääse käsiksi jos ei ole jb:tä otettu pois käytöstä.-->tuolta ohjeita http://www.n54tech.com/forums/showthread.php?t=17441
Jos vimpan päälle haluaa palvella, niin kattoo nyt mikä mappi siinä oli (oliko viisari ykkösessä, kakkosessa jne.) ja laittaa viel takaisin homman jälkeen . Tekee vaikutuksen.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Originally posted by Veeksi View PostJep. Eli map 0 vaan päälle näin: https://www.youtube.com/watch?v=HDjD4OcDIGU
Jos vimpan päälle haluaa palvella, niin kattoo nyt mikä mappi siinä oli (oliko viisari ykkösessä, kakkosessa jne.) ja laittaa viel takaisin homman jälkeen . Tekee vaikutuksen.
Alanapeista valikkoon.
Molemmat neulat nollaan.
Miinuksella pois.
Sitten JB4 on ohitettu eikä se vaikuta mihinkään?
Väyläongelmasta myös sanoivat ja että myös siihen JB4 vaikuttaisi. (?)
Mikä on tehokkain map, jos haluaa kaiken voiman käyttöön ja mikä mahtaa olla oletuksena? Ja hevosvoimat on..?
Kiitos avusta jo etukäteen!Blow My Whistle
Comment
-
-
Originally posted by ++500Nm View PostEli...
Alanapeista valikkoon.
Molemmat neulat nollaan.
Miinuksella pois.
Sitten JB4 on ohitettu eikä se vaikuta mihinkään?
Molemmista alanapeista yhtä aikaa niin pääset mapin valinta valikkoon.
Sitten oikeasta napista alaspäin niin monta kertaa että kiekkamittari on nollassa.
Tämän jälkeen vasemmasta napista kerran alaspäin niin kartta valitaan ja mennään samalla pois valikoista.
Väyläongelmasta myös sanoivat ja että myös siihen JB4 vaikuttaisi. (?)
Mikä on tehokkain map, jos haluaa kaiken voiman käyttöön.... Ja hevosvoimat on..?
Kiitos avusta jo etukäteen!
Comment
-
-
Originally posted by ++500Nm View PostEli...
Alanapeista valikkoon.
Molemmat neulat nollaan.
Miinuksella pois.
Sitten JB4 on ohitettu eikä se vaikuta mihinkään?
Väyläongelmasta myös sanoivat ja että myös siihen JB4 vaikuttaisi. (?)
Mikä on tehokkain map, jos haluaa kaiken voiman käyttöön ja mikä mahtaa olla oletuksena? Ja hevosvoimat on..?
Kiitos avusta jo etukäteen!
Syyksi paljastui toimimaton vesipumppu.
Ajoin takaisin toimistolle kone hiukan lämpimänä, toivottavasti ei ole kansiremppaa tiedossa.
Epäilivät, että ohjelmistopäivitys ei onnistu kun ei testikään mene läpi.
Map 0 kai sitten menee?Blow My Whistle
Comment
-
-
Originally posted by ++500Nm View PostEli...
Alanapeista valikkoon.
Molemmat neulat nollaan.
Miinuksella pois.
Sitten JB4 on ohitettu eikä se vaikuta mihinkään?
Väyläongelmasta myös sanoivat ja että myös siihen JB4 vaikuttaisi. (?)
Mikä on tehokkain map, jos haluaa kaiken voiman käyttöön ja mikä mahtaa olla oletuksena? Ja hevosvoimat on..?
Kiitos avusta jo etukäteen!
EOS mikä tuo väyläongelma on, mutta JB4 kyllä pimentää koko OBD-pistokkeen. Oliko se se väyläongelma?
