ja millaisia oireita aiheuttaa nox anturin antautuminen:think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E9x 325i käyntihäiriöt? N53
Collapse
X
-
Originally posted by hcaape View Postvähän vaikuttaa siltä että kaikki suuttimet puolat tulpat nox anturi vaihdettu ja ei tule kuntoon
Kyllä sen huomaa viasta onko kyseessä suutin vai puola. Näitä juttuja kun tekee itse niin tietää enemmän mitä kannattaa tehdä ja mitä on tehty.
Comment
-
-
Originally posted by jake2710 View PostSen ettei toimi laihaseokset sun muut mutta auto toimii niinkuin kuuluu.
Edit. Eli toimii normaalilla seoksella.
Eikö NOX-anturin toiminta vaikuttanut myös nox-katin regeneraatioon? Vai oliko se nyt ihan oma juttunsa siellä? Vai sekoitanko nämä jo ihan miten sattuu?Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
ex: E93 325i M-Sport vm. -08
ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
ex: Fiat Marea HLX vm. -01
Comment
-
-
Originally posted by Ruostepalo View PostOfftopic: Itselläni saattaa olla käyntihäiriöinen auto, mutta minulla taas on kuulemma harvinaisuuksista harvinaisin ominaisuus: minulla toimii laihaseos . Kun elämä antaa sitruunoita jne.
Eikö NOX-anturin toiminta vaikuttanut myös nox-katin regeneraatioon? Vai oliko se nyt ihan oma juttunsa siellä? Vai sekoitanko nämä jo ihan miten sattuu?
Kyllä se anturi haistelee katin tilaa.
Comment
-
-
Originally posted by jake2710 View PostEn tiedä kenestä puhut, mutta nox anturi viat ei vaikuta esim. mitenkään käyntihäiriöihin.
Kyllä sen huomaa viasta onko kyseessä suutin vai puola. Näitä juttuja kun tekee itse niin tietää enemmän mitä kannattaa tehdä ja mitä on tehty.
kolmea vikakoodia pukkaa typpianturille niin ja suuttimen arvot koodattiin:thinksDrive23i A E89 Roadster -10
ex E92 325i -09
ex E65 735i -02
ex E38 730d -98 ;(
Comment
-
-
Originally posted by hcaape View Postno mitähän tässä kannattaisi alkaa vaihtamaan eli kylmänä nykii ja keltaistavaloa tulee pari kertaa nollaa ja sitten toimii,autocomilla tutkittiin ja kolmosen suutin arvot pielessä ja antoi vikakoodin mistfire,no vaihdettiin 3 suutin ja tulppa sekä vaihdettiin puolia 1:sen kanssa no toimi 1 päivän nyt kylmänä edelleen 3:sen mistfireä pukkaa ja kun lämpenee niin
kolmea vikakoodia pukkaa typpianturille niin ja suuttimen arvot koodattiin:think
Sokkona ei kannata mitään lähteä vaihtamaan. Uusi suutin oli mikä index numeroltaan ja mitä vanhat oli? Näissä harvemmin pääsee suutin ongelmista yhtä suurinta vaihtamalla vaikka se kone niin näyttää että yhdessä korjausarvot suuremmat kuin muissa. Jos vika suuttimissa niin suosittelen vaihtamaan kaikki kerralla ja samalla tietysti uudet tulpat ja puolat. Harmi että suuttimien hinta on taas noussut. Vähän aikaa sitten sai 100€/kpl Uusia saksasta ja Suomesta 140€/kpl.
