Noniin ja seuraavaa vikaa pukkaa.
Ilmestynyt vikakoodi 30E9 nitric oxide catalytic converter aging.
NOx-anturi vaihdettu keväällä, joten tuskin se ainakaan on kosahtanut.
N53-moottorin puolella oli koodista paljon keskustelua (https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=292044) ja sen perusteella vaihtoehdot olisivat:
1. Uusi katti
2. NOXEM-emulaattori anturin tilalle
3. Katin poisto ja NOx-ohjelmointi
Onko tilanne todellakin näin synkkä?
N43 moottorin tyyppiviat ja kokemukset - 316i/318i/320i /LCI
Collapse
X
-
Meillä nyrkkisääntönä se, että jos laahaimesta puuttuu pala, se on automaattisesti pohja pois ja imusihti vaihtoob.
Öljynpainesolenoidin vaihtaisin, jos tosiaan varmuudella itse öljypumpun sihti on tyhjä/ehjä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pyroz View PostSihdit ei ole öljypohjassa.
EDIT: kuulostaa kyllä vähän hasardilta touhulta jos öljypohjasta on ongittu laahaimien paloja muttei sitä avattu?
Mietin tuota samaa öljypohjan avaamatta jättämisestä itsekin, mutta huoltamo on kuitenkin tunnettu bemareihin erikoistunut pulju ja sanoivat että kokeilivat ongitun palan sopivan täydellisesti laahaimeen, niin olin tähän asti luottavaisin mielin.
Taidan kysyä heidän mielipidettään asiaan, josko haluaisivat varmistaa työtänsä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jupi View PostOlivat onkineet öljypohjasta laahaimen palat ja katsoneet ettei ole enempää, mutta öljypohjaa ei oltu avattu. Silloin ei varmaan sihtiinkään ole päästy käsiksi?
EDIT: kuulostaa kyllä vähän hasardilta touhulta jos öljypohjasta on ongittu laahaimien paloja muttei sitä avattu?Last edited by pyroz; 26-08-2019, 18:01.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pyroz View PostOnko öljysihdit putsattu tai uusittu kun remppaa tehty?Last edited by Jupi; 26-08-2019, 16:05.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jupi View PostN. 5 tkm sitten jakopäähuollettuun N43B20 ilmestynyt vikakoodiksi 30C1 Engine-oil pressure control, static. Ei antanut vikavaloja, huomasin kun katsoin vikakoodit muuten vain.
Mihinkähän mahtaa viitata? Ei luulisi ainakaan jakopäästä johtuvan?
Leave a comment:
-
-
N. 5 tkm sitten jakopäähuollettuun N43B20 ilmestynyt vikakoodiksi 30C1 Engine-oil pressure control, static. Ei antanut vikavaloja, huomasin kun katsoin vikakoodit muuten vain.
Mihinkähän mahtaa viitata? Ei luulisi ainakaan jakopäästä johtuvan?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JaniLap View PostMinulta löytyisi vähän käytettyjä suuttimia 3 kpl, mikäli haluat budjettiratkaisua.
Ja suosittelen selvittämään myös NOx-anturin toimintakunnon, kun näyttää olevan vikakoodeja sekä pönttöön että anturiin liittyen, ja ettei tarpeettomasti vaihdeta suuttimia, jos vian syy on toisaalla. Minkä verran niillä suuttimilla on ajettu tähän mennessä ja ovatko ne alkuperäiset?
Tuota NOx arvoa kattiin ei aiemmilla kerroilla ole muistaakseni herjannut vaan pelkkiä lambdoja. Eli niitä sen 5-6 krt nyt kesän aikana herjannut. Kerran tais aiemmin tarjota nox anturia häröä. Jostain luin että nox anturi vika ei aiheuta käyntihäiriötä?
Laita yv niin tuumitaan suuttimista lisää jos vaikka kaupoille päästäs.Last edited by ässä lavaan; 13-08-2019, 21:14.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ässä lavaan View PostNyt tartteis mielipiteitä..
A) Mistä suuttimet edullisimmin n43b20a?
