Announcement

Collapse
No announcement yet.

DPF:n poisto / E9x Diesel viritys

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TM3
    Bimmer Rookie
    • Sep 2015
    • 60
    • Kotka

    Originally posted by janne30 View Post
    Jos sulla on dpf paikallaan, putkenpäiden pitäis olla kirkkaat.
    Jos se ei oo paikallaan, putkenpäät on mustat.

    Dpf polton voi varmaan koodata pois, sillon sulla olis tukossa se pönttö ja kirkas putkenpää edelleen.
    Aivan, aivan... Mutta missässe loukku nyt sijaitsee?
    F32 435i

    Comment

    • janne30
      BTCF Member
      • Apr 2011
      • 2198
      • Vantaa

      Originally posted by TM3 View Post
      Aivan, aivan... Mutta missässe loukku nyt sijaitsee?
      Ahtimen jälkeen se iso pönttö, ei voi olla näkemättä
      G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
      E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


      1 x F20
      3 x E30
      2 x E36
      5 x E46
      3 x E9X

      Comment

      • TM3
        Bimmer Rookie
        • Sep 2015
        • 60
        • Kotka

        Originally posted by janne30 View Post
        Ahtimen jälkeen se iso pönttö, ei voi olla näkemättä
        Mutta eikö sen sisällä ole sekä katti että hiukkasloukku? Vai olenko taas aivan hakoteillä?
        Olen katsellut näitä aukileikkauskuvia joissa "katti jätetty paikoilleen", ja ne pöntöt on leikattu auki takaosastaan etuosan ollen koskemattomana. :think
        F32 435i

        Comment

        • Supra^
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 5150
          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

          Originally posted by TM3 View Post
          Mutta eikö sen sisällä ole sekä katti että hiukkasloukku? Vai olenko taas aivan hakoteillä?
          Olen katsellut näitä aukileikkauskuvia joissa "katti jätetty paikoilleen", ja ne pöntöt on leikattu auki takaosastaan etuosan ollen koskemattomana. :think
          On yhdistelmäpönttö. Kyllähän sä voit tiirailla näkyykö siellä kyljessä ylimääräistä hitsisaumaa.
          Mä katsoisin putkenpäistä, ja jossei ole mielestäsi tarpeeksi tarkka, niin kokeile näin.
          Musti 8HP
          Nokivasara M47
          TeiniCoupé DCT
          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

          Ex:
          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

          Comment

          • janne30
            BTCF Member
            • Apr 2011
            • 2198
            • Vantaa

            Originally posted by TM3 View Post
            Mutta eikö sen sisällä ole sekä katti että hiukkasloukku? Vai olenko taas aivan hakoteillä?
            Olen katsellut näitä aukileikkauskuvia joissa "katti jätetty paikoilleen", ja ne pöntöt on leikattu auki takaosastaan etuosan ollen koskemattomana. :think
            Pre-lci :ssä oli ainakin samassa pöntössä sisällä katti, en tiedä miten lci :ssä... Räjäytyskuvista näkee enemmän. Bmwfans/realoem.

            Mulla silvottiin dpf kun ohjelmoitiin, samaan pönttöön jäi siis katti jäljelle.

            Supra olikin nopeampi sadasosasekunnilla, mies kenellä on katti ja dpf korvattu suoralla rännillä
            Last edited by janne30; 17-11-2015, 22:22.
            G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
            E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


            1 x F20
            3 x E30
            2 x E36
            5 x E46
            3 x E9X

            Comment

            • Jalluton
              Bimmer Rookie
              • Mar 2009
              • 103
              • Vantaa

              Onko kenelläkään tästä kokemusta, eli onko huomattavasti parempi kuin 335d oem cooleri?
              Taitaa olla hieman pienempi kuin 535d tarkoitettu..

              335d msport lci
              ex-Z3 m coupe

              Comment

              • TM3
                Bimmer Rookie
                • Sep 2015
                • 60
                • Kotka

                Joo, täytyy viel kyylätä josko niitä hitsisaumoja siel näkyis... RealOEM näyttää molemmille, katille ja dpf: lle, sitä samaa pönttöä joten siitäkään ei juttu selkene sen enempää.
                Menköö vaik tukkoon sit, siinäpähä varmistuu senki olemassaolo ja saa hyvil mielil poistaa koko hökötyksen. Täl hetkel tiedän vaan, että vikakoodeissa hiukkassuodatinjärjestelmä on viallinen ja edellinen polttotapahtuma ollu n. 20 000 km sitte.
                Kaasuläppä on vaihdettu ja uudet pakokaasun paineanturit piti just heittää paikoillee (pakokaasun paine -1000 mbar, eikä vikakoodia tästä!? [koodattuko piiloonko dpf- koodauksen yhteydessäkö?!?]) että saatais dpf: lle edellytykset aloittaa poltto, ku menin välis mätänettii vaihdattaan vesipumppuu... Ei o sen jälkee noussu lämmöt juuri 70 asteen yläpuolelle, joten venaillaa nyt taas viikon päivät että korjaavat mokansa... Vai voiko salavalikon lämpötilatieto olla korruptoitunutta ku asentaja kuitenki väitti katsoneensa testerillä rempan jälkeen että 95 asteeseen nousi?!?

