Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i ja JB4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemmeri
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4181

    Juu. Tottahan tuo, että moni nappaa virit pois ennen myyntiä, ainakin nuo helposti poistettavissa olevat. Näin varmaan itsekin tekisin.

    Katsellaan rauhassa. Pitäis vain jotain näpräämistä saada, ei osa oikein olla tekemättä mitään.
    EVERYTHING | WORKS

    Comment

    • brainsurgery
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2011
      • 1355
      • Helsinki

      Originally posted by bemmeri View Post
      Juu. Tottahan tuo, että moni nappaa virit pois ennen myyntiä, ainakin nuo helposti poistettavissa olevat. Näin varmaan itsekin tekisin.

      Katsellaan rauhassa. Pitäis vain jotain näpräämistä saada, ei osa oikein olla tekemättä mitään.
      No sit kannattaa ostaa 335i. JB4:llä ja DP:llä pärjää hyvin mutta se saattaa olla vain alkusoittoa

      Comment

      • hoikkas
        BTCF Member
        • Oct 2005
        • 1579
        • TURKU

        Juuri näin

        Ja jos mieleesi hyvä "bemmeri" jää jotain että mitä kaikkea voisi näprätä niin ole vaikka privalla Blitz:iin yhteydessä niin saat maan parhaat vinkit, osat, palvelut ja asennukset


        Originally posted by brainsurgery View Post
        No sit kannattaa ostaa 335i. JB4:llä ja DP:llä pärjää hyvin mutta se saattaa olla vain alkusoittoa
        BMW i4M50

        Comment

        • bemmeri
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4181

          ^ ^

          Juu, näin olen ymmärtänyt kun n54 -aiheita täällä seurannu.
          EVERYTHING | WORKS

          Comment

          • Tommix
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 5425
            • S:t Karins

            Jaahas JB4 ukot, uusi firmis boxiin on ilmestynyt, G5 ISO 31:



            "G5_ISO_31

            1) Changed menu 11 from "open loop" to "throttle sensitivity". Valid range is from 0 to 5000rpm. This new parameters controls the boost to gas pedal input relationship. A value of 0 will provide no boost target for the first 50% of pedal travel and then a linear mapping from 50% to 100% and make the pedal feel slightly dead in low travel, while a value of 5000rpm provides a linear mapping from 0% to 100% and will make the engine more responsive to pedal input. Firmware v30 had an equivalent setting of 500rpm. Note this value will default to 0 for most of you so be sure to set it after loading the firmware.
            2) Adjusted menu 12 minimum duty cycle from a soft limit to a hard limit, and made corresponding programming and logical changes to allow this to function properly. The net result is smoother low throttle operation and less wastegate rattle under low throttle boost. Note the car will now be more sensitive to menu 12 being set overly high. The default setting is 2800rpm.
            3) Temporarily changed "duty cycle" in JB4 logs to "calculated torque" as a diagnostic tool for back end flash map development.
            4) Adjusted boost by gear cap menus to reflect 0-5000rpm = 0-20psi, making adjustment on the fly easier. Added 3rd gear under menu 15.
            5) Revised map 3 when used with a 3.5bar TMAP sensor (e.g. cars with inlets and/or larger turbos) to target much more aggressive meth targets for a given additive. A 75 additive is a 25psi map now with the 3.5bar TMAP sensor installed."

            Kohta 1. jo testattu => vaikuttaa todella
            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

            Comment

            • Pohjoisen Poika
              Bimmer Fanatic
              • May 2014
              • 464
              • Lappi

              Originally posted by Tommix View Post
              Kohta 1. jo testattu => vaikuttaa todella
              Arvo 2500 tuli valikkoon 11 lopulta jätettyä. Oli kyllä mukava lisä auton toimintaan.
              Harmi ettei kohta 5 eli map 3 anneta valmiiksi vaikka 10 välein ahtokäyriä. Loggaillaan ne sieltä esille Ainakin perinteiset map3 targetit nousee johdonmukaisesti. 10->20 nostaa identtisesti kuin vaikka 40->50.
              Äkkiä ne sieltä excel syöttää.

