Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kv1984
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2013
    • 584
    • Jyväskylä

    Originally posted by Muurahainen View Post
    Tai "liimaventtiili" jos aiemmin on toiminut hyvin.
    Mulle tuli sama mieleen kanssa, koska autolla on viime aikoina ajeltu lähinnä lyhyttä lenkkiä, ja eilenkin käynnistin sen vaan noin minuutiksi että tsekkasin toimiiko mankka.

    E34 518i Jet Black (ex)
    E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
    E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
    E38 M52B28 Oxfordgrün

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      Originally posted by Kv1984 View Post
      Mulle tuli sama mieleen kanssa, koska autolla on viime aikoina ajeltu lähinnä lyhyttä lenkkiä, ja eilenkin käynnistin sen vaan noin minuutiksi että tsekkasin toimiiko mankka.
      Melko varmaan tuo sitten. Ilmenee juuri kun auto on vain hetken käynnissä. esim. siirtää muutaman metrin eikä anna koneen lämmetä tarpeeksi.

      Pistä kaikki paikoilleen ja kovaa ajoa.

      Comment

      • Make H.
        BTCF Member
        • Jul 2006
        • 1278
        • Kokkola

        Saako noihin avaimiin niitä lamppuja jostain? Bemarilta? Tarvikkeena? 1,5V ja 0,08w tais olla...Nyt on vaan se metallikanta jälellä sielä

        Comment

        • ilkka 330 ci
          Bimmer Rookie
          • Apr 2012
          • 129
          • varkaus

          Mittees ootte mieltä ku ajoin tos pitkästä aikaa bemulla ni lämmöt nous ja oli ampunu syylärin yläpuolen vesi letkun irti?voiko olla termostaatti paskana.kyseessä siis 540 vm 95 ja korjataan vielä ni eka ajolla teki niin et lämmöt nous,ok laitettiin n.7 litraa nestettä lisää ja kateltiin vuotaako,no ei vuotanu ja ajoin sit 100km lissee ni teki ton uudestaan ja tosiaan letku oli irti
          Last edited by ilkka 330 ci; 21-02-2015, 18:07.

          Comment

          • Throttle
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2010
            • 793
            • -

            Originally posted by ilkka 330 ci View Post
            Mittees ootte mieltä ku ajoin tos pitkästä aikaa bemulla ni lämmöt nous ja oli ampunu syylärin yläpuolen vesi letkun irti?voiko olla termostaatti paskana.kyseessä siis 540 vm 95
            Letku kiinni ja nestettä täyteen, ja kato onko mennyt jotain.

            Comment

            • E34M60
              BTCF Member
              • Mar 2012
              • 110
              • Tampere

              Moro,

              535i merkkaa paikkansa bensalla. En ole sitä ehtinyt katsomaan juuri yhtään (ja seuraavaan kertaan menee viikko), mutta näytti siltä että tankin etuosa oli bensassa. Auton alle taskulampulla kurkattuna näytti muovitankilta (taitaa näissä kaikki olla?) ja ehjältä.

              Mitä kaikkea tarvitsee irrottaa, kun tankin tiputtaa ainakin vähän alaspäin? Lähinnä mielessä on sellainen minimivaivan kurkistus nyt tähän alkuun. Voiko jotain jättää kiinni vai tarvitseeko kaikki (anturi, pumppu, letkut) ottaa heti irti?

              Onko hyvää veikkausta mikä siellä vuotaa?

              edit: Vuotokohdaksi on varmistunut etummainen huohotinputki (tai mikä sen oikea nimi onkin). Takimmainenkin näyttää siltä että pysyy lähinnä kuralla ja ruosteella nipussa... menevät seuraavaksi vaihtoon.
              Last edited by E34M60; 03-03-2015, 21:07. Reason: Lisätietoa
              E34 540i A Touring 1995, E34 540i Touring 1995, E34 535i 1988, E39 M5 2000

              Comment

              • Make H.
                BTCF Member
                • Jul 2006
                • 1278
                • Kokkola

                Originally posted by E34M60 View Post
                Moro,

                535i merkkaa paikkansa bensalla. En ole sitä ehtinyt katsomaan juuri yhtään (ja seuraavaan kertaan menee viikko), mutta näytti siltä että tankin etuosa oli bensassa. Auton alle taskulampulla kurkattuna näytti muovitankilta (taitaa näissä kaikki olla?) ja ehjältä.

