Kannattaako poistaa imusarjan läpät vm.2008 318d koneesta? Onko läppä vika mahdollinen?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90 / E91 / E92 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Moro!
Tietääkö kukaan onko tuollaisessa perus sisävaloilla varustetussa e90:ssä johdot valmiiksi tälle laajemmalle valopaketille? Laajemmassahan on kai nuo jalkatilan valot sekä meikkipeilien valot? :thinkMyllytykset, vahaukset ja pinnoitteet, kysy lisää privalla!
G08 LCI iX3 M-sport -22
ex e90 LCI M3 Competition Individual -11
ex f30 LCI 330e iPerformance M-Sport -16
ex e91 LCI ALPINA D3 BITURBO TOURING #115 -09
ex e90 LCI 320d M-Sport -09
ex e36 328is M-Sport -95
Comment
-
-
Originally posted by wibzu View PostSyypää olikin loikannut apulaitehihna, en vain huomannut sitä aikaisemmin kun pimeässä tallissa tutkin. Kuulusiko rullien olla täysin linjassa? Vaikuttaa siltä, että ohjaustehostimen rulla olisi noin 3-6mm ulompana kuin moottorin päässä oleva. Muistelisin, että joku vastaava tapaus olisi täällä forumillakin ollut, mutta haku ei kyllä sitä löydä. Ko. tapapauksessa hihnaa nosteltiin takaisin ~3 kertaa kunnes keksittiin joku lopullinen ratkaisu.
Edit: löytyi. Hihnapyörää vaihdeltu jos ongelmat jatkunu, toisessa tapauksessa urat kulunut veke ja toisessa haljennut koko pyörä. Täytyypä seurailla ja vaihtaa/vaihdattaa jos jatkaa loikkimista.
Koko hihnapyörä halkemassa/irtoamassa eli se vaihtoon.E91 320dA -06
Comment
-
-
Originally posted by Sammo View PostLaita kaikki lasit samalla prosentilla, paljon paremman näkönen.e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
Ex.
e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
e91 325i 2009 lci SaphireBlack
e91 325i 2005 ArktisMetal
e46 320ci 2001 TobassBlue
e39 523i 1996 AlpinWhite 2
S1000rr 2010 Thunder grey
Comment
-
-
Originally posted by Puistis View PostMillaisia tummennuksia suosittelette? Auto menossa maanantaina tummennettavaksi ja alustavasti olen miettinyt etulasit 50%, takasivut 35% ja takalasi 20%. Mielipiteitä?
Kaikki lasit samalla tummuudella sanon minäkin.Käyttis:Kia Optima TF
Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C
Comment
-
-
Originally posted by Haggis View PostKuullostaa todella tyhmältä laittaa etulasit tummimmalla,minkä ihmeen takia? :think
Kaikki lasit samalla tummuudella sanon minäkin.
Comment
-
-
Koelauta narisee
Matalilla kierroksilla esiintyy aivan saatanan ärsyttävää narinaa koelaudasta. Nostat kierroksia vittuilu loppuu. Kaupunki-ajossa todella ärsyttävää.
Kohtalontovereita luultavasti on monia, ilmeisesti nämä narinat kuuluu tähän korinmalliin. Mutta onkos kukaan paikallistanut vikaa?
-06 e91 kyseessä.
Ja edittinä vielä semmonen vika, että parkkitutka antaa vika-ilmoitusta jokaisen peruuttamisen yhteydessä. Ei piippaa eikä tee muuta kuin että tarkista PDC. Sulakkeet katsottu, OK. Kokeiltu virrat ja pakki päälle kikkaa, ei naksu. Vanhassa e46:ssa toimi ainaki tuo kikka, ja pystyit paikallistamaan rikkinäisen anturin.
Sama se sille vaikka tutka ei toimikkaan, mutta vituttaa joka peruutustilanteessa kattoa sitä varotusvaloa. Onko ideoita?
Nyt kun käynnistin, käytin pakin silmässä tuli taas parkkitutka huuotmerkki varotus. Menin check kohtaa, sama valohan Se siellä. Painoin BC-näppäintä pohjassa siinä kohtaa, hetken kuluttua tuli kuvan alapuolelle CC-ID 195 koodi. Mikähän tuo on?Last edited by hiiliviiksi; 17-06-2013, 16:00.e91 320d
ex: e46 318d
Comment
-
-
Originally posted by hiiliviiksi View PostMatalilla kierroksilla esiintyy aivan saatanan ärsyttävää narinaa koelaudasta. Nostat kierroksia vittuilu loppuu. Kaupunki-ajossa todella ärsyttävää.
