Announcement

Collapse
No announcement yet.

G20/G21 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MeisterW
    replied
    Originally posted by JKK View Post
    Tässä nyt kovasti mietin että siirtyisinkö G20-kantaan. Eräästä yksilöstä jo neuvottelenkin. Kyseessä vm.2020 330e takaveto.

    Onko näissä kaikissa G20-malleissa lanseerauksesta alkaen sama 12kwh ajoakku? Työmatka on 34km. Pääseekö tuolla käytännössä tuota matkaa sähköllä edes plussakeleillä? Puoli vuotta ajelin A3 e-tronilla, jolla aina viimeiset pari kilsaa piti ajella bensalla. Jos luvataan 60km niin on outoa jos ei 35km pääsisi? Mikä on todellisuus? Ajomatka on Järvenpäästä Pasilaan. Puolet matkasta 60km/h köröttelyä ja loppumatka 100km/h.

    Kyseisessä autossa on tehtaan vetokoukku, vaikka on takaveto. Luulin että kärryä saa vetää ainoastaan x-drivella? Eli onko näitä lähtenyt tehtaalla kahdella eri vetomassalla? Vai onko niin että tehdaskoukun mukana saa tyyppihyväksynnän kärryn vedolle? Mistä tässä on kysymys?
    Mielestäni sama akku ollut kaikissa. Kesällä nelivedolla pääsee n50km sähköllä 85km/h, eli kyl se nollakelillä pitäis ton 34km mennä. (Satasen paikkeilla vaihtaa sitten jo bensalle ainakin hybridimoodilla.) Ihan hyvä auto mielestäni, ja edullista ajoa jos vaan pääsee latailemaan.

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Tässä nyt kovasti mietin että siirtyisinkö G20-kantaan. Eräästä yksilöstä jo neuvottelenkin. Kyseessä vm.2020 330e takaveto.

    Onko näissä kaikissa G20-malleissa lanseerauksesta alkaen sama 12kwh ajoakku? Työmatka on 34km. Pääseekö tuolla käytännössä tuota matkaa sähköllä edes plussakeleillä? Puoli vuotta ajelin A3 e-tronilla, jolla aina viimeiset pari kilsaa piti ajella bensalla. Jos luvataan 60km niin on outoa jos ei 35km pääsisi? Mikä on todellisuus? Ajomatka on Järvenpäästä Pasilaan. Puolet matkasta 60km/h köröttelyä ja loppumatka 100km/h.

    Kyseisessä autossa on tehtaan vetokoukku, vaikka on takaveto. Luulin että kärryä saa vetää ainoastaan x-drivella? Eli onko näitä lähtenyt tehtaalla kahdella eri vetomassalla? Vai onko niin että tehdaskoukun mukana saa tyyppihyväksynnän kärryn vedolle? Mistä tässä on kysymys?

    Leave a comment:


  • amisqo
    replied
    Originally posted by XV70D View Post
    Teimpä sellaisen havainnon yhden 330e perässä ajaessani että oikean puoleinen pakoputken pää oli ihan umpijäässä. Liekkö tällä mitään merkitystä, jollei tuolla toisella putkella ole mitään virkaa... :think
    sama se on g30:ssä Oikeen puolen läppä aukee vaa sportilla täyskaasulla. Saa toki aina aukiolevaksi myös jollain lisäkilkkeellä.

    Leave a comment:


  • XV70D
    replied
    Originally posted by Trippy View Post
    Omassa 330i:ssähän tuo oikeanpuoleinen pakoputken läppä aukeaa vasta sportti moodilla ja pysyy auki käsittääkseni vaan Parkilla.
    Aukeaa sitten ajaessa "tarvittaessa", eli kun antaa enemmän monoa.
    Tuosta nähdystä putkesta ei olisi tullut savu ulos vaikka olisi minkälainen sporttimoodi

    Leave a comment:


  • Trippy
    replied
    Tulikin nyt inspiroiduttua ja herännytkin ajatuksia josko jonkinlaista viritystä harkitsisi.

    Onko kellään Suomessa kokemusta näistä purkeista joita laitetaan huijaamaan turbon paineantureita että saadaan enemmän buustia ja näinollen tehoa?

    Leave a comment:


  • Trippy
    replied
    Originally posted by XV70D View Post
    Teimpä sellaisen havainnon yhden 330e perässä ajaessani että oikean puoleinen pakoputken pää oli ihan umpijäässä. Liekkö tällä mitään merkitystä, jollei tuolla toisella putkella ole mitään virkaa... :think
    Omassa 330i:ssähän tuo oikeanpuoleinen pakoputken läppä aukeaa vasta sportti moodilla ja pysyy auki käsittääkseni vaan Parkilla.
    Aukeaa sitten ajaessa "tarvittaessa", eli kun antaa enemmän monoa.

    Leave a comment:


  • XV70D
    replied
    Teimpä sellaisen havainnon yhden 330e perässä ajaessani että oikean puoleinen pakoputken pää oli ihan umpijäässä. Liekkö tällä mitään merkitystä, jollei tuolla toisella putkella ole mitään virkaa... :think

    Leave a comment:


  • Atom
    replied
    Originally posted by juki85 View Post
    Onko konepellin äänieriste nykyään vain diesel-malleissa? 320e konepellistä näyttää puuttuvan.
    Ei ole 330essä myöskään mattoa konepellissä.

    Kulutus ollut pitkällä matkalla (Mäntsälä-Posio-Mäntsälä) talvikelillä noin 5,5-5,7 l/100km.

    Leave a comment:


  • juki85
    replied
    Onko konepellin äänieriste nykyään vain diesel-malleissa? 320e konepellistä näyttää puuttuvan.

    Leave a comment:


  • Tomi T
    replied
    Originally posted by nun6 View Post
    lähteekö sitten kokonaan pois, ettei avusta enää missään moodissa?
    Ajoavustimien valikosta saat sen ohjausavustuksen (kaistaviivojen ylitys jne) pois päältä. Vihreällä rinkulalla varustettu nappi näytön alla avaa kyseisen valikon. Sieltä individual päälle ja asetat sinne halutut asiat.

    Leave a comment:


  • nun6
    replied
    lähteekö sitten kokonaan pois, ettei avusta enää missään moodissa?

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Originally posted by nun6 View Post
    330e:n cruisessa on 2 moodia; pelkkä cruise sekä ajoavustin, joka ohjailee rattia. Miksi se auto kuitenkin haluaa ohjata (pitää kaistalla) vaikka olisi pelkkä vakkari päällä? Aika ärsyttävä ominaisuus
    Saat sen idrivestä pois päältä.

    Leave a comment:


  • nun6
    replied
    330e:n cruisessa on 2 moodia; pelkkä cruise sekä ajoavustin, joka ohjailee rattia. Miksi se auto kuitenkin haluaa ohjata (pitää kaistalla) vaikka olisi pelkkä vakkari päällä? Aika ärsyttävä ominaisuus

    Leave a comment:


  • Tomi T
    replied
    Originally posted by isolohko View Post
    Olikohan jo aiemmin selvennetty, mutta onko tuo keskikulutus 1000km matkalta, eli ei-sahkoajossa 600km vienyt 59 litaa eli 10l per 100 ”oikeasti”?
    Ajotietokoneen näyttämät sekä sähkön että polttoaineen kulutukset ovat koko ajetulle matkalle.

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    Originally posted by suppari View Post
    5,9litraa mulla on molemmissa 320e ajotietokoneen ilmoittama kulutus. Autoilla ajettu noin 1000km, joista about 400km pelkällä sähköllä.
    Olikohan jo aiemmin selvennetty, mutta onko tuo keskikulutus 1000km matkalta, eli ei-sahkoajossa 600km vienyt 59 litaa eli 10l per 100 ”oikeasti”?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