Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sesku
    Bimmer Rookie
    • Apr 2013
    • 90
    • Muurame

    Originally posted by zener View Post
    Joo, on tuo M51 sen verran kauhia, että ei pystys enää taipumaan.
    Mikä siinä M51 on niin paskaa kun kaikki sitä tuntuu haukkuvan minkä kerkiää?
    Omassa toukassa 461tkm mittarista joista ite ajanut 30tkm ja onhan siinä perusongelmat olleet elikkä kantapään kautta todettu että väärällä käytöllä kannentiiviste palaa potikkapatenteilla, mutta oikealla käytöllä kestää viritettynäkin.
    Manuaalina huomattavasti mukavampi kuin automaattina koska aski ei ylämäessä tajua että vääntö kyllä riittää vaan iskee pienempää tupaan..

    Kyllä tuolla vakionakin kerkeää ja suht taloudellinen sekä yksinkertainen, että kolmeysiin en vaihtaisi missään nimessä

    Nämä tietysti omia kokemuksia mutta jos jollain enempi kokemusta ja tietoa niin saa esittää
    E34 525iA -92

    Comment

    • MPV
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 1193
      • Muhos

      Originally posted by sesku View Post
      Mikä siinä M51 on niin paskaa kun kaikki sitä tuntuu haukkuvan minkä kerkiää?
      Samaa ihmettelin. Mulla on reilut puoli miljoona ajettu manuaali tds touring, josta itse on tullut ajettua reilu 300tkm. On lastutettu, turbo ja pumppu on vielä alkuperäiset, pumppuun piti toki tiivisteet vaihtaa, kun alkoi vuotamaan, ja vesipumpusta meni ne muoviset siivet, mutta konetta ei siis muuten ole vielä tarvinnut avata. Ei tuota moottoria kyllä huonoksi osaa haukkua. Polttoaineen kulutus aika tarkkaan 7,2l/100km koko 300tkm matkalta.
      Last edited by MPV; 31-01-2015, 17:37.

      Comment

      • holisti72
        BTCF Member
        • Aug 2012
        • 336
        • Siilinjärvi

        Hyvin mullakin tds pelannut, nyt ollu jo reilu pari vuotta tuo kulkine, eikä mitään isompia murheita ole ollut.. Toki automaatti itsellä ja kyläpyörityksessä soppa tuntuu maistuvan reilustikkin, matka-ajossa oon päässy alle 7 litran lukemiin..
        - Pena -

        BMW E39 528iA -99 orientblau
        ex BMW e34 525 tds -92

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8258
          • Järvikylä (Nakkila)

          No hommahan alkaa siitä että kuluttaa pari litraa enemmän kuin tehoista voisi olettaa ja isommissa koreissa vielä enemmän.

          Ja se pumppu kun sitä vertaa seuraavan sukupolven commonrailiin niin onhan se ihan säälittävä viritys kuluvine määränsäätimineen, joka sekoittaa mm. automaatin melko tehokkaasti + vie tehot.

          Myöskään koneen käytös ei ole kyllä millään tasolla ihmismieltä miellyttävä.
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • holisti72
            BTCF Member
            • Aug 2012
            • 336
            • Siilinjärvi

            Tottahan tuo että tomaattina kuluttaa aika reippaasti pätkäajossa, matkassa sitten vakkarin kanssa pääsee suht vähällä.., kyllä tuossa omassa tuntuu kuitenkin kulkuhalut tallella olevan, varsinkin jos ns sportti asennolla ajelee.., ja täysin virittämätön.. Toki bensa peli kiinnostais, kun työmatkaa on enään n. 5 kilsaa suuntaansa
            - Pena -

            BMW E39 528iA -99 orientblau
            ex BMW e34 525 tds -92

            Comment

            • sesku
              Bimmer Rookie
              • Apr 2013
              • 90
              • Muurame

              Originally posted by peto2 View Post
              No hommahan alkaa siitä että kuluttaa pari litraa enemmän kuin tehoista voisi olettaa ja isommissa koreissa vielä enemmän.

              Ja se pumppu kun sitä vertaa seuraavan sukupolven commonrailiin niin onhan se ihan säälittävä viritys kuluvine määränsäätimineen, joka sekoittaa mm. automaatin melko tehokkaasti + vie tehot.

              Myöskään koneen käytös ei ole kyllä millään tasolla ihmismieltä miellyttävä.
              Eipä tuo mielestäni manuaalina mitenkään älyttömiä kuluta lyhyessä ajossa 6,5-7,5 satkulla ja matkaa 5,5-6. Nämä jokaisen tankkausen yhteydessä laskettuja.

