Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x 325i käyntihäiriöt? N53

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hcaape
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2009
    • 837
    • hyvinkää

    ja millaisia oireita aiheuttaa nox anturin antautuminen:think
    sDrive23i A E89 Roadster -10

    ex E92 325i -09

    ex E65 735i -02
    ex E38 730d -98 ;(

    Comment

    • jake2710
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 828

      Originally posted by hcaape View Post
      vähän vaikuttaa siltä että kaikki suuttimet puolat tulpat nox anturi vaihdettu ja ei tule kuntoon
      En tiedä kenestä puhut, mutta nox anturi viat ei vaikuta esim. mitenkään käyntihäiriöihin.
      Kyllä sen huomaa viasta onko kyseessä suutin vai puola. Näitä juttuja kun tekee itse niin tietää enemmän mitä kannattaa tehdä ja mitä on tehty.

      Comment

      • jake2710
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 828

        Originally posted by hcaape View Post
        ja millaisia oireita aiheuttaa nox anturin antautuminen:think
        Sen ettei toimi laihaseokset sun muut mutta auto toimii niinkuin kuuluu.

        Edit. Eli toimii normaalilla seoksella.

        Comment

        • Ruostepalo
          Bimmer Rookie
          • Jul 2015
          • 112
          • Helsinki

          Originally posted by jake2710 View Post
          Sen ettei toimi laihaseokset sun muut mutta auto toimii niinkuin kuuluu.

          Edit. Eli toimii normaalilla seoksella.
          Offtopic: Itselläni saattaa olla käyntihäiriöinen auto, mutta minulla taas on kuulemma harvinaisuuksista harvinaisin ominaisuus: minulla toimii laihaseos . Kun elämä antaa sitruunoita jne.

          Eikö NOX-anturin toiminta vaikuttanut myös nox-katin regeneraatioon? Vai oliko se nyt ihan oma juttunsa siellä? Vai sekoitanko nämä jo ihan miten sattuu?
          Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
          ex: E93 325i M-Sport vm. -08
          ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
          ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
          ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
          ex: Fiat Marea HLX vm. -01

          Comment

          • jake2710
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 828

            Originally posted by Ruostepalo View Post
            Offtopic: Itselläni saattaa olla käyntihäiriöinen auto, mutta minulla taas on kuulemma harvinaisuuksista harvinaisin ominaisuus: minulla toimii laihaseos . Kun elämä antaa sitruunoita jne.

            Eikö NOX-anturin toiminta vaikuttanut myös nox-katin regeneraatioon? Vai oliko se nyt ihan oma juttunsa siellä? Vai sekoitanko nämä jo ihan miten sattuu?
            Kyllä toi laihaseos toimii kun anturi toimii.
            Kyllä se anturi haistelee katin tilaa.

            Comment

            • hcaape
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2009
              • 837
              • hyvinkää

              Originally posted by jake2710 View Post
              En tiedä kenestä puhut, mutta nox anturi viat ei vaikuta esim. mitenkään käyntihäiriöihin.
              Kyllä sen huomaa viasta onko kyseessä suutin vai puola. Näitä juttuja kun tekee itse niin tietää enemmän mitä kannattaa tehdä ja mitä on tehty.
              no mitähän tässä kannattaisi alkaa vaihtamaan eli kylmänä nykii ja keltaistavaloa tulee pari kertaa nollaa ja sitten toimii,autocomilla tutkittiin ja kolmosen suutin arvot pielessä ja antoi vikakoodin mistfire,no vaihdettiin 3 suutin ja tulppa sekä vaihdettiin puolia 1:sen kanssa no toimi 1 päivän nyt kylmänä edelleen 3:sen mistfireä pukkaa ja kun lämpenee niin
              kolmea vikakoodia pukkaa typpianturille niin ja suuttimen arvot koodattiin:think
              sDrive23i A E89 Roadster -10

              ex E92 325i -09

              ex E65 735i -02
              ex E38 730d -98 ;(

              Comment

              • jake2710
                Bimmer Fanatic
                • May 2004
                • 828

                Originally posted by hcaape View Post
                no mitähän tässä kannattaisi alkaa vaihtamaan eli kylmänä nykii ja keltaistavaloa tulee pari kertaa nollaa ja sitten toimii,autocomilla tutkittiin ja kolmosen suutin arvot pielessä ja antoi vikakoodin mistfire,no vaihdettiin 3 suutin ja tulppa sekä vaihdettiin puolia 1:sen kanssa no toimi 1 päivän nyt kylmänä edelleen 3:sen mistfireä pukkaa ja kun lämpenee niin
                kolmea vikakoodia pukkaa typpianturille niin ja suuttimen arvot koodattiin:think
                Vastaan saman mitä privassa kun olit tämän saman sinnekin laittanut:


                Sokkona ei kannata mitään lähteä vaihtamaan. Uusi suutin oli mikä index numeroltaan ja mitä vanhat oli? Näissä harvemmin pääsee suutin ongelmista yhtä suurinta vaihtamalla vaikka se kone niin näyttää että yhdessä korjausarvot suuremmat kuin muissa. Jos vika suuttimissa niin suosittelen vaihtamaan kaikki kerralla ja samalla tietysti uudet tulpat ja puolat. Harmi että suuttimien hinta on taas noussut. Vähän aikaa sitten sai 100€/kpl Uusia saksasta ja Suomesta 140€/kpl.