                Mitä kaikkea tarvitsee irrottaa, kun tankin tiputtaa ainakin vähän alaspäin? Lähinnä mielessä on sellainen minimivaivan kurkistus nyt tähän alkuun. Voiko jotain jättää kiinni vai tarvitseeko kaikki (anturi, pumppu, letkut) ottaa heti irti?

                Onko hyvää veikkausta mikä siellä vuotaa?
                Auttaa varmaan ainaki ku ottaa takapuskurin irti, helppo homma. Rupiaa nuo alkuperäset putket sielä oleen aika rapsakkaa että periaattees mistä vaan voi olla hapertunu. Itellä vuosi tankin takaa menevä putki....

                Comment

                • ilkka 330 ci
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2012
                  • 129
                  • varkaus

                  Originally posted by Throttle View Post
                  Letku kiinni ja nestettä täyteen, ja kato onko mennyt jotain.
                  Öljyt oli ok,miten toi ilmataan ja paljon tos toi nesteen tilavuus on?

                  Comment

                  • -Aki
                    Newbiemmer
                    • Feb 2015
                    • 2
                    • Lapinlahti

                    E34 525tds

                    Entiedä, kuinka moni näitä enää täällä lukee, mutta mystinen vika löytyisi täältä.
                    Eli autona siis e34 525tds, jossa kylmäkäynnistys vaivoja.Kelillä ei niin merkitystä mutta kun moottori on kylmä.

                    Auto siis lähtee käymään milloin sitä huvittaa todettu naiseksi auton omistus aikana..
                    Lämpöisenä toimii kuin unelma.
                    Auto siis starttaa normaalisti muttei vain suostu käymään kun vasta apuvirralla.
                    Tankin siirtopumpun vaihdoin ja auto toimi moitteetta viikon, kunnes UUSI siirtopumppu meni jumiin. Ilmavaivoja autossa oli myös, mutta vika löytyi suodatin jalan O-renkaista.
                    Oudointa tässä oli se kun vikaa etsimällä etsittiin siirtopumpun vaihdon yhteydessä, niin aikaisempi omistaja ilmeisesti hajottanut tankin sisällä olevan liittimen ja oli kytkenyt pumpun väärin, eli surina kuului muttei pumpannut.
                    Tämän selvittyä vanha pumppu olikin toimiva, muttei vanhalla pumpulla kuitenkaan toimi niinkuin pitäisi, vaikka se siirtää polttoainetta.

                    Uutta pumppua en siksi ole mennyt ostamaan, koska se pumppaa ainetta samalla tavalla kuin se UUSI joka tosin meni jumiin viikossa.
                    Jossain muuallahan se vika siis silloin on. Jakajapumppukaan kun ei vuoda mitään, ja muutenkin vaikuttaa todella asialliselta kone huoneessa. Ja ainuttakaan vikakoodia ei ole.. Mistä tätä siis etsiä?

                    Comment

                    • -Markus-
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2005
                      • 1463
                      • Ihan Savossa

                      Originally posted by -Aki View Post
                      Entiedä, kuinka moni näitä enää täällä lukee, mutta mystinen vika löytyisi täältä.
                      Eli autona siis e34 525tds, jossa kylmäkäynnistys vaivoja.Kelillä ei niin merkitystä mutta kun moottori on kylmä.

                      Auto siis lähtee käymään milloin sitä huvittaa todettu naiseksi auton omistus aikana..
                      Lämpöisenä toimii kuin unelma.
                      Auto siis starttaa normaalisti muttei vain suostu käymään kun vasta apuvirralla.
                      Tankin siirtopumpun vaihdoin ja auto toimi moitteetta viikon, kunnes UUSI siirtopumppu meni jumiin. Ilmavaivoja autossa oli myös, mutta vika löytyi suodatin jalan O-renkaista.
                      Oudointa tässä oli se kun vikaa etsimällä etsittiin siirtopumpun vaihdon yhteydessä, niin aikaisempi omistaja ilmeisesti hajottanut tankin sisällä olevan liittimen ja oli kytkenyt pumpun väärin, eli surina kuului muttei pumpannut.
                      Tämän selvittyä vanha pumppu olikin toimiva, muttei vanhalla pumpulla kuitenkaan toimi niinkuin pitäisi, vaikka se siirtää polttoainetta.

