Originally posted by TeemuT
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
DPF:n poisto / E9x Diesel viritys
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Cunttory View PostOnkos kukaan kellotellu 0-100km/h aikoja ohjelmoinnin jälkeen, lähinnä 325/330 malleilla?M550d
Comment
-
-
Originally posted by jumbo View PostTuossa meidän auton kiihdyttelyä, oltiin just hankittu niin ei oikein diiselillä osannu ajaa. Vaihdot ois pitäny tehdä 4000rpm kohdalla, ja paikaltaan lähdin tarkoituksella vähän varovaisemmin. http://youtu.be/Gho09CfAZ2k
Vakiohan puutuu täysin yli 4500rpm, mites tuo käyttöalue on sinulla ohjelman myötä yläkierroksilla, eikö uudella ohjelmallakaan ole hyötyä kierrättää yli?Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
Comment
-
-
Originally posted by jumbo View PostMeillä on tuossa myös 35d suuttimet ym. Mutta ei miusta ole tehoa enää yli 4000rpm(eikä tarvitsekkaan), ainakaan että olisi hyötyä vedättää sinne asti.
Ajattelin vaan laittaa videon niin näkee miten ko. Tehoilla suunnilleen tuollainen kulkee.
Oikeat alueet voi aina teho/vääntökäyrästä laskea ihan viimeisen päälle kun tietää laatikon välitykset, tai vaihtamalla arvioi kierrosluvun erot eri vaihteilla, jos siis hifistellä haluaa.
Auto kulkee kyllä hyvin, alkaa tuo oma mopomalli itkettää kun näitä lukee.
PS. Tuo kakslitrainen vetää ihan yhtä puhdittomasti rajoittimelle asti.Last edited by Supra^; 02-07-2015, 23:58.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostJos kokonaisuutta ajattelee niin voi olla järkevää venyttää vähän huipputehon yli tuota vaihtamista jolloin seuraavalla vaihteella pysyy kierrokset "tehoalueella". Dieselissä nyt vaan on niin tiheät välitykset jo muutenkin että ei kauheasti hyötyä ole (riippuu toki ihan käyttöalueen laajuudesta).
Oikeat alueet voi aina teho/vääntökäyrästä laskea ihan viimeisen päälle kun tietää laatikon välitykset, tai vaihtamalla arvioi kierrosluvun erot eri vaihteilla, jos siis hifistellä haluaa.
Auto kulkee kyllä hyvin, alkaa tuo oma mopomalli itkettää kun näitä lukee.
PS. Tuo kakslitrainen vetää ihan yhtä puhdittomasti rajoittimelle asti.F11 530d -11
E91 -06 320d
x2 Tuikut
Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm
Comment
-
-
Originally posted by jumbo View PostMeillä on tuossa myös 35d suuttimet ym. Mutta ei miusta ole tehoa enää yli 4000rpm(eikä tarvitsekkaan), ainakaan että olisi hyötyä vedättää sinne asti.
Ajattelin vaan laittaa videon niin näkee miten ko. Tehoilla suunnilleen tuollainen kulkee.
Mukavahan noita vetoja on katella, vertailin mitä Saksassa tuli kuvailtua vakiolla 325D:llä testaillessa 100-250 mittarinopeuksia. Ero olis melkoinen matkallisestikkin samalta viivalta lähtiessä sinun ja vakio auton välillä nopeuden kasvaessa.Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostJos kokonaisuutta ajattelee niin voi olla järkevää venyttää vähän huipputehon yli tuota vaihtamista jolloin seuraavalla vaihteella pysyy kierrokset "tehoalueella". Dieselissä nyt vaan on niin tiheät välitykset jo muutenkin että ei kauheasti hyötyä ole (riippuu toki ihan käyttöalueen laajuudesta).
