Originally posted by Krynx
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
vaihdeväli lyhennys
Collapse
X
-
Originally posted by jannmann View Post
Leave a comment:
-
-
ilmeisesti 320i:ssä osat erilailla kuin M3
ohessa linkki M3 systeemeihin.
Jossa osa nro 10 tulee alakautta palloon..Last edited by jannmann; 28-08-2007, 15:47.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jannmann View PostTänään tuli itse laitettua toi Z3 1,9 keppi myös.
Miksi jouduit kaventamaan kepin alasilmää? Z3 1,9 keppi on tarkalleen yhtä leveä ilman prikkoja kuin vakio prikoilla. Ilman prikkoja siis bolt on homma.
Originally posted by jannmann View PostMiksi pistit pallo-osan muovisen "laakerin" keppiin yläkautta liu-uttamalla? Alakautta menee ehjänä paikoilleen.
Eli siis tuon osa numero.10 menee alakautta? Minunmielestä se reikä oli huomattavasti pienempi kuin kepin pallo. Ja käsittääkseni myös kuuluu pallon yläpuolelle. http://www.realoem.com/bmw/showparts...83&hg=25&fg=05 Tuolta taas osa 4 meni kyllä alakautta keppiin ihan sovinnolla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Krynx View PostTulipahan viimein lauantaina pistettyä toi z3 1.9 karahka e30:n. Helposti se meni tuohon peltiseen telineeseenkin. Ylenpi pallokupinpuolisko dremelillä katki että "venyy" tarpeeksi paikalleen liukuakseen kepinvartta. Myös kepin alasilmää piti kaventaa että sai sokan takaisin paikalleen. Tuli juuri sopivan jämäkkä vaihdeväli. Ei ainakaan minunmakuun tarvitse yhtään lyhkäsempää liikerataa.
Miksi jouduit kaventamaan kepin alasilmää? Z3 1,9 keppi on tarkalleen yhtä leveä ilman prikkoja kuin vakio prikoilla. Ilman prikkoja siis bolt on homma.
Miksi pistit pallo-osan muovisen "laakerin" keppiin yläkautta liu-uttamalla? Alakautta menee ehjänä paikoilleen.
Muuna huomiona on todettava että, jos vaihtensiirrosta haluaa välyksettömän, on sinne uusittava kaikki osat. Ainoastaan osan johon tulee se muovinen "pallo-osan" laakeri voi jättää vanhasta. Kaikki muu pitää vaihtaa.
Ohessa listaa mitä itse vaihdoin:
-keppi z3 1,9 45e
-laatikon etummainen liitos 26e
-tappisokka etum. liitos 1e
-nylon prikat 2kp. 1e
-siirtotanko 21e
-takapään kiinnitys koriin 20e
-kuulan muovilaakeri 10e
-etuosan kumipusla 9e
-sokat 2kpl. 2e
Osat kuvattu suurpiirteisesti, mutta hintaa silti mukavat 135e...
Tosin nyt keppi liikkuu niin kuin tehtaalta lähtiessäkin.
Leave a comment:
-
-
Tulipahan viimein lauantaina pistettyä toi z3 1.9 karahka e30:n. Helposti se meni tuohon peltiseen telineeseenkin. Ylenpi pallokupinpuolisko dremelillä katki että "venyy" tarpeeksi paikalleen liukuakseen kepinvartta. Myös kepin alasilmää piti kaventaa että sai sokan takaisin paikalleen. Tuli juuri sopivan jämäkkä vaihdeväli. Ei ainakaan minunmakuun tarvitse yhtään lyhkäsempää liikerataa.
Leave a comment:
-
-
tuli viimein asennettua tuo e36 m3 kepakko e28:iin. ja kyllähän ne tuli aika paljonkin jämptimmiksi. tosin siellä on muualla jonninverran vielä välystä, mutta jospa sitä kattelis taas joskus.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Peetrus View PostKaveri laitto tuossa jokuaika takaperin E30 325i z3m:n kepin ilamn mitään muokkausta, tuli todella hyvä, eikä ota mihkään kiinni.
Onko tuossa hommassa muuten vuosimallilla merkitystä kun realoem:sta kattelin niin ilmeisesti faceliftiin ja prefaceliftiin tarjotaan eri vaihteen siirron osia, eikä noista tekniikanvaihto pommeista ikinä voi sanoa minkäikänen loota sielä on vaikka itse auto on -89.
Omassani on muistaakseni ainakin ihan erinäköinen tuo takapään kiinnitys (osa nro.4), joka oli muuten murtunut poikki. Se oli mielestäni ainakin alaspäin taivutettu 90asteen kulmarauta joka oli kahdella pultilla kiinni. Lisäksi tulasin tuon vaihdekepin puslan ja äsken kun vilkaisin vaihdekepin pussin alle niin siinä pallon päällä näytti olevan semmoinen puristettava lukkorengas ja tuossa ei ainakaan erikseen mitään semmoista ole tarjolla vai tuleeko se osan 7 mukana?
Edit:ja kun aikani selailin reaoloem:ää niin näyttäisi siltä että mulla on tuommoinen ilmeisesti vanhempi systeemi tuon vaihdekpin kanssa, ja ilmeisesti tuo on ihan erilainen vaihtaa tuo keppi siihen. ilmeisesti väärän puslan olen ainakin tilannut ja väärän takakannakkeen.
Last edited by Dr^Mayhem; 04-08-2007, 01:24.
Leave a comment:
-
-
Kaveri laitto tuossa jokuaika takaperin E30 325i z3m:n kepin ilamn mitään muokkausta, tuli todella hyvä, eikä ota mihkään kiinni.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Dr^Mayhem View Postmulla olis tommonen Z3M keppi eli siis taivuttamaton keppi, sitä suosittelivat kl-varaosissa kun kerroin mihin autoon on menossa eli e30:n. mietimpä vaan että mahtaako tuo sopia sinne taivuttamattomana kun alkuperäisessä on mutka, ja onko keppi järkevässä asennossa. Taivuttaminen olis varmaan melko hankalaa kun kuumentaakaan ei voi kun tuo pallo on muuttunut muoviseks, ja kylmänäkään ei taida uskaltaa vääntää ettei napsahda poikki.
Leave a comment:
-
-
mulla olis tommonen Z3M keppi eli siis taivuttamaton keppi, sitä suosittelivat kl-varaosissa kun kerroin mihin autoon on menossa eli e30:n. mietimpä vaan että mahtaako tuo sopia sinne taivuttamattomana kun alkuperäisessä on mutka, ja onko keppi järkevässä asennossa. Taivuttaminen olis varmaan melko hankalaa kun kuumentaakaan ei voi kun tuo pallo on muuttunut muoviseks, ja kylmänäkään ei taida uskaltaa vääntää ettei napsahda poikki.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by walle View Postmikä ois paras nuista vaihdeväli lyhentäjistä e36:seen oisko se z3 1.9 lyhennin:think
Täällä foorumilla kun moni saa sen väärän pykälän sisään noissa e36 malleissa jo vakio kepillä, saatikka kun sivusuunnan liikerata puolittuu.
Leave a comment:
-
-
mikä ois paras nuista vaihdeväli lyhentäjistä e36:seen oisko se z3 1.9 lyhennin:think
Leave a comment:
-
-
itele muokkasin kans tota keppiä pidemmäksi ja yläosan tein uusiksi kun poistin sieltä välistä ne kumet. ei olis kannattanu kun sirisee ja särisee koko ajan ajaessa jos siitä ei pidä kiinni... kyllä sitä kumia jossain välissä pitäisi olla
Leave a comment:
-
Leave a comment: