Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bansku
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2011
    • 1493
    • Savo

    Mikähän lie tossa emännän bemarissa vikana, -92 525ia, 5hp18 laatikko mustalla lätkällä.
    Pari kuukautta kohta valitellut että getriebeprogramm, jotenkin noin, eli laatikkoon vihjaa?
    Sillon tällöin olen siitä yrittänyt vikakoodiakin lukea, ikinä siellä ei ole koodia muistissa laatikolla, eikä tosin moottorillakaan, no nyt sitten tänään aamupäivästä siitä hävisi pakki. Käyntiin kun laitto ja pakin päälle niin nytkähti eteen päin, vapaalle siitä niin taas vähän matkaa nytkähti eteenpäin. D ja P pelasi kuten pitää.
    No töiden jälkeen sitten lähdin vaihtamaan siihen laatikkoon öljyjä, aivan pikimustaa kamista sieltä kaiken kaikkiaan tuli ulos joku 4.7l arviolta, eli kannuun 4.5-5.0l välille jäi öljyntaso.
    suodatin oli myös aivan musta.
    no uusi suodatin ja öljyt masiinaan, vähän aikaa lämmittelyä ja öljytason tarkistus ja lisäys, en saanut menemään sinne kuin 4.5l yhteensä.
    no pakkiahan ei vieläkään löytynyt, joten luovutin ja lähdin ajamaan kotio päin, matkalla kokeilin pelaako kickdown, no sen verran pelasi että rykäisi pienemmän pykälän, vähän töksähti ja tauluun pamahti tuttu getriebeprogramm, peruuttelin, niin tämän yhteydessä sitten R ja N rupesi toimimaan, eteenpäin menevät vaihteet hävisi siis, sitten vajaan kilometrin töihin ja nosturille, nyt oli 2 vikakoodia muistissa,
    Ensimmäinen oli jotenkin näin muistin varassa sanoen "vaihdelaatikon nopeus. Nopeus ero liian suuri" toista en enään muistakkaan. Nollasin nämä ja kokeilin toimiikp vaihteet, ja ne nyt toimi.
    tarkastin vielä öljytason laatikosta, no sitähän oli siellä kuten pitääkin. Mutta kaiken maailman asteikkojen mukaan silti vähemmän mitä pois ottaessa.
    No lähdin sitten taas kotia kohti, taas tuli tauluun teksti että getriebe ja niin edelleen, vaihteet kuitenkin toimivat, vielä kuitenkin kävin lukemassa koodit, eikä niitä ollut.
    no kohta en saanut sitä enään lukemaan tauluun mitenkäöään vaikka mitä tekisi, joten kotia kohti, taas.
    Nyt vaikka vaihteet tuntuvat muuten pelaavan niin tuntuu laatikko helvetisti välillä luistattavan ensimmäisiä vaihteita, välillä enemmän välillä vähemmän, ja välillä vaihtaa töksäyttäen ja välillä nätimmin mitä koskaan.
    Joten kysymys kuuluu, onko mahdollista että nyt näillä uusilla öljyillä lähtee paska liikenteeseen tuolla laatikossa että vaati nyt vain vähän ajoa, tason tarkistelua ja kohta puoliin uudestaan öljyt vaihtoon?
    Ja onkohan tonne olemassa jotain ns. puhdistusainetta/huuhteluainetta jota laittaa lootaöljyn sekaan että kiertopuhdistuisi vai pelkkää öljyä jokuset litrat kierrätettävä?
    Ps. Magneeteissa ei ollut metallihiomaa lähes ollenkaan

    Comment

    • Worldfuture
      Bimmer Fanatic
      • May 2014
      • 324
      • Forssa

      ^^ öljyä tarvii läpi kierrättää nii puhdistuu.
      Sitte en tie onks omaa topiccia mut mitkä kajarit ootte laittanu jos ootte vaihtanu? Ja voi linkata topicin jos sellanen on.

      Comment

      • elliV
        Bimmer Rookie
        • Apr 2010
        • 41
        • Ylöjärvi

        Searchilla ei löytyny (varmaan väärät hakusanat taas) niin kysynpä täältä.

        Auto on vm. 95 530i touring automaatti ja kun 0-40km/h nopeudessa painaa polkimen pohjaan kuuluu aivan tajuton kolina vähän tuosta vaihdekepin takaa ja tuntuu että joku pyrkii sieltä lattian läpi ohjaamoon, ja kun sitten rauhallisemmin kiihdyttelee niin taaempaa jostakin takapenkkien tasalta kuuluu semmonen kitinä/natina, mistähän kannattaa vikaa lähteä hakemaan? Kovemmissa vauhdeissa ei sitten mitään oireita.

        Comment

        • pheno
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 1985
          • Tampere

          Originally posted by elliV View Post
          Searchilla ei löytyny (varmaan väärät hakusanat taas) niin kysynpä täältä.

          Auto on vm. 95 530i touring automaatti ja kun 0-40km/h nopeudessa painaa polkimen pohjaan kuuluu aivan tajuton kolina vähän tuosta vaihdekepin takaa ja tuntuu että joku pyrkii sieltä lattian läpi ohjaamoon, ja kun sitten rauhallisemmin kiihdyttelee niin taaempaa jostakin takapenkkien tasalta kuuluu semmonen kitinä/natina, mistähän kannattaa vikaa lähteä hakemaan? Kovemmissa vauhdeissa ei sitten mitään oireita.
          Vahva veikkaus olisi että kardaanin kuminivel on tiensä päässä tai sitten kardaanin ristikko jumittaa ja rikkonut kardaanin kannatinlaakerin (ympärillä kumia, joka hajonnut)..

          Comment

          • Bemsu
            Bimmer Rookie
            • Dec 2011
            • 183
            • Hyvinkää

            Onkos ketään työntäny m30b35 koneeseen m5 läppärunkoja? Mulla on läppärungot jotka on modattu sopimaan kyseiseen, mutta mites tuo muu toteutus?? (Ilmamäärämittari yms? Tarvii varmaan m5 painekotelon jossei rakenna iha itte?)

            Ja kuitenkin joku sanoo keinuista, niin tulee takokeinut, jäykemmät venajouset, enemin nokka, rosteri pakosarjat, m5 ruiskut ja kisko ja athenan pahvi yms
            BBS's are just like tits, no matter how many sets you see, you will always look at them and get excited

            F25 30d M-Sport
            VW T5 GP R-Line
            E46 330d M-Sport II

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              Originally posted by Bemsu View Post
              Onkos ketään työntäny m30b35 koneeseen m5 läppärunkoja? Mulla on läppärungot jotka on modattu sopimaan kyseiseen, mutta mites tuo muu toteutus?? (Ilmamäärämittari yms? Tarvii varmaan m5 painekotelon jossei rakenna iha itte?)

              Ja kuitenkin joku sanoo keinuista, niin tulee takokeinut, jäykemmät venajouset, enemin nokka, rosteri pakosarjat, m5 ruiskut ja kisko ja athenan pahvi yms
              Tai sellainen moottorinohjaus mikä ei tarvitse ilmamäärämittaria.

              Comment

              • Bemsu
                Bimmer Rookie
                • Dec 2011
                • 183
                • Hyvinkää

                Moottorinohjaus tarkotus pitää vakiona viellä, korkeintaan ohjelmointi vakioon
                BBS's are just like tits, no matter how many sets you see, you will always look at them and get excited

                F25 30d M-Sport
                VW T5 GP R-Line
                E46 330d M-Sport II

                Comment

                • sesku
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2013
                  • 90
                  • Muurame

                  Mistäköhän johtuis e34 touringin takapäästä kuuluva nitinä töyssyissä? Välillä kuuluu vähemmän, välillä enemmän. Kuulunut aina mitä auto mulla on ollu eikä leimasetäkään mitään huomauttamista sieltä löytäny.. Takakelkan isot puslat ja tukivarsien niveltangot vaihdettu mutta eivät ääneen vaikuttanu.
                  Vararengaskin on kunnolla kiinni jne.. Omat ideat loppuu ja hermot meinaa välillä mennä huonoon kuntoon hiekkatiellä...
                  E34 525iA -92

