Originally posted by Heguli 31
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90 / E91 / E92 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Heguli 31 View PostNo tuo on ihan hyvä tietää.Nuo vesipumput yms. lasken niin halpaan kategoriaan ja kulutusosiin,etten niistä paljoa ole kiinnostunutkaan.Nuo turbot jos poksahtaisi,niin touhutonneja saisi nostella pöytään paljon enemmin.Olen tässä vasta autoa ostelemassa ja siksi kartoitan kaikkia eri asioita ylläpitokustannuksien kannalta.
-Vesipumppu
-Vanoksen solenoidit (olis varmaan riittänyt pelkkä puhdistus,mutta tuli vaihdettua)
Kuluvia osia:
-Jarrupalat
-Iskarit ja jouset (päivitys coilover settiin)
Laatikossa lojuu varastossa yllä mainittu M3:sen setti alustaan...
Nyt ruvennut miettimään laatikon öljynvaihtoa ennen talvea...:thinkBMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
-
Originally posted by janne[l View Postja kaikenlisäks noi 335i turbot oli muistaakseni lähes puolta halvemmat kuin esim 320d:hen (n.500e \kpl) jos oikein muistan. firma tais olla saksalainen, turboloader tms..BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
-
Turbot on halvat, mutta työt on kalliit jos ei itse osaa tehdä. Voi hyvinkin joutua maksamaan 10 tunnin työt ellei enemmänkin. Ja jos itsekin osaa, niin ilmeisesti on parempi olla kunnon vehkeet ja kosolti aikaa. Ne on hankalassa paikassa.
Ja mitä tulee turbojen kestoon, niin vakiosoftalla tai useimmilla virisoftillakin ei tule ongelmia heti eteen. Vähän jyrkemmissä virisoftisssa hukkaportin läppä muutetaan eri asentoon kuin mitä se vakiona on, jolloin hukkaportista kuuluu enemmän tai vähemmän rallatusta. Tämä taitaa olla se syy miksi useimmiten näihin on ahtimia vaihdeltu. Osalla rallatus on alkanut muutaman kymmenentuhannen jälkeen ja osa on saanut ajella pitkälti toistasataa tuhatta. En tiedä kertooko se jotain ajotyylistä tai sitten noi on vaan niin kovalla kulutuksella, että pienikin ja hyväksyttävä mittaheitto syö äkkiä hukkaportinläpän akselia tai ohjuria? Tällöin kyse olisi vain yksilötuurista.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Originally posted by Haggis View PostPari kysymystä,autona e90 318d vm.2008
Konehuoneesta kuuluu aina välillä metallinen "parin sekunnin kirskahdus" vaikka auto parkissa,kuullostaa säännölliseltä. Mikä kyseessä?
Nopeusmittari heittää reilusti,vaikka vakio koon renkaat,voiko huollossa säätää heittoa?
Autossa ei ole talvea varten mitään esilämmitintä,tarvitseeko ja mikä olisi paras valinta jos ei halua webastoa?Käyttis:Kia Optima TF
Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C
Comment
-
-
Originally posted by jjanii View Postmitenhän nuo m47d20 pannut kestää tehon nostoa? miten ison turbon sinne uskaltaa lykätä (tai miten iso sinne mahtuu)Nyt Suzuki gsx-r
ex. e91 320d m-sport
ex.Bmw e46 330ia cäbi
ex.Mazda Rx-8
ex.Bmw e36 328i touring
ex.Bmw e38 740il vm. 1996
Comment
-
-
E91 Ohjelmistojen päivitys
Hei
Mitä plussia on auton ohjelmoinnin päivittämisellä nykypäivään?
Auto on 2008 tammikuulta, autoa ei ole ikinä päivitetty eli ohjelmistot on 2007 jotain. Eli lähes kaikkiin purkkeihin tulisi jokin päivitetty/uusi ohjelma. Aika arvio oli muistaakseni jotain 5-7h. Laakkosella maksaa 142€.
Ohjelmointi tulisi tarpeeseen panoraamakattoluukun tiivisteen vaihdon päivitettyyn malliin -> Etu luukku ei sulkeudu tuuletusasennostaan suoraan, vaan pitää itse käyttää ala-asennossa ensin. Laakkosella siis tiiviste vaihdatettu, kielsin päivittämästä ohjelmistoja, kun ei ollu varattuna sellaista aikaa itsellä, että olisin voinut jäädä odottelemaan kokopäiväksi. Eivätkä aikaa varatessa kertoneet päivityksen tarpeesta, PRKL! (suhina panoraamaluukusta on poissa, mikä sentään on positiivista)
Samallahan taitaa muokattu moottorinohjaus mennä takaisin originaaliksi, muttahan sen saa sitten taas muutettua...
Laakkosella sanoivat myös, että olisi ohjelmointi parasta tehdä ennemmin kuin myöhemmin. Riskit kasvavat vuosien myötä tms...?Last edited by Komu; 14-08-2013, 12:47.E70 X5 40d + F31 330d
Ex Harraste: E34 M5 Turbo maililla 331km/h
Myyty tämäkin335d E91 perheauto
Vanhemmat Ex: E36/7 Z3M Coupe 1999, E38 730i 1995, E34 525iax 1993, E39 540ia 1996
Comment
-
-
paljonkohan tuommosesta 320d:stä saa tehoa maksimissaan irti dpf tyhjennettynä?
liikkuu yllättävänkin hyvin tuolla ohjelmalla mikä siinä on sisässä.
Toki ohjelmoidun 535d:n jälkeen tuntuu aika laiskalta ,
mutta kulutus on kaupunkiajossa sama mihin 535 pääsi matka-ajossa kun ajoi 80km/hOlleita ja menneitä
1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)
Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla
Comment
-
-
Originally posted by reTzki View PostMitä tarkoittaa kun trippimittaria painaa noin 3 sec niin mittariston näyttöön tulee ABS- ikoni palamaan hetkeksi? Onko se joku vikakoodi, Abs:t hajalla kenties?
Autona e91 320da 2005.Bmw -06 330d manuaali
ex: Evolution IX, Evolution X, Audi s4 b5 stage III
Comment
-
-
Originally posted by 535SD View Postpaljonkohan tuommosesta 320d:stä saa tehoa maksimissaan irti dpf tyhjennettynä?
liikkuu yllättävänkin hyvin tuolla ohjelmalla mikä siinä on sisässä.
Toki ohjelmoidun 535d:n jälkeen tuntuu aika laiskalta ,
mutta kulutus on kaupunkiajossa sama mihin 535 pääsi matka-ajossa kun ajoi 80km/hNyt Suzuki gsx-r
ex. e91 320d m-sport
ex.Bmw e46 330ia cäbi
ex.Mazda Rx-8
ex.Bmw e36 328i touring
ex.Bmw e38 740il vm. 1996
Comment
-
-
Originally posted by Ylkka View PostItellä on koneella laskennallisesti 206hp/430nm. Pyörätehoja en muista. Mutta kai sieltä vielä olis enemmänki saatu. Ja ohjelman teki tietenki Aj-Tech
Onko sulla dpf tyhjennetty?Olleita ja menneitä
1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)
Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla
Comment
-
Comment