Originally posted by TKG
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
2.0 diiselin, B47 jäästä johtuvat turbo-ongelmat
Collapse
X
-
F25 X3 M-sport -17 Black-sapphire metallic
ex F30 320dX M-sport -13 Estoril-blau metallic
ex E39 530d M-sport -02 Imolarot II
ex E34 525tds -95
ex E34 520i -92
-
-
Originally posted by onarhi View PostHuohotinputki autossa on cold-climate versio, mutta alkuperäinen muovinen kurttuputki hajosi irrotettaessa päreiksi. Tein lopulta välipätkän uusiksi 19mm jäähdytinletkusta.
edit. en kerinnytkään ketjun loppuun ja joku olikin jo kommentoinut samaa
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Meillä pelättiin tätä samaa vikaa (b47 f34 2017 155tkm) mutta -20 viileällä koneella Kova veto motarin luiskaan. Jysähdys ja valk. Pilvi pakoputkesta.
Googletellessa löytyi tämä jäätymisvika. (OLISKO RYHMÄKANTEEN PAIKKA??? ) Onko kellään oikeaa ratkaisua?
Vai iso vapaavirtaussuodatin reilulla sileällä silikoniletkulla imuun??? Ympärille alupellistä vaippa, johon otto pakoputken tienoilta,kunten old good times.
Väljä imuputki, niin vauhdit vielä laskisi. sileys taas estäisi lian jä öljyn jämähtämisen kurttuihin.
Hinurilla meni salpaan, kun ei tiennyt yhtään mikä tuli.
korjaamolappu nyt kourassa:
Tälläkertaa (cold climate version) huohotin oli jäässä ja tasapainoakselin tulppa lensi kartanolle.
Lisätään tähän vielä. Auton kulutus salpavisiitillä muuttui 5,3 -->12. olivat käytelleet pidempään. Laski reiluun kuuteen. Resetoitu nyt ja noin 6. edellisestä resetoinnista piiitkä aika joten varmaan vaikutti kesän 4,8l näyttämä.
Koitan nyt hieman tuunata... keula peittoon isolla kumimatolla kennojen eteen. Ei kennoihin kiinni, että flekti saa vielä vedettyä kylmää kennon läpi. Lisäeristän huohottimen thermo tecilla. Sitten kun sopiva hetki, irrotan imuputken (en vielä tutkinut, mikä versio) otan mallin ja rakennan kokonaan uusiksi. Tuskin alkuperäistä herkemmin turboa hajottavaa helpolla saa tehtyä.
Auto odottaa samalla egr takaisin kutsua BMW pommittaa viestein, että ilmottavat trafiin jos ei viedä ja samalla merkkiliikkeet sanoo, että osia ei ole. Koneen Lämmöt roikkuu välillä alhaalla välillä +90.
keula on nyt tukossa. Lämmöt nousee noin 10km ajolla 90 ja tasaiset. Flekti ei jää huutamaan, joten lämmöt lienee ok.Last edited by Tonic; 17-01-2024, 22:59.
Comment
-
-
Tuollaisia active/gran tourereita katsellut tässä. Onko niissä ongelmia näiden jäätymisten kanssa?
Meni näköjään eri mallisarjan keskusteluun, sori siitä.Last edited by Mikkomies84; 12-01-2024, 16:02.
Comment
-
-
Itsellä kanssa ilmeni sama ongelma… ostin oman F36 (05/2017) loppu kesästä ja koeajolla jo ihmettelin kun vedättäessä vihelsi, mutta unohtui kun olin niin tohkeissani kaikista dingelitangeleista mitä autosta löytyi. No nyt vihdoin sain aikaiseksi / ajan apulaitehihnan ja kiristäjän vaihtoon kun se alkoi vinkua. Korjaamolla huohotinputki oli hajonnut käsiin apulaitehihnan vaihdon yhteydessä joten sitten tilattiin sellainen ja jäätiin sitä odottamaan. Korjaamolla käydessä huvikseen vilkaisin turbon ja…kolme siipeä oli mutturallaan!
Soitin SAKA:n myyjälle joka ohjeisti tekemään reklemaation. Ja parissa päivässä ehdottivat että miltä kuulostaa jos tulevat vastaan 75% tehdaskorjatut ahtimesta hinnasta. Nyt uus ahdin tulossa ens vko ja se kun on vaihdettu niin laitan vaan vanhan osan palautuksena. Ostosta rekulaan oli kulunut muutama pv. alle 6kk ja kaikki toimi silti tosi kivuttomasti, parilla sähköpostiviestillä.