                Ohhoh, oliskos se nukkumaanmenoaika ku näin kiukuttaa...
                F32 435i

                Comment

                • janne30
                  BTCF Member
                  • Apr 2011
                  • 2198
                  • Vantaa

                  Salavalikosta katot auto lämpöisenä onko lämmöt yli 87, jos ei niin termostaatit vaihtoon. Jos auto ei lämpene tarpeeksi niin se ei tee dpf polttoa ollenkaan ja sen takia se on tukossa.
                  G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                  E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                  1 x F20
                  3 x E30
                  2 x E36
                  5 x E46
                  3 x E9X

                  Comment

                  • TM3
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2015
                    • 60
                    • Kotka

                    Originally posted by janne30 View Post
                    Salavalikosta katot auto lämpöisenä onko lämmöt yli 87, jos ei niin termostaatit vaihtoon. Jos auto ei lämpene tarpeeksi niin se ei tee dpf polttoa ollenkaan ja sen takia se on tukossa.
                    Niinpä. Termari vaihettii samal ku vesipumppu ja nyt lämmöt pyörii puolen tunnin ajelun jälkee jopa alle 60 asteessa. Eikä ole edes tukossa, jännittää vaan että koska menee, ku ei päästä käsiks itse poltteluun näiden muiden vaivojen takia...

                    Noh, eipä täs oo kauheeta kiirettäkää tullu pidettyy...
                    F32 435i

                    Comment

                    • ohohh
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2012
                      • 268
                      • Porvoo

                      Tosi vähän on juttua manuaalilootien / kytkimien kestosta. Tarkoitus tällä viikolla hakea 330d N57 manuaali, jonka jälkeen käyttää dpf poistossa, egr/dpf pois ohjelmoinnissa ja sitten ottaa sitä tehoa irti.
                      Mitä niistä nyt uskaltaa vääntöä ottaa?
                      Kuka tekee koko homman etelässä ammattitaidolla kilpailukykyiseen hintaan?

                      E: Ja vielä lisää, jos nälkä jää, niin mitä nuo "stage2"/sachs kytkin vauhtipyörä kombot todellisuudessa kestää enemmän kun vakiokytkin? Ei yhtään?
                      Last edited by ohohh; 18-11-2015, 18:03.
                      G20 330e M-Sport '21

                      ex's

                      F30 330e M-Sport '17
                      F11 530d X-Drive M-sport '12
                      E90 330d LCI M-Sport '10 327hp / 609nm
                      E46 330Ci M-Sport II '03
                      E36 323i Coupe '97

                      Comment

                      • epv
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2011
                        • 76
                        • Pirkanmaa

                        Originally posted by janne30 View Post
                        Jos sulla on dpf paikallaan, putkenpäiden pitäis olla kirkkaat.
                        Jos se ei oo paikallaan, putkenpäät on mustat.

                        Dpf polton voi koodata pois, sillon sulla olis todennäkösesti tukossa se pönttö ja kirkas putkenpää edelleen.
                        Itsellä vähän sama ongelma, että en ole varma onko auto jo ohjelmoitu vai ei. Ja tietysti että mitä DPF:lle kuuluu.

                        Putkenpää ei nyt ihan kirkas ole, mutta ei mustakaan kun autoa pesee :think

                        Ensimmäinen naftalla toimiva omistavani kulkine, niin ei persdyno kerro onko vakio vai ei

                        Jos en saa Carly for BMW:llä DPF:n polttoa päälle kuumalla moottorilla, niin sitä ei liene enää paikoillaan? :think Nyt DPF:ltä tulee silloin tällöin kyllä vikakoodi, mutta ei sytytä vikavaloa. Ainakaan altapäin katsottuna ei näkynyt hitsisaumaa.
                        E61 530d -05

                        Comment

                        • Neutrone
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 1320
                          • Tampere

                          Originally posted by epv View Post
                          Itsellä vähän sama ongelma, että en ole varma onko auto jo ohjelmoitu vai ei. Ja tietysti että mitä DPF:lle kuuluu.

                          Putkenpää ei nyt ihan kirkas ole, mutta ei mustakaan kun autoa pesee :think

                          Ensimmäinen naftalla toimiva omistavani kulkine, niin ei persdyno kerro onko vakio vai ei

                          Jos en saa Carly for BMW:llä DPF:n polttoa päälle kuumalla moottorilla, niin sitä ei liene enää paikoillaan? :think Nyt DPF:ltä tulee silloin tällöin kyllä vikakoodi, mutta ei sytytä vikavaloa. Ainakaan altapäin katsottuna ei näkynyt hitsisaumaa.
                          Carly ei kovin luotettavasti toimi tuon DPF polton kanssa, joissain autoissa paremmin joissain huonommin. Jos ne putkenpäät ei ole mustat, niin eiköhän siellä DPF paikallaan ole.
                          F10 530d semiVOLL
                          ex. E90 320d M-Sport '06
                          ex. E39 523i M-Sport '00
                          ex. E36 325i Coupe '92
                          ex. E30 316i '89



                          Comment

                          • epv
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2011
                            • 76
                            • Pirkanmaa



                            Onko tuo nyt sitten puhdas vai musta? :think
                            E61 530d -05

                            Comment

                            • jukkae
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 3506
                              • 70800

                              Ihan musta jos vertaa meidän E91, josta voi vaikka peilailla omaa kuvaa sisäpuolelta

                              Comment

                              • VolvoTDi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2006
                                • 1576
                                • Tampere - Pori

                                Näyttää kyllä kovin mustalle, että ettei vain olisi puukko käynyt dpf:ssä. Mitä tuo herjaa sitten? Tässä on tullut muutama vastaan, jossa pönttöön oli porattu pari kolme 15mm reikää, ilmeisesti ongelmien vuoksi ja poraamalla saatu pelittää paremmin. Putkenpäät tällöin mustuu, mutta ei niin paljon kun olisi kokonaan tyhjä. Jos dpf on autossa ja sitä ei ole kukaan räpeltänyt niin ei ne putkenpäät kyllä mustu yhtään eikä myöskään pöläytä koskaan.
                                Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                                Check:
                                www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                                Tampere 044-5867096

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