Oikeat alueet voi aina teho/vääntökäyrästä laskea ihan viimeisen päälle kun tietää laatikon välitykset, tai vaihtamalla arvioi kierrosluvun erot eri vaihteilla, jos siis hifistellä haluaa.M550d
Comment
-
-
Eilen ohjelmoitiin 320d m47 koneella, oikeastaan hiukkassuodattimen tyhjäyksen takia ohjelmointia lähdettiin tekemään. Aj-tech hoiti ohjelmoinnin, ei voi kyllä muutakuin suositella. Hinta oli, noh erittäin kilpailukykyinen ja puhelimessa sovitusta n. neljänneksen halvempi vielä. Uudet teholukemat 191,7hp ja vääntöä karvan vajaa 400nm. Ahtimen toiminnassa kuulemma havaittavissa poikkeavuutta elikkäs uuden turbon vaihtamalla samalla ohjelmalla pitäis saada moottori heräämään alempaa. Melkeinpä tehdä sitten ahtimen vaihdon jälkeen uusi reissu penkkiin ja mahdollisesti hienosäätää vielä. Paljon enempäänkin tuossa on potentiaallia mutta tarkoituksena on pitää auto voimalinjaa myöden nipussa ja kulutus pienenä kun kuitenkin on ns. työkalusta kyse. Vakiona penkitettiin 155hp ja 320nm eli aivan kaikki ei ollut tallessa. Osansa voi toki tehdä jumalattoman kuuma keli penkityshetkellä sekä jo parhaat päivänsä nähnyt ilmansuodatin jota en hoksannut vaihtaa ennen operaatiota. (auto ollut meillä vasta 2 viikkoa)
Nyt auto on todella ajettava, varmaan paras sijoitus mitä voi tuollaiseen moottorittomaan autoon tehdä. Kulkupuolessa ei kyllä ole enää eroa vanhaan e60 530d:hen automaattilaatikolla kun tuo e91 on meillä manuaali laatikolla.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by jumbo View PostKatsoin tuosta penkkilapusta että 3250-4000rpm on 272-281hp käytettävissä kokoajan, tämän jälkeen tehokäyrä laskee. Eli kai se olisi optimi siinä neljässä tonnissa tai ihan vähän päälle vaihtaa, silloin kierrokset ei laske alle 3000rpm.
Originally posted by Mikiis View PostOlikos sulla vakio tuo kaksilitrainen? Ihan ok tuo sigun "mopo", vaikkei olekaan allaway ohjelmoinnilla. Tuolla manuaalilla kuites jotenkin pääsee vähäiset väännöt käyttään hyväksi. Kunhan ei motarille lähdeMusti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostTuntuihan se softalla vakioon verrattuna ihan kivalta ekat kaksi vetoa.
Ps.
Minkälaista hintaa jengi maksanu aj-techille DPF tyhjennyksestä/silpomisesta + ohjelmointi?G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic
1 x F20
3 x E30
2 x E36
5 x E46
3 x E9X
Comment
-
-
Originally posted by joko View PostEilen ohjelmoitiin 320d m47 koneella, oikeastaan hiukkassuodattimen tyhjäyksen takia ohjelmointia lähdettiin tekemään. Aj-tech hoiti ohjelmoinnin, ei voi kyllä muutakuin suositella. Hinta oli, noh erittäin kilpailukykyinen ja puhelimessa sovitusta n. neljänneksen halvempi vielä. Uudet teholukemat 191,7hp ja vääntöä karvan vajaa 400nm. Ahtimen toiminnassa kuulemma havaittavissa poikkeavuutta elikkäs uuden turbon vaihtamalla samalla ohjelmalla pitäis saada moottori heräämään alempaa. Melkeinpä tehdä sitten ahtimen vaihdon jälkeen uusi reissu penkkiin ja mahdollisesti hienosäätää vielä. Paljon enempäänkin tuossa on potentiaallia mutta tarkoituksena on pitää auto voimalinjaa myöden nipussa ja kulutus pienenä kun kuitenkin on ns. työkalusta kyse. Vakiona penkitettiin 155hp ja 320nm eli aivan kaikki ei ollut tallessa. Osansa voi toki tehdä jumalattoman kuuma keli penkityshetkellä sekä jo parhaat päivänsä nähnyt ilmansuodatin jota en hoksannut vaihtaa ennen operaatiota. (auto ollut meillä vasta 2 viikkoa)Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Hmm.. jos laittaisin vuorostani hieman testattuja tietoja. Kaverin kanssa käytämme 10hz GPS mokkulaa, Racechronon loggausta ja exporttaamme datan Racelogin softaan .vbo -muodossa.
Jotta autojen suorituskyvystä saisi paremmin selvyyttä mittausvälinä on käytetty 100-200 km/h.
Tässä yhden vedon graafi:
Alku (100km/h): https://www.dropbox.com/s/l4vuhxjj74...0alku.jpg?dl=0
Loppu (200km/h):https://www.dropbox.com/s/49ipb6sjdd...loppu.jpg?dl=0
Tunnuslukuja tuosta vedosta:
Massaa kyydissä = 160kg + tankki täynnä
Korkeusero alku -> loppu = 4m (alamäkeä)
Suunnanmuutosta = 10 astetta
Kulunut aika = 12.24s
Offtopicina totean että jos puhtaasti suorituskykyä halutaan, kannattaa dieselit unohtaa ja hankkia 335i:n.G30 540i
F32 435d
Comment
-
Comment