Announcement

Collapse
No announcement yet.

2.0 diiselin, B47 jäästä johtuvat turbo-ongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • onarhi
    Bimmer Rookie
    • Aug 2005
    • 58
    • Muhos

    Originally posted by TKG View Post

    Jäähdytinletku ei siedä öljyä...
    Hyvä huomio, pitääpä tsekata ja tarvittaessa vaihtaa tuo parempaan letkuun!
    F25 X3 M-sport -17 Black-sapphire metallic
    ex F30 320dX M-sport -13 Estoril-blau metallic
    ex E39 530d M-sport -02 Imolarot II
    ex E34 525tds -95
    ex E34 520i -92

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4581
      • Tampere

      Originally posted by onarhi View Post
      Huohotinputki autossa on cold-climate versio, mutta alkuperäinen muovinen kurttuputki hajosi irrotettaessa päreiksi. Tein lopulta välipätkän uusiksi 19mm jäähdytinletkusta.
      Jäähdytinletkut ovat EPDM kumia joka ei kestä öljyä. Tuo kannattaa vaihtaa pois.
      edit. en kerinnytkään ketjun loppuun ja joku olikin jo kommentoinut samaa
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • Tonic
        Newbiemmer
        • Jan 2023
        • 11
        • Kvl

        Meillä pelättiin tätä samaa vikaa (b47 f34 2017 155tkm) mutta -20 viileällä koneella Kova veto motarin luiskaan. Jysähdys ja valk. Pilvi pakoputkesta.

        Googletellessa löytyi tämä jäätymisvika. (OLISKO RYHMÄKANTEEN PAIKKA??? ) Onko kellään oikeaa ratkaisua?
        Vai iso vapaavirtaussuodatin reilulla sileällä silikoniletkulla imuun??? Ympärille alupellistä vaippa, johon otto pakoputken tienoilta,kunten old good times.
        Väljä imuputki, niin vauhdit vielä laskisi. sileys taas estäisi lian jä öljyn jämähtämisen kurttuihin.

        Hinurilla meni salpaan, kun ei tiennyt yhtään mikä tuli.
        korjaamolappu nyt kourassa:

        Tälläkertaa (cold climate version) huohotin oli jäässä ja tasapainoakselin tulppa lensi kartanolle.

        Lisätään tähän vielä. Auton kulutus salpavisiitillä muuttui 5,3 -->12. olivat käytelleet pidempään. Laski reiluun kuuteen. Resetoitu nyt ja noin 6. edellisestä resetoinnista piiitkä aika joten varmaan vaikutti kesän 4,8l näyttämä.
        Koitan nyt hieman tuunata... keula peittoon isolla kumimatolla kennojen eteen. Ei kennoihin kiinni, että flekti saa vielä vedettyä kylmää kennon läpi. Lisäeristän huohottimen thermo tecilla. Sitten kun sopiva hetki, irrotan imuputken (en vielä tutkinut, mikä versio) otan mallin ja rakennan kokonaan uusiksi. Tuskin alkuperäistä herkemmin turboa hajottavaa helpolla saa tehtyä.

        Auto odottaa samalla egr takaisin kutsua BMW pommittaa viestein, että ilmottavat trafiin jos ei viedä ja samalla merkkiliikkeet sanoo, että osia ei ole. Koneen Lämmöt roikkuu välillä alhaalla välillä +90.

        keula on nyt tukossa. Lämmöt nousee noin 10km ajolla 90 ja tasaiset. Flekti ei jää huutamaan, joten lämmöt lienee ok.
        Last edited by Tonic; 17-01-2024, 21:59.

        Comment

        • Mikkomies84
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 1055
          • Siilinjärvi

          Tuollaisia active/gran tourereita katsellut tässä. Onko niissä ongelmia näiden jäätymisten kanssa?

          Meni näköjään eri mallisarjan keskusteluun, sori siitä.
          Last edited by Mikkomies84; 12-01-2024, 15:02.

          Comment

          • TINTTI
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 404
            • ...kuvan kaunis Koivuhaka

            Itsellä kanssa ilmeni sama ongelma… ostin oman F36 (05/2017) loppu kesästä ja koeajolla jo ihmettelin kun vedättäessä vihelsi, mutta unohtui kun olin niin tohkeissani kaikista dingelitangeleista mitä autosta löytyi. No nyt vihdoin sain aikaiseksi / ajan apulaitehihnan ja kiristäjän vaihtoon kun se alkoi vinkua. Korjaamolla huohotinputki oli hajonnut käsiin apulaitehihnan vaihdon yhteydessä joten sitten tilattiin sellainen ja jäätiin sitä odottamaan. Korjaamolla käydessä huvikseen vilkaisin turbon ja…kolme siipeä oli mutturallaan!

            Soitin SAKA:n myyjälle joka ohjeisti tekemään reklemaation. Ja parissa päivässä ehdottivat että miltä kuulostaa jos tulevat vastaan 75% tehdaskorjatut ahtimesta hinnasta. Nyt uus ahdin tulossa ens vko ja se kun on vaihdettu niin laitan vaan vanhan osan palautuksena. Ostosta rekulaan oli kulunut muutama pv. alle 6kk ja kaikki toimi silti tosi kivuttomasti, parilla sähköpostiviestillä.