                Comment

                • Ruostepalo
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2015
                  • 112
                  • Helsinki

                  Originally posted by jake2710 View Post
                  Vastaan saman mitä privassa kun olit tämän saman sinnekin laittanut:


                  Sokkona ei kannata mitään lähteä vaihtamaan. Uusi suutin oli mikä index numeroltaan ja mitä vanhat oli? Näissä harvemmin pääsee suutin ongelmista yhtä suurinta vaihtamalla vaikka se kone niin näyttää että yhdessä korjausarvot suuremmat kuin muissa. Jos vika suuttimissa niin suosittelen vaihtamaan kaikki kerralla ja samalla tietysti uudet tulpat ja puolat. Harmi että suuttimien hinta on taas noussut. Vähän aikaa sitten sai 100€/kpl Uusia saksasta ja Suomesta 140€/kpl.
                  Ai suuttimien hinta on kaksinkertaistunut? Mitä helkkaria? Itse kun tarkistin, niin oli 270€/kpl, jos laskee tiivistirenkaat mukaan.
                  Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
                  ex: E93 325i M-Sport vm. -08
                  ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
                  ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
                  ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
                  ex: Fiat Marea HLX vm. -01

                  Comment

                  • jake2710
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2004
                    • 828

                    Originally posted by Ruostepalo View Post
                    Ai suuttimien hinta on kaksinkertaistunut? Mitä helkkaria? Itse kun tarkistin, niin oli 270€/kpl, jos laskee tiivistirenkaat mukaan.

                    Saksassa 107€/kpl vuonna 2014 (index -11).

                    Comment

                    • Ola
                      Newbiemmer
                      • Dec 2011
                      • 20
                      • Lohja

                      Originally posted by hcaape View Post
                      no mitähän tässä kannattaisi alkaa vaihtamaan eli kylmänä nykii ja keltaistavaloa tulee pari kertaa nollaa ja sitten toimii,autocomilla tutkittiin ja kolmosen suutin arvot pielessä ja antoi vikakoodin mistfire,no vaihdettiin 3 suutin ja tulppa sekä vaihdettiin puolia 1:sen kanssa no toimi 1 päivän nyt kylmänä edelleen 3:sen mistfireä pukkaa ja kun lämpenee niin
                      kolmea vikakoodia pukkaa typpianturille niin ja suuttimen arvot koodattiin:think
                      Tuollainen keissi oli mullakin joskus muistaakseni N53 4 tai 5 sylinterin kanssa ihan viime aikoina ennen auton vaihtoa

                      Päivän tai pari pysyi tulppa / suutin / käynti kuosissa ja sitten oli korjausarvo INPA:ssa niin pielessä ja nokinen kama sylinterissä taas

                      Sitten katselin tarkemmin koodeja ja huomasin sen lambda bank2 koodin (joka oli jo ollut kauan enemmän ja vähemmän satunnaisesti mutta olin sen vaan aina nollannut enkä välittänyt juurikaan). olihan aina kaikki tullut joko suutin tai puola + tulppa vaihdolla viime aikoina kuntoon ihan pitemmäksi aikaa. no muutaman kerran vielä jumppasin suuttimet jne ja arvot ja kaikki adaptaatiot napittein mut sitten se yks työmatka antoi jo niin mustat savut pit stopin jälkeen että pakko oli tutkia tarkemmin.

                      Eikun uus lambda varaosa liikkeestä (oli aika tyyris... varmaan 190e jos muistan) ja motonetistä lambda avain sarja (on ainakin E91 330ix ahtaassa paikassa jos vaihtaa ylhäältä 2 bank). kannattaa ottaa mallikohtainen niin johto ja pistoke valmiina. tarkkana johdon reitityksessä et ei jää liian kuumaan kohtaan

                      Sit vaan jatkovarsia iso kasa ja nivelet ja vaihtaen... ja sitten tulille ja käy tosi nätisti. uus tulppa toki vielä ja koodit pois ja adaptaatiot nollille niin taas meni varmaan 10tkm OK ja sit tuli eka F25 N57 alle... kyllä sen kuntoon saa mut inpa ja dis on isoja apuja ja muutama erikoisempi hylsy ja avain kun on niin ihan kiva kone se on :-)

                      Ja siis vaikka vain yksi sylinteri tökkii kyseisessä bankissa niin silti se 3 pytyn yhteinen lambda voi olla paskana ja aiempien suutin ja puola ongelmien vaikutus voinee olla olemassa sen kuntoon :-)

                      Comment

                      • Ruostepalo
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2015
                        • 112
                        • Helsinki

                        No niin, pistetääs vähän päivitystä, vaikka autoa en ole vielä pajalta saanutkaan. Auto tosissaan ollut jo toista viikkoa pajalla, ja itse olen pyöräillyt töihin .

