Announcement

Collapse
No announcement yet.

DPF:n poisto / E9x Diesel viritys

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janne30
    BTCF Member
    • Apr 2011
    • 2198
    • Vantaa

    Originally posted by Nettipepe View Post
    Muistetaan nyt että kun puhutaan E90 325D autosta, niin 325d ssä on 6hp19 laatikko joka kestävyydeltään (valmistajan speksien mukaan) on hieman toista kuin 335i ja 330D yms autoissa oleva laatikko 6hp26.
    Lisäksi dieselin vääntö tulee jo alakierroksilla aika rajuna, joka ilmeisesti särkee paikkoja helpommin.eli ei voi verrata 335in kierroksilla saatuihin arvoihin.
    Itse en ole "uskaltanut" ohjelmoida juurikin tuon laatikon takia.
    325da :ssä ja 335ia :ssa sama automaattilaatikko.
    Mietin samaa voiko verrata bensan ja dieselin välillä, mutta eikös maximi vääntö voi molemmissa olla sama ja kestää. Onko väliä tuleeko vääntö ala vai yläkierroksilla?

    Tämmöstä tietämättömän mutuilua, yritin pitää asian yksinkertaisena.
    Taidan silti jatkossa katsoa myös 325da malleja 330da :n lisäksi.

    Last edited by janne30; 18-05-2015, 16:05.
    G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
    E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


    1 x F20
    3 x E30
    2 x E36
    5 x E46
    3 x E9X

    Comment

    • -rik
      BTCF Member
      • Nov 2009
      • 827
      • Rovaniemi

      .....
      ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

      Comment

      • jumbo
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 6603
        • Lappeenranta

        Originally posted by janne30 View Post
        Tietysti valmistaja kertoo maximi väännön alakanttiin, mutta olis kiva kuulla kokemuksia 325d automaattilaatikon kestosta ohjelmoidussa autossa.
        Manuaalina niitä on ainakin ohjelmoitu ja pitäis varmaan kestääkki ku sama laatikko ja kytkin ku 330d? Tämmöstä mutuilua vaan

        330d ja 335d samat automaattilaatikot ilmeisesti

        Joo manuaalissa samat osat 330d:n kanssa, ja ainakin meillä kestänyt hyvin 281hp/634Nm
        M550d

        Comment

        • brainsurgery
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2011
          • 1355
          • Helsinki

          Originally posted by Nettipepe View Post
          Lisäksi dieselin vääntö tulee jo alakierroksilla aika rajuna, joka ilmeisesti särkee paikkoja helpommin.eli ei voi verrata 335in kierroksilla saatuihin arvoihin.
          Itse en ole "uskaltanut" ohjelmoida juurikin tuon laatikon takia.
          Kyllä siinä 335i:ssä ainakin paperilla on jo 1400 kierroksella se 400Nm käytössä.

          Ainakin i:ssä, jos haluaa pienillä kierroksilla kaiken väännön ulos, sitä joutuu jo jonkin verran yrittämään. 1500rpm paikkeilla kun niittaa kaasun pohjaan, se vaihtaa saman tien muutamaa pykälää pienempää sisään. Luultavasti myös d tekee saman asian. Luonnollisesti manuaalimoodissa tuonkin saa onnistumaan. Eli harvemmin noissa tulee otettua alakierroksilla sitä täyttä vääntöä ulos.

          Comment

          • Whispi
            Bimmer Rookie
            • Oct 2009
            • 131
            • Tampere

            27.5 aika S-joella Moottorina N57 ja dynolappu tulee näkösälle sit.
            -12 E70 40d

            Ex:
            -11 Porsche 958
            -11 F11 535dA
            -09 E90 330dA
            -09 E61 530dA
            -09 E60 530xdA
            -04 E60 530dA

            +10 muuta kakkoskolmos värkkiä

            Comment

            • Nettipepe
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1341
              • Kajaani

              Originally posted by brainsurgery View Post
              Kyllä siinä 335i:ssä ainakin paperilla on jo 1400 kierroksella se 400Nm käytössä.

              Ainakin i:ssä, jos haluaa pienillä kierroksilla kaiken väännön ulos, sitä joutuu jo jonkin verran yrittämään. 1500rpm paikkeilla kun niittaa kaasun pohjaan, se vaihtaa saman tien muutamaa pykälää pienempää sisään. Luultavasti myös d tekee saman asian. Luonnollisesti manuaalimoodissa tuonkin saa onnistumaan. Eli harvemmin noissa tulee otettua alakierroksilla sitä täyttä vääntöä ulos.
              No niinpä näkyy olevan vääntöä bensakoneessakin alakierroksilla.
              Kyllä se dieselissäkin on sama, eli tosi herkästi se tiputtaa pykälä pari vaihteita alemmas jos reilummin kaasua on antamassa.
              Hmm... että jotenkin kestää autolaatikko... pitää harkita myös...
              F30 320xia
              Ex E90 325da
              Ex E90 320da
              Ex E46 330D

              Comment

              • Jusu^
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 1441
                • Seinäjoki

                Eikai niitä virittämällä rikki saa mutta hajottamalla kyllä.. Tiedä saako niinkään :think

                Jos ne ei sitä voimaa/vääntöä kestäis nii mahtais olla sellasia topikkejakin pystyssä missä ihmetellään kun on laatikot porsinu..

