Jakoketjuthan noissakin jossain vaiheessa venyy ja jossei ole jo vaihdettu niin kannattaa kuulostella. Itse en ole dieselmiehiä niin kaikki ronksottaa jonkin verran mutta sellainen laahaava ääni (varsinkin heti startin jälkeen tai 1700-1800 kierroksella) on huolestuttava. Tuon ikäiseen/hintaiseen ottaisin ehkä tuollaisen turvan, vaikka niissä onkin monesti pienellä präntätty aika tarkat ehdot (esim. huoltoja ei saa olla ylitettynä)
Yksi kaveri antoi mulle vinkkiä, että jakolaatikkoa kannattaa testata isolla vaihteella loivaan ylämäkeen, jos nypyttää niin voi olla remppaa edessä.
Kiitos vinkeistä. Pitää kuunnella tosiaan, voihan se ketju tuosta b47 myös mennä...
Jakolaatikon testaan juuri tuollalailla.
Jakoketjuthan noissakin jossain vaiheessa venyy ja jossei ole jo vaihdettu niin kannattaa kuulostella.
Onko tähän heittää jotain oikein faktaperusteita? Kysyjän tarkoittamassa autossa on B47 moottori ja niissä nyt ei tietääkseni ole jakoketjuongelmia ollut.
.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Onko tähän heittää jotain oikein faktaperusteita? Kysyjän tarkoittamassa autossa on B47 moottori ja niissä nyt ei tietääkseni ole jakoketjuongelmia ollut.
Eiköhän erehtynyt N47 vs. B47. 2015 vuotisessa kun voi olla kumpaakin
Hondista bemareihin siirtymässä ollaan. (pelon sekaisin tuntein). Tarkoitus oli ostaa mercedes, mutta 3-sarjalainen vei sydämeni vrt c-sarjalainen Saisiko teiltä bmw ammattilaisilta apua tulevaan hankintaan.
Tosiaan olen lauantaina menossa katsomaan f31 320d xdrive 150tkm 2015 (on facelift). Kyseinen yksilö on ehkä hivenen kallis (24k), mutta hyvillä varusteilla (adapt. Vakkari ja valot, hud, msport ym.) On saksasta tuotu ja on säännöllisesti huollettu.
Työntääkö tässä nyt kätensä jokatapauksessa ongelmiin?
Onko käytännössä varmat turbo- ja jakolaatikko-ongelmat tiedossa, vaikka koeajolla kuinka pelaisi hyvin eikä kuulu ylimääräsiä ääniä eikä nykivää liikettä ole?
Mitä muuta erityistä tuommoisesta tulisi tutkia / varmistaa ennen ostopäätöstä? Kamuxin (yllättävän hyvä palvelu ollut ennakko-odotuksiin nähden) turvan ajattelin ostaa yöunieni turvaksi.
Kiitos vastauksista.
Itsellä ollut kohta samanlainen auto 3v ja melkee 100tkm takana ja kun ostin oli 126tkm alla jo. Itsellä ei ole ollut mtn moitittavaa autosta. Öljyt vaihdettu aina 10-15tkm välein ja muutaman kerran tullut vaihdettua myös jako-, perä- ja vaihdelaatikkoöljytkin. Ajtech ja xhp softatkin ollut autossa reilusti yli vuoden ja hyvin toimii edelleen. Itse en ainakaan pelkäisi ja varsinki jos B47 moottorina.
BMW F31 M-Sport 320d xDrive 2016
EX: BMW e39 Sedan M-Sport Individual 530i 2000 BMW e36 Sedan 318i 1992 BMW e36 Coupe 320iA 1994
Itsellä ollut kohta samanlainen auto 3v ja melkee 100tkm takana ja kun ostin oli 126tkm alla jo. Itsellä ei ole ollut mtn moitittavaa autosta. Öljyt vaihdettu aina 10-15tkm välein ja muutaman kerran tullut vaihdettua myös jako-, perä- ja vaihdelaatikkoöljytkin. Ajtech ja xhp softatkin ollut autossa reilusti yli vuoden ja hyvin toimii edelleen. Itse en ainakaan pelkäisi ja varsinki jos B47 moottorina.
Mielenkiinnosta, millaisilla teho/vääntölupauksilla ohjelma on? Onko muutoin vakio ts. pelkkä ohjelma?
Niin sitä alettiin bmw-kuskiksi. Huolellisen koeajon perusteella en löytäny mitään ongelmia. Ensifiiliksiä:
Japanilaisen jälkeen kerrassaan upea auto. M-sport alustan mukavuus yllätti. Kokonaisuus on upea tummanharmaalla värillä ja punaisilla nahoilla.
Nyt toivotaan, että laite kestää ja palvelee hyvin!
Koska autosi on neliveto niin siinä ei ole perinteistä m-sport alustaa, siinä on joko vakioalusta tai sähköisellä iskunvaimennuksen säädöllä oleva adaptive m alusta. Jälkimmäinen jos on niin se menee kovemmaksi kun laitat auton sport moden päälle.
Käy jonkun alueellasi vaikuttavan harrastajan luona lukemassa vikakoodit ISTAlla niin jos jotain löytyy niin saat heti ne korjautettua pois autoliikkeen piikkiin (olettaen että ostit lliikkeestä).
Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Eli sadetunnistin ei toimi ollenkaan vaan kun tunnistimen laittaa päälle niin pyyhkimet toimii viiden sekunnin välein, pyöritteli rullaa mihin suuntaan tahansa. Myöskään sademäärä ei vaikuta tiheyteen. Samalla myös ajovaloautomatiikka pitää ajovalot päällä 24/7. Mittaritaulu kuitenkin "tunnistaa" päivän ja yön eron kun tekstit muuttuu punaiseksi taulussa illan tullen ja päivällä taas valkoisena.. Mistähän lähtis etsimään syyllistä?
Eli sadetunnistin ei toimi ollenkaan vaan kun tunnistimen laittaa päälle niin pyyhkimet toimii viiden sekunnin välein, pyöritteli rullaa mihin suuntaan tahansa. Myöskään sademäärä ei vaikuta tiheyteen. Samalla myös ajovaloautomatiikka pitää ajovalot päällä 24/7. Mittaritaulu kuitenkin "tunnistaa" päivän ja yön eron kun tekstit muuttuu punaiseksi taulussa illan tullen ja päivällä taas valkoisena.. Mistähän lähtis etsimään syyllistä?
Auto f30 328i vm2012
Vikakoodinluvusta olisi hyvä aloittaa, mutta noilla oireilla tulee mieleen olisiko siellä sadetunnistimen liittimessä jotakin häikkää.
BMW F10 520d '10 Alpinweiss III BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey
Tommoista vikakoodia löytyi carlylla. Ilmeisesti viittais sadetunnistimeen :think
joo. Jos on vaihdettu tuulilasi vastikää niin voi olla liitin irti. Revi peilinkuori auki (aukeaa sivuillepäin vetämällä) ja katso onko siellä kaikki liittimet kiinni.
omaan autoon oli vaihettu tuulilasi just ennen ostohetkeä, niin ei tuo ollut onnistunut tolta osin - sadetutkan liitin oli irti. Vaikutti myös tuulilasin huurustumiseenkin/tai siis sen estämiseen.
5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment