F3x Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Paarma78
    replied
    Originally posted by QUASIMODO View Post
    Onko kellään kokemuksia Cobra:n vaimentimista?

    Mietin omaan f31 330d:hen putkiston loppupäätä jossa ulostulot 335i/340i tyylisesti molemmilla puolilla.
    Supersprintillä tällainen +2000€ kun tuollaisen Cobran voisi löytää 700£ + tullit ja toimitus :think
    Ei ole kokemusta, mutta DIY menetelmällä itse kerännyt rosteriosat vaimentimen kanssa, odottaa nyt vaan sopivaa hetkeä milloin askarrella. Osat maksaa putkenpäineen 400-550€ riippuen mistä niitä tilailee (+ sitten työ päälle jos siitä pitää maksaa). Vaimentimena tuollainen Simons, josta sivuilta sitten ulostulot (malli u327663r).

    Leave a comment:


  • Petteri75
    replied
    Originally posted by Rockwell View Post
    Täällä kolahtelee vain pakkasilla. Samaa teki F21 mutta kovemmilla pakkasilla. Tai oikeastaan tunne on sellainen kun joustovaraa ei olisi kun muutama cm.

    Ei kolissut nyt -4:ssä kun ei ole jäätä kertynyt alustaan, jos nyt siitä johtuu.
    Onko joku selvittänyt mihin sitä oikein kertyy ja mitä sille voisi tehdä. Ärsyttävä ominaisuus.
    Omassa ex-F30 320iA -17 meni takaiskunvaimentimet takuuseen 30tkm ajettuna. Syy oli se, että pakkkasella iskuvaimentimissa oleva öljy menetti viskositeettiaan, jolloin se ei vaimentanut mitään, oli vain tanko joka kolisi aina pakkasilla.

    Vie auto pajalle pakkasilla, pyydä lämmittämään iskunvaimentimia, jos kolina lakkaa -> iskunvaimentimet vaihtoon. Ei pitänyt olla enää oman auton kohdalla, mutta tämä nyt ei jäänytkään ainoaksi takuukorjaukseksi..

    Leave a comment:


  • QUASIMODO
    replied
    Onko kellään kokemuksia Cobra:n vaimentimista?

    Mietin omaan f31 330d:hen putkiston loppupäätä jossa ulostulot 335i/340i tyylisesti molemmilla puolilla.
    Supersprintillä tällainen +2000€ kun tuollaisen Cobran voisi löytää 700£ + tullit ja toimitus :think

    Leave a comment:


  • Leimu
    replied
    Nyt taas tuntuu kolina jostain syystä häipyneen. Jos ei taas uudestaan häiritseväksi ylly, niin melkein odotan kesärenkaiden vaihtoon ja katon samalla vähän tarkemmin paikkoja.

    Noi yläpään laakerit on ainakin hyvä vinkki kun on noin kohtuullisissa hinnoissa. Eikä muuten ollu pahan hintainen toi etupuskurissa sumuvalon ympärillä oleva suojamuovikaan, tuli sekin vaihdettua viime viikonloppuna lohkolämppärin johdon jäätyä keulaan kiinni… Perkule Eberi alkaa kiinnostamaan, kun frouvan kanssa ollaan molemmat jo nypätty johto kerran irti.

    Leave a comment:


  • Rockwell
    replied
    Täällä kolahtelee vain pakkasilla. Samaa teki F21 mutta kovemmilla pakkasilla. Tai oikeastaan tunne on sellainen kun joustovaraa ei olisi kun muutama cm.

    Ei kolissut nyt -4:ssä kun ei ole jäätä kertynyt alustaan, jos nyt siitä johtuu.
    Onko joku selvittänyt mihin sitä oikein kertyy ja mitä sille voisi tehdä. Ärsyttävä ominaisuus.
    Last edited by Rockwell; 25-01-2022, 22:16. Reason: päivitystä

    Leave a comment:


  • jommppa
    replied
    Originally posted by Leimu View Post
    Alkoi F31 kolisemaan takapäästä hidastetöyssyissä/kuopissa. Onkohan jotain vakipaikkaa mikä näissä alkaa ääntä pitämään? Koiranluut? Alusta vakio Sportline.
    Juuri tänään omaan F31 vaihdettiin iskarin yläpäät ja saman tyyppisissä tilanteissa kuulunut kolina loppui. Toiselta puolelta oli myös suojakuppi lähtenyt irti ja heilui siellä vapaana, mutta epäilen että siitä olisi niin iso kolina lähtenyt. Nyt kuitenkin kolinat vaimennettu ja todennäköisesti kolisija kuitenkin oli se yläpään kiinnitys. Eli jousijalan tukilaakeri nimikkeellä löytyy sopiva osa ja m-sport malliin oli hintaakin vain alta 50€/kpl.

    Leave a comment:


  • Messier
    replied
    Originally posted by Leimu View Post
    Alkoi F31 kolisemaan takapäästä hidastetöyssyissä/kuopissa. Onkohan jotain vakipaikkaa mikä näissä alkaa ääntä pitämään? Koiranluut? Alusta vakio Sportline.
    F36:sessa kolisi talvella se iskarin päällä oleva muovisuojus. Ei pysynyt kiinni pohjaanlyöntikumissa. Kesällä pysyi, eikä kolissut.

    Leave a comment:


  • Leimu
    replied
    Alkoi F31 kolisemaan takapäästä hidastetöyssyissä/kuopissa. Onkohan jotain vakipaikkaa mikä näissä alkaa ääntä pitämään? Koiranluut? Alusta vakio Sportline.

    Leave a comment:


  • ProPioneer
    replied
    lci look

    Moro
    Onko kellekkään tullut vastaan F31 sopivia LCI-look takavaloja? :think ilmeisesti vaatii johtosarjamuutoksia ja koodausta jos 2015 vm pre-lci hin meinaa laittaa ?
    Last edited by ProPioneer; 19-01-2022, 21:55.

    Leave a comment:


  • AlpinWeiss
    replied
    Originally posted by Leimu View Post
    Tais olla niin että jos tunnistin ei ole kulunut poikki ja tullut ilmoitusta mittaristoon, niin ei ole pakko vaihtaa. Tarttis ittekin tehdä kohta jarrut taakse, ja ajattelin ottaa suoraan uudet tunnistimet kun eivät ole hinnalla pilatut.

    Etupäätä tehdessä en huomannut tilata tunnistinta palojen kanssa, ja niinhän siinä kävi, että vaikka oli varovainen niin tunnistimen johto meni jostain sisältä poikki ja silloin ei anna kuitata mittaristosta uusia jarrupaloja sisään. Tuli ylimääräistä jumppaa.

    En itsekään saanut vanhoilla nollattua, vaikka eivät olleet kuluneet. Uusilla antureilla ei mitään ongelmaa. Ei ne montaa euroa maksa niin kannattaa laittaa.

    Leave a comment:


  • Leimu
    replied
    Tais olla niin että jos tunnistin ei ole kulunut poikki ja tullut ilmoitusta mittaristoon, niin ei ole pakko vaihtaa. Tarttis ittekin tehdä kohta jarrut taakse, ja ajattelin ottaa suoraan uudet tunnistimet kun eivät ole hinnalla pilatut.

    Etupäätä tehdessä en huomannut tilata tunnistinta palojen kanssa, ja niinhän siinä kävi, että vaikka oli varovainen niin tunnistimen johto meni jostain sisältä poikki ja silloin ei anna kuitata mittaristosta uusia jarrupaloja sisään. Tuli ylimääräistä jumppaa.

    Leave a comment:


  • Pirhonen
    replied
    Originally posted by Leimu View Post
    Ei tarvi testeriä. Vaihdon saa resetoitua mittaristosta, mutta tähän hätään en muista ihan tarkkaa proseduuria. Ohjeet löytyy helposti nopealla googlauksella.

    Ok kiitos näköjään löytyy ihan youtube-ohjeita aiheesta. Mites tuo kulumisen tunnistin, pitääkö se hommata ja asentaa erikseen, kellään tietoa. Kun jossain oli että se laskisi kilsoista ja ajotyylistä tuota palojen kulumista..

    Leave a comment:


  • Leimu
    replied
    Ei tarvi testeriä. Vaihdon saa resetoitua mittaristosta, mutta tähän hätään en muista ihan tarkkaa proseduuria. Ohjeet löytyy helposti nopealla googlauksella.

    Leave a comment:


  • Pirhonen
    replied
    Jarruista tyhmähkö kysymys eli f31 herjaa että takajarrupalat pitäisi vaihtaa ensi kuussa tai 8000 km päästä. Pitänee viedä pajalle, mutta onnistuuko tuo palojen ja mahd. levyjen vaihto ihan keltä vaan nyrkkipajalta?

    Sinnehän tulee joku kulumisen tunnistin myös ja tarviaako autoa käyttää "piuhan päässä" että tuo huoltomuistutus nollautuu?

    Autohan ei todellakaan mikään harvinainen ole, että sinänsä luulisi tämän olevan peruskauraa kelle vaan jarruremppoja tekevälle puljulle.

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Ratkaisu

    Originally posted by |foder| View Post
    Enon F31 330D, prelci.

    Vaihtoi talvijamot ja heti käynnistettäessä herjaa rengaspaineita. Ei anna resetoida keskinäytöltä.

    Tietojen mukaan ei ole missään vanteissa antureita eikä ole painelukemia koskaan näytöllä näyttänyt.

    Vikakoldeja nolla.

    Mikähän neuvoksi?
    Tämähän kävi merkkarilla ihmeteltävänä. Eivät osanneet muuta tehdä kuin tarjosivat abs purkin vaihtoa. Ihanan kallista. Siihen ei lähdetty ennen kuin vähän selvitellään asiaa lisempää. No jossain netissä luki että boksi voi jumahtaa ja ohjelmien päivitys ratkaisi sen. Sikäläinen harrastaja löytyi laitteineen ja ohjelmat päivitettiin. Ta-daa...! Homma toimii.

    Eli jos yhden kulman rengaspaineista valittaa heti käynnistettäessä, ennen liikkeelle lähtöä, kannattaa softat päivittää ensin.

    Leave a comment:

Working...
X