Announcement

Collapse
No announcement yet.

G20/G21 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • juki85
    replied
    Originally posted by ANSSI View Post
    Mulla ainakin toimii, toki on sähköpenkit muistilla. G30 toimi myös ja siinä oli sähköpenkit ilman muistia
    Manuaalisporttijakkarat on omassa.
    Muisten että aikoinaan e91:ssä oli samoten manuaalisporttijakkarat ja siinä toimi peilinkääntö.
    No säästöä kai se on tuokin

    Leave a comment:


  • ANSSI
    replied
    Originally posted by juki85 View Post
    Toimiiko muilla vänkärinpuolen peilin automaattinen alaslasku, kun peruutusvaihde päällä? Ohjekirjan mukaan pitäisi toimia, kun peilin säätönappi on kuskinpuolen asennossa ja vaihde R:llä, mutta omassa autossa ei kyllä tapahdu mitään. Autona 2021 320e.
    Mulla ainakin toimii, toki on sähköpenkit muistilla. G30 toimi myös ja siinä oli sähköpenkit ilman muistia

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by juki85 View Post
    Toimiiko muilla vänkärinpuolen peilin automaattinen alaslasku, kun peruutusvaihde päällä? Ohjekirjan mukaan pitäisi toimia, kun peilin säätönappi on kuskinpuolen asennossa ja vaihde R:llä, mutta omassa autossa ei kyllä tapahdu mitään. Autona 2021 320e.
    Saattaa vaatia sähköpenkin muistilla, löytyykö?

    Leave a comment:


  • juki85
    replied
    Ulkopeilin pysäköintiautomatiikka

    Toimiiko muilla vänkärinpuolen peilin automaattinen alaslasku, kun peruutusvaihde päällä? Ohjekirjan mukaan pitäisi toimia, kun peilin säätönappi on kuskinpuolen asennossa ja vaihde R:llä, mutta omassa autossa ei kyllä tapahdu mitään. Autona 2021 320e.

    Leave a comment:


  • TuomoA
    replied
    Jaa-a. Itsellä on g30 (my20) ja isällä vuoden uudempi g20 (my21). Ei niissä kyllä ole mitään laadullista eroa. Molemmat on yhtä muovisen oloisia eivätkä näin ole verrattavissa E/F sarjoihin. Muovi on kevyttä ja halpaa, niin mikäs siinä. Jos haluaa luksusta, niin ostaa luksus auton. Nämä ei ole sitä kategoriaa nähneetkään.

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Originally posted by mige95 View Post
    Okei.
    Näistä laskutoimituksista monesti jätetää se väliraha kertomatta, eine autot taida ihan päikseen mennä. Itteä ainaki kiinnostaa kuinkamonta kymmentä tuhatta saa maksaa ennenku saa 2000e/v säästöä.

    G20 on kyllä siisti auto varsinki m-sporttina, toivottavasti laatukin olisi hyvä, g30 ei jotenki ihan vakuuta ainakaa preface.
    Tässä tapauksessa "väliraha" asettui jotakuinkin nollaan euroon, kun ensin väänsin tuosta G20:stä "käteishinnan" ja ostin sen ilman vaihdokkia. Ehkä jopa tontun verran plussan puolelle nyt lopulta jään kun noita X4:stä jääneitä kilkkeitä saan myytyä. Alkuperäinen tavoite oli että euroakaan en laita enempää rahaa kiinni autoon. Tämä mun G20 on takaveto, joten tuo tavoite oli helpohko saavuttaa. Jotakuinkin samanmoisesta xDrivestä olisi pitänyt sitoa autoon +5000€.

    G20 laatu on ainakin sisätilojen osalta huomattavasti parempi kuin prefacelift G30:ssa. Itseasiassa G30:ssa aikoinaan jopa yllätti kuinka sisusta tuntui halpamaisemmalta ja muovisemmalta kuin LCI F10:ssä. Eikä se minusta ole LCI G30 juuri sen laadukkaampi. Uudempi iDrive mittaristo ei sitä mielestäni pelasta. Toivottavasti panostavat seuraavaan 5-sarjalaiseen laadun ja ohjaustuntuman osalta.
    Last edited by JKK; 17-04-2022, 00:32.

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Originally posted by JKK View Post
    Joo se X4 oli kyllä talviautona täysi napakymppi. Mitä huonompi keli, sitä paremmaksi se muuttui. Kääntöpuolena taas se, että ei ole pidemmän päälle mikään kovin "koukuttava" ajettava. Kuten ei mikään katumaasturi. Mutta varmasti yksi parhaista SUV:eista jos asiaa tarkastellaan puhtaasti ajettavuuden ja suorituskyvyn näkökulmasta. Kyllä minä sellaista suosittelen katumaasturia tarvitsevalle mikäli ylläpitokustannuksilla ei ole mitään vaikutusta yöuniin.

