Announcement

Collapse
No announcement yet.

F3x Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • QUASIMODO
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 2543
    • Pirkkala

    Järkevä tehon lisäys f3x 330xd?
    Eli tarkoitus, että auto kestäisi myös jatkossa, mutta hieman tuota voisi piristää :think

    "Paremmin" virtaava välijäähdytin odottaa asennusta. Muita fyysisiä muutoksia ei ole tarkoitus tehdä. ERG:n poisto ohjelmallisesti myös.

    Nuo Wagner-kopiot pitäisi olla ihan bolt on, mutta onko kenelläkään kokemuksia ovat todellisuudessa myös?
    sigpic

    Comment

    • strmix
      BTCF Member
      • May 2012
      • 65
      • Helsinki

      Originally posted by QUASIMODO View Post
      Järkevä tehon lisäys f3x 330xd?
      Eli tarkoitus, että auto kestäisi myös jatkossa, mutta hieman tuota voisi piristää :think

      "Paremmin" virtaava välijäähdytin odottaa asennusta. Muita fyysisiä muutoksia ei ole tarkoitus tehdä. ERG:n poisto ohjelmallisesti myös.

      Nuo Wagner-kopiot pitäisi olla ihan bolt on, mutta onko kenelläkään kokemuksia ovat todellisuudessa myös?
      Semmonen 310hv on täysin turvallinen varsinkin välijäähdyttimellä.

      Pienemmät wagner evo 1 ja evo 2 menee suoraan.
      Evo 3:ssa, joutuu vähän muovia leikkaamaan.
      Ex Bmw e91 335d - 400hv
      Bmw E91 335i - 500hv

      E- ja F-sarjan viritysohjelmat foorumilaisille.

      Comment

      • ProPioneer
        BTCF Member
        • Nov 2011
        • 41
        • kokkola

        aktiivicruise ongelma

        oiskohan kellään vinkkejä mistä lähteä ehtimään vikaa? aktiivivakkari ei pelaa, tutkalta mittasin ett noin 9v syöttöjännite tulee. oisko johtosarjavika tjsp?
        potilas f31





        E: Entiedä liittyykö mitenkään tähän mutta kärrynvedossa heitti tuon vian.
        Last edited by ProPioneer; 15-05-2022, 20:44.
        Bmw e36 328i Turbo
        Bmw f31 330d

        Comment

        • strandell
          BTCF Member
          • Oct 2016
          • 95
          • Sipoo

          Originally posted by HTK12 View Post
          Kokeilisin kalibroida uusiksi ensin.
          Tämä ei auttanut. Diagnostiikalla selvisi, että vasemman puolen pumpun hall-anturi sekoo juuri siinä kohtaa, kun luukku pysähtyy, näyttää arvoksi -1. Muuten arvo sama +-2 kun oikea puoli. Asteikko siis 0-1500 karkeasti. Yksikkö tuntematon. Vikakoodeja oli useampi juuri vasemman pumpun anturiarvoista.

          --> Uutta pumppua tilaukseen...?
          Ex.
          F20 LCI M140i
          E91 LCI 335dA
          E91 LCI 335iA xDrive
          F31 328iA
          E39 530dA

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            Originally posted by strandell View Post
            Tämä ei auttanut. Diagnostiikalla selvisi, että vasemman puolen pumpun hall-anturi sekoo juuri siinä kohtaa, kun luukku pysähtyy, näyttää arvoksi -1. Muuten arvo sama +-2 kun oikea puoli. Asteikko siis 0-1500 karkeasti. Yksikkö tuntematon. Vikakoodeja oli useampi juuri vasemman pumpun anturiarvoista.

            --> Uutta pumppua tilaukseen...?
            Kyllähän tuo siltä vaikuttaa, että vika on siinä anturissa, kun anturin arvo menee perseelleen aina kun ongelma tulee. Tarkista vielä silmämääräisesti ettei liittimessä / johdoissa näy mitään ennen osan tilaamista.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • strandell
              BTCF Member
              • Oct 2016
              • 95
              • Sipoo

              Originally posted by HTK12 View Post
              Kyllähän tuo siltä vaikuttaa, että vika on siinä anturissa, kun anturin arvo menee perseelleen aina kun ongelma tulee. Tarkista vielä silmämääräisesti ettei liittimessä / johdoissa näy mitään ennen osan tilaamista.
              Juu johdot katoin jo silmämääräisesti läpi. Enkä usko että johdoissa olis vikaa, kun arvot ovat muuten pääsääntöisesti ok.

              Tilasin purkaamolta käytetyn.
              Ex.
              F20 LCI M140i
              E91 LCI 335dA
              E91 LCI 335iA xDrive
              F31 328iA
              E39 530dA

              Comment

              • bolle
                Newbiemmer
                • Mar 2007
                • 14

                Päivää. Pitäis vaihtaa lisäakku 330e ja koodata toimimaan. Löytyykö täältä henkilöä ketä sais ton koodauksen hoidettua uudellamaalla?

