Announcement

Collapse
No announcement yet.

vaihdeväli lyhennys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Leka
    replied
    Originally posted by Krynx View Post
    Tuommonen se taitaa olla facelifteissäkin. Minulla taasen se peltinen teline kuten tuossa laittamassani linkissä.
    9/85 saakka käytettiin tuota peltitelinettä ETK:n mukaan.

    Leave a comment:


  • Krynx
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    ilmeisesti 320i:ssä osat erilailla kuin M3
    ohessa linkki M3 systeemeihin.

    Jossa osa nro 10 tulee alakautta palloon..
    Tuommonen se taitaa olla facelifteissäkin. Minulla taasen se peltinen teline kuten tuossa laittamassani linkissä.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    ilmeisesti 320i:ssä osat erilailla kuin M3
    ohessa linkki M3 systeemeihin.

    Jossa osa nro 10 tulee alakautta palloon..
    Last edited by jannmann; 28-08-2007, 15:47.

    Leave a comment:


  • Krynx
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Tänään tuli itse laitettua toi Z3 1,9 keppi myös.

    Miksi jouduit kaventamaan kepin alasilmää? Z3 1,9 keppi on tarkalleen yhtä leveä ilman prikkoja kuin vakio prikoilla. Ilman prikkoja siis bolt on homma.
    Enpä mittaillut tarkemmin. Mutta kun sokkaa ei saanut paikalleen ja prikat hukattuani vertailin alasilmien leveyttä pikaisesti silmäilemällä. Tulin tulokseen että alasilmän metalliosat oli aikalailla samanlevyisiä mutta uudessa tuli se pusla molemminpuolin ulommas. Joten kavensin sitä. Senjälkeen sain sokan kiinni niiden keltaisien muoviprikkojen kera ja olin tyytyväinen itseeni
    Originally posted by jannmann View Post
    Miksi pistit pallo-osan muovisen "laakerin" keppiin yläkautta liu-uttamalla? Alakautta menee ehjänä paikoilleen.

    Eli siis tuon osa numero.10 menee alakautta? Minunmielestä se reikä oli huomattavasti pienempi kuin kepin pallo. Ja käsittääkseni myös kuuluu pallon yläpuolelle. http://www.realoem.com/bmw/showparts...83&hg=25&fg=05 Tuolta taas osa 4 meni kyllä alakautta keppiin ihan sovinnolla.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by Krynx View Post
    Tulipahan viimein lauantaina pistettyä toi z3 1.9 karahka e30:n. Helposti se meni tuohon peltiseen telineeseenkin. Ylenpi pallokupinpuolisko dremelillä katki että "venyy" tarpeeksi paikalleen liukuakseen kepinvartta. Myös kepin alasilmää piti kaventaa että sai sokan takaisin paikalleen. Tuli juuri sopivan jämäkkä vaihdeväli. Ei ainakaan minunmakuun tarvitse yhtään lyhkäsempää liikerataa.
    Tänään tuli itse laitettua toi Z3 1,9 keppi myös.

    Miksi jouduit kaventamaan kepin alasilmää? Z3 1,9 keppi on tarkalleen yhtä leveä ilman prikkoja kuin vakio prikoilla. Ilman prikkoja siis bolt on homma.

    Miksi pistit pallo-osan muovisen "laakerin" keppiin yläkautta liu-uttamalla? Alakautta menee ehjänä paikoilleen.

    Muuna huomiona on todettava että, jos vaihtensiirrosta haluaa välyksettömän, on sinne uusittava kaikki osat. Ainoastaan osan johon tulee se muovinen "pallo-osan" laakeri voi jättää vanhasta. Kaikki muu pitää vaihtaa.

    Ohessa listaa mitä itse vaihdoin:

    -keppi z3 1,9 45e
    -laatikon etummainen liitos 26e
    -tappisokka etum. liitos 1e
    -nylon prikat 2kp. 1e
    -siirtotanko 21e
    -takapään kiinnitys koriin 20e
    -kuulan muovilaakeri 10e
    -etuosan kumipusla 9e
    -sokat 2kpl. 2e

    Osat kuvattu suurpiirteisesti, mutta hintaa silti mukavat 135e...
    Tosin nyt keppi liikkuu niin kuin tehtaalta lähtiessäkin.

    Leave a comment:


  • Krynx
    replied
    Tulipahan viimein lauantaina pistettyä toi z3 1.9 karahka e30:n. Helposti se meni tuohon peltiseen telineeseenkin. Ylenpi pallokupinpuolisko dremelillä katki että "venyy" tarpeeksi paikalleen liukuakseen kepinvartta. Myös kepin alasilmää piti kaventaa että sai sokan takaisin paikalleen. Tuli juuri sopivan jämäkkä vaihdeväli. Ei ainakaan minunmakuun tarvitse yhtään lyhkäsempää liikerataa.

