Announcement

Collapse
No announcement yet.

F3x Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zäbää
    Newbiemmer
    • Jan 2012
    • 9
    • Tampere

    Originally posted by 314da View Post
    Jos budjetti kestää ja diesel muuten miellyttää niin nuohan ne ykkösvaihtoehdot on.
    Kyllä budjetti kestää ja vaikka kilometrejä ei tule paljoa niin taidan kallistua tuohon 330d f30/31- malliin...Paljos tommoses toi dieselvero muuten???

    Comment

    • pexodus
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2009
      • 1577
      • Leppävirta/Oravikoski

      Originally posted by ThePura View Post
      Minkälaisia eroja 2012 vs 2014 320d f31?
      Jakopään osalta?
      Onko jotain syytä miksi ei kannata 2012 ostaa?
      Ei kai minkäänlaisia :think itselläni viimeinen niilo47, ajettu 230tkm, ei ainakaan vielä rallata ketju, jos alkaa rallattaa niin vaihtaa uuden.

      Muutenhan tätä konetta ei voi suositella niilo57:n jälkeen mitenkään, vaikka paperilla lähes samat tehot (m-performance powerkit) niin käyttövoimassa valtava ero, ja ne äänet
      BMW F11 LCI 530da x-drive
      Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

      Comment

      • 314da
        Bimmer Fanatic
        • May 2015
        • 255
        • J

        Originally posted by pexodus View Post
        Ei kai minkäänlaisia :think itselläni viimeinen niilo47, ajettu 230tkm, ei ainakaan vielä rallata ketju, jos alkaa rallattaa niin vaihtaa uuden.

        Muutenhan tätä konetta ei voi suositella niilo57:n jälkeen mitenkään, vaikka paperilla lähes samat tehot (m-performance powerkit) niin käyttövoimassa valtava ero, ja ne äänet
        N47 koneen jakopäätä on viimeksi muutettu keväällä 2013 ja ilmeisesti ne sen jälkeen on alkaneet kestämään. Eli tuossa on nyt yksi syy.

        Comment

        • poke
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 3105

          Originally posted by zäbää View Post
          Kyllä budjetti kestää ja vaikka kilometrejä ei tule paljoa niin taidan kallistua tuohon 330d f30/31- malliin...Paljos tommoses toi dieselvero muuten???
          enmuista ulkoa, mutta reilun 600€ tais olla verot vuodessa. siis diesel ja päästövero.
          Kulkineet/projektit:

          640D F06
          530iA E39
          635 CSi E24
          518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
          1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

          Comment

          • ThePura
            Bimmer Rookie
            • Mar 2017
            • 54
            • Iisalmi

            Originally posted by 314da View Post
            N47 koneen jakopäätä on viimeksi muutettu keväällä 2013 ja ilmeisesti ne sen jälkeen on alkaneet kestämään. Eli tuossa on nyt yksi syy.
            Jos tähän on jollain varmaa tietoa niin olisin kiitollinen!

            Lauantaina hakemaan Ruotsista autoa ja toinen olisi loppuvuodesta 2012 tehty ja toinen 2014 kesällä. 2012 olisi se parempi vaihtoehto jos ei oteta huomioon tuota jakopää keissiä :think

            Comment

            • SC90
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 280

              Originally posted by zäbää View Post
              Kyllä budjetti kestää ja vaikka kilometrejä ei tule paljoa niin taidan kallistua tuohon 330d f30/31- malliin...Paljos tommoses toi dieselvero muuten???
              Osta tuo mun 330 xd.
              - M3 convertible 2005

              - Saleen S281 S/C HH Special Edition 2003 1 of 18

              - Ford Mustang GT 5.0 convertible 1988

              - Fiat 850 Special 1969

              - Lexus GS300 2000 TwoTone

              - Lexus LS600h 2008

              - Volvo S60 2.5 T AWD 2006

              Autojen kiillotusta, sisustanpesuja, ajovalojen kiillotusta, kovavahauksia, pinnoituksia ym. ym. n. 20 vuoden kokemuksella parhaimmalla lopputuloksella mistään tinkimättä. Kysy lisää!
              o44-531 82oo

              Comment

              • Puistis
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2013
                • 849
                • 09

                Originally posted by ThePura View Post
                Jos tähän on jollain varmaa tietoa niin olisin kiitollinen!

                Lauantaina hakemaan Ruotsista autoa ja toinen olisi loppuvuodesta 2012 tehty ja toinen 2014 kesällä. 2012 olisi se parempi vaihtoehto jos ei oteta huomioon tuota jakopää keissiä :think
                Pari tonnia kun varaa remonttiin niin ei pitäisi olla väliä kumman ostaa :think

                Jos noissa on professional navi niin siihen on tullut päivitys.

                Comment

                • 314da
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2015
                  • 255
                  • J

                  Originally posted by ThePura View Post
                  Jos tähän on jollain varmaa tietoa niin olisin kiitollinen!

