Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x 325i käyntihäiriöt? N53

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zeta
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7511
    • Kotona

    #76
    Olisko jollain hyvää vinkkiä mistä saisi edullisesti bmw e90 solenoid valve? Muistelisin joskus näitä jostain saaneen noin 50-60e/kpl, nyt ei löytynyt kuin 90-100e :think

    Kyse siis tälläisistä pulikoista http://www.ecstuning.com/BMW-E90-328...gine/ES205462/
    -
    Käyttöautona: F20
    Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
    Myydään: HP 14" kannettava **90e**
    -

    Comment

    • AlpinWeiss
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2007
      • 927
      • West coast

      #77
      Nonniin,

      Merkkiliikkeen pojat ilmoitteli neljännen visiitin jälkeen että auto olisi valmiina kotikokeiluun! Saa loppuviikosta sitten kokeilla itsekin ... Yhden suuttimen olivat uusineet lisää ja ilmeisesti nyt pelaa! Olivat koitelleet muutamana aamuna käynnistellä eikä enää käy niinku vanha letukka. Katalysaattorit oli tarkastettu ja ne olivat olleet ok, kuten arvelinkin. Eli nyt sitten kolme suutinta uusittu yhteensä. Kilsoja 120t ja kolmatta sarjaa suuttimia mennään, huh huh. Pumppu vaihdettu kerran. Toivotaan että toimisi nyt taas edes tämän talven..!
      MBCLK240 -02
      E36 318 -93
      E46 320 Ci -01
      E46 330 CiA -01
      E60 520i -04
      E93 325i -07
      F36 420xi -16

      Comment

      • AlpinWeiss
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2007
        • 927
        • West coast

        #78
        Eipä toiminut vieläkään. Ajossa pientä lievää nykimistä 80km/h tienoilla ja moottorivalo syttyi tauluun n. kolmen päivän käytön jälkeen... Mitähän nyt tehtäisiin? Merkkiliikkeeseen kun veisi takas niin se olisi sitten viides kerta saman vian tienoilta. Kylmäkäynnistyksen jälkeinen tyhjäkäynti on sentään helpottunut, eikä rytkytä kun enää vain joskus.

        Jos joku tietäisi jonkun oikeasti hommansa osaavan bmw expertin niin olis aika jees!?
        MBCLK240 -02
        E36 318 -93
        E46 320 Ci -01
        E46 330 CiA -01
        E60 520i -04
        E93 325i -07
        F36 420xi -16

        Comment

        • Wibeee
          Newbiemmer
          • Oct 2011
          • 20
          • Helsinki

          #79
          Mulla oli samantyylisiä ongelmia noin vuosi sitten.
          Espoon laakkosella osasivan neljännen käyntikerran jälkeen vaihtaa pakopuolen nokka-akselin tunnistimen ja solenoidin. Vika korjaantui sillä.
          Myöhemmin vielä lähti myös nox-sensori vaihtoon.
          Auto on tosin 320i LCI.

          Comment

          • AlpinWeiss
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2007
            • 927
            • West coast

            #80
            Mitäs te tekisitte seuraavaksi jos olis oma auto kyseessä? :think Tai tietääkö joku jonkun näihin erikoistuneen kaverin jonka korjaus ei olisi samanlaista arpomista uusilla osilla kuin merkkiliikkeen?
            MBCLK240 -02
            E36 318 -93
            E46 320 Ci -01
            E46 330 CiA -01
            E60 520i -04
            E93 325i -07
            F36 420xi -16

            Comment

            • duckland
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2003
              • 418

              #81
              Eikö moottorivalo kerro mistä antaa vikakoodin? Et maininnut sitä mitä se sanoo? Mulla kun oli 325 niin kaikki moottoripuoleen tulleet viat oli: 2 vanoksen solenoidia, jotka kumpikin teki rytkytystä ja kaikenlaisia moottorihäröjä. lisäksi kaasuläppäkotelu jumitti josta sai samantyylisiä nykimisiä ja rykimistä, eli sen putsaus. Robin ohje ja molemmat vanoksen solenoidit vaihtoon ja kaasuläppäkotelon putsaus. Ihmettelen kyllä jos noilla ei tulisi kuntoon.