              Comment

              • miyli
                BTCF Member
                • Dec 2008
                • 2089
                • Naantali

                Päivitettyä,tuli eilen firmis, valikko 11 tuli laitettua 5000
                Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                0-200km/h 11.40s
                100-200km/h 6,00s
                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                Comment

                • larippa
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2015
                  • 110
                  • hki

                  Laitoin kanssa 5000, tuntuu vastaavaan kaasuun paremmin.

                  btw. Itsellä alkanut e85 käyttämisen jälkeen tulla todella kummallista vaihteisto ongelmaa, tehnyt muutaman kerran sekä D, että DS valittuna: Kun lähtee kiihdyttämään paikaltaan, niin automaatti ei onnistu vaihtamaan kakkoselle, vaan ikään kuin menee "välivapaalle". Kierrokset nousevat rajottajaa vasten ja jäävät kantamaan vaikka kaasupolkimen vapauttaa. Muutaman sekunnin jälkeen laatikko vaihtaa kakkoselle ja ongelma häviää.

                  Olen nyt laittanut JB4:sesta ahtopaineen rajoitusta ykkösvaihteelle ja jättänyt kovemmat lähdöt paikaltaa pois, kun alkoi pelottaa laatikon hajoaminen. Ihmetystä herättää se että netistä ei löydy vastaavia vikoja ollenkaan tai muutenkaan 335:sen automaattilaatikosta pahaa sanottavaa... vinkkejä?
                  e90 335i AT
                  JB4, MHD race flash E45, VRSF DP

                  Comment

                  • JP-76
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2009
                    • 1060
                    • Kanta-Häme

                    Originally posted by larippa View Post
                    Laitoin kanssa 5000, tuntuu vastaavaan kaasuun paremmin.

                    btw. Itsellä alkanut e85 käyttämisen jälkeen tulla todella kummallista vaihteisto ongelmaa, tehnyt muutaman kerran sekä D, että DS valittuna: Kun lähtee kiihdyttämään paikaltaan, niin automaatti ei onnistu vaihtamaan kakkoselle, vaan ikään kuin menee "välivapaalle". Kierrokset nousevat rajottajaa vasten ja jäävät kantamaan vaikka kaasupolkimen vapauttaa. Muutaman sekunnin jälkeen laatikko vaihtaa kakkoselle ja ongelma häviää.

                    Olen nyt laittanut JB4:sesta ahtopaineen rajoitusta ykkösvaihteelle ja jättänyt kovemmat lähdöt paikaltaa pois, kun alkoi pelottaa laatikon hajoaminen. Ihmetystä herättää se että netistä ei löydy vastaavia vikoja ollenkaan tai muutenkaan 335:sen automaattilaatikosta pahaa sanottavaa... vinkkejä?
                    Onko öljyn määrä tarkistettu laatikosta? Ei nyt sinänsä liity jb4:een, mutta oireet kuulostaa öljyn vähyydeltä.
                    Kalusto:
                    BMW 550i xDrive -14
                    BMW S1000R -17
                    Toyota Proace -15

                    Comment

                    • tanppu
                      Bimmer Rookie
                      • May 2008
                      • 169
                      • Vantaa

                      Kertokaas mestarit vähän.. Räppäsin menemään ja mun menu 12 on jossain ihan huningoilla, mikä tälle optimi/default arvo?

                      Ja selittäkää mulle mikä tää Future use D arvo on? Koitin kaivaa mut en löydä mistään mitään selitystä sille, vain sen et 98 paras ja 99 disabled jotain?

                      Ja onko toi menu 10 dwp asetuksen parempi olla alhaalla vai ylhäällä? Joku mainitsi jotain turbojen kestosta jos pitää sitä asetusta yli 4k:ssa(80)?

                      Autoon vaihdettu n. 2tkm sitten uudet tarvike turbot jotka rallattaa ärsyttävän paljon, huoltoliike mainitsi et näissä on kiinteet varret hukkaportissa ja diy korjaus/tiukennus ei onnistune?
                      Ex vehkeet..
                      X5 40d E70, 535iA F10, 335iA E92, M5 E60, 335iA E92, 330iA E90 LCI, 330xiA E91, 123d E82, 330dA E90, 30dA E39, Evo V (aivopieru), 328i E46, 325i E36

                      Comment

                      • brainsurgery
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2011
                        • 1355
                        • Helsinki

                        Originally posted by tanppu View Post
                        Kertokaas mestarit vähän.. Räppäsin menemään ja mun menu 12 on jossain ihan huningoilla, mikä tälle optimi/default arvo?

                        Ja selittäkää mulle mikä tää Future use D arvo on? Koitin kaivaa mut en löydä mistään mitään selitystä sille, vain sen et 98 paras ja 99 disabled jotain?

                        Ja onko toi menu 10 dwp asetuksen parempi olla alhaalla vai ylhäällä? Joku mainitsi jotain turbojen kestosta jos pitää sitä asetusta yli 4k:ssa(80)?

