DPF:n poisto / E9x Diesel viritys

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by TKb View Post
    Moro. Tuli tommonen 335d hommattua ja nyt tyhmä tarvis vähä apua . Eli auto on menossa aj techille ohjelmoitavaksi ja samalla laittaa downpipen eli dpf poisto. Minkälaista ilmanottoa suosittelette ? Vakioboxiin paremmin hengittävää kennoa vai kartio suodattimia? Tuntuu että bensa 335 on parempi tarjonta. Käykö bensaan ja dieseliin samat chargepipet/bov kitit? Taka pönttöjä ajattelin päivittää että vähän tulisi ääntäkin kun vakio niin hiljainen. Kannattaako pöntöt vaihtaa vai kokonaan poistaa ja laittaa tilalle suoraa putkea?

    Jos joku vaivautuu ja on kokemusta niin linkkejä hyvistä,halvoista ja luotettavista tilaus paikoista/osista otetaan vastaan. Ja ylipäätään mitä kaikkea kannattaa laittaa ennen aj techille viemistä.:think

    Ps. Ei ole diesel virityksestä kokemuksia sivistäkää
    älä ainakaan mitään oravaimuria laita ja parhaiden ilmaa menee läpi originaalisuodattimesta ihan todistetusti.

    eiköhän sitä siellä seinäjoella sitten löydy vastauksia nuihin loppuihin kysymyksiin mitä tarttee ja mitä ei
    Polttoaine näissä tuppaa loppumaan ekana ku aletaan kunnolla virittämään.

    Leave a comment:


  • TKb
    replied
    Moro. Tuli tommonen 335d hommattua ja nyt tyhmä tarvis vähä apua . Eli auto on menossa aj techille ohjelmoitavaksi ja samalla laittaa downpipen eli dpf poisto. Minkälaista ilmanottoa suosittelette ? Vakioboxiin paremmin hengittävää kennoa vai kartio suodattimia? Tuntuu että bensa 335 on parempi tarjonta. Käykö bensaan ja dieseliin samat chargepipet/bov kitit? Taka pönttöjä ajattelin päivittää että vähän tulisi ääntäkin kun vakio niin hiljainen. Kannattaako pöntöt vaihtaa vai kokonaan poistaa ja laittaa tilalle suoraa putkea?

    Jos joku vaivautuu ja on kokemusta niin linkkejä hyvistä,halvoista ja luotettavista tilaus paikoista/osista otetaan vastaan. Ja ylipäätään mitä kaikkea kannattaa laittaa ennen aj techille viemistä.:think

    Ps. Ei ole diesel virityksestä kokemuksia sivistäkää

    Leave a comment:


  • AK-87
    replied
    Originally posted by megaesa View Post
    Onko järkevämpää toteuttaa DPF:n poisto ihan perinteisesti tyhjentämällä vai tilaamalla uusi putki tilalle ja DPF varaston nurkkaan/myyntiin?
    Kaipa tuosta pelkästä putkesta narahtaa katsurilla aika paljon helpommin kuin tyhjästä pöntöstä. Eli sitten pitäisi olla valmis vaihtamaan aina leimalle DPF paikoilleen. Lisäksi siellä pöntössä on katti, jolloin suoralla putkella ajellessa on tuo hajupuoli vähän rouheampi. Järkevyyttä on vaikea arvioida, mutta tuossa nyt ainakin pari muuttujaa mainittuna.

    Leave a comment:


  • megaesa
    replied
    Onko järkevämpää toteuttaa DPF:n poisto ihan perinteisesti tyhjentämällä vai tilaamalla uusi putki tilalle ja DPF varaston nurkkaan/myyntiin?

    Leave a comment:


  • JP-76
    replied
    Originally posted by amisqo View Post
    No entäpä sitten töpselin kautta esim viimeisimmän polton katsominen tms? Mietin tässä vain että vedetääkö köyhänä putki tyhjäksi vai hommaillaanko valmiiksi tyhjä putki
    Eipä taida katsurien laitteilla nähdä poltoista mitään tietoa.

    Leave a comment:


  • Nettipepe
    replied
    Originally posted by amisqo View Post
    No entäpä sitten töpselin kautta esim viimeisimmän polton katsominen tms? Mietin tässä vain että vedetääkö köyhänä putki tyhjäksi vai hommaillaanko valmiiksi tyhjä putki
    Eipä taida katsastusmiehen lukulaite pystyä lukemaan bmwn merkkikohtaista dataa.
    Voi polttotapahtuman lukeminen jäädä haaveeksi.

    Leave a comment:


  • amisqo
    replied
    No entäpä sitten töpselin kautta esim viimeisimmän polton katsominen tms? Mietin tässä vain että vedetääkö köyhänä putki tyhjäksi vai hommaillaanko valmiiksi tyhjä putki

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Onko F11 muovit edessä?

    Leave a comment:


  • aku1979
    replied
    Originally posted by JP-76 View Post
    Juu, en usko että alkaa uudemmissa moottorin suojalevyjä pohjasta irrottelemaan ja purkamaan rojua edestä. Vanhemmissa vähän helpompaa.
    Nippusiteillä varmuuden vuoksi muovit kiinni.

    Leave a comment:


  • JP-76
    replied
    Originally posted by suppari View Post
    Siinä onkin fakiiri kun bemarien pönttöjä alkavat koputtelemaan
    Juu, en usko että alkaa uudemmissa moottorin suojalevyjä pohjasta irrottelemaan ja purkamaan rojua edestä. Vanhemmissa vähän helpompaa.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Siinä onkin fakiiri kun bemarien pönttöjä alkavat koputtelemaan

    Leave a comment:


  • kailinds
    replied
    Jossain oli huhua, että dpf-pönttöjä olisi kopulteltu ja ontto pönttö todettu rikkeeksi ja annettu hylsy.
    Joten: olisikohan mahdollista asentaa dpf:ään sisälle putki ja sitten täyttää se pönttö vaikka alkuperäisellä täytteellä uudelleen? Näin se ei kaikuisi tyhjyyttään mutta pakokaasut pääsisivät iloisesti suoraa putkea pitkin pöntön läpi?

    Leave a comment:


  • Habanerox
    replied
    Originally posted by amisqo View Post
    Onko porukalla hajua onko näihin dpf juttuihin tulossa nyt jotain tarkempaa syyniä katsastuksen kannalta? :think
    Saisivat keventää katsastuksia kiristämisen sijasta.:think

    Leave a comment:


  • amisqo
    replied
    Onko porukalla hajua onko näihin dpf juttuihin tulossa nyt jotain tarkempaa syyniä katsastuksen kannalta? :think

    Leave a comment:


  • ruostekasa
    replied
    E92 330XD kävi softauksessa ja suolistuksessa Seinäjoella. 314/724 oli numerot. Lostavaa palvelua!

    Leave a comment:

Working...
X