                        Listaa, mitä on tehty tähän asti:
                        -Kaikki tulpat ja puolat vaihdettu
                        -Suuttimet käyty läpi ja todettu, että toimivat, niinkuin pitääkin
                        -Puristustestit tehty
                        -ECU päivitetty
                        -ECU:n toiminta testattu
                        -Johdotukset käyty läpi
                        -Katit todettu toimiviksi
                        -NOX-sensori toiminta varmistettu
                        -Korkeapainepumpun toiminta varmistettu
                        -Lambdat tarkistettu

                        Ja sama ongelma jatkuu edelleen, ja auto jatkaa seisomistaa.
                        Kone ei edelleen anna muuta virhekoodia, kuin sytytyshäiriötä (misfire) 5 ja 6 sylintereille. Alkaa käymään vajailla sylintereillä, mutta alkaa käyttämään kaikki sylintereitä heti, jos koneen sammuttaa ja käynnistää uusiksi.

                        Lupasivat tänään saada auton maaliin, mutta olen hieman skeptinen, kun vika ei ole vieläkään selvillä, eikä nyt klo 14:00 ole vieläkään kuulunut mitään. Hohhoijaa.

                        Onko kenelläkään mitään ideoita, että mikä helkkari voisi olla enää syypäänä tähän?
                        Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
                        ex: E93 325i M-Sport vm. -08
                        ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
                        ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
                        ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
                        ex: Fiat Marea HLX vm. -01

                        Comment

                        • brainsurgery
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2011
                          • 1355
                          • Helsinki

                          Muistan jostain lukeneeni, että jollain oli puolan johtosarja lyönyt kipinää läpi ja antanut misfireä.

                          Vaihtaisin vielä kerran suuttimet muiden pyttyjen kanssa keskenään ja seuraisin tilannetta. Tuo kuulostaa siltä, että käynnistettäessä palotilassa on jotain sellaista, joka sinne ei kuulu.

                          Comment

                          • pyroz
                            BTCF Member
                            • Nov 2002
                            • 6708
                            • PK-seutu

                            Originally posted by Ruostepalo View Post
                            -Korkeapainepumpun toiminta varmistettu
                            Mitkä oli paineet tyhjäkäynnillä ja mitkä kierroksilla?
                            S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                            Comment

                            • Ruostepalo
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2015
                              • 112
                              • Helsinki

                              Originally posted by pyroz View Post
                              Mitkä oli paineet tyhjäkäynnillä ja mitkä kierroksilla?
                              En nyt kuollaksenikaan heittämällä muista tyhjäkäyntiä, mutta "kierroksilla" paineet oli 20 000 ja 5000, muistaakseni tyhjäkäynnillä oli myös optimaaliset arvot. Nämä käytiin ihan tuon BTCF:n Vanquishin kanssa läpi, mutta myös huolto käynyt ne läpi.
                              Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
                              ex: E93 325i M-Sport vm. -08
                              ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
                              ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
                              ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
                              ex: Fiat Marea HLX vm. -01

                              Comment

                              • Ruostepalo
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2015
                                • 112
                                • Helsinki

                                Originally posted by brainsurgery View Post
                                Muistan jostain lukeneeni, että jollain oli puolan johtosarja lyönyt kipinää läpi ja antanut misfireä.

                                Vaihtaisin vielä kerran suuttimet muiden pyttyjen kanssa keskenään ja seuraisin tilannetta. Tuo kuulostaa siltä, että käynnistettäessä palotilassa on jotain sellaista, joka sinne ei kuulu.
                                Olivat kuulemma vaihtaneet suuttimet ristiin pitkän käynnin jälkeen, kun käynti oli tasaantunut, joten suuttimien olisi pitänyt kaiken järjen mukaan valuttaa polttoainetta niihin muihin sylintereihin. Vika silti alkoi heti samoissa sylintereissä seuraavana aamuna suuttimien ristiinvaihdosta huolimatta.
                                Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
                                ex: E93 325i M-Sport vm. -08
                                ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
                                ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
                                ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
                                ex: Fiat Marea HLX vm. -01

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