                        Autoon vaihdettu n. 2tkm sitten uudet tarvike turbot jotka rallattaa ärsyttävän paljon, huoltoliike mainitsi et näissä on kiinteet varret hukkaportissa ja diy korjaus/tiukennus ei onnistune?
                        menu 12 default on 2800.

                        Future use D arvot: 98 = hukkaportit on täysin auki kun kaasua ei paineta -> hukkaportit ei rallata moottorijarrussa. 99 = muistaakseni FF / Wastegate adaptation (menu 10) arvo ei opi

                        Comment

                        • tanppu
                          Bimmer Rookie
                          • May 2008
                          • 169
                          • Vantaa

                          Originally posted by brainsurgery View Post
                          menu 12 default on 2800.

                          Future use D arvot: 98 = hukkaportit on täysin auki kun kaasua ei paineta -> hukkaportit ei rallata moottorijarrussa. 99 = muistaakseni FF / Wastegate adaptation (menu 10) arvo ei opi
                          Tack!

                          Ahhh! Ei enää moottorijarrurallatusta <3 Täytyy mennä päivittämään toi firmis ja laittamaan toi 98.

                          Mites sit toi DWP, onko sillä jotain väliä missä se on?
                          Ex vehkeet..
                          X5 40d E70, 535iA F10, 335iA E92, M5 E60, 335iA E92, 330iA E90 LCI, 330xiA E91, 123d E82, 330dA E90, 30dA E39, Evo V (aivopieru), 328i E46, 325i E36

                          Comment

                          • Veeksi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 2177
                            • Kuopio

                            Originally posted by tanppu View Post
                            Kertokaas mestarit vähän.. Räppäsin menemään ja mun menu 12 on jossain ihan huningoilla, mikä tälle optimi/default arvo?

                            Ja selittäkää mulle mikä tää Future use D arvo on? Koitin kaivaa mut en löydä mistään mitään selitystä sille, vain sen et 98 paras ja 99 disabled jotain?

                            Ja onko toi menu 10 dwp asetuksen parempi olla alhaalla vai ylhäällä? Joku mainitsi jotain turbojen kestosta jos pitää sitä asetusta yli 4k:ssa(80)?

                            Autoon vaihdettu n. 2tkm sitten uudet tarvike turbot jotka rallattaa ärsyttävän paljon, huoltoliike mainitsi et näissä on kiinteet varret hukkaportissa ja diy korjaus/tiukennus ei onnistune?
                            Jos sulla on ahtimet vasta vaihdettu, niin voi olla että se rallattaa nimenomaan pienillä menu10 ja menu12 arvoilla. Kuluneista ahtimista (tarkemmin hukkaporteista) rallatus taasen häviää ko. menuja pienentämällä. Itse jouduin vanhoilla ahtimilla käyttämään menu10:ssä jotain 700rpm:ää (DWP = 14) ja menu12:n minimiä. Nyt uusilla ahtimilla joudun käyttämään menu10:ssä jotain 4500-5000rpm ja menu12 maksimia.

                            Mitä pienemmät arvot on menu10:ssä ja menu12:sta niin sitä enemmän autossa on turbolagia ja pakoputken pörinää. Suuremmilla arvoilla turbot reagoi nopeammin, mutta pakoäänet vaimenee.

                            Turbojen keston kanssa sillä ei sinänsä ole mitään väliä mitä arvoja käyttää, mutta turbojen kunto (oikeammin hukkaporttien kunto) vaikuttaa siihen mitä arvoja voi käyttää ilman että rallattaa.

                            Future use D 99:tä ei todellakaan kannata käyttää jos ei tiedä mitä tekee. Hyvin todennäköisesti se johtaa yli- tai aliahtamiseen.

                            D 98:ia voi kokeilla, jos hukkaportit rallattaa nimenomaan moottorijarrutuksella, mikä on tyypillistä siinä vaiheessa kun ollaan hukkaporttien elinkierron ehtoopuolella. Silloin hukkaportit on tosiaan erittäin auki moottorijarrutuksen aikana.
                            Originally posted by tanppu View Post
                            Tack!

                            Ahhh! Ei enää moottorijarrurallatusta <3 Täytyy mennä päivittämään toi firmis ja laittamaan toi 98.

                            Mites sit toi DWP, onko sillä jotain väliä missä se on?
                            DWP = Default Wastegate Position = menu 10. Tarkoittaa sitä miten paljon alipainetta hukkaporttien kelloille tulee tyhjäkäynnillä eli karkeasti sillä säädetään hukkaportin perusasentoa.