                  Lauantaina hakemaan Ruotsista autoa ja toinen olisi loppuvuodesta 2012 tehty ja toinen 2014 kesällä. 2012 olisi se parempi vaihtoehto jos ei oteta huomioon tuota jakopää keissiä :think
                  ETKAn osanumeroista löytty fakta muutoksesta jos vaan jaksaa vertailla.
                  Edellistä autoa kun olin käyttämässä 90tkm huollossa niin kysyin Laakkosen huoltoneuvojalta joko tarvii varata jakopää remonttiin aika? No vastaus oli, että keväällä 2013 jakopäätä muutettu viimeisen kerran ja sen jälkeen valmistuneita ei heillä ole rempattu yhtäkään. Se miten varmaa ja faktaa tuo tieto on niin en osaa sanoa mutta onhan tuosta kirjoitellut aina niin luotettava Tuulilasikin. Jos täällä on joku joka olisi BMW:n huollossa töissä niin sieltähän sen todellisen tiedon voisi saada.

                  Comment

                  • poke
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 3105

                    tankin luukku ei tartu kiinni, vaan jää raolleen, missä vika? millainen sen lukituksen toimintaperiaate on?
                    Kulkineet/projektit:

                    640D F06
                    530iA E39
                    635 CSi E24
                    518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                    1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                    Comment

                    • duckland
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2003
                      • 418

                      Originally posted by poke View Post
                      tankin luukku ei tartu kiinni, vaan jää raolleen, missä vika? millainen sen lukituksen toimintaperiaate on?
                      Itsellä tämä vika kun korkin remmi jää huonoon asentoon niin luukku ei mene kiinni. Kesti muuten sit pitkään että tajusin. tunsin itteni ihan hemmetin tyhmäksi. pidetään paukkuja et sama vika ja olotila kun selviää

                      Comment

                      • arben
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2011
                        • 1123
                        • suomi

                        Originally posted by 314da View Post
                        ETKAn osanumeroista löytty fakta muutoksesta jos vaan jaksaa vertailla.
                        Edellistä autoa kun olin käyttämässä 90tkm huollossa niin kysyin Laakkosen huoltoneuvojalta joko tarvii varata jakopää remonttiin aika? No vastaus oli, että keväällä 2013 jakopäätä muutettu viimeisen kerran ja sen jälkeen valmistuneita ei heillä ole rempattu yhtäkään. Se miten varmaa ja faktaa tuo tieto on niin en osaa sanoa mutta onhan tuosta kirjoitellut aina niin luotettava Tuulilasikin. Jos täällä on joku joka olisi BMW:n huollossa töissä niin sieltähän sen todellisen tiedon voisi saada.
                        Itse omistanut muutaman f30,nyt mietittynä 2 niistä kahisi,molemmat valmistettu -12 loppuvuodesta. 3 muuta valmistettu kesä/syksy -13,näissä jakopäät ollut hiljaisia..
                        Voipi olla sattumaakin..

                        Comment

                        • SC90
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2007
                          • 280

                          Originally posted by poke View Post
                          tankin luukku ei tartu kiinni, vaan jää raolleen, missä vika? millainen sen lukituksen toimintaperiaate on?
                          Sama kävi itselleni. Pidin kädellä pohjassa ja laitoin kaukosäätimellä lukkoon muutaman kerran, niin kas, taas toimi.
                          - M3 convertible 2005

                          - Saleen S281 S/C HH Special Edition 2003 1 of 18

                          - Ford Mustang GT 5.0 convertible 1988

                          - Fiat 850 Special 1969

                          - Lexus GS300 2000 TwoTone

                          - Lexus LS600h 2008

                          - Volvo S60 2.5 T AWD 2006

                          Autojen kiillotusta, sisustanpesuja, ajovalojen kiillotusta, kovavahauksia, pinnoituksia ym. ym. n. 20 vuoden kokemuksella parhaimmalla lopputuloksella mistään tinkimättä. Kysy lisää!
                          o44-531 82oo

                          Comment

                          • AC*
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2007
                            • 205
                            • Tampere

                            Vasen takajarru alkoi pitää laahaavaa ääntä. Kulutussensorin mukaan 16tkm vaihtoon. Kävin merkkarilla näyttämässä ja vasemman puolen palat ihan loppu ja levyyn jo alkanut syömään uraa. Oikealla puolella vielä muutama milli.

                            En tiedä mikä oli aiheuttanut näin epätasaisen kulumisen, mutta vaihtoon meni levyt ja palat.

                            Sikäli hyvä palvelu paikallisessa liikkeessä että tekivät työn saman tien ilman ajanvarausta.
                            i4 M50

                            Comment

                            • Jocular
                              BTCF Member
                              • Feb 2014
                              • 478
                              • Järvenpää

                              Mulla oli ongelmia tankin luukun aukeamisessa. Ilmoitti kyllä, että luukku olisi auki ja voisi tankata mutta ei kuitenkaan vapauttanut salpaa, että luukun olisi saanut auki. Takuuseen vaihdettiin toissa viikolla koko tankin avausmekanismi moottoreineen ja nyt pelittää hyvin

                              Comment

                              • poke
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 3105

                                Originally posted by duckland View Post
                                Itsellä tämä vika kun korkin remmi jää huonoon asentoon niin luukku ei mene kiinni. Kesti muuten sit pitkään että tajusin. tunsin itteni ihan hemmetin tyhmäksi. pidetään paukkuja et sama vika ja olotila kun selviää
                                tämä

                                tsekkasin tänään ja luukku jäi kiinni.

                                kiitos vinkistä!
                                Kulkineet/projektit:

                                640D F06
                                530iA E39
                                635 CSi E24
                                518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                                1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