Tämän viestiketjun tavattuani eristi myös sisä Ø28mm armaflex:llä ton uuden huohottimen letkun päästä varpaisiin sekä tilasin N47N imuputken https://www.ebay.com/itm/16599337919...=artemis&media . Imuputki tuli 4pv tilauksesta ja istui kuin hanska käteen alkuperäisen tilalle. En myöskään huomannut äänissä eroa edes ulkona, kun konepelti on kiinni. Ajossa kuulostaa ihan samalta. Itse sanoisin nopeasti korva kuulolla että aivan turhia ne äänenvaimentimet siinä putkessa 7 N47N vain kaikki tarpeellinen, ei turhia hifistelyjä.
Kiitos kaikille ketjuun osallistuneille tiedon murusista. Kun kaikki nipussa niin virittelen vielä polykarbonaatista viimasuojat lopputalveksi keulaan ✨Last edited by TINTTI; 21-01-2024, 10:48.420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm
Comment
-
-
Originally posted by ooopeee View PostItse varmaan laittaisin tähän ongelmaan turbon puolelle ihan perus tiheäsilmäistä rst verkkoa "turboguard" esteeksi ettei se turbo pääse imee mitää jos johonkin pääsee jäätä kertymään.
F33 420i -15 Cabrio Alpinweiss III
L322 4.4TDV8 -11 SUV Barolo Black
E86 3.0si -06 Coupe Silbergrau
E39 B10 -02 Touring Titansilber
E39 D10 -01 Touring Oxfordgrün II
E46 318i -98 Sedan Farngrün
E30 320i -89 Cabrio Diamantschwarz
E30 318is -88 2D Sedan Alpinweiss II
Comment
-
-
Originally posted by AEP View Post
Tämä todistetusti toimiva ratkaisu. Neljättä talvea menossa ja kohta 70tkm ajettu verkon kanssa. Ei ongelmia eikä rikkoutunutta ahdinta. Autona 2017 F20 118d.
Comment
-
-
Sopiva huullos verkon ulkoreunassa ahtimen kauluksen päällä, ja imuputki kiinni. Hyvin on pysynyt ”puristusliitoksella” välissä.
Toteutukset vapaasti sovellettavissa ja täysin tekijän omalla vastuullaF33 420i -15 Cabrio Alpinweiss III
L322 4.4TDV8 -11 SUV Barolo Black
E86 3.0si -06 Coupe Silbergrau
E39 B10 -02 Touring Titansilber
E39 D10 -01 Touring Oxfordgrün II
E46 318i -98 Sedan Farngrün
E30 320i -89 Cabrio Diamantschwarz
E30 318is -88 2D Sedan Alpinweiss II
Comment
-
-
F25 ei mene 13717810745 n47 imuputki, joka jo todettu täällä. Eli löytyy semmonen ylimääräinen jos joku tarvii. Omassa F25:ssa kompressorin siivet ottanut vähän osumaa, pitää kesällä vaihtaa turbo, imuputki vois väkertää ite alumiini putkista ja silikooni liittimistä. Samalla tekis huohotinputken letkulla. Eristys päälle molempiin.
Comment
-
-
Urpo rotta kommentoi aiemmin:
Tuossahan selviää pelkällä kompurasiiven vaihdolla, jos sen niin haluaa tehdä. On varmasti edullisempi kuin uusi turbo.Toki auto seisoo sen aikaa kun turbo on pajalla
Omaan F34 vaihdettu kerran turbo maahantuojan piikkiin ja sama ongelma toistunut uudelleen. Ollut jo pidempään, ei vaikutusta toimintaan mutta äänihaitta. Onko kenelläkään kokemusta siivekkeiden oikomisesta tai siivekkeiden vaihdosta? Voiko tuollaisen huolto-operaation teettää jossain ja mitähän lie maksaisi? Tuskin paljoakaan turbon uusimiseen verrattuna.
Comment
-
-
Tuli tuossa hommattua tuommonen B47 318d koneinen f31 ja kun vaihdoin siihen N47:n imuputkea niin huomasin että siihenhän on joskus retrofitattu lämmitettävä huohotinputki, auto siis tuotu joskus Ruotsista ja ilman cold climatea ainakin varustelistausten mukaan? Imuputkikin oli joskus jo vaihdettu uudempaan rev 4 versioon. Huohotinputkihan oli tietenkin haurastunut niin että kun vähän taivutti niin heti rapsahti poikki. Laitoin siihen sitten sen uudemman eristetyn mallin ilman lämmitystä kun sellainen hyllyssä sattui olemaan. Ovat varmaan Ruottinmaalla kampanjana noita lämmityksiäkin retrofitanneet, turbo oli täysin ehjä vaikka imuputken resonaattoreissa öljy/vesi coctailia olikin.
Comment
-
Comment