Comment
-
-
Originally posted by jake2710 View PostVastaan saman mitä privassa kun olit tämän saman sinnekin laittanut:
Sokkona ei kannata mitään lähteä vaihtamaan. Uusi suutin oli mikä index numeroltaan ja mitä vanhat oli? Näissä harvemmin pääsee suutin ongelmista yhtä suurinta vaihtamalla vaikka se kone niin näyttää että yhdessä korjausarvot suuremmat kuin muissa. Jos vika suuttimissa niin suosittelen vaihtamaan kaikki kerralla ja samalla tietysti uudet tulpat ja puolat. Harmi että suuttimien hinta on taas noussut. Vähän aikaa sitten sai 100€/kpl Uusia saksasta ja Suomesta 140€/kpl.Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
ex: E93 325i M-Sport vm. -08
ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
ex: Fiat Marea HLX vm. -01
Comment
-
-
Originally posted by hcaape View Postno mitähän tässä kannattaisi alkaa vaihtamaan eli kylmänä nykii ja keltaistavaloa tulee pari kertaa nollaa ja sitten toimii,autocomilla tutkittiin ja kolmosen suutin arvot pielessä ja antoi vikakoodin mistfire,no vaihdettiin 3 suutin ja tulppa sekä vaihdettiin puolia 1:sen kanssa no toimi 1 päivän nyt kylmänä edelleen 3:sen mistfireä pukkaa ja kun lämpenee niin
kolmea vikakoodia pukkaa typpianturille niin ja suuttimen arvot koodattiin:think
Päivän tai pari pysyi tulppa / suutin / käynti kuosissa ja sitten oli korjausarvo INPA:ssa niin pielessä ja nokinen kama sylinterissä taas
Sitten katselin tarkemmin koodeja ja huomasin sen lambda bank2 koodin (joka oli jo ollut kauan enemmän ja vähemmän satunnaisesti mutta olin sen vaan aina nollannut enkä välittänyt juurikaan). olihan aina kaikki tullut joko suutin tai puola + tulppa vaihdolla viime aikoina kuntoon ihan pitemmäksi aikaa. no muutaman kerran vielä jumppasin suuttimet jne ja arvot ja kaikki adaptaatiot napittein mut sitten se yks työmatka antoi jo niin mustat savut pit stopin jälkeen että pakko oli tutkia tarkemmin.
Eikun uus lambda varaosa liikkeestä (oli aika tyyris... varmaan 190e jos muistan) ja motonetistä lambda avain sarja (on ainakin E91 330ix ahtaassa paikassa jos vaihtaa ylhäältä 2 bank). kannattaa ottaa mallikohtainen niin johto ja pistoke valmiina. tarkkana johdon reitityksessä et ei jää liian kuumaan kohtaan
Sit vaan jatkovarsia iso kasa ja nivelet ja vaihtaen... ja sitten tulille ja käy tosi nätisti. uus tulppa toki vielä ja koodit pois ja adaptaatiot nollille niin taas meni varmaan 10tkm OK ja sit tuli eka F25 N57 alle... kyllä sen kuntoon saa mut inpa ja dis on isoja apuja ja muutama erikoisempi hylsy ja avain kun on niin ihan kiva kone se on :-)
Ja siis vaikka vain yksi sylinteri tökkii kyseisessä bankissa niin silti se 3 pytyn yhteinen lambda voi olla paskana ja aiempien suutin ja puola ongelmien vaikutus voinee olla olemassa sen kuntoon :-)
Comment
-
-
No niin, pistetääs vähän päivitystä, vaikka autoa en ole vielä pajalta saanutkaan. Auto tosissaan ollut jo toista viikkoa pajalla, ja itse olen pyöräillyt töihin .
Listaa, mitä on tehty tähän asti:
-Kaikki tulpat ja puolat vaihdettu
-Suuttimet käyty läpi ja todettu, että toimivat, niinkuin pitääkin
-Puristustestit tehty
-ECU päivitetty
-ECU:n toiminta testattu
-Johdotukset käyty läpi
-Katit todettu toimiviksi
-NOX-sensori toiminta varmistettu
-Korkeapainepumpun toiminta varmistettu
-Lambdat tarkistettu
Ja sama ongelma jatkuu edelleen, ja auto jatkaa seisomistaa.
Kone ei edelleen anna muuta virhekoodia, kuin sytytyshäiriötä (misfire) 5 ja 6 sylintereille. Alkaa käymään vajailla sylintereillä, mutta alkaa käyttämään kaikki sylintereitä heti, jos koneen sammuttaa ja käynnistää uusiksi.
Lupasivat tänään saada auton maaliin, mutta olen hieman skeptinen, kun vika ei ole vieläkään selvillä, eikä nyt klo 14:00 ole vieläkään kuulunut mitään. Hohhoijaa.
Onko kenelläkään mitään ideoita, että mikä helkkari voisi olla enää syypäänä tähän?Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
ex: E93 325i M-Sport vm. -08
ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
ex: Fiat Marea HLX vm. -01
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostMitkä oli paineet tyhjäkäynnillä ja mitkä kierroksilla?Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
ex: E93 325i M-Sport vm. -08
ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
ex: Fiat Marea HLX vm. -01
Comment
-
-
Originally posted by brainsurgery View PostMuistan jostain lukeneeni, että jollain oli puolan johtosarja lyönyt kipinää läpi ja antanut misfireä.
Vaihtaisin vielä kerran suuttimet muiden pyttyjen kanssa keskenään ja seuraisin tilannetta. Tuo kuulostaa siltä, että käynnistettäessä palotilassa on jotain sellaista, joka sinne ei kuulu.Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
ex: E93 325i M-Sport vm. -08
ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
ex: Fiat Marea HLX vm. -01
Comment
-
Comment