Announcement

Collapse
No announcement yet.

vaihdeväli lyhennys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Circ
    replied
    Originally posted by JPS View Post


    Passaakos sama keppi m50b20 kanssa? Kannattaisiko kuitenkin asentaa tuo:
    25 11 1 222 884? ettei joutuis taivutteleen

    Leave a comment:


  • JPS
    replied
    Originally posted by Circ View Post
    Onkos kukaan kyseistä keppiä laittanut E34:een? Ja miten homma toiminu?
    Sivulla 12 omat kokemukset...

    Leave a comment:


  • Circ
    replied
    Onkos kukaan kyseistä keppiä laittanut E34:een? Ja miten homma toiminu?

    Leave a comment:


  • Tosde
    replied
    Originally posted by MarttiKK View Post
    Listaatko osat mitkä vaihdoit. Ilmeisesti menee samalla tavalla omaan 318is e30 ratarassiin
    Joo eli osat mitkä vaihdoin:

    itse keppi tietysti M-Z3 : 25 11 7 527 254 <-- Tämä siis uusi numero kepille,
    Tässä vanha numero : 25 11 2 228 384 . Pallo on tässä kepissä muovia.

    Kepin pallohela : 25 11 1 220 600

    Puslat sen tangon päihin mihin se pallohela tulee : Takapään pusla 25 11 1 220 707 <-- tämä on se peltinen lätkä missä pusla keskellä , Etupään pusla 25 11 7 519 669 ja Etupään puslan kiinnytys klipsu 25 11 1 221 849

    Siirtäjätanko: 25 11 1 221 657 ( Tämän vaihdoin sen takia kun edellinen omistaja oli jotain hitsaus patentteja siihen tehny).

    Muovirenkaat siirtäjätangon ja kepin välille , samat käy myös sinne laatikon päähän T-kappaleen ja siirtäjätangon välille eli tarve 4 kpl : 25 11 1 220 439 , tähän lukkorengas : 25 11 1 220 379.(Huom! Itsellä näitä puslia ei menny kuin 2 koska kepin päässä oli jo niin timmi istuvuus ettei tarvinnu kuin tuon lukkorenkaan.

    T-kappale laatikon päähän mihin se siirtäjätanko tulee kiinni : 25 11 7 503 525 , kiinnityspinni edelliseen : 23 41 1 466 134 (Huom! Tolla T-kappaleen varaosa numerolla kun tilasin niin tuli ainakin mukana se pinnin lukkorengas ja se pehmuste tyyny sinne T:n sisälle).

    T-kappaleen ja siirtäjätangon välinen lukkorengas (Sinkitty) : 07 11 9 902 293 ZNS.

    Semmoisen ainoan patentin jouduin tekemään , että se siirtäjätangon laatikonpään tappi oli paljon pidempi kuin T-kappale(Vanha T-kappaleen kiinnitys oli semmoinen epäkesko siihen laatikon kiinnitykseen nähden) niin laitoin ison mutterin siihen välille muovirenkaiden kanssa ja lukkorenkaalla kiinni niin tuli ainakin ihan tukeva. En sitten tiedä olenko sitten tilannut väärä T-kappaleen, koska etk antaa kaksi vaihtoehtoista numeroa tolle joten tässä toinen jos joku haluaa kokeilla (voi olla se oikea, mikä istuu ilman patentteja):25 11 7 501 309

    Koittakaa olla menettämättä hermoja kun laitatte sitä T-kappaletta sen pehmustetyynyn kanssa sinne , on HIEMAN vittumainen

    Leave a comment:


  • djd1mm
    replied
    Noniin.. rystysethän tässä jo syyhyää!

    Nyt kun olis rahhaa niin sais M3 kepukan 535:een.. Osat on jo BMW:llä mutta eipä mulla poloisella ole varaa niitä mennä hakemaan kun koko ajan joutuu tuota autoa tankkaamaan Tuli samalla ostettua Kardaanin & vaihteensiirtäjän tiivisteet siihen lootaan. Tarviiko koko hökötys pudottaa kyydistä vai onnistuisko noiden + öljyjen vaihto ihan paikallaan?

    Leave a comment:


  • Krynx
    replied
    No niin tietenkin. Pitääpä kokeilla kun saa aikaseksi.

    Leave a comment:


  • GOOFY
    replied
    Originally posted by Krynx View Post
    Juu kyllähän sen alkuperäisen saa purettua. Ja empä mä tuota uutta viitsi alkaa ripuloimaan kun sen voi vielä palauttaa... Mietin kyllä sitä kupin halkaisua. Mutta kun siihen tulis vielä se jousi ja prikka niin niitä on huonompi mennä halkaisemaan
    no jousenhan saa aina pyöriteltyä sen tangon ympärille ja rikan sahaat rauta sahalla poikki, taitat linkkuun ja pujotat tangon sinne väliin ja väännät rikan takaisin niin kuin rikan kuuluu ollakkin.

