F30 330e part 2

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • odensewd
    replied
    Lämppäri oireilee

    Alle viikko sitten tuli hankittua -16 vuoden 330e, 230tkm jo rullailtu. Tänään ei puhaltanut lämmintä kabiiniin millään kun ekan kerran lähdin liikkeelle, toisella kertaa rupesi puhaltamaan heti. Nesteet oli lirun verran alle maximin, nostin tasot max. Täytyy varmaan autoliikkeeseen olla yhteydessä, lähtevätköhän vaihtelemaan lämppäriä tähän.

    Leave a comment:


  • N54
    replied
    Originally posted by teeaa View Post
    Olis kyllä hyvä todeta että ne valot oikeasti näyttää liian ylös ennenkuin alkaa säätämään. Kaikenlaista kuljettajaa kuitenkin liikenteessä. Nyt kun illat pimenee niin joitain voi alkuun häiritä kirkkaat valot.
    Suuntaus kannattaa toki tarkistaa. Oma teoriani on, että jos on sellaiset ajovalot kuten näissäkin, joissa lähivaloillakin palaa kaksi valonlähdettä per puoli, niin Irmat ja Jormat luulevat herkästi, että siellä on pitkät päällä.

    Leave a comment:


  • teeaa
    replied
    Olis kyllä hyvä todeta että ne valot oikeasti näyttää liian ylös ennenkuin alkaa säätämään. Kaikenlaista kuljettajaa kuitenkin liikenteessä. Nyt kun illat pimenee niin joitain voi alkuun häiritä kirkkaat valot.

    Leave a comment:


  • Ccccc
    replied
    Originally posted by Keklu View Post
    Nyt ensimmäistä kertaa pidempää matkaa pimeällä ajaessani huomasin, että aika paljon tulee vastaantulijoilta valojen vilkutusta sen merkiksi, että valoni olisivat suunnattu liian korkealle (perus LED valot). Käsittääkseni näissä se normaali vika on ollut, että osoittavat liian alas. Kenties siis aiemmin säädetty ylös, mutta liikaa. Auto on kylläkin keväällä katsastettu, että sen puolesta pitäisi olla kunnossa...

    Anyway, onko nämä millainen homma säätää valoja hieman alemmas? Onnistuuko kotikonstein helposti? Vaikka valot nyt hyvin valaisevatkin, ei kyllä jaksa tuota vastaantulvien välkyttelyä.
    Helppo ne on säätää. Umpion päällä valkonen kanta johon sopii 6mm kuusiokoloavain. Sisempi on ylös/alas säätö.

    Ei niitä paljoa kannattaa laskea. Esim puoli kiekkaa. Itellänikin aika ylös säädetty kun on niin pirun hyvän valot ja menettävät kyllä merkityksensä jos liika alas säätää. Mutta ei tietty niin ylös saa näyttää, että vähän väliä joku räpsyttelee.

    Leave a comment:


  • Keklu
    replied
    Nyt ensimmäistä kertaa pidempää matkaa pimeällä ajaessani huomasin, että aika paljon tulee vastaantulijoilta valojen vilkutusta sen merkiksi, että valoni olisivat suunnattu liian korkealle (perus LED valot). Käsittääkseni näissä se normaali vika on ollut, että osoittavat liian alas. Kenties siis aiemmin säädetty ylös, mutta liikaa. Auto on kylläkin keväällä katsastettu, että sen puolesta pitäisi olla kunnossa...

    Anyway, onko nämä millainen homma säätää valoja hieman alemmas? Onnistuuko kotikonstein helposti? Vaikka valot nyt hyvin valaisevatkin, ei kyllä jaksa tuota vastaantulvien välkyttelyä.

    Leave a comment:


  • ohohh
    replied
    Kiitos, pistetään linkki talteen. Tällä kertaa selvisi kuitenkin ulkoisen laturin uusimalla!

    Leave a comment:


  • Viljami
    replied
    Originally posted by ohohh View Post
    Itellä tais KLE korkata, kun ei ota virtaa vastaan. Onko noiden moduulien korjaajia Suomessa? Tai hyvää ohjeistusta siihen, miten sen itse sais tehtyä. Tiivisteet näissä tuntuu korkkaavan ja korroosio pilaan laitteen.
    Newtis.infosta löytyy
    61 44 502 Replace convenience charging electronics

    Leave a comment:


  • jx166
    replied
    Originally posted by ohohh View Post
    Itellä tais KLE korkata, kun ei ota virtaa vastaan. Onko noiden moduulien korjaajia Suomessa? Tai hyvää ohjeistusta siihen, miten sen itse sais tehtyä. Tiivisteet näissä tuntuu korkkaavan ja korroosio pilaan laitteen.
    En valitettavasti ainakaan itse ole kuullut, että yksikköä olisi korjattu, vain vaihdettu. Jos/kun valtuutetun KLE-vaihdon hinta hirvittää, niin vaihtoehto voisi olla metsästää -18 alkaen kolaroitujen mallien (ehjä) KLE-yksikkö. KLE -ongelmat korjattiin -18 mallisarjasta alkaen.

    Kannattaa yrittää myös goodwilliä tapella valtuutetun korjauksesta, sillä kyseessä on yleinen ja tunnettu vika ennen vuotta -18 valmistetuissa hybridibemmeissä.