                Comment

                • peLoGo?
                  BTCF Member
                  • Jul 2012
                  • 379
                  • Vaasa

                  Originally posted by peLoGo? View Post
                  Sigun F31 B48 moottorilla.
                  Motor electronicsin alta antaa vikakoodia 138104 Exhaust flap actuator, signal line: open

                  Onko tästä pääteltävissä että on piiri on modattu tarkoituksella auki? Miten olisi helpoin todentaa onko auto rikki, vai modattu? :think
                  Toinen kysymys samaan autoon. Mihin lämpömittarin viisari kuuluu nousta normiajossa ja kuinka nopeasti?
                  BMW G31 540iA xDrive B58 -18
                  BMW F31 320iA xDrive LCI -19
                  Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
                  Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15​
                  Ex. BMW F10 530dA -10
                  Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
                  Ex. BMW E34 518i M43 Touring
                  Ex. BMW E60 525i -04

                  BimmerCode & BimmerLink + MHD + ENET

                  Comment

                  • JustinTime
                    Newbiemmer
                    • Jul 2012
                    • 15
                    • Finlandia

                    Uraherkkyys

                    F30/31 takavetoinen M Sport lukee liiankin tunnokaasti uria. Nyt edessä on et34 225-kumeilla ja takana et44 255-kumeilla koossa 18". Tuo ei taida pelkästään runflatit tavallisiin renkaisiin vaihtamalla suuresti parantua - vai onko huikea parannus?

                    Entä onko kukaan koittanut suuremmilla etuvanteiden et-luvuilla saada kivempaa käytöstä? Ajatuksena tässä on se, että jos laittaisi non-staggered setin esimerkiksi samalla et-luvulla 36-38 eteen ja taakse, niin rauhoittuuko vaeltelu?

                    Talvivanteet 225-renkaineen ovat edessä ja takana samankokoiset ja samalla et-luvulla 37 (17"), eikä auto niillä vaeltele urissa.

                    Comment

                    • strandell
                      BTCF Member
                      • Oct 2016
                      • 95
                      • Sipoo

                      Originally posted by JustinTime View Post
                      F30/31 takavetoinen M Sport lukee liiankin tunnokaasti uria. Nyt edessä on et34 225-kumeilla ja takana et44 255-kumeilla koossa 18". Tuo ei taida pelkästään runflatit tavallisiin renkaisiin vaihtamalla suuresti parantua - vai onko huikea parannus?

                      Entä onko kukaan koittanut suuremmilla etuvanteiden et-luvuilla saada kivempaa käytöstä? Ajatuksena tässä on se, että jos laittaisi non-staggered setin esimerkiksi samalla et-luvulla 36-38 eteen ja taakse, niin rauhoittuuko vaeltelu?

                      Talvivanteet 225-renkaineen ovat edessä ja takana samankokoiset ja samalla et-luvulla 37 (17"), eikä auto niillä vaeltele urissa.
                      Yleensä tilanne paranee tuossakin koossa reilusti, jopa huikeasti vaihtamalla runfltatit pois, ja mielellään rengas jossa on kohtuu pyöreä olka, esim GY assy6.

                      Offsettiä en lähtis muuttaa tehtaan spekseistä, minun mielestä tilanne paranee hyvin harvoin väärällä A-mitalla.

                      Ohjauskulmat olis toki syytä tarkistaa myös. Itse tykkään kun camberia on hieman tehtaan ohjearvoa vähemmän ja aurausta muutaman minuutin yli keskiarvon.
                      Ex.
                      F20 LCI M140i
                      E91 LCI 335dA
                      E91 LCI 335iA xDrive
                      F31 328iA
                      E39 530dA

                      Comment

                      • JustinTime
                        Newbiemmer
                        • Jul 2012
                        • 15
                        • Finlandia

                        Originally posted by strandell View Post
                        Yleensä tilanne paranee tuossakin koossa reilusti, jopa huikeasti vaihtamalla runfltatit pois, ja mielellään rengas jossa on kohtuu pyöreä olka, esim GY assy6.

                        Offsettiä en lähtis muuttaa tehtaan spekseistä, minun mielestä tilanne paranee hyvin harvoin väärällä A-mitalla.

                        Ohjauskulmat olis toki syytä tarkistaa myös. Itse tykkään kun camberia on hieman tehtaan ohjearvoa vähemmän ja aurausta muutaman minuutin yli keskiarvon.
                        Kiitos neuvoista!

                        Kaikki vanteet ovat tehtaalta mallikohtaista OEM-kamaa. Edessä kesävanteiden offset on sen 3mm pienempi kuin talvivanteissa. Näin ollen raideväli kasvaa 6mm vähälumisemmalle kesäkaudelle, mutta samalla auto alkaa tulkitsemaan uria yli-innokkaasti. Eteen käy käsittääkseni offset välille 30-38?

                        Koska eturenkaiden leveys ei muutu kausien välillä, niin muuttujiksi jäävät raideväli ja renkaan rakenne. Runflattien kova kylki voi tosiaan kammeta rattia, kun se joutuu kantamaan autoa uran reunalla, mutta muistaakseni talvirenkaatkin ovat runflatit.

                        Kalliita kokeiluja horisontissa…
                        Last edited by JustinTime; 02-06-2022, 08:56. Reason: Tarkennuksia

                        Comment

                        • peLoGo?
                          BTCF Member
                          • Jul 2012
                          • 379
                          • Vaasa

                          Originally posted by peLoGo? View Post
                          Sigun F31 B48 moottorilla.
                          Motor electronicsin alta antaa vikakoodia 138104 Exhaust flap actuator, signal line: open

                          Onko tästä pääteltävissä että on piiri on modattu tarkoituksella auki? Miten olisi helpoin todentaa onko auto rikki, vai modattu? :think
                          Originally posted by peLoGo? View Post
                          Toinen kysymys samaan autoon. Mihin lämpömittarin viisari kuuluu nousta normiajossa ja kuinka nopeasti?
                          Jatketaan yksinpuhelua. Tarvikkeena näkyy näihin kolmosiin olevan saatavilla yksi ja kaksiosaisia jarrulevyjä, samoin kuten vitosiinkin. Millaiset levyt näissä kolmosissa on tehtaalta?
                          BMW G31 540iA xDrive B58 -18
                          BMW F31 320iA xDrive LCI -19
                          Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
                          Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15​
                          Ex. BMW F10 530dA -10
                          Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
                          Ex. BMW E34 518i M43 Touring
                          Ex. BMW E60 525i -04

                          BimmerCode & BimmerLink + MHD + ENET

                          Comment

                          • Petteri75
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 2553
                            • Kirkkonummi

                            Originally posted by JustinTime View Post
                            Kiitos neuvoista!

                            Kaikki vanteet ovat tehtaalta mallikohtaista OEM-kamaa. Edessä kesävanteiden offset on sen 3mm pienempi kuin talvivanteissa. Näin ollen raideväli kasvaa 6mm vähälumisemmalle kesäkaudelle, mutta samalla auto alkaa tulkitsemaan uria yli-innokkaasti. Eteen käy käsittääkseni offset välille 30-38?

                            Koska eturenkaiden leveys ei muutu kausien välillä, niin muuttujiksi jäävät raideväli ja renkaan rakenne. Runflattien kova kylki voi tosiaan kammeta rattia, kun se joutuu kantamaan autoa uran reunalla, mutta muistaakseni talvirenkaatkin ovat runflatit.

                            Kalliita kokeiluja horisontissa…
                            Ex F30 320iA -17 M Sportissa oli leveämmät takarenkaat kuin edessä. Alle tuli kesäksi 225/50-17 (muistaakseni). Rengaskoko yksinään jo rauhoitti, samoin vaihto RF-renkaista pois. Tämä sanottuna, tuon ikäluokan RF-kokemus oli huono edelleen, mutta ei niin surkea kuin esim. 2010-luvun alun pyörylöillä.

                            Isot renkaat eivät oikein sovi Suomen kapeisiin uriin. Varsinkaan matalaprofiilisina. Pitäisi varmasti kokeilla enemmän, mutta vähiten uriin ajautunut yksilö on kaverini Skoda Octavia -12. 15-tuuman renkailla ja varmasti normaalialustalla alkoi ihan ihmettelemään koeajolla, että oikeastiko sitä ajoi samoja teitä kuin omalla uranuuskulla.
                            BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                            Comment

                            • ProPioneer
                              BTCF Member
                              • Nov 2011
                              • 41
                              • kokkola

                              Originally posted by ProPioneer View Post
                              oiskohan kellään vinkkejä mistä lähteä ehtimään vikaa? aktiivivakkari ei pelaa, tutkalta mittasin ett noin 9v syöttöjännite tulee. oisko johtosarjavika tjsp?
                              potilas f31





                              E: Entiedä liittyykö mitenkään tähän mutta kärrynvedossa heitti tuon vian.
                              Yksinpuhelua mutta muille vinkiks, johtosarja oli hinkautunut tööttiin senverran et muutama johto oli poikki, ne korjaamalla rupes pelaa.!
                              Bmw e36 328i Turbo
                              Bmw f31 330d

                              Comment

                              • Jasuuu
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2011
                                • 773
                                • Oulu

                                Minkäslaisia järkeviä koukkuvaihtoehtoja näihin farkkuihin on? Onko olemassa mitään mistä ei jäisi näkyviin mitään?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