Kukaan ei ole vastannutkaan tähän. Uskoisin, että toimii kuten olit jo todennutkin, mutta ei varmaan paljoa vaikuta tehoihin. Näitten virien kanssakin aina kovemmilla E85 suhteilla laitetaan kovempia ahtoja ja aggressiivisempia ajoituksia ja eiköhän ne ole niiden teholisien pääasialliset sepät. Vakiosoftahan ei ajoituksia tai ahtoja lisää vaikka mitä tankkais.
No, jos ei muuta niin 20/80-suhteella re85/95 luulis auton toimivan vähintään yhtä hyvin kuin pelkällä 98:lla, mutta polttoaineen hinnassa säästää senttejä
Kalusto:
BMW 550i xDrive -14
BMW S1000R -17
Toyota Proace -15
Jep hyvin rokkaa 20psi varorajalla ja ei nuo nyt kovin korkealle karkaa,map 5 4vaihteella targetti 18 psitä,ahtoi logitellessa kovimmillaan 19,3 muuten n,18.5 tai vähän yli.Terrylle heitin lokit ja
meinas että on ok kaikki ja näyttää yllättävän riskiltä.suositteli tuota e85 flashiä seuraavaksi modiksi jos haluaa lisää tenkua.Onko noista fläsheistä huomattavaa apua?Auto toimii ku ajatus ja liikuukin aika muikiasti.Jos tässä oulun kupeessa jollain nuo vehkeet on flashäykseen ja ,mielen kiintoa laitella,niin vois joskus koittaa mitä tekee.Ja eipä tuo lämpökuorma kyllä kovin hirveitä kasva,hyvä kuuleri nyt, nousee ahtolämmöt perättäisissä kovissakin vedoissa n.6astetta.
Toki jos map5 ahtaa noin paljon, kannattaa myös koittaa selvittää miksi ahdot karkaa yli pyydetyn.
Selvähän se, että paineen 2,5 kertaistaminen ja lämpökuorman kasvattaminen heikentää vakio-osien eliniän odotetta. Tuskin ne heti pettää.
Jep hyvin rokkaa 20psi varorajalla ja ei nuo nyt kovin korkealle karkaa,map 5 4vaihteella targetti 18 psitä,ahtoi logitellessa kovimmillaan 19,3 muuten n,18.5 tai vähän yli.Terrylle heitin lokit ja
meinas että on ok kaikki ja näyttää yllättävän riskiltä.suositteli tuota e85 flashiä seuraavaksi modiksi jos haluaa lisää tenkua.Onko noista fläsheistä huomattavaa apua?Auto toimii ku ajatus ja liikuukin aika muikiasti.Jos tässä oulun kupeessa jollain nuo vehkeet on flashäykseen ja ,mielen kiintoa laitella,niin vois joskus koittaa mitä tekee.Ja eipä tuo lämpökuorma kyllä kovin hirveitä kasva,hyvä kuuleri nyt, nousee ahtolämmöt perättäisissä kovissakin vedoissa n.6astetta.
Kyllä Flash ison muutoksen tekee. Yksi parhaista hinta/teho päivityksistä.
Sulakkeita alkaa sitten jo löytymään. Showroom puolelta kun selailee noi x35i ketjut, ni taitaa lähes kaikissa jb4+flash vehkeissä olla bensapumput vaihdettu. Manuaaleista tahtoo pettää myös kytkin. Jne. Jne.
Tässä launtaina päivällä sitten näkee, että mitä se dynossa näyttää sillä viime syksynä dtnltin 422/630 JB4 map5 ja 30% viinablendi modilla. Nyt on tötteröt, race flash 50% blendi map3 additive 70 + pcv valve vaihdettu että stage 2 lpfp.
Jollain muullakin hän vastaavaa et on nyt dynossa joku flash ja viime vuonna ei ollut.
Kuinka paljon sit dynopäivän lämpötila vaikuttaa sekä jotkut muut pienet modaukset? Kun itse dynotin viime syksynä oli lämpötila varmaan siinä noin +10 astetta just. Ja nyt on lauantaille luvattu noin +15 astetta...
Noh, tuloksia alkaa sit tuleen tänne viikonloppuna.
Pitikin kehuskella ettei autossa ole ollut mitään vikaa...
Nyt tehot täysin karkuteillä ja vikakoodia pukkaa. Käytiin loggailemassa ja antoi 2C3D ja 30FF. Kun nollattiin niin ei antanut enää uudestaan mutta eipä ollut tehoista tietoakaan.
Kertokaas ideoita jos noista saatte jotain selvää.
Vihdoin saatiin tämäkin kuntoon. Kaikennäköisiä antureita vaihdettiin mutta alipaineletkuista vika lopulta löytyi. Sinänsä mielenkiintoista ettei antanut vikakoodeja kuin silloin tällöin vaikka letkut olivat täysin irti...