    Leave a comment:


  • ohohh
    replied
    Itellä tais KLE korkata, kun ei ota virtaa vastaan. Onko noiden moduulien korjaajia Suomessa? Tai hyvää ohjeistusta siihen, miten sen itse sais tehtyä. Tiivisteet näissä tuntuu korkkaavan ja korroosio pilaan laitteen.

    Leave a comment:


  • repsa
    replied


    kts tuo postaus, on sentään jotain taulukoitua arvoa töspelistä otetusta energiasta eri varaustasoilla.

    Mutta kirjoittamasi latauksen määrä kyl vihjaa että siellä on joku kenno ny vaihtoa vailla.

    Leave a comment:


  • Rolan
    replied
    Originally posted by repsa View Post
    tänään taas kokeilin pitkästä aikaa "sähkökoeajoa". 31.3km meni kahdella välipyäsähdyksellä. Auto 2017 ja 150tkm tuli just mittariin. Kesäkeli, ilman ilmastointia. Luulen että ois muutaman (2-3km) voinu vielä nipistää lisää jos ei ois ohitellu ja ollu noita valoja matkalla.

    Enemmän panisin arvoa sille tyhjästä ladatun akun ottamalle energiamäärälle. Se kertoo enemmän akuston State-of-health tasosta kuin kulutusmittaus missä on valitettavan monta muuttujaa matkassa.
    Ihan tyhjäksi sitä ei saakkaan, mutta 4-7% kun jäänyt niin on latautunut 4.1-4.5kwh, eli ei lähellekkään sitä 5.7kwh. Luulen että esimerkiksi yksi akkumoduuleista on stögännyt (ei ole vikavaloja). Verrattuna edelliskesään polttomoottori käynnistyy todella herkästi vaikka max edrive käytössä. Pidemmillä matkoilla on alkanut tulemaan ilmoituksia että sähköjärjestelmä on poissa käytöstä ja jatkaa kunnes on viilentynyt/lämmennyt tarpeeksi.

    Olen kyttäilyt myös tehonöyttöä ja ei se enää jaksa 80hv talla pohjassa työntää kuin pari sekuntia ja sitten hyytyy

    Plugarista on tullutkin 320i kevythybridi :think
    Kyllähän tää ihan selvä juttu on että jotain on rikki

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    Originally posted by Rolan View Post
    En kyllä voi ymmärtää miten jengi saa noin pitkiä kantamia. Terveisin max 27km 2016 110tkm ja samat olosuhteet lisäksi ilman ilmastointia ja pelkällä 50 nop.rajoitus alueella. Keskikulutus taisi olla joku ~14 kWh/100km.

    Voikohan näissä olla jotain mitä minä en tiedä. Olen kuullut että pikkuakun vaihto voisi kasvattaa parilla kilsalla rangea. Itsellänihän on alkuperäinen akku ja kiinnostaisi kyllä vaihtaa uuteen jos se varmasti auttaa.
    Toinen voisi olla softapäivitys, mutta huollosta sanottiin että pitäisi olla ihan up to date. Voiko noihin luottaa vai onko mahdollista obd lukijalla jostain tämän varmistaa?

    tänään taas kokeilin pitkästä aikaa "sähkökoeajoa". 31.3km meni kahdella välipyäsähdyksellä. Auto 2017 ja 150tkm tuli just mittariin. Kesäkeli, ilman ilmastointia. Luulen että ois muutaman (2-3km) voinu vielä nipistää lisää jos ei ois ohitellu ja ollu noita valoja matkalla.

    Enemmän panisin arvoa sille tyhjästä ladatun akun ottamalle energiamäärälle. Se kertoo enemmän akuston State-of-health tasosta kuin kulutusmittaus missä on valitettavan monta muuttujaa matkassa.

    Leave a comment:


  • torx
    replied
    Originally posted by Ccccc View Post
    Jaa että tämmösissä pikku koneisissakin on tuo läppä pakoputkessa toisessa ulostulossa. Onko tommosen ainoa funktio melusaasteen vähentäminen vai muutakin virkaa sillä?

    Taisi olla myös siitäkin syystä, että moottori lämpenee nopeammin. Jossain tuli tälläinen vastaan kun lueskelin.

    Leave a comment:


  • Jaska.T
    replied
    Alusta F30 330e

    Tiukassa tuntuu olevan oikeasti 330e hybridiin speksatut alustat, löytyykö hyviä vinkkejä jousista? tavoite eteen 40-50mm ja taakse 30-40mm pudostusta vakioon miten nuo yleensä ilmoitetaan eli nykyiseen Msport alustaan 25-35mm pudotus eteen ja taakse 15-25mm.


    Edit. Tilasin suoraan valmistajalta Hollannista Cobran jouset, tiputus Msport alustaan 25/15
    Last edited by Jaska.T; 06-08-2022, 09:01.

    Leave a comment:


  • Ccccc
    replied
    Jaa että tämmösissä pikku koneisissakin on tuo läppä pakoputkessa toisessa ulostulossa. Onko tommosen ainoa funktio melusaasteen vähentäminen vai muutakin virkaa sillä?

    Leave a comment:

Working...
X