Kohtalontovereita luultavasti on monia, ilmeisesti nämä narinat kuuluu tähän korinmalliin. Mutta onkos kukaan paikallistanut vikaa?
-06 e91 kyseessä.
Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
--Audiokit.fi--
BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
BMW i4 M50 Supercharged -23
BMW i3 60Ah -14
Comment
-
-
Originally posted by Kimmo-R View PostSattuipas kun eilen juuri eliminoin narinat samanlaisesta. Vuoden päivät tuli kuunneltua ja nyrkki osunut harvasen päivä kojelautaan. Alkuun luulin että tulee jostain starttinapin takaa. Vedin paneelin irti ja laitoin sellaista kumimaista tiivistenauhamassaa sen ja ilmastoinnin paneelin nastoihin sekä paneelien kosketuspintoihin. Alkuun tuntui auttavan kunnes koeajolenkin lopussa natina taas alkoi. Lopulta se paikallistui kuskin jalkotilaan missä keskikonsolin muovi kohtaa ratin alapuolella olevan muovin missä mm. valo kiinni. 4 ruuvia irti ja mömmöö paneelien kosketuskohtaan niin kyllä hiljeni. Toki voi narista mistä vaan mutta kyllä ne paikallistaa kun vähän nyrkittää ja kuuntelee.
Kiitos neuvoista anyway.e91 320d
ex: e46 318d
Comment
-
-
Originally posted by hiiliviiksi View PostMatalilla kierroksilla esiintyy aivan saatanan ärsyttävää narinaa koelaudasta. Nostat kierroksia vittuilu loppuu. Kaupunki-ajossa todella ärsyttävää.
Kohtalontovereita luultavasti on monia, ilmeisesti nämä narinat kuuluu tähän korinmalliin. Mutta onkos kukaan paikallistanut vikaa?
edit. Eli osa nro 8
Last edited by mamu; 17-06-2013, 18:17.
Comment
-
-
Originally posted by hiiliviiksi View PostMatalilla kierroksilla esiintyy aivan saatanan ärsyttävää narinaa koelaudasta. Nostat kierroksia vittuilu loppuu. Kaupunki-ajossa todella ärsyttävää.
Kohtalontovereita luultavasti on monia, ilmeisesti nämä narinat kuuluu tähän korinmalliin. Mutta onkos kukaan paikallistanut vikaa?
-06 e91 kyseessä.
450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm
Comment
-
-
Originally posted by Mikaatm View PostMulla piti aikoinaan kans e90 ilkeetä natinaa ja jopa huollossa epäiltiin että kojelaudasta se tulee. Kojelauta purettiin kokonaan pois ja koeajo, natina kuuluu edelleen. Syyksi paljastui konehuoneen poikkituki iskareista sinne "tulipeltiin". Oli jostain syystä sieltä tulipellin päästä löystynyt poikkituen kiinnitys.
Noh, omaa tyhmyyttäni menin ottaan ison keltasen liittimen auki penkin alta. Yllättäen syttyi airbägi valo tauluum Senhän saa nätisti koodattua pois. Täytyy kokeilla huomenna saako ELM327:lla nollattua sen.e91 320d
ex: e46 318d
Comment
-
-
Tyhjäkäynti mysteeri..
Mistähän mahtaa johtua kun tyhjäkäynti ei palaudu normaaliin ~650rpm, vaan se jää hieman koholle ~900rpm nurkille pyörimään tasaisesti.. ei vaikuta ajoon tai mihinkään muuhunkaan mitenkään, ärsyttävää vain kun ei palaudu sinne minne pitäisi.. Pulma tulee ja menee ohi omia aikojaan. Ei myöskään vaikutusta, jos sammuttaa ja käynnistää heti uudelleen mikäli 'vika' on päällä vaan kierrokset palaa heti tuonne 900rpm. Muutaman tunti parkissa ja taas kierrokset laskee sinne minne pitääkin.. Tekee tuommoista muutaman kerran kuukaudessa.. Muistelen että jollakin oli vastaava pulma, mutta en löytäny sitä haulla äkkiseltään joko siihen ois löytyny ratkaisu? Vaikuttas joltain anturi vialta?
ja autohan on 325xi -06325xi e90
Ex. 320d e46
Ex. 325i e36
Comment
-
Comment