              Tuosta pumpusta en voi sanoa kun sen mitä esson baarissa oon kuullu mutta itellä ei ongelmia oo ollut.

              Mikä tuossa koneen käytöksessä sitten mättää? Okei suorasuihkudiesel vääntää alhaalta paremmin mutta eipä tuota esikammiodieseliäkään tarvi kierrättää..
              E34 525iA -92

              Comment

              • Worldfuture
                Bimmer Fanatic
                • May 2014
                • 324
                • Forssa

                Mistä vois johtuu kun moottori lämmin(m50) ja silti ei puhalla lämmintä koko aikaa? Nestettä kyllä on mut silti puhaltaa vissii pääosin kylmää tai haaleeta, välillä tulee lämmintäki. Sit paikallaan ku käyttää nii alkaa lämmöt nousee:think moottorin vesiletkut ainaki lämpöset et kyl siel kai vesi kiertää, tai muutenhan se nostais lämmöt ajossa jossei kiertäs

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by Worldfuture View Post
                  Mistä vois johtuu kun moottori lämmin(m50) ja silti ei puhalla lämmintä koko aikaa? Nestettä kyllä on mut silti puhaltaa vissii pääosin kylmää tai haaleeta, välillä tulee lämmintäki. Sit paikallaan ku käyttää nii alkaa lämmöt nousee:think moottorin vesiletkut ainaki lämpöset et kyl siel kai vesi kiertää, tai muutenhan se nostais lämmöt ajossa jossei kiertäs
                  Olisiko ilmakupla jossain kuitenkin?

                  Comment

                  • Bemsu
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2011
                    • 183
                    • Hyvinkää

                    Originally posted by Bemsu View Post
                    No tietenki se omakin bmw kyykähti kun pääsin kehumaan mokoman luotettavuutta.

                    Eli vm90' 535 (m30b34) täysin vakio ja vika on seuraavanlainen:

                    Kilometrin ajon jälkeen nykäs kerran oikeen voimakkaasti. 200m eteenpäin sitten sammui. Lähti käyntiin kun palmun alta, mutta rötäämis ralli alkoi. Välillä rötää 2000rpm mutta useimmiten 4000rpm pintaan. Ikään kuin ois launchi päällä. Keräsi kierroksia heikonlaisesti. Pääsin kotia nipin napin ja annoin olla viitisen minuuttia kun käväsin sisällä hakemassa lamppua = ei mitään vikaa enään:think

                    Tankkaamassa kävin 20l 98:sia ennen tätä ja oli normilämpöinen. Sumpilla kävin jonka jälkeen temppuilu alkoi.

                    Mitäs raati sanoo mikä voisi olla? Tulpat, jakajan kansi, pyöriä, joku anturi vai häh?? Ensinmäinen maamosa eikä mitään tietoa näitten vioista
                    Edelleen sama. Auto seisoi 3päivää, jonka aikana käyttelin tallissa lämpimäksi = toimi. Kylmänä toimii. Noin 5km ajon jälkeen ja 15min parkissa käynnissä niin taas sama ongelma. Ja ongelma on pääosin ajossa. Tänään kurkkasin tankkiin kun kuulemma ollut sitäkin että ois paskaa, no eipä ollut.

                    Apu tervetullutta:think
                    BBS's are just like tits, no matter how many sets you see, you will always look at them and get excited

                    F25 30d M-Sport
                    VW T5 GP R-Line
                    E46 330d M-Sport II

                    Comment

                    • Klasu-
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2010
                      • 546
                      • Helsinki

                      Testi nro 1

                      Etsi sulakerasiasta bensapumpun sulake, ja kiinnitä sulakkeen ja maan (korin) välille pieni 12v lamppu. Aseta lamppu vaikka johtojen päässä puuhkijänsulan alle, niin että näet sen kuskinpukilta.

                      Ajele autoa kunnes rupeaa prötäämään.

                      Palaako lamppu kokoajan? - Jos välkkyy tmv. ennen auton lopullista sammahtamista, uusi kampiakselin asentotunnistin. Tässä vain alkuperäisosaa.

                      Lampun kuuluu palaa vain moottorin pyöriessä, eli virrat päällä ei riitä, jos moottori ei käy (tai pyöri startilla)

                      Testi nro 2

                      Bensanpaine. Bensaputket nousee auton alta rattiakselin tietämillä imusarjan takaosaan, ja taipuvat siitä imusarjan alle. Auto sammutettuna, irroita tuloletku (eli se, joka ei tule regulaattorilta...) ja asenna letkun väliin T - haara, ja siihen painemittari.
                      Ja taas sama homma, kun kaikki klemmarit ja kiinnitykset ovat varmasti hyvin kiinni, mittari tuulilasille, ja letku pyyhkijänsulan alle.
                      Ajele autoa kunnes vika ilmenee, ja seuraa b-painetta mittarista.
                      Pitäisi olla n. 3bar kantturassa, vähän kaasun asennosta riippuen (regulaattorin painesäätö imusarjan alipaineella)

                      Testi nro 3

                      Irroita bensapaineesäätimen alipaineletku (pieni letku, kiinnittyy säätimen päähän), onko letkussa bensiiniä ajon jälkeen? Jos näin, säädin rikki.

