Originally posted by Saunamies
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F30 330e
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05
ex. 53*BMW
-
-
Originally posted by Tomi T View PostNo mitäs ihmettä täällä sitten purnataan? Eikai kukaan oleta että vanhakoppaisella pääsisi sähköllä tuota enemmän? :thinkF30 330e Sportline -18
Kauan sitten E36 325i coupé, 318is coupé
Comment
-
-
Originally posted by teeaa View PostOnneksi tuota ongelmaa ei ole ok talossa. Wallboksiin kiinni ajon päätyttyä ja yösähköllä lataus. Tuossa rangen vähentyessä kannattaa myös tarkistaa ne 12V akkujen kunnot. Itsellä lisääntyi range n.10 km pelkästään starttiakun vaihdolla tuoreempaan.
F30 330e Sportline -18
Kauan sitten E36 325i coupé, 318is coupé
Comment
-
-
Originally posted by teeaa View PostOnneksi tuota ongelmaa ei ole ok talossa. Wallboksiin kiinni ajon päätyttyä ja yösähköllä lataus. Tuossa rangen vähentyessä kannattaa myös tarkistaa ne 12V akkujen kunnot. Itsellä lisääntyi range n.10 km pelkästään starttiakun vaihdolla tuoreempaan.
Oma range tuntuu vielä asialliselta, mutta pitäisikö noita vaihtaa etukäteen, vai odottaa vikakoodia?Last edited by bmw323it; 14-10-2021, 07:34.Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Eli range muuttui 26-36km. Nyt kelien viilennyttä range n. 32km. 12 V akkuja 2, toinen niistä se konehuoneen pikku akku. Sen ostin autonvaraosat 24, muistaakseni. Oli jotain 70e. Ikävä kyllä autobatterienbiilliger.de ei näyttänyt toimittavan enää Suomeen. Olis ollut siellä paljon halvempi.
Se toinen akku takakontissa, mulla 95ah AGM, hoitaa muuta 12V sähkön tarvetta, polttimen startin hoitaa se pikku akku konehuoneessa.
Edit. Ja se auxiliary battery tarkoittaa nimenomaan sitä starttiakkua (auxiliary=avustava)
Comment
-
-
Originally posted by repsa View PostPakkaskelillä lämpökamerakuvaa.
jätän tän vain tähän, audioraidassa selitetty taas mitkä olosuhteet autolla.
Comment
-
-
Originally posted by teeaa View PostEli range muuttui 26-36km. Nyt kelien viilennyttä range n. 32km. 12 V akkuja 2, toinen niistä se konehuoneen pikku akku. Sen ostin autonvaraosat 24, muistaakseni. Oli jotain 70e. Ikävä kyllä autobatterienbiilliger.de ei näyttänyt toimittavan enää Suomeen. Olis ollut siellä paljon halvempi.
Se toinen akku takakontissa, mulla 95ah AGM, hoitaa muuta 12V sähkön tarvetta, polttimen startin hoitaa se pikku akku konehuoneessa.
Edit. Ja se auxiliary battery tarkoittaa nimenomaan sitä starttiakkua (auxiliary=avustava)F30 330e Sportline -18
Kauan sitten E36 325i coupé, 318is coupé
Comment
-
-
Originally posted by -Nasse- View PostMistäs näkee mikä softa versio autossa on, ei siis idriven softa?
Auto menossa takaisinkutsuun ja ajattelin samalla pyytää päivittämään uusimmat softat ja oon senverran vainoharhainen että haluan nähdä ensiksi mikä vanha softa on.
Mutta softien päivitystä ei lähtökohtaisesti saa ihan vaan pyytämällä. Ellei autossa ole vikaa joka softalla valmistajan mielestä tulee kuntoon niin sille on ihan erillinen hinta ja siitä ei selviä kympeillä.
Kysyä tietysti voi se ei mitään maksa. Mutta varmista asia ainakin ennenkuin vain huikkaat "päivittäkää softat myös". Siitä voi tulla lisälaskuaS65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by repsa View PostJoo, juuri näin.
Siltä se tuon kuvamateriaalin perusteella näyttää, että auton lataus myös hieman lämmittää moottoritilaa. Hienoa jos näin ja vielä hienompaa jos tuota hukkalämpöä riittäisi kunnon pakkasillakin pitämään moottorin plussan puolella. Mutta vielä sitä tuo ei oikein meille kerro. nollakelistä +10 riittää aika vähäinenkin lämpö.
Laita vertailuna sitten vielä kylmemmilläkin keleillä vastaavaa, mutta voisit lisätä mukaan dataa nesteiden lämmöstä koneessa. Jäähdytysneste sekä öljy.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostKatsoitko auton nesteiden lämpötiloja ennen latausta, latauksen aikana ja lopuksi? Paljonko oli aikaa edellisestä ajosta? Kun ajastat lähtöajan niin silloinhan auto myös ladataan lähtökohtaisesti vasta lähempänä lähtöä, joka lämmittänee sitä KLE-yksikössä ja moottoritilassa kiertävää nestettä.
Siltä se tuon kuvamateriaalin perusteella näyttää, että auton lataus myös hieman lämmittää moottoritilaa. Hienoa jos näin ja vielä hienompaa jos tuota hukkalämpöä riittäisi kunnon pakkasillakin pitämään moottorin plussan puolella. Mutta vielä sitä tuo ei oikein meille kerro. nollakelistä +10 riittää aika vähäinenkin lämpö.
Laita vertailuna sitten vielä kylmemmilläkin keleillä vastaavaa, mutta voisit lisätä mukaan dataa nesteiden lämmöstä koneessa. Jäähdytysneste sekä öljy.
Ei se käyttäydy noin kuin väität tuossa ; autoon on määritelty (tai on ollut mulla aina) että lataa heti. Omia lähtöaikoja töistä ja kotoa ei aina etukäteen osaa arvata, harmi vain.
Ja sehän sitten kyllä lataa heti, akku oli kännykkään tulleen ilmoituksen perusteella 19.30 täysi. Ei sinne latailla ylimääräistä energiaa, ku kapasiteetti on jo täynnä, ei vaan mahdu.
Eli videolla näkyvä laturin lämpeneminen tolpassa johtuu siitä kun verkosta otetaan auton valmisteluun energiaa - vesi lämpenee sillä 5kW elementillä tai jollain muulla. Mutta ei missää nimessä latauksesta vaikka sitä koitat ehkä ajaa takaa.5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
Originally posted by teeaa View PostKasvoi myös in vivo kauppareissujen perusteella. Kapasiteettia oli vielä reilummin jäljellä kuin ennen akku operaatiota.F30 330e Sportline -18
Kauan sitten E36 325i coupé, 318is coupé
Comment
-
Comment