Announcement

Collapse
No announcement yet.

DPF:n poisto / E9x Diesel viritys

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemmeri
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4181

    Tuo 325d N57 koneinen olisi "hinta"/teho suhteeltaan melkein ykkösvaihtoehto. Kun veroja menee kohtuullisesti, verrattuna esim. hiukkasen vanhempiin 330d/335d. Saa melkein samalla rahalla uudemman kärryn.

    Mutta iskeekö tuossa kätensä paskaan ja ollaan lompakko levällään?
    Kattelin ajomäärältä 150-200tkm. Onko liikaa ja ongelmia/rahan menoa luvassa? Jakopää ilmeisesti ongelma näissäkin, mitä nopeasti googlaili.

    Paljonkos lähtee tuosta jos nyppää samalla dpf ja muut jonninjoutavat ohjelmoinnin yhdeydessä pois?
    EVERYTHING | WORKS

    Comment

    • joko
      Bimmer Enthusiast
      • May 2004
      • 1964
      • Seinäjoki

      Tuli kans jo tyhjättyä hiukkasloukku m47 koneisesta keksinnöstä. Mitähän tuosta uskaltaa ottaa irti kun torstaina olis aj-techille aika???
      Auto on keppilaatikolla, rajoittaako se tässätapauksessa jotain? Ei ole ehtinyt oikein perehtyä asiaan kun alko perjantaina herjailemaan loukun täyttymistä ja lauantaina kopautin sen tyhjäksi. Tarkoitus oli tehdä toimenpide vasta myöhemmin mutta auto päätti että se on ajankohtaista nyt.
      F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
      W906 319 sprinter - 14

      Comment

      • Supra^
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 5150
        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

        Originally posted by joko View Post
        Tuli kans jo tyhjättyä hiukkasloukku m47 koneisesta keksinnöstä. Mitähän tuosta uskaltaa ottaa irti kun torstaina olis aj-techille aika???
        Auto on keppilaatikolla, rajoittaako se tässätapauksessa jotain? Ei ole ehtinyt oikein perehtyä asiaan kun alko perjantaina herjailemaan loukun täyttymistä ja lauantaina kopautin sen tyhjäksi. Tarkoitus oli tehdä toimenpide vasta myöhemmin mutta auto päätti että se on ajankohtaista nyt.
        Vaikka ottais kaiken mitä irtoaa niin ei sitä kytkintä sää järkevästi käyttämällä rikki jossei se muutenkin jo ole loppu. Jos sulla on moottorissa kaikki ehjää eikä välijäähy tukossa jne, niin eiköhän sieltä 210-220hp/420-430nm tule.
        Musti 8HP
        Nokivasara M47
        TeiniCoupé DCT
        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

        Ex:
        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

        Comment

        • joko
          Bimmer Enthusiast
          • May 2004
          • 1964
          • Seinäjoki

          Originally posted by Supra^ View Post
          Vaikka ottais kaiken mitä irtoaa niin ei sitä kytkintä sää järkevästi käyttämällä rikki jossei se muutenkin jo ole loppu. Jos sulla on moottorissa kaikki ehjää eikä välijäähy tukossa jne, niin eiköhän sieltä 210-220hp/420-430nm tule.
          Katsotaans mitä sieltä saadaan irti. Hyvä tietää kuitenkin että kytkin/laatikko ei ole lähtökohtaisesti alimitoitettu, Tuo auto pääsee sensuhteen muutenkin aika helpolla kun sillä ajetaan käytännössä melkein pelkästään pitkää matkaa eikä nurkkarevitystä. Inpalla olis tarkoitus tutkia vielä ennen säätöä että ilmamäärämittari, suuttimet ja ahtopaineet on kunnossa.
          F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
          W906 319 sprinter - 14

          Comment

          • Siim
            Bimmer Rookie
            • Apr 2012
            • 41
            • Helsinki

            Originally posted by bemmeri View Post
            Pitkä ketju lukea.

            Paljonko saa softalla ja dpf poistolla -06 330d:stä?


            320-330hv /720-730nj max.

            Originally posted by Hastra View Post
            Eikös sulla ollu x35 suuttimet? :think Mulla siis vakiosuuttimet, jotka 325 on pienemmät kuin 330 tai 535. Antti meinas ettei isommasta välijäähdyttimestä ole hyötyä tällä kokoonpanolla, vaan ruoka loppuu kesken.
            Tuo lappu on 5/2015 eli käsittääkseni tuolla AJ-Techin uudemmalla penkillä.?
            325d riippuen suuttimeistä about 300hv/680nj max
            Last edited by Siim; 28-06-2015, 22:56.
            "A turbo: exhaust gases go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."

            Comment

            • jumuli
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2010
              • 496
              • Seinäjoki

              Originally posted by aku1979 View Post
              Oliko niin, ettei -06 330d:hen löydy oikein isompia suuttimia...samat kuin 335d?
              Originally posted by aku1979 View Post
              kiitos kun toit varhaisiän dementiani esille tuon perusteella 335d:ssä on siis suuremmat suuttimet.
              Olen muistaakseni jo kerran sinulle tämän kirjoittanut jossain topikissa, mutta kirjoitan toisen kerran. Suuttimien vaihdosta ei ole sinun tapauksessa hyötyä.
              Nyt
              Porsche Cayenne E-Hybrid XVS-900
              Ex
              F25 30d M-sport GNA-500
              E93 335i M-Sport N54 CLJ-585
              F20 LCI 118i M-Sport UZG-218
              E90 LCI 335d M-Sport VZR-604
              F25 20d M-Sport UZV-655
              Audi B8 S4 ILM-448
              F31 330d M-Sport VYZ-717
              E90 LCI 335i M-Sport N55 KNP-585
              E60 LCI 530d M-Sport CJT-868
              F30 320d M-Sport VXU-494
              E91 LCI 335d M-Sport CJT-859
              E91 335i M-Sport N54 CJT-858
              E91 335d M-Sport NJN-958
              E91 330d M-Sport GJB-752
              E46 330d Touring M-Sport II EUI-403
              E36 2.8 Coupe M-Sport MKE-141