    Leave a comment:


  • Brawler
    replied
    tuli viimein asennettua tuo e36 m3 kepakko e28:iin. ja kyllähän ne tuli aika paljonkin jämptimmiksi. tosin siellä on muualla jonninverran vielä välystä, mutta jospa sitä kattelis taas joskus.

    Leave a comment:


  • Dr^Mayhem
    replied
    Originally posted by Peetrus View Post
    Kaveri laitto tuossa jokuaika takaperin E30 325i z3m:n kepin ilamn mitään muokkausta, tuli todella hyvä, eikä ota mihkään kiinni.
    jees, alkuviikosta rykäsen uuden kepin nosturilla paikalleen ja kerron vielä minkämoinen tuli. kiitoksia neuvoista vaan.

    Onko tuossa hommassa muuten vuosimallilla merkitystä kun realoem:sta kattelin niin ilmeisesti faceliftiin ja prefaceliftiin tarjotaan eri vaihteen siirron osia, eikä noista tekniikanvaihto pommeista ikinä voi sanoa minkäikänen loota sielä on vaikka itse auto on -89.
    Omassani on muistaakseni ainakin ihan erinäköinen tuo takapään kiinnitys (osa nro.4), joka oli muuten murtunut poikki. Se oli mielestäni ainakin alaspäin taivutettu 90asteen kulmarauta joka oli kahdella pultilla kiinni. Lisäksi tulasin tuon vaihdekepin puslan ja äsken kun vilkaisin vaihdekepin pussin alle niin siinä pallon päällä näytti olevan semmoinen puristettava lukkorengas ja tuossa ei ainakaan erikseen mitään semmoista ole tarjolla vai tuleeko se osan 7 mukana?


    Edit:ja kun aikani selailin reaoloem:ää niin näyttäisi siltä että mulla on tuommoinen ilmeisesti vanhempi systeemi tuon vaihdekpin kanssa, ja ilmeisesti tuo on ihan erilainen vaihtaa tuo keppi siihen. ilmeisesti väärän puslan olen ainakin tilannut ja väärän takakannakkeen.


    Last edited by Dr^Mayhem; 04-08-2007, 01:24.

    Leave a comment:


  • Peetrus
    replied
    Kaveri laitto tuossa jokuaika takaperin E30 325i z3m:n kepin ilamn mitään muokkausta, tuli todella hyvä, eikä ota mihkään kiinni.

    Leave a comment:


  • Leka
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Kokeile ensin paikalleen.
    Jep, myös Z3 2,8:n keppi on hyvä vaihtoehto taivuttamattomanakin. Asettuu Z3 1,9:n ja ZM3:n keppien välimaastoon.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Dr^Mayhem View Post
    mulla olis tommonen Z3M keppi eli siis taivuttamaton keppi, sitä suosittelivat kl-varaosissa kun kerroin mihin autoon on menossa eli e30:n. mietimpä vaan että mahtaako tuo sopia sinne taivuttamattomana kun alkuperäisessä on mutka, ja onko keppi järkevässä asennossa. Taivuttaminen olis varmaan melko hankalaa kun kuumentaakaan ei voi kun tuo pallo on muuttunut muoviseks, ja kylmänäkään ei taida uskaltaa vääntää ettei napsahda poikki.
    Kokeile ensin paikalleen.

    Leave a comment:


  • Dr^Mayhem
    replied
    mulla olis tommonen Z3M keppi eli siis taivuttamaton keppi, sitä suosittelivat kl-varaosissa kun kerroin mihin autoon on menossa eli e30:n. mietimpä vaan että mahtaako tuo sopia sinne taivuttamattomana kun alkuperäisessä on mutka, ja onko keppi järkevässä asennossa. Taivuttaminen olis varmaan melko hankalaa kun kuumentaakaan ei voi kun tuo pallo on muuttunut muoviseks, ja kylmänäkään ei taida uskaltaa vääntää ettei napsahda poikki.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by walle View Post
    mikä ois paras nuista vaihdeväli lyhentäjistä e36:seen oisko se z3 1.9 lyhennin:think
    Se on hyvä, jos pistät vielä nopeamman kasvaa riski heittää väärä pykälä pesään
    Täällä foorumilla kun moni saa sen väärän pykälän sisään noissa e36 malleissa jo vakio kepillä, saatikka kun sivusuunnan liikerata puolittuu.

    Leave a comment:


  • Fallu
    replied
    mikä ois paras nuista vaihdeväli lyhentäjistä e36:seen oisko se z3 1.9 lyhennin:think

    Leave a comment:


  • GOOFY
    replied
    itele muokkasin kans tota keppiä pidemmäksi ja yläosan tein uusiksi kun poistin sieltä välistä ne kumet. ei olis kannattanu kun sirisee ja särisee koko ajan ajaessa jos siitä ei pidä kiinni... kyllä sitä kumia jossain välissä pitäisi olla

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