                F11 M550d -13
                F15 X5 30d -14 M-Sport
                E46 M3 Cabrio -03
                E92 Drifter
                ex: E91 ///M3D -07
                ex: E90 M335D -08
                ex: E46 M3 Cabrio -01
                ex: E38 L7 -98

                Comment

                • Tumppa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2003
                  • 1812
                  • Oulu

                  Originally posted by Whispi View Post
                  27.5 aika S-joella Moottorina N57 ja dynolappu tulee näkösälle sit.
                  Odotettavissa vastaavia teholukemia kuin esim F1x 525d malleista saadut n.340/700? :think
                  Last edited by Tumppa; 19-05-2015, 11:48.
                  F31 320d LCI

                  Comment

                  • Hastra
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2011
                    • 545
                    • Espoo

                    Kyllähän 325d:ssä on jo vakionakin vääntöä rajattu. Omassakaan ei ohjelmalla nostettu vääntöjä ihan alhaalta vaan siinä on kaksi porrasta. Oma tosin manuaali mutta ammattimies rajoittaa automaatista sopivasti vääntöä.
                    Audi A3 GTRON
                    EX: BMW 325D Coupe -07
                    EX: BMW 320ia -08

                    Comment

                    • jumbo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 6603
                      • Lappeenranta

                      Originally posted by Hastra View Post
                      Kyllähän 325d:ssä on jo vakionakin vääntöä rajattu. Omassakaan ei ohjelmalla nostettu vääntöjä ihan alhaalta vaan siinä on kaksi porrasta. Oma tosin manuaali mutta ammattimies rajoittaa automaatista sopivasti vääntöä.
                      Paljon siulla tuli tehoa? En muista että oisin lappua nähnyt
                      M550d

                      Comment

                      • Whispi
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2009
                        • 131
                        • Tampere

                        Originally posted by Tumppa View Post
                        Odotettavissa vastaavia teholukemia kuin esim F1x 525d malleista saadut n.340/700? :think
                        Toivotaan että tuonne 340/700 kieppeille päästään kyllähän se taas auton luonne muuttuu mukavasti.
                        -12 E70 40d

                        Ex:
                        -11 Porsche 958
                        -11 F11 535dA
                        -09 E90 330dA
                        -09 E61 530dA
                        -09 E60 530xdA
                        -04 E60 530dA

                        +10 muuta kakkoskolmos värkkiä

                        Comment

                        • TPM1
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2013
                          • 127
                          • Kerava

                          Originally posted by aku1979 View Post
                          Sain tarjouksen 350,00 + 90,00 polton ohjelmointi. Jotenkin kuulostaa suolaiselta hinnalta, kun tehtäisiin vielä uudelleenohjeilmoinnin yhteydessä. Melkein tonnin paukku...
                          Onhan tuo edullista, kun itse sain tarjouksen DPF:n tyhjennys ja moottorilaitteen uudelleen ohjelmointi 850€... Juuri tästä syystä haluaisin saada tietoa asiasta, mutta nihkeästi sitä täältä ainakin saa. Kiitos vastauksesta. Voitko laittaa vaikka privana firman josta tuon tarjouksen sait?

                          Comment

                          • Hastra
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2011
                            • 545
                            • Espoo

                            Originally posted by jumbo View Post
                            Paljon siulla tuli tehoa? En muista että oisin lappua nähnyt
                            Eipä tuo lappu ole ainakaan vielä ollutkaan yleisessä jaossa enkä autostakaan ole showroomia tehny, kun olisi pikkufiksattavaa vielä muttei aikaa.
                            271Hp/585Nm oli lukemat, autolle ei tehty muuta kun ohjelmoitu ja DPF putsattu.
                            Audi A3 GTRON
                            EX: BMW 325D Coupe -07
                            EX: BMW 320ia -08

                            Comment

                            • Siim
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2012
                              • 41
                              • Helsinki

                              Originally posted by TPM1 View Post
                              Onhan tuo edullista, kun itse sain tarjouksen DPF:n tyhjennys ja moottorilaitteen uudelleen ohjelmointi 850€... Juuri tästä syystä haluaisin saada tietoa asiasta, mutta nihkeästi sitä täältä ainakin saa. Kiitos vastauksesta. Voitko laittaa vaikka privana firman josta tuon tarjouksen sait?

                              400-. kaikki yhteinsä.
                              "A turbo: exhaust gases go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."

                              Comment

                              • Raadon
                                BTCF Member
                                • Sep 2013
                                • 55
                                • PKS

                                Originally posted by Whispi View Post
                                27.5 aika S-joella Moottorina N57 ja dynolappu tulee näkösälle sit.
                                Siellä käytiin .... .En viimeisiä halunnut että rutistetaan joten noilla mennään 318 / 682 .
                                Minäkin ajoin sen 350 Km kun en tavallisille kyläsepille viitsinyt autoa antaa vaan ihan oikealle gurulle !
                                Last edited by Raadon; 23-05-2015, 19:16. Reason: x
                                F46 218d - 18
                                Ex E 91 330 xD a -10 318 / 682

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