Ja suosittelen selvittämään myös NOx-anturin toimintakunnon, kun näyttää olevan vikakoodeja sekä pönttöön että anturiin liittyen, ja ettei tarpeettomasti vaihdeta suuttimia, jos vian syy on toisaalla. Minkä verran niillä suuttimilla on ajettu tähän mennessä ja ovatko ne alkuperäiset?Last edited by JaniLap; 13-08-2019, 16:45.
Leave a comment:
-
-
Tilasin vastaavia uusia suuttimia saksasta keväällä. 3kpl maksoi 700€ rahteineen, löytänet uusia samaan hintaan sieltä. Nuo tarvitsevat vielä tiivisteet kaverikseen.
Mielestäni näitä suuttimia ei pysty kunnostamaan vaan ovat "laaki" ja vainaa...
Leave a comment:
-
-
Nyt tartteis mielipiteitä..
A) Mistä suuttimet edullisimmin n43b20a? Huoltamolla ehdottelivat näiden vaihtoa..Ebayssa ois kunnostettuja 100e/kpl ja scmieldmman tais pyytää uudesta 280e/kpl + tiivistesetti. Merkkihuolto tarjos oem suuttimen tiivisteineen 300e/kpl.
B) Tekeekö noilla kunnostetuilla mitään vai suosiolla uutta? Liekkö on kuvan mukaset passelit n43b20a? (Kuva liitteenä)
C) Oireet:
Sytyttää usein moottorin merkkivalon ja herjaa vikakoodeina lambdoja / päästöjä. (Liitteenä kuva vikakoodeista) Merkkivalo saattaa itestään sammuakkin. Vikakoodien nollauksella oireet häviää ja saatat päästä 200-2000km, mutta oireet palaavat.
Käynti välillä huonoa ja päästöjä herjailee rikkaalle. Vika ei ollut lambdoissa, puolissa yms. kun ne testattiin mittaamalla ja ristiin
huoltamolla. Välillä heitti muutaman pytynkin pelistä pois. (Liitteenä kuva huoltamon testeistä ja pohdinnoista.)
Tulpat vaihdettu tänä kesänä, puolista ei tietoa.
Suuttimet vaihtoon? :thinkLast edited by ässä lavaan; 11-05-2020, 20:22.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by NIKSUU View Post350-800e arvio yksikön korjaukselle (noin 2k olis uus vissiin)
Leave a comment:
-
-
Originally posted by O-Peksi View PostIhan mielenkiinnosta, minkä hintaista remppaa tarjosivat ABS-yksikön suhteen? On nimittäin vähän vitusti pompannut sen ABS-hydrauliyksikön hinta verrattuna entiseen... Ennen sen yksikön sai vajaalla 300 eurolla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by NIKSUU View PostYksi harmillinen N43 täälläkin, 140tkm ajettu Suomi-auto, olen toinen omistaja ja minulla ollut nyt vuoden. Kaikki huollot ja vähän ylimääräistä tehty Schmiedmannilla.
Viime kesänä ensimmäisen viikon jälkeen, sähköisen rattilukon häiriö -> ohjausakseli vaihtoon.
Syksyllä e90 jäähdytyksen puhaltimen takaisinkutsun yhteydessä Autokeskuksella sanoivat, että ketju on löystynyt. Ihmettelin asiaa sillä jakopää oli tehty jo noin 4 vuotta sitten. No tekivät sen BMWn piikkiin uudestaan.
Tämän viikon maanantaiaamu alkoi sillä, että käynnistyksen yhteydessä syttyi kaksi vikavaloa, joiden tuomiot: ABS yksikkö sökönä ja 2. sylinterissä käyntihäiriötä (suuttimet vaihtoon).
Onko vielä jotain jota voi tulla eteen? Auton vaihto on harkinnassa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by O-Peksi View PostIhan mielenkiinnosta, minkä hintaista remppaa tarjosivat ABS-yksikön suhteen? On nimittäin vähän vitusti pompannut sen ABS-hydrauliyksikön hinta verrattuna entiseen... Ennen sen yksikön sai vajaalla 300 eurolla.
Mulla korjaussarja hyllystä 500e
Leave a comment:
-
Leave a comment: