Mikähän lie tossa emännän bemarissa vikana, -92 525ia, 5hp18 laatikko mustalla lätkällä.
Pari kuukautta kohta valitellut että getriebeprogramm, jotenkin noin, eli laatikkoon vihjaa?
Sillon tällöin olen siitä yrittänyt vikakoodiakin lukea, ikinä siellä ei ole koodia muistissa laatikolla, eikä tosin moottorillakaan, no nyt sitten tänään aamupäivästä siitä hävisi pakki. Käyntiin kun laitto ja pakin päälle niin nytkähti eteen päin, vapaalle siitä niin taas vähän matkaa nytkähti eteenpäin. D ja P pelasi kuten pitää.
No töiden jälkeen sitten lähdin vaihtamaan siihen laatikkoon öljyjä, aivan pikimustaa kamista sieltä kaiken kaikkiaan tuli ulos joku 4.7l arviolta, eli kannuun 4.5-5.0l välille jäi öljyntaso.
suodatin oli myös aivan musta.
no uusi suodatin ja öljyt masiinaan, vähän aikaa lämmittelyä ja öljytason tarkistus ja lisäys, en saanut menemään sinne kuin 4.5l yhteensä.
no pakkiahan ei vieläkään löytynyt, joten luovutin ja lähdin ajamaan kotio päin, matkalla kokeilin pelaako kickdown, no sen verran pelasi että rykäisi pienemmän pykälän, vähän töksähti ja tauluun pamahti tuttu getriebeprogramm, peruuttelin, niin tämän yhteydessä sitten R ja N rupesi toimimaan, eteenpäin menevät vaihteet hävisi siis, sitten vajaan kilometrin töihin ja nosturille, nyt oli 2 vikakoodia muistissa,
Ensimmäinen oli jotenkin näin muistin varassa sanoen "vaihdelaatikon nopeus. Nopeus ero liian suuri" toista en enään muistakkaan. Nollasin nämä ja kokeilin toimiikp vaihteet, ja ne nyt toimi.
tarkastin vielä öljytason laatikosta, no sitähän oli siellä kuten pitääkin. Mutta kaiken maailman asteikkojen mukaan silti vähemmän mitä pois ottaessa.
No lähdin sitten taas kotia kohti, taas tuli tauluun teksti että getriebe ja niin edelleen, vaihteet kuitenkin toimivat, vielä kuitenkin kävin lukemassa koodit, eikä niitä ollut.
no kohta en saanut sitä enään lukemaan tauluun mitenkäöään vaikka mitä tekisi, joten kotia kohti, taas.
Nyt vaikka vaihteet tuntuvat muuten pelaavan niin tuntuu laatikko helvetisti välillä luistattavan ensimmäisiä vaihteita, välillä enemmän välillä vähemmän, ja välillä vaihtaa töksäyttäen ja välillä nätimmin mitä koskaan.
Joten kysymys kuuluu, onko mahdollista että nyt näillä uusilla öljyillä lähtee paska liikenteeseen tuolla laatikossa että vaati nyt vain vähän ajoa, tason tarkistelua ja kohta puoliin uudestaan öljyt vaihtoon?
Ja onkohan tonne olemassa jotain ns. puhdistusainetta/huuhteluainetta jota laittaa lootaöljyn sekaan että kiertopuhdistuisi vai pelkkää öljyä jokuset litrat kierrätettävä?
Ps. Magneeteissa ei ollut metallihiomaa lähes ollenkaan
Pari kuukautta kohta valitellut että getriebeprogramm, jotenkin noin, eli laatikkoon vihjaa?
Sillon tällöin olen siitä yrittänyt vikakoodiakin lukea, ikinä siellä ei ole koodia muistissa laatikolla, eikä tosin moottorillakaan, no nyt sitten tänään aamupäivästä siitä hävisi pakki. Käyntiin kun laitto ja pakin päälle niin nytkähti eteen päin, vapaalle siitä niin taas vähän matkaa nytkähti eteenpäin. D ja P pelasi kuten pitää.
No töiden jälkeen sitten lähdin vaihtamaan siihen laatikkoon öljyjä, aivan pikimustaa kamista sieltä kaiken kaikkiaan tuli ulos joku 4.7l arviolta, eli kannuun 4.5-5.0l välille jäi öljyntaso.
suodatin oli myös aivan musta.
no uusi suodatin ja öljyt masiinaan, vähän aikaa lämmittelyä ja öljytason tarkistus ja lisäys, en saanut menemään sinne kuin 4.5l yhteensä.
no pakkiahan ei vieläkään löytynyt, joten luovutin ja lähdin ajamaan kotio päin, matkalla kokeilin pelaako kickdown, no sen verran pelasi että rykäisi pienemmän pykälän, vähän töksähti ja tauluun pamahti tuttu getriebeprogramm, peruuttelin, niin tämän yhteydessä sitten R ja N rupesi toimimaan, eteenpäin menevät vaihteet hävisi siis, sitten vajaan kilometrin töihin ja nosturille, nyt oli 2 vikakoodia muistissa,
Ensimmäinen oli jotenkin näin muistin varassa sanoen "vaihdelaatikon nopeus. Nopeus ero liian suuri" toista en enään muistakkaan. Nollasin nämä ja kokeilin toimiikp vaihteet, ja ne nyt toimi.
tarkastin vielä öljytason laatikosta, no sitähän oli siellä kuten pitääkin. Mutta kaiken maailman asteikkojen mukaan silti vähemmän mitä pois ottaessa.
No lähdin sitten taas kotia kohti, taas tuli tauluun teksti että getriebe ja niin edelleen, vaihteet kuitenkin toimivat, vielä kuitenkin kävin lukemassa koodit, eikä niitä ollut.
no kohta en saanut sitä enään lukemaan tauluun mitenkäöään vaikka mitä tekisi, joten kotia kohti, taas.
Nyt vaikka vaihteet tuntuvat muuten pelaavan niin tuntuu laatikko helvetisti välillä luistattavan ensimmäisiä vaihteita, välillä enemmän välillä vähemmän, ja välillä vaihtaa töksäyttäen ja välillä nätimmin mitä koskaan.
Joten kysymys kuuluu, onko mahdollista että nyt näillä uusilla öljyillä lähtee paska liikenteeseen tuolla laatikossa että vaati nyt vain vähän ajoa, tason tarkistelua ja kohta puoliin uudestaan öljyt vaihtoon?
Ja onkohan tonne olemassa jotain ns. puhdistusainetta/huuhteluainetta jota laittaa lootaöljyn sekaan että kiertopuhdistuisi vai pelkkää öljyä jokuset litrat kierrätettävä?
Ps. Magneeteissa ei ollut metallihiomaa lähes ollenkaan
Comment