                      Testi nro 4

                      Etsi Bentleyn manuaalista resistanssiarvot jäähdytinnesteen lämpötila-anturille, sijaitsee termostaattikotelossa. Mustalla liittimellä varustettu anturi oli muistaakseni mittariston viisarille, ja se toinen on sitten moottorinohjaukselle.
                      Bentleyn manuaali ilmoittaa tälle resistanssiarvot kahdessa eri lämpötilassa, oman muistini mukaan +20 celsiusastetta, ja +80 celsiusastetta.

                      Eli mittaus yleismittarin vastusmittaus - asetuksella anturin navoista liittin luonnollisesti irroitettuna. Sekä tallilämpimänä, kirjaa arvo ylös, liitin kiinni, auto käyntiin --> käyntilämpimäksi ---> sammutus, johto irti, ja mittaus, taas arvo kirjaten. Meneekö korjaamomanuaalin spekseihin?

                      Testi nro 5

                      Sytytysjrjestelmästä virranjakajan visuaalinen tarkastus. Virranjakaja kolmella 8mm pultilla kiinni, jos et meinaa päästä käsiksi näihin, helpottaa viskoflektin irroitus. 32mm mutteri VASTAKÄTISELLÄ KIERTEELLÄ avaus siis mahdollista ainoastaan kiintoavaimen avoimella päällä. Voi olla tiukassa.

                      Sytytysjohtojen resistanssimittaus, yli 10ohm --> johdot uusiksi.
                      Last edited by Klasu-; 01-02-2015, 18:37.

                      Comment

                      • Bemsu
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2011
                        • 183
                        • Hyvinkää

                        Kiitos kiitos!!

                        Aletaanhan huomenna kokeilemaan

                        Ps. saako näistä luettua miten vikakoodit? Ohjelma yms löytyy mutta laiskuuttani en viittis turhaan kokeilla
                        BBS's are just like tits, no matter how many sets you see, you will always look at them and get excited

                        F25 30d M-Sport
                        VW T5 GP R-Line
                        E46 330d M-Sport II

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          Originally posted by Bemsu View Post
                          Kiitos kiitos!!

                          Aletaanhan huomenna kokeilemaan

                          Ps. saako näistä luettua miten vikakoodit? Ohjelma yms löytyy mutta laiskuuttani en viittis turhaan kokeilla
                          ADS interface kiinni ja lukemaan. Se halpa usb kaapeli ei toimi.

                          Comment

                          • smpovers
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2006
                            • 2372
                            • Tammela

                            e34 -88 535i.
                            Mistä malleista sopii mittaristo tuohon? Sopiiko esim, m20 525i? Mites uudemmista?
                            Konkat vaihdettiin, mutta ei tullut kuntoon. Onko jotai arvauksia viasta?
                            Vain nopeus ja cc toimii.
                            BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                            BMW 330d touring e46 -05
                            Ford Cortina Mk2 1600 -70
                            ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                            Comment

                            • Mc Little J
                              Newbiemmer
                              • Oct 2014
                              • 3
                              • Finland

                              Moro. Eli 93 vuosimallin 530i V8 automaatti laatikolla. Kun laitan pakin päälle kuulu vaihteiston luota pieni "kolke" ja pieni nykiminen, kun päästät jarrun autolähtee taakse päin hieman tökkivästi mutta kaasua kun antaa niin pelaa hyviin. Eteen päin mentäessä ei kuulu ylimääräsiä ääniä mutta auto hieman "hyllyy". Mikä voisi olla syynä? :think

                              Edit: Niin eli paikkallaan oltaessa D päällä "hyllyy" mutta aika pienesti. Ajaessa toimii kyllä hyvin.
                              Last edited by Mc Little J; 02-02-2015, 22:54.

                              Comment

                              • ilkka 330 ci
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2012
                                • 129
                                • varkaus

                                Mitenkä on näkkyykö vm 95 540ia tietsikalla jos esim lambdat paskana tai maffi?päästöt ihan häränpyllyy ja ei noita näytä viaksi mulla.tahi mitä osaa sit seuraavaksi vaihtaa

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