                  Comment

                  • MPV
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2002
                    • 1193
                    • Muhos

                    Originally posted by sesku View Post
                    Mistäköhän johtuis e34 touringin takapäästä kuuluva nitinä töyssyissä? Välillä kuuluu vähemmän, välillä enemmän.
                    Voisiko kuulua iskarin yläpäästä? Yleensä ne kai alkaa ihan kolisemaan.

                    Comment

                    • sesku
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2013
                      • 90
                      • Muurame

                      Originally posted by MPV View Post
                      Voisiko kuulua iskarin yläpäästä? Yleensä ne kai alkaa ihan kolisemaan.
                      Pitäiskö sen oireilla jotenkin muutenkin? Takajouset mahtaa olla jo parhaat päivänsä nähneet, joten hyvinkin mahdollista että iskarin yläpää voi olla vaihtokunnossa..
                      Iskaritesti kyllä meni puhtaasti läpi, tosin se ei varsinaisesti kerro yhtään mitään...
                      E34 525iA -92

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by sesku View Post
                        Mistäköhän johtuis e34 touringin takapäästä kuuluva nitinä töyssyissä? Välillä kuuluu vähemmän, välillä enemmän. Kuulunut aina mitä auto mulla on ollu eikä leimasetäkään mitään huomauttamista sieltä löytäny.. Takakelkan isot puslat ja tukivarsien niveltangot vaihdettu mutta eivät ääneen vaikuttanu.
                        Vararengaskin on kunnolla kiinni jne.. Omat ideat loppuu ja hermot meinaa välillä mennä huonoon kuntoon hiekkatiellä...
                        Itsellä nitisi kattoluukku. Ihan heti ei kuulostanut kuskinpenkille siltä mutta takapenkin väki osasi sanoa että kuuluu ylhäältä.

                        Comment

                        • Bansku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2011
                          • 1493
                          • Savo

                          Originally posted by Bansku View Post
                          Mikähän lie tossa emännän bemarissa vikana, -92 525ia, 5hp18 laatikko mustalla lätkällä.
                          Pari kuukautta kohta valitellut että getriebeprogramm, jotenkin noin, eli laatikkoon vihjaa?
                          Sillon tällöin olen siitä yrittänyt vikakoodiakin lukea, ikinä siellä ei ole koodia muistissa laatikolla, eikä tosin moottorillakaan, no nyt sitten tänään aamupäivästä siitä hävisi pakki. Käyntiin kun laitto ja pakin päälle niin nytkähti eteen päin, vapaalle siitä niin taas vähän matkaa nytkähti eteenpäin. D ja P pelasi kuten pitää.
                          No töiden jälkeen sitten lähdin vaihtamaan siihen laatikkoon öljyjä, aivan pikimustaa kamista sieltä kaiken kaikkiaan tuli ulos joku 4.7l arviolta, eli kannuun 4.5-5.0l välille jäi öljyntaso.
                          suodatin oli myös aivan musta.
                          no uusi suodatin ja öljyt masiinaan, vähän aikaa lämmittelyä ja öljytason tarkistus ja lisäys, en saanut menemään sinne kuin 4.5l yhteensä.
                          no pakkiahan ei vieläkään löytynyt, joten luovutin ja lähdin ajamaan kotio päin, matkalla kokeilin pelaako kickdown, no sen verran pelasi että rykäisi pienemmän pykälän, vähän töksähti ja tauluun pamahti tuttu getriebeprogramm, peruuttelin, niin tämän yhteydessä sitten R ja N rupesi toimimaan, eteenpäin menevät vaihteet hävisi siis, sitten vajaan kilometrin töihin ja nosturille, nyt oli 2 vikakoodia muistissa,
                          Ensimmäinen oli jotenkin näin muistin varassa sanoen "vaihdelaatikon nopeus. Nopeus ero liian suuri" toista en enään muistakkaan. Nollasin nämä ja kokeilin toimiikp vaihteet, ja ne nyt toimi.
                          tarkastin vielä öljytason laatikosta, no sitähän oli siellä kuten pitääkin. Mutta kaiken maailman asteikkojen mukaan silti vähemmän mitä pois ottaessa.
                          No lähdin sitten taas kotia kohti, taas tuli tauluun teksti että getriebe ja niin edelleen, vaihteet kuitenkin toimivat, vielä kuitenkin kävin lukemassa koodit, eikä niitä ollut.
                          no kohta en saanut sitä enään lukemaan tauluun mitenkäöään vaikka mitä tekisi, joten kotia kohti, taas.
                          Nyt vaikka vaihteet tuntuvat muuten pelaavan niin tuntuu laatikko helvetisti välillä luistattavan ensimmäisiä vaihteita, välillä enemmän välillä vähemmän, ja välillä vaihtaa töksäyttäen ja välillä nätimmin mitä koskaan.
                          Joten kysymys kuuluu, onko mahdollista että nyt näillä uusilla öljyillä lähtee paska liikenteeseen tuolla laatikossa että vaati nyt vain vähän ajoa, tason tarkistelua ja kohta puoliin uudestaan öljyt vaihtoon?
                          Ja onkohan tonne olemassa jotain ns. puhdistusainetta/huuhteluainetta jota laittaa lootaöljyn sekaan että kiertopuhdistuisi vai pelkkää öljyä jokuset litrat kierrätettävä?
                          Ps. Magneeteissa ei ollut metallihiomaa lähes ollenkaan
                          Tämä vika nyt tuntuu vaihtelevan. Tänään laatikko toimi ruokatunnilla kuin uusi, sen jälkeen on D:tä pitänyt etsiä siten että pari kertaa ännällä pitänyt käyttää ja takaisin D:lle, luistattaa vitusti pieniä vaihteita, mutta ekan kerran kun saa johonkin 60-80km/h saa kiihdytettyä niin sen jälkeen laatikko pelaa mainiosti, myös pienet vaihteet. Mistä vikaa etsimään?

                          Comment

                          • Arde92
                            BTCF Member
                            • Aug 2010
                            • 1330
                            • Lohtaja/keski-pohjanmaa

                            Mistäköhän mahtaa johtua että sisävalot ei syty ovien avaamisella yms. ainoastaan jos napista painaa päälle.

                            Toinen kysymys ois että onkohan jokaisessa autossa penkinlämmittimille johtosarja valmiina jossain lattiamaton alla? Joskus kuullu puhuttavan, mutten kyllä löytänny kun saumasta keulaan kohti tutkein
                            E39 M5 Titansilber<------
                            F11 530D Spacegray
                            E36 323i M-sport Med Hölsteri
                            Ex :E61 525D Lci Carboni
                            Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
                            Ex :E61 530XD Monacoblau<------
                            Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
                            Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

                            Comment

                            • Muurahainen
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              Originally posted by Arde92 View Post
                              Mistäköhän mahtaa johtua että sisävalot ei syty ovien avaamisella yms. ainoastaan jos napista painaa päälle.

                              Toinen kysymys ois että onkohan jokaisessa autossa penkinlämmittimille johtosarja valmiina jossain lattiamaton alla? Joskus kuullu puhuttavan, mutten kyllä löytänny kun saumasta keulaan kohti tutkein
                              Olisikohan joku ovikytkin auki asennossa?

                              Ei taida olla kuitenkaan kaikissa penkinlämppärin johtoja.

                              Comment

                              • jj5
                                BTCF Member
                                • Aug 2012
                                • 1333
                                • pks

                                Originally posted by Arde92 View Post
                                Mistäköhän mahtaa johtua että sisävalot ei syty ovien avaamisella yms. ainoastaan jos napista painaa päälle.
                                Etusisävalossa olevassa 3 asentoisessa kytkimessä voiolla myös kosketushäiriö.
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