    Vaakakupissa 330e:n puolesta lopulta painoi mun ajoilla liki 2500€ pienemmät vuositason käyttökustannukset ja valovuoden modernimpi yleisfiilis. Ekan 330e koeajon jälkeen tuo X4 kyllä tuntui aika ikääntyneeltä konseptilta. Pääsen tuolla 330e:llä ajamaan sähöllä kaikki työmatkat (35km/suunta). Joka tarkoittaa mun tapauksessa X4:seen verrattuna työmatkan edestakaisen pa-kustannuksen pudotusta 12€ > 2€ = vuositasolla 2000€ säästö polttoaineissa. Ja siihen päälle käyttöverot -600€ ja vakuutusmaksut -300€. Ja G20 tehdastakuu voimassa 2025 saakka joten korjauskulutkin aika hyvin tiedossa pitkälle. Lopulta oli aika helppo yhtälö....

    Tosin tuskin tuo minulla sinne vuoteen 2025 saakka on
    Okei.
    Näistä laskutoimituksista monesti jätetää se väliraha kertomatta, eine autot taida ihan päikseen mennä. Itteä ainaki kiinnostaa kuinkamonta kymmentä tuhatta saa maksaa ennenku saa 2000e/v säästöä.

    G20 on kyllä siisti auto varsinki m-sporttina, toivottavasti laatukin olisi hyvä, g30 ei jotenki ihan vakuuta ainakaa preface.

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Originally posted by mige95 View Post
    Loppuko mielenkiinto x4:sen kanssa ?
    Joo se X4 oli kyllä talviautona täysi napakymppi. Mitä huonompi keli, sitä paremmaksi se muuttui. Kääntöpuolena taas se, että ei ole pidemmän päälle mikään kovin "koukuttava" ajettava. Kuten ei mikään katumaasturi. Mutta varmasti yksi parhaista SUV:eista jos asiaa tarkastellaan puhtaasti ajettavuuden ja suorituskyvyn näkökulmasta. Kyllä minä sellaista suosittelen katumaasturia tarvitsevalle mikäli ylläpitokustannuksilla ei ole mitään vaikutusta yöuniin.

    Vaakakupissa 330e:n puolesta lopulta painoi mun ajoilla liki 2500€ pienemmät vuositason käyttökustannukset ja valovuoden modernimpi yleisfiilis. Ekan 330e koeajon jälkeen tuo X4 kyllä tuntui aika ikääntyneeltä konseptilta. Pääsen tuolla 330e:llä ajamaan sähöllä kaikki työmatkat (35km/suunta). Joka tarkoittaa mun tapauksessa X4:seen verrattuna työmatkan edestakaisen pa-kustannuksen pudotusta 12€ > 2€ = vuositasolla 2000€ säästö polttoaineissa. Ja siihen päälle käyttöverot -600€ ja vakuutusmaksut -300€. Ja G20 tehdastakuu voimassa 2025 saakka joten korjauskulutkin aika hyvin tiedossa pitkälle. Lopulta oli aika helppo yhtälö....

    Tosin tuskin tuo minulla sinne vuoteen 2025 saakka on
    Last edited by JKK; 13-04-2022, 22:25.

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    [QUOTE=JKK;4331669]Tässä nyt kovasti mietin että siirtyisinkö G20-kantaan. Eräästä yksilöstä jo neuvottelenkin. Kyseessä vm.2020 330e takaveto.

    Loppuko mielenkiinto x4:sen kanssa ?

    Leave a comment:


  • peeämwee
    replied
    Harvassa ovat ne automerkit/mallit jotka voi tilata koeajamatta. Tuli tilattua 330e xdrive. Nyt aloin miettimään nelivetoa, joissain malleissahan oli rikkoutuvia osia. Tosin vähän enemmän ajettuna? Miten tämä, onko kokemuksia?

    Leave a comment:


  • Tomi T
    replied
    Originally posted by peeämwee View Post
    Mikä ero on 330e xdrive sportautomaatilla ja tavallisella automaattilaatikolla?
    Rattiläpyskät.

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Voin olla väärässäkin, mutta sportautomaatti sisältää myös ratin vaihtoläpät.
    Itse laatikosta en osaa sanoa mitä eroa on.

    Leave a comment:


  • peeämwee
    replied
    Mikä ero on 330e xdrive sportautomaatilla ja tavallisella automaattilaatikolla?

    Leave a comment:


  • AC*
    replied
    G20 on loppuunmyyty ja seuraavaksi saa tilattua LCI:tä. Oli ilmeisesti yllättänyt liikkeetkin tämä tieto.

    Leave a comment:


  • tonkka alpina b3 3.3
    replied
    Itellä 330e m-sportti mikä madallettu jousilla,. Auto kävi huollossa ja nyt tuntuu että comfortilla alusta jotenki kivireki, siis adaptiivinen alusta pystyyko tuota säätämään
    Testerillä huollossa? Mietin vaan että onko huollossa resetoinut jotakin asetuksia. Vai onko korvienvälissä vika?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