              Comment

              • Supra^
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 5150
                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                Originally posted by joko View Post
                Katsotaans mitä sieltä saadaan irti. Hyvä tietää kuitenkin että kytkin/laatikko ei ole lähtökohtaisesti alimitoitettu, Tuo auto pääsee sensuhteen muutenkin aika helpolla kun sillä ajetaan käytännössä melkein pelkästään pitkää matkaa eikä nurkkarevitystä. Inpalla olis tarkoitus tutkia vielä ennen säätöä että ilmamäärämittari, suuttimet ja ahtopaineet on kunnossa.
                Jepa. Multa otettiin sekä tehon että väännön osalta tasasatasia ulos samanlaisesta, ahtimen tuotto ei enää ollut uudenveroista joten jätettiin "savutusrajalle". 300tkm höylätty, orkkis kytkin.

                Kannattaa INPAlla tsekata myös ahtolämmöt vedossa, ja tarvittaessa irroitella ja pestä intelkuureli jos paljonkin yli 50c nousee.
                Last edited by Supra^; 28-06-2015, 23:13.
                Musti 8HP
                Nokivasara M47
                TeiniCoupé DCT
                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                Ex:
                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                Comment

                • jumbo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 6603
                  • Lappeenranta

                  Originally posted by Siim View Post
                  320-330hv /720-730nj max.



                  325d riippuen suuttimeistä about 300hv/680nj max
                  Miksi 325d:stä ei saa samoja tehoja kuin 330d:stä, vaikka vaihtaisi suuttimet?
                  M550d

                  Comment

                  • aku1979
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2015
                    • 1152
                    • Helsinki

                    Originally posted by jumuli View Post
                    Olen muistaakseni jo kerran sinulle tämän kirjoittanut jossain topikissa, mutta kirjoitan toisen kerran. Suuttimien vaihdosta ei ole sinun tapauksessa hyötyä.
                    Juu toinen sanoo toista ja toinen toista...no ei sen väliä.

                    Comment

                    • Siim
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2012
                      • 41
                      • Helsinki

                      Originally posted by jumbo View Post
                      Miksi 325d:stä ei saa samoja tehoja kuin 330d:stä, vaikka vaihtaisi suuttimet?
                      Puhutaan nyt vakio kalustosta,saa myös 500hv ja 1000+nj kun vaihtat turbo ja suuttimet,pakoputkisto,pakosarja.....
                      "A turbo: exhaust gases go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."

                      Comment

                      • Nettipepe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 1341
                        • Kajaani

                        Originally posted by jumbo View Post
                        Miksi 325d:stä ei saa samoja tehoja kuin 330d:stä, vaikka vaihtaisi suuttimet?
                        Jos vakio moottorista puhutaan, niin suurin ero lienee, että 330d:ssä on erilainen imusarja.
                        F30 320xia
                        Ex E90 325da
                        Ex E90 320da
                        Ex E46 330D

                        Comment

                        • jumbo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 6603
                          • Lappeenranta

                          Originally posted by Nettipepe View Post
                          Jos vakio moottorista puhutaan, niin suurin ero lienee, että 330d:ssä on erilainen imusarja.
                          Mitä muita eroja vakiomoottoreissa on? Turbo ainakin sama.
                          M550d

                          Comment

                          • Indigoah
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2004
                            • 103
                            • Oulu

                            Imusarjalla ole mitään väliä tehojen kannalta, toisesta puuttuu vaan läpät.
                            Suurin ero taitaa olla, että 25d:ssä on pienemmät solenoidisuuttimet ja 30d on suurilla piezoilla.
                            F11 530d M-Sport

                            ex.
                            E91, E61, E39, E46, E36

                            Comment

                            • aku1979
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2015
                              • 1152
                              • Helsinki

                              Miten paljon tuollainen 330d muuttuu ohjelmoinnin jälkeen? Onko muutos todella merkittävä vai muuttuuko voima vain käytettävämmäksi? Ainut laite minkä ohjelmoinnista on kokemusta oli smc 690 supermoto ja siinä ero oli arvatenkin mitätön.

                              Comment

                              • TeemuT
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2007
                                • 329
                                • Muhos

                                Oma 330d -06 manuaalina on ainakin ajettavampi sen jälkeen. Vakiona aika kapealla vetoa ja kepittää saa koko ajan. Nyt vetää tasaisemmin ja samalla innolla sitten rajoittajaan asti. Tosin myös DPF on "paremmin" virtaavaa mallia
                                Ohjelma on sellainen joka säästää kytkintä ja voimansiirtoa kun suurin vääntö on rajattu n.600nm ja antaa vasta kierroksille enempi , ei kaikkia heti siihen 1700:aan missä turbo alkaa puhaltaa kunnolla.

                                Suurin hyöty tehoista ehkä tulee vasta nopeuksille joissa mennään reilusti yli käräjille joutumisen rajan mutta ajettavampi se enempi minusta on..

                                Diisseli on on silti vaikka voissa paistais eikä siitä urheiluauton moottoria tee millään ohjelmalla jos on bensa kutosen joskus omistanut

                                -TT-
                                -TT-
                                F30 320d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