            Tämän viestiketjun tavattuani eristi myös sisä Ø28mm armaflex:llä ton uuden huohottimen letkun päästä varpaisiin sekä tilasin N47N imuputken https://www.ebay.com/itm/16599337919...=artemis&media . Imuputki tuli 4pv tilauksesta ja istui kuin hanska käteen alkuperäisen tilalle. En myöskään huomannut äänissä eroa edes ulkona, kun konepelti on kiinni. Ajossa kuulostaa ihan samalta. Itse sanoisin nopeasti korva kuulolla että aivan turhia ne äänenvaimentimet siinä putkessa 7 N47N vain kaikki tarpeellinen, ei turhia hifistelyjä.

            Kiitos kaikille ketjuun osallistuneille tiedon murusista. Kun kaikki nipussa niin virittelen vielä polykarbonaatista viimasuojat lopputalveksi keulaan ✨
            Last edited by TINTTI; 21-01-2024, 09:48.
            420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
            ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
            ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
            ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
            ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
            ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

            Comment

            • ooopeee
              BTCF Member
              • Dec 2011
              • 2109
              • Kouvola

              Itse varmaan laittaisin tähän ongelmaan turbon puolelle ihan perus tiheäsilmäistä rst verkkoa "turboguard" esteeksi ettei se turbo pääse imee mitää jos johonkin pääsee jäätä kertymään.
              VW passat 1.9tdi 4motion
              E36 "328" cabrio

              Comment

              • AEP
                BTCF Member
                • Jul 2013
                • 218
                • Hämeenlinna

                Originally posted by ooopeee View Post
                Itse varmaan laittaisin tähän ongelmaan turbon puolelle ihan perus tiheäsilmäistä rst verkkoa "turboguard" esteeksi ettei se turbo pääse imee mitää jos johonkin pääsee jäätä kertymään.
                Tämä todistetusti toimiva ratkaisu. Neljättä talvea menossa ja kohta 70tkm ajettu verkon kanssa. Ei ongelmia eikä rikkoutunutta ahdinta. Autona 2017 F20 118d.
                F11 520dA -15 Touring Alpinweiss III
                F02 740Li -12 Sedan Saphirschwarz

                E86 3.0si -06 Coupe Silbergrau
                E87 130i -05 Sports Hatch Titansilber

                E39 540i -03 Touring Bluewater Metallic
                E39 B10 -02 Touring Titansilber
                E39 D10 -01 Touring Oxfordgrün II
                E46 318i -98 Sedan Farngrün
                E36 328ti -94 Compact Hellrot
                E30 320i -89 Cabrio Diamantschwarz
                E30 318is -88 2D Sedan Alpinweiss II

                Comment

                • Timbuktu
                  Newbiemmer
                  • Feb 2024
                  • 1
                  • Finland

                  Originally posted by AEP View Post

                  Tämä todistetusti toimiva ratkaisu. Neljättä talvea menossa ja kohta 70tkm ajettu verkon kanssa. Ei ongelmia eikä rikkoutunutta ahdinta. Autona 2017 F20 118d.
                  Millaisella menetelmällä olet kiinnittänyt verkon turboon kiinni? Tai olisiko patentista jopa kuvaa tarjolla?

                  Comment

                  • AEP
                    BTCF Member
                    • Jul 2013
                    • 218
                    • Hämeenlinna

                    Sopiva huullos verkon ulkoreunassa ahtimen kauluksen päällä, ja imuputki kiinni. Hyvin on pysynyt ”puristusliitoksella” välissä.

                    Toteutukset vapaasti sovellettavissa ja täysin tekijän omalla vastuulla
                    F11 520dA -15 Touring Alpinweiss III
                    F02 740Li -12 Sedan Saphirschwarz

                    E86 3.0si -06 Coupe Silbergrau
                    E87 130i -05 Sports Hatch Titansilber

                    E39 540i -03 Touring Bluewater Metallic
                    E39 B10 -02 Touring Titansilber
                    E39 D10 -01 Touring Oxfordgrün II
                    E46 318i -98 Sedan Farngrün
                    E36 328ti -94 Compact Hellrot
                    E30 320i -89 Cabrio Diamantschwarz
                    E30 318is -88 2D Sedan Alpinweiss II

                    Comment

                    • 0vbie
                      BTCF Member
                      • Oct 2012
                      • 27
                      • vsa

                      F25 ei mene 13717810745 n47 imuputki, joka jo todettu täällä. Eli löytyy semmonen ylimääräinen jos joku tarvii. Omassa F25:ssa kompressorin siivet ottanut vähän osumaa, pitää kesällä vaihtaa turbo, imuputki vois väkertää ite alumiini putkista ja silikooni liittimistä. Samalla tekis huohotinputken letkulla. Eristys päälle molempiin.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