                      Uutta pumppua en siksi ole mennyt ostamaan, koska se pumppaa ainetta samalla tavalla kuin se UUSI joka tosin meni jumiin viikossa.
                      Jossain muuallahan se vika siis silloin on. Jakajapumppukaan kun ei vuoda mitään, ja muutenkin vaikuttaa todella asialliselta kone huoneessa. Ja ainuttakaan vikakoodia ei ole.. Mistä tätä siis etsiä?
                      Hehkuttaa? Kaikki hehkut kunnossa?

                      Ford Mondeo Mk3 STW
                      VW E-Golf 2015
                      BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                      Comment

                      • KarkkainenL
                        Aluevastaava
                        • Sep 2013
                        • 767
                        • Tampere

                        Originally posted by -Aki View Post
                        Entiedä, kuinka moni näitä enää täällä lukee, mutta mystinen vika löytyisi täältä.
                        Eli autona siis e34 525tds, jossa kylmäkäynnistys vaivoja.Kelillä ei niin merkitystä mutta kun moottori on kylmä.

                        Auto siis lähtee käymään milloin sitä huvittaa todettu naiseksi auton omistus aikana..
                        Lämpöisenä toimii kuin unelma.
                        Auto siis starttaa normaalisti muttei vain suostu käymään kun vasta apuvirralla.
                        Tankin siirtopumpun vaihdoin ja auto toimi moitteetta viikon, kunnes UUSI siirtopumppu meni jumiin. Ilmavaivoja autossa oli myös, mutta vika löytyi suodatin jalan O-renkaista.
                        Oudointa tässä oli se kun vikaa etsimällä etsittiin siirtopumpun vaihdon yhteydessä, niin aikaisempi omistaja ilmeisesti hajottanut tankin sisällä olevan liittimen ja oli kytkenyt pumpun väärin, eli surina kuului muttei pumpannut.
                        Tämän selvittyä vanha pumppu olikin toimiva, muttei vanhalla pumpulla kuitenkaan toimi niinkuin pitäisi, vaikka se siirtää polttoainetta.

                        Uutta pumppua en siksi ole mennyt ostamaan, koska se pumppaa ainetta samalla tavalla kuin se UUSI joka tosin meni jumiin viikossa.
                        Jossain muuallahan se vika siis silloin on. Jakajapumppukaan kun ei vuoda mitään, ja muutenkin vaikuttaa todella asialliselta kone huoneessa. Ja ainuttakaan vikakoodia ei ole.. Mistä tätä siis etsiä?
                        Auttaako, jos hehkuttaa peräkkäin esim. 5 kertaa?
                        Vikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere

                        E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm

                        EX E36 320iA -98
                        EX E39 520i -01
                        EX E34 525 Tds -95

                        Comment

                        • -Aki
                          Newbiemmer
                          • Feb 2015
                          • 2
                          • Lapinlahti

                          Ei vaikutusta, vaikka hehkuttaa useita kertoja. Eihän se tosin sitä todista etteikö se hehkuissa se vika olisi.. Täytyy mitata. Onko muita ideoita?

                          Comment

                          • Bansku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2011
                            • 1493
                            • Savo

                            Mitä pitää ottaa huomioon kun laatikon ehkä vaihdan tohon emännän e34:een. Vm. -91 525 siis kyseessä, uusi laatikko olisi e36:sta, pitääkö laatikon ohjainlaitekkin ottaa samasta mistä laatikko on peräisin, joskus joku valehteli että parina pitäisi aina vaihtaa, mutta perusteluita en ole kuullut. Nää on nää automaatit kuitenkin aika tuntemattomia

                            Comment

                            • elliV
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2010
                              • 41
                              • Ylöjärvi

                              Kun tuota kardaanin rättiniveltä/kuminiveltä rupeaa vaihtamaan onko väliä mikä vaihde on sisässä? Kyseessä automaattilaatikko

                              Comment

                              • Muurahainen
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 9194
                                • Nurmijärvi

                                Originally posted by elliV View Post
                                Kun tuota kardaanin rättiniveltä/kuminiveltä rupeaa vaihtamaan onko väliä mikä vaihde on sisässä? Kyseessä automaattilaatikko
                                No eipä juuri. Parkilla se ei suostu pyörimään.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