              Comment

              • Zeta
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7511
                • Kotona

                #82
                Originally posted by AlpinWeiss View Post
                Mitäs te tekisitte seuraavaksi jos olis oma auto kyseessä? :think Tai tietääkö joku jonkun näihin erikoistuneen kaverin jonka korjaus ei olisi samanlaista arpomista uusilla osilla kuin merkkiliikkeen?
                Tee kuten ketjun aloittaja, pistä auto kiertoon ja uutta tilalle.

                e: yllä Ducklandilta hyvät ohjeet, solenoidit ja läpän putsaus saattavat hyvinkin auttaa.
                -
                Käyttöautona: F20
                Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
                Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                -

                Comment

                • AlpinWeiss
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2007
                  • 927
                  • West coast

                  #83
                  Terve,

                  Tässä olisi inpa dataa ihmeteltäväksi. Eli auto heittää vikakoodia että catti ei catittaisi tarpeeksi, mutta en vaan voi millään uskoa että katalysaattori on rikki. Luulen että auto vain luulee niin... Eli mites edetään onko mietteitä? Kaasuläppäkotelo ja vanokset puhdistettu, edelleen nykii 80-100 vauhdeissa pienellä kaasulla ja säilyy vikakoodeitta noin 3 päivää. Nyt olen huomannut että moottorivalo syttyy usein hetki sen jälkeen jos tekee kunnon kiihdytyksiä.

                  Kuvassa näkyisi olevan tuo yksi arvo punaisen rajoilla n.2000rpm kierroksilla.
                  Attached Files
                  MBCLK240 -02
                  E36 318 -93
                  E46 320 Ci -01
                  E46 330 CiA -01
                  E60 520i -04
                  E93 325i -07
                  F36 420xi -16

                  Comment

                  • dumo
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2013
                    • 84
                    • N/A

                    #84
                    Mitenkäs lambdat (myös katin jälkeinen) ja MAF? Onko kaikki OEM-osaa ja kunnossa? Onko päästöjä mitattu ja jos on, millaisia arvoja tuli?

                    Mahdollisia skenaarioita esim:
                    - Takalambda huonona ja sen takia antaa koodia (sinänsähän ei käsittääkseni osallistu seoksenmuodostukseen vaan puhtaasti valvoo katin toimintaa)
                    - MAF tai etulambda huonona, seokset eivät kaikissa tilanteissa kohdallaan -> liian suuret raakapäästöt ja/tai hajottanut katin
                    - Katti hajalla tai puhdistuskyky heikentynyt jostain muusta syystä
                    - Jne.

                    (Tuskin liittyy tähän, mutta itsellä oli profiilin italialaisen kanssa murhetta: Nyki välillä oudosti, antoi satunnaista vikakoodia etulambdalta (tuossa ei muuta lambdaa olekaan), päästöt menivät leimalle mutta erityisesti HC:ta enemmän kuin mielestäni pitäisi - ja vielä edelliseltä omistajalta oli kattikin kuollut. Kerkesin lambdan vaihtaa (ja ihmetellä miksi oli vähän nokinen) ja ties mitä valohoitoa tehdä, ennen kuin huomasin kauhukseni että autoon on joskus vaihdettu halpa ns. tarvike-MAF. Boschin OEM-osa tilalle ja kaikki ongelmat katosivat saman tien.)

                    Comment

                    • AlpinWeiss
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2007
                      • 927
                      • West coast

                      #85
                      Originally posted by dumo View Post
                      Mitenkäs lambdat (myös katin jälkeinen) ja MAF? Onko kaikki OEM-osaa ja kunnossa? Onko päästöjä mitattu ja jos on, millaisia arvoja tuli?

                      Mahdollisia skenaarioita esim:
                      - Takalambda huonona ja sen takia antaa koodia (sinänsähän ei käsittääkseni osallistu seoksenmuodostukseen vaan puhtaasti valvoo katin toimintaa)
                      - MAF tai etulambda huonona, seokset eivät kaikissa tilanteissa kohdallaan -> liian suuret raakapäästöt ja/tai hajottanut katin
                      - Katti hajalla tai puhdistuskyky heikentynyt jostain muusta syystä
                      - Jne.
                      Päästömittaus oli merkkiliikkeen mukaan kunnossa, ja katit tähystetty ja todettu näyttävän hyvältä. Täytyy varmaan alkaa keskittyä noihin lambdoihin. Kaikki osat pitäisi olla OEM, mutta täytyy varmaan varmistaa nuo tärkeimmät. Tietysti kattiongelmat hoituisi helpoiten tolla kikalla, mutta katsastusmies ei välttämättä tykkäisi huomata tuota viritystä...