                            Huom! Noi kuluneet tai uudet hukkaportit voi toimia muutenkin kuin miten yleistin tässä viestissä. Jokainen auto tuntuu olevan hivenen oma yksilönsä näidenkin suhteen.
                            Last edited by Veeksi; 17-08-2015, 22:24.
                            BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                            BMW E63 630iA '05

                            Comment

                            • tanppu
                              Bimmer Rookie
                              • May 2008
                              • 169
                              • Vantaa

                              Originally posted by Veeksi View Post
                              Jos sulla on ahtimet vasta vaihdettu, niin voi olla että se rallattaa nimenomaan pienillä menu10 ja menu12 arvoilla. Kuluneista ahtimista (tarkemmin hukkaporteista) rallatus taasen häviää ko. menuja pienentämällä. Itse jouduin vanhoilla ahtimilla käyttämään menu10:ssä jotain 700rpm:ää (DWP = 14) ja menu12:n minimiä. Nyt uusilla ahtimilla joudun käyttämään menu10:ssä jotain 4500-5000rpm ja menu12 maksimia.

                              Mitä pienemmät arvot on menu10:ssä ja menu12:sta niin sitä enemmän autossa on turbolagia ja pakoputken pörinää. Suuremmilla arvoilla turbot reagoi nopeammin, mutta pakoäänet vaimenee.

                              Turbojen keston kanssa sillä ei sinänsä ole mitään väliä mitä arvoja käyttää, mutta turbojen kunto (oikeammin hukkaporttien kunto) vaikuttaa siihen mitä arvoja voi käyttää ilman että rallattaa.

                              Future use D 99:tä ei todellakaan kannata käyttää jos ei tiedä mitä tekee. Hyvin todennäköisesti se johtaa yli- tai aliahtamiseen.

                              D 98:ia voi kokeilla, jos hukkaportit rallattaa nimenomaan moottorijarrutuksella, mikä on tyypillistä siinä vaiheessa kun ollaan hukkaporttien elinkierron ehtoopuolella. Silloin hukkaportit on tosiaan erittäin auki moottorijarrutuksen aikana.


                              DWP = Default Wastegate Position = menu 10. Tarkoittaa sitä miten paljon alipainetta hukkaporttien kelloille tulee tyhjäkäynnillä eli karkeasti sillä säädetään hukkaportin perusasentoa.

                              Huom! Noi kuluneet tai uudet hukkaportit voi toimia muutenkin kuin miten yleistin tässä viestissä. Jokainen auto tuntuu olevan hivenen oma yksilönsä näidenkin suhteen.
                              Jeps, mulla tulee aika minimaalista rallatusta kaasuttaessa jos menu 10 on yli 3k, pienenee mitä enemmän laitan sitä, paras asetus jossain n. 4.5-4.7k paikkeilla. 0.5k-2.5k välillä moottorijarrutuksen rallatus on jäätävää ja kestää koko kierrosalueen alas asti, kaasuttaessa ei kuitenkaan rallata. Eli ideal asetukset mulle olis Future Use D 98 ja menu 10 <2k.

                              Mikä asetus vaikutti sit tohon kaasuttaessa kuuluvaan rallatukseen? Jostain luin et menu 12 on/oli sitä varten?
                              Ex vehkeet..
                              X5 40d E70, 535iA F10, 335iA E92, M5 E60, 335iA E92, 330iA E90 LCI, 330xiA E91, 123d E82, 330dA E90, 30dA E39, Evo V (aivopieru), 328i E46, 325i E36

                              Comment

                              • ster
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2014
                                • 344
                                • Tku

                                Tälläviikolla tärähtää JB4 + dci postiin. En tippaakaan näistä touhuista ymmärrä, mutta eihän ketään ole seppä syntyessään?
                                Turun alueelta ilmeisesti jonkin verran asiaan enempi perehtyneitä löytyy. Kysyvä ei kuulemma eksy.

                                Menee vähän ohi aiheen, mutta mites noilla katittomilla dp:eillä katsastus?
                                Ne pitänee kuitenki laittaa ennemmin tai myöhemmin JB4 kaveriksi. Jos jollain ylimääräisenä, niin voisin olla kiinnostunut.
                                F06 640i GC M-sport.
                                F22 M235i.
                                F32 428i xDrive M-sport.
                                E92 M3.
                                E82 135i M-sport.
                                E91 320D M-sport.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