Suosittelen tarkistamaan, jossei ole jo vaihdettu. Linkin ekassa kuvassa näkyvät punaisella merkittynä, jotka itsellä oli ihan entiset. Näyttivät kuitenkin päällepäin ihan hyväkuntoisilta.
Aiheuttaako JB4 korjaamon (diagnostiikka)testiohjelman jumittamisen?
Olin Turun MetroAutossa ja testi ei mennyt läpi. Rupesivat katselemaan ECU-boxiin ja sanoin, että siellä on JB4. Epäilivät, että se aiheuttaa ettei mene läpi.
Meinasivat, että JB4 pitää ohittaa, että saa testin läpi.
Ohjelma "ei löydä" noita liitteissä olevia asioita.
Itse en asiasta mitään ymmärrä. Ymmärrättekö te noiden liitteiden avulla?
Haluavat vielä koko auton ohjelmistot ajaa uusiks, kun on kuulemma -07 autossa vielä alkuperäiset.
Aiheuttaako JB4 korjaamon (diagnostiikka)testiohjelman jumittamisen?
Olin Turun MetroAutossa ja testi ei mennyt läpi. Rupesivat katselemaan ECU-boxiin ja sanoin, että siellä on JB4. Epäilivät, että se aiheuttaa ettei mene läpi.
Meinasivat, että JB4 pitää ohittaa, että saa testin läpi.
Ohjelma "ei löydä" noita liitteissä olevia asioita.
Itse en asiasta mitään ymmärrä. Ymmärrättekö te noiden liitteiden avulla?
Haluavat vielä koko auton ohjelmistot ajaa uusiks, kun on kuulemma -07 autossa vielä alkuperäiset.
Jos vimpan päälle haluaa palvella, niin kattoo nyt mikä mappi siinä oli (oliko viisari ykkösessä, kakkosessa jne.) ja laittaa viel takaisin homman jälkeen . Tekee vaikutuksen.
Jos vimpan päälle haluaa palvella, niin kattoo nyt mikä mappi siinä oli (oliko viisari ykkösessä, kakkosessa jne.) ja laittaa viel takaisin homman jälkeen . Tekee vaikutuksen.
Eli...
Alanapeista valikkoon.
Molemmat neulat nollaan.
Miinuksella pois.
Sitten JB4 on ohitettu eikä se vaikuta mihinkään?
Väyläongelmasta myös sanoivat ja että myös siihen JB4 vaikuttaisi. (?)
Mikä on tehokkain map, jos haluaa kaiken voiman käyttöön ja mikä mahtaa olla oletuksena? Ja hevosvoimat on..?
Eli...
Alanapeista valikkoon.
Molemmat neulat nollaan.
Miinuksella pois.
Sitten JB4 on ohitettu eikä se vaikuta mihinkään?
Lyhyesti:
Molemmista alanapeista yhtä aikaa niin pääset mapin valinta valikkoon.
Sitten oikeasta napista alaspäin niin monta kertaa että kiekkamittari on nollassa.
Tämän jälkeen vasemmasta napista kerran alaspäin niin kartta valitaan ja mennään samalla pois valikoista.
Väyläongelmasta myös sanoivat ja että myös siihen JB4 vaikuttaisi. (?)
OBD:n kautta ei pitäisi saada yhteyttä lainkaan, jos JB4 ei ole map 0:lla.
Mikä on tehokkain map, jos haluaa kaiken voiman käyttöön.... Ja hevosvoimat on..?
Kiitos avusta jo etukäteen!
Todennäköisesti map 5. Riippuu vähän säästäkin mutta yleensä tuo ahtaa eniten niistä, joita sinun virityksilläsi voi käyttää (oletan, että auto on muuten vakio).
Eli...
Alanapeista valikkoon.
Molemmat neulat nollaan.
Miinuksella pois.
Sitten JB4 on ohitettu eikä se vaikuta mihinkään?
Väyläongelmasta myös sanoivat ja että myös siihen JB4 vaikuttaisi. (?)
Mikä on tehokkain map, jos haluaa kaiken voiman käyttöön ja mikä mahtaa olla oletuksena? Ja hevosvoimat on..?
Kiitos avusta jo etukäteen!
Aihe korjaamolla käyntiin oli, kun flekti oli käynnissä koko ajan.
Syyksi paljastui toimimaton vesipumppu.
Ajoin takaisin toimistolle kone hiukan lämpimänä, toivottavasti ei ole kansiremppaa tiedossa.
Epäilivät, että ohjelmistopäivitys ei onnistu kun ei testikään mene läpi.
Map 0 kai sitten menee?
Eli...
Alanapeista valikkoon.
Molemmat neulat nollaan.
Miinuksella pois.
Sitten JB4 on ohitettu eikä se vaikuta mihinkään?
Väyläongelmasta myös sanoivat ja että myös siihen JB4 vaikuttaisi. (?)
Mikä on tehokkain map, jos haluaa kaiken voiman käyttöön ja mikä mahtaa olla oletuksena? Ja hevosvoimat on..?
Kiitos avusta jo etukäteen!
Alanapeista valikkoon, jolloin ollaan kartan valinnassa. Nyt näyttää kiekkamittarilla mikä mappi on käytössä. Laskee senkin nollaan kappaleen valinnalla ja sitten miinuksella pois, niin sitten ei JB4 vaikuta tosiaan mihinkään.
EOS mikä tuo väyläongelma on, mutta JB4 kyllä pimentää koko OBD-pistokkeen. Oliko se se väyläongelma?
Tehokkain mappi ja tehoarvio riippuu aika paljon siitä mitä tukevia virityksiä on (etenkin Downpipet ja mahdollinen E85 tankissa). Samoin flashäys vaikuttaa reilusti. Jos ei ole tietoa em. virityksistä, niin uskaltaisin käyttää vain map1:stä ja sillä on vain 340-360hv. Map2 vaatis DP:t ja jos ne on niin sitten saanee 360-400hv. Jos on vielä viinaa koneessa niin Map5 antaa 400-440hv, mutta vaatii aina 3 adaptaatiovetoa (3 tai 4 vaihteen läpi kiihdyttämisen kolmesti). Sit jos on vielä flashiä ja reilusti E85:ttä niin varmaan 440-500hv Map6:lla (tämä pitää itse kustomoida) tai Map7:lla.
Edit: Juu. Map0:lla pystyy ajamaan ohjelmat ja katsomaan diagnostiikkaa.
Edit2: Sori. Ei ollu tarkoitus tuplata aivokirurgin sanoja. Kirjoiteltiin näköjään yhtäaikaa, mutta sä olit nopeempi. Mä olinkin liian hidas kirurgiks.
Alanapeista valikkoon, jolloin ollaan kartan valinnassa. Nyt näyttää kiekkamittarilla mikä mappi on käytössä. Laskee senkin nollaan kappaleen valinnalla ja sitten miinuksella pois, niin sitten ei JB4 vaikuta tosiaan mihinkään.
EOS mikä tuo väyläongelma on, mutta JB4 kyllä pimentää koko OBD-pistokkeen. Oliko se se väyläongelma?
Tehokkain mappi ja tehoarvio riippuu aika paljon siitä mitä tukevia virityksiä on (etenkin Downpipet ja mahdollinen E85 tankissa). Samoin flashäys vaikuttaa reilusti. Jos ei ole tietoa em. virityksistä, niin uskaltaisin käyttää vain map1:stä ja sillä on vain 340-360hv. Map2 vaatis DP:t ja jos ne on niin sitten saanee 360-400hv. Jos on vielä viinaa koneessa niin Map5 antaa 400-440hv, mutta vaatii aina 3 adaptaatiovetoa (3 tai 4 vaihteen läpi kiihdyttämisen kolmesti). Sit jos on vielä flashiä ja reilusti E85:ttä niin varmaan 440-500hv Map6:lla (tämä pitää itse kustomoida) tai Map7:lla.
Edit: Juu. Map0:lla pystyy ajamaan ohjelmat ja katsomaan diagnostiikkaa.
Edit2: Sori. Ei ollu tarkoitus tuplata aivokirurgin sanoja. Kirjoiteltiin näköjään yhtäaikaa, mutta sä olit nopeempi. Mä olinkin liian hidas kirurgiks.
JB4 pimentää OBD-pistokkeen? Mites sitte tehdään yhtään mitään?
Vai tarkoititko, että map 0 ei pimennä?
- - -
Ihmetten tuota tehoarviota / map 1.
Ero vakioon on aivan valtava. En oikeen usko vain 40 hv lisäykseen.
"EOS mikä tuo väyläongelma on, mutta JB4 kyllä pimentää koko OBD-pistokkeen. Oliko se se väyläongelma?"
Niin, oliskohan tossa syy miksi mun juuri hankkima obd-wifi-bmwhat-iphone-kombo ei toiminutkaan ?
kts. http://www.btcf.fi/forum/showthread....92#post3554992
JB4 oli aktiiviisena mutta kyllä bmwhat sai yhteyden autoon silti...???
edit: ei se iphone nyt tätä varten ollut hankittu sentään.
Kaapelia käytettäessä kyllä olen muistanut kääntää jb4:n nollakartalle muttakun nyt ei ollut kaapelia vaan pelkkä lukija niin jäi map2 päälle.
Outoa kyllä se bmwhat toimi osittain vaan ei täysin...?
edit2: niin jos jb4+joku muu kuin nollakartta tekee tuon ettei ajon aikana saa livedataa niin sitten meni vähän mun hankinnalta idea pois...
Comment