                      Last edited by AlpinWeiss; 10-03-2014, 22:36.
                      MBCLK240 -02
                      E36 318 -93
                      E46 320 Ci -01
                      E46 330 CiA -01
                      E60 520i -04
                      E93 325i -07
                      F36 420xi -16

                      Comment

                      • jake2710
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2004
                        • 828

                        #86
                        Originally posted by AlpinWeiss View Post
                        Terve,

                        Tässä olisi inpa dataa ihmeteltäväksi. Eli auto heittää vikakoodia että catti ei catittaisi tarpeeksi, mutta en vaan voi millään uskoa että katalysaattori on rikki. Luulen että auto vain luulee niin... Eli mites edetään onko mietteitä? Kaasuläppäkotelo ja vanokset puhdistettu, edelleen nykii 80-100 vauhdeissa pienellä kaasulla ja säilyy vikakoodeitta noin 3 päivää. Nyt olen huomannut että moottorivalo syttyy usein hetki sen jälkeen jos tekee kunnon kiihdytyksiä.

                        Kuvassa näkyisi olevan tuo yksi arvo punaisen rajoilla n.2000rpm kierroksilla.
                        Laihaseoksella noi pre lambdat on tuolla 2.7 V ja välillä enemmänkin, after 0 V.
                        Lambda 1 = ~2 V
                        NOx anturi sulla näytti olevan kans vialla, vaikka volttien mukaan näyttää laihaseos toimivankin. Ei kyllä varmaankaan tähän vikaan vaikuta, mutta kuitenkin.

                        Comment

                        • AlpinWeiss
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2007
                          • 927
                          • West coast

                          #87
                          Originally posted by jake2710 View Post
                          Laihaseoksella noi pre lambdat on tuolla 2.7 V ja välillä enemmänkin, after 0 V.
                          Lambda 1 = ~2 V
                          NOx anturi sulla näytti olevan kans vialla, vaikka volttien mukaan näyttää laihaseos toimivankin. Ei kyllä varmaankaan tähän vikaan vaikuta, mutta kuitenkin.
                          Eli pystyttäiskös tästä päättelemään jotain?
                          MBCLK240 -02
                          E36 318 -93
                          E46 320 Ci -01
                          E46 330 CiA -01
                          E60 520i -04
                          E93 325i -07
                          F36 420xi -16

                          Comment

                          • jake2710
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2004
                            • 828

                            #88
                            Originally posted by AlpinWeiss View Post
                            Eli pystyttäiskös tästä päättelemään jotain?
                            Ei varmaan noista mitään pysty muuta kuin että menee laihalla. Ja laihalla se taitaa sitä nykimistäkin tehdä? Ja sen että NOx anturista tulevasta vikakoodista testeri käskee sen vaihtamaan.

                            Edit. Ja sitä että onko sulla vikoja päällä kuvan otto hetkellä?
                            Edit2. Onko bank 2 puolelta vaihdettu kaikki suuttimet?
                            Last edited by jake2710; 12-03-2014, 12:08.

                            Comment

                            • AlpinWeiss
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2007
                              • 927
                              • West coast

                              #89
                              Originally posted by jake2710 View Post
                              Ei varmaan noista mitään pysty muuta kuin että menee laihalla. Ja laihalla se taitaa sitä nykimistäkin tehdä? Ja sen että NOx anturista tulevasta vikakoodista testeri käskee sen vaihtamaan.

                              Edit. Ja sitä että onko sulla vikoja päällä kuvan otto hetkellä?
                              Edit2. Onko bank 2 puolelta vaihdettu kaikki suuttimet?
                              Elikkäs vikavalo syyttyy vasta n.400 km ajon jälkeen. Tässä kuvassa ei pala, otettu juuri nollauksen jälkeen. Bank 2 kaikki suuttimet vaihdettu. Pitäisikö ne bank 1 vaihtaa kans. Tai siis se pointti on että mitä vaihdetaan seuraavaksi??
                              MBCLK240 -02
                              E36 318 -93
                              E46 320 Ci -01
                              E46 330 CiA -01
                              E60 520i -04
                              E93 325i -07
                              F36 420xi -16

                              Comment

                              • jake2710
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2004
                                • 828

                                #90
                                Originally posted by AlpinWeiss View Post
                                Elikkäs vikavalo syyttyy vasta n.400 km ajon jälkeen. Tässä kuvassa ei pala, otettu juuri nollauksen jälkeen. Bank 2 kaikki suuttimet vaihdettu. Pitäisikö ne bank 1 vaihtaa kans. Tai siis se pointti on että mitä vaihdetaan seuraavaksi??

                                Vaihda nyt vaikka ensin se NOx anturi ja lambda
                                Tai sitten lataat tämän ja alat tutkia http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=245335

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