    Leave a comment:


  • Krynx
    replied
    Originally posted by GOOFY View Post
    saahan sen alkuperäisen kepin ainakin purettua...

    katkaise se kepakko ja pujota se rengas siihen väliin ja liitä takaisin tai sorvauta vaikka nylonista siihen pallon päälle se rengas ja se sahataan halki ja ruuvataan puoliskot takaisin yhteen...

    mut helpommalla olis päässy jos olis vain jatkanu sitä alkuperäistä keppiä.
    Juu kyllähän sen alkuperäisen saa purettua. Ja empä mä tuota uutta viitsi alkaa ripuloimaan kun sen voi vielä palauttaa... Mietin kyllä sitä kupin halkaisua. Mutta kun siihen tulis vielä se jousi ja prikka niin niitä on huonompi mennä halkaisemaan

    Leave a comment:


  • GOOFY
    replied
    Originally posted by Krynx View Post
    Perkele! Eipä saa tuota 1.9-z3 keppiä vaihdettua tuohon omaan käkättimeen. Kukaan ei ole vissiin laittanut moista e30 jossa on se vanhempi peltinen teline? Muuten kyllä onnistuisi mutta eihän tuohon saa mitenkään paikalleen sitä ylempää pallokuppia. Kun tuossa kepissä tuntuu olevan yläosa kiinteästi tuossa alemmassa
    saahan sen alkuperäisen kepin ainakin purettua...

    katkaise se kepakko ja pujota se rengas siihen väliin ja liitä takaisin tai sorvauta vaikka nylonista siihen pallon päälle se rengas ja se sahataan halki ja ruuvataan puoliskot takaisin yhteen...

    mut helpommalla olis päässy jos olis vain jatkanu sitä alkuperäistä keppiä.

    edittiä. näyttäis ainakin tuolla eka sivulla olevan kuvan perusteella siltä että toi kepin alaosa on terästä ja ylä osa alumiiniä niin kuin alkuperäisessäkin, joten luulisi sen lähtevän irti...
    Last edited by GOOFY; 19-05-2007, 19:48.

    Leave a comment:


  • MarttiKK
    replied
    Originally posted by Tosde View Post
    Noniin , keppi on nyt sitten asennettu . Semmoisen seikan huomasin tossa asentaessa , että ei se ainakaan mulla ota mihinkään kiinni ei keppi eikä siirtäjäntanko. Keppi tulee aikas kiinni kardaaniin mutta ajossa ei ainakaan mitään hankausta tms huomannu millään vaihteella , lisäksi keppi tuli ilman minkäänlaista vääntämistä ihan suoraan keskelle sitä kepin/kardaanitunnelin reikää. Siirtäjäntankoakaan ei tarttenu tuunata mihinkään suuntaan vaan meni suoraan heittämällä sinne , kardaanin limppu jäi tästä ainakin 4cm päähän.

    Omasta mielestä vaihdevälit tulivat oikein hyviksi ja itse keppikin on kunnolla jäykkä , hieman racing:mainen tunne kun vaihtaa

    Auto siis mihin tuon asensin on E30 325i -86

    Suosittelen!
    Listaatko osat mitkä vaihdoit. Ilmeisesti menee samalla tavalla omaan 318is e30 ratarassiin

    Leave a comment:


  • Krynx
    replied
    Perkele! Eipä saa tuota 1.9-z3 keppiä vaihdettua tuohon omaan käkättimeen. Kukaan ei ole vissiin laittanut moista e30 jossa on se vanhempi peltinen teline? Muuten kyllä onnistuisi mutta eihän tuohon saa mitenkään paikalleen sitä ylempää pallokuppia. Kun tuossa kepissä tuntuu olevan yläosa kiinteästi tuossa alemmassa

    Leave a comment:


  • Tosde
    replied
    Noniin , keppi on nyt sitten asennettu . Semmoisen seikan huomasin tossa asentaessa , että ei se ainakaan mulla ota mihinkään kiinni ei keppi eikä siirtäjäntanko. Keppi tulee aikas kiinni kardaaniin mutta ajossa ei ainakaan mitään hankausta tms huomannu millään vaihteella , lisäksi keppi tuli ilman minkäänlaista vääntämistä ihan suoraan keskelle sitä kepin/kardaanitunnelin reikää. Siirtäjäntankoakaan ei tarttenu tuunata mihinkään suuntaan vaan meni suoraan heittämällä sinne , kardaanin limppu jäi tästä ainakin 4cm päähän.

    Omasta mielestä vaihdevälit tulivat oikein hyviksi ja itse keppikin on kunnolla jäykkä , hieman racing:mainen tunne kun vaihtaa

    Auto siis mihin tuon asensin on E30 325i -86

    Suosittelen!

    Leave a comment:


  • Tosde
    replied
    Noniin , tuli sit vihdoin itekkin hommattua tuo M-Z3 kepukka jonka varaosa numero on muuten muuttunu tälläiseksi: 25 11 7 527 254 kun vanha numero oli : 25 11 2 228 384. Samalla Otin nuo kaikki muut härpäkkeet siitä siirtäjäntangon matkanvarrelta . Toivottavasti tulee hyvät välit.

    Leave a comment:


  • Ody
    replied
    Ei pitäisi olla syncrossa vikaa koska tuo vitosvaihde ei tavallaan mene kunnolla päälle asti vaan pomppaa pois kytkintä nostaessa. Ei siis vastustele vaihtaessa. Sitten kun sen "saattaa" kunnolla työntämällä perille niin menee päälle ja pysyy sielä Ja alta kun tutkiskelin tuota vivustoa niin väljäähän sielä on oikeastaan joka niveles...

    Leave a comment:


  • Jamperi
    replied
    Originally posted by Ody View Post
    Lainataas tätä topikkia

    Mitkä kaikki noista osista kannattaa vaihtaa kun keppi on väljä ja vitosvaihde pitää saattaa kunnolla että menee päälle?
    Se mitä kepin vaihossa kannattaa vaihtaa löytyy postauksesta #87
    ja niillä sitä väljystä saa pois, mutta jos sulla on laatikosta syncro viturallaan, niin sitäpä ei sitten käsittääkseni pahemmin korjailla.

    Itellä oli ongelmaa ettei kakkonen mene ykköseltä vaihdettaessa kierrosten kanssa "helpolla" sisään, mutta laatikon öljyjen vaihto auttoi, mutta eipä tuokaan rikkinäistä korjaa.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