Tehokkain mappi ja tehoarvio riippuu aika paljon siitä mitä tukevia virityksiä on (etenkin Downpipet ja mahdollinen E85 tankissa). Samoin flashäys vaikuttaa reilusti. Jos ei ole tietoa em. virityksistä, niin uskaltaisin käyttää vain map1:stä ja sillä on vain 340-360hv. Map2 vaatis DP:t ja jos ne on niin sitten saanee 360-400hv. Jos on vielä viinaa koneessa niin Map5 antaa 400-440hv, mutta vaatii aina 3 adaptaatiovetoa (3 tai 4 vaihteen läpi kiihdyttämisen kolmesti). Sit jos on vielä flashiä ja reilusti E85:ttä niin varmaan 440-500hv Map6:lla (tämä pitää itse kustomoida) tai Map7:lla.
Edit: Juu. Map0:lla pystyy ajamaan ohjelmat ja katsomaan diagnostiikkaa.
Edit2: Sori. Ei ollu tarkoitus tuplata aivokirurgin sanoja. Kirjoiteltiin näköjään yhtäaikaa, mutta sä olit nopeempi. Mä olinkin liian hidas kirurgiks.Last edited by Veeksi; 21-05-2015, 21:53.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Originally posted by Veeksi View PostAlanapeista valikkoon, jolloin ollaan kartan valinnassa. Nyt näyttää kiekkamittarilla mikä mappi on käytössä. Laskee senkin nollaan kappaleen valinnalla ja sitten miinuksella pois, niin sitten ei JB4 vaikuta tosiaan mihinkään.
EOS mikä tuo väyläongelma on, mutta JB4 kyllä pimentää koko OBD-pistokkeen. Oliko se se väyläongelma?
Tehokkain mappi ja tehoarvio riippuu aika paljon siitä mitä tukevia virityksiä on (etenkin Downpipet ja mahdollinen E85 tankissa). Samoin flashäys vaikuttaa reilusti. Jos ei ole tietoa em. virityksistä, niin uskaltaisin käyttää vain map1:stä ja sillä on vain 340-360hv. Map2 vaatis DP:t ja jos ne on niin sitten saanee 360-400hv. Jos on vielä viinaa koneessa niin Map5 antaa 400-440hv, mutta vaatii aina 3 adaptaatiovetoa (3 tai 4 vaihteen läpi kiihdyttämisen kolmesti). Sit jos on vielä flashiä ja reilusti E85:ttä niin varmaan 440-500hv Map6:lla (tämä pitää itse kustomoida) tai Map7:lla.
Edit: Juu. Map0:lla pystyy ajamaan ohjelmat ja katsomaan diagnostiikkaa.
Edit2: Sori. Ei ollu tarkoitus tuplata aivokirurgin sanoja. Kirjoiteltiin näköjään yhtäaikaa, mutta sä olit nopeempi. Mä olinkin liian hidas kirurgiks.
Vai tarkoititko, että map 0 ei pimennä?
- - -
Ihmetten tuota tehoarviota / map 1.
Ero vakioon on aivan valtava. En oikeen usko vain 40 hv lisäykseen.Last edited by ++500Nm; 21-05-2015, 22:01.Blow My Whistle
Comment
-
-
"EOS mikä tuo väyläongelma on, mutta JB4 kyllä pimentää koko OBD-pistokkeen. Oliko se se väyläongelma?"
Niin, oliskohan tossa syy miksi mun juuri hankkima obd-wifi-bmwhat-iphone-kombo ei toiminutkaan ?
kts. http://www.btcf.fi/forum/showthread....92#post3554992
JB4 oli aktiiviisena mutta kyllä bmwhat sai yhteyden autoon silti...???
edit: ei se iphone nyt tätä varten ollut hankittu sentään.
Kaapelia käytettäessä kyllä olen muistanut kääntää jb4:n nollakartalle muttakun nyt ei ollut kaapelia vaan pelkkä lukija niin jäi map2 päälle.
Outoa kyllä se bmwhat toimi osittain vaan ei täysin...?
edit2: niin jos jb4+joku muu kuin nollakartta tekee tuon ettei ajon aikana saa livedataa niin sitten meni vähän mun hankinnalta idea pois...Last edited by yarski; 21-05-2015, 22:39.G26 i4 M50 supercharged
ex: F36 440i xdrive msport
ex: E91 335 lci xdrive msport
Comment
-
Comment