Originally posted by Muurahainen
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 Kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Kv1984 View PostMulle tuli sama mieleen kanssa, koska autolla on viime aikoina ajeltu lähinnä lyhyttä lenkkiä, ja eilenkin käynnistin sen vaan noin minuutiksi että tsekkasin toimiiko mankka.
Pistä kaikki paikoilleen ja kovaa ajoa.
Comment
-
-
Mittees ootte mieltä ku ajoin tos pitkästä aikaa bemulla ni lämmöt nous ja oli ampunu syylärin yläpuolen vesi letkun irti?voiko olla termostaatti paskana.kyseessä siis 540 vm 95 ja korjataan vielä ni eka ajolla teki niin et lämmöt nous,ok laitettiin n.7 litraa nestettä lisää ja kateltiin vuotaako,no ei vuotanu ja ajoin sit 100km lissee ni teki ton uudestaan ja tosiaan letku oli irtiLast edited by ilkka 330 ci; 21-02-2015, 18:07.
Comment
-
-
Moro,
535i merkkaa paikkansa bensalla. En ole sitä ehtinyt katsomaan juuri yhtään (ja seuraavaan kertaan menee viikko), mutta näytti siltä että tankin etuosa oli bensassa. Auton alle taskulampulla kurkattuna näytti muovitankilta (taitaa näissä kaikki olla?) ja ehjältä.
Mitä kaikkea tarvitsee irrottaa, kun tankin tiputtaa ainakin vähän alaspäin? Lähinnä mielessä on sellainen minimivaivan kurkistus nyt tähän alkuun. Voiko jotain jättää kiinni vai tarvitseeko kaikki (anturi, pumppu, letkut) ottaa heti irti?
Onko hyvää veikkausta mikä siellä vuotaa?
edit: Vuotokohdaksi on varmistunut etummainen huohotinputki (tai mikä sen oikea nimi onkin). Takimmainenkin näyttää siltä että pysyy lähinnä kuralla ja ruosteella nipussa... menevät seuraavaksi vaihtoon.E34 540i A Touring 1995, E34 540i Touring 1995, E34 535i 1988, E39 M5 2000
Comment
-
-
Originally posted by E34M60 View PostMoro,
535i merkkaa paikkansa bensalla. En ole sitä ehtinyt katsomaan juuri yhtään (ja seuraavaan kertaan menee viikko), mutta näytti siltä että tankin etuosa oli bensassa. Auton alle taskulampulla kurkattuna näytti muovitankilta (taitaa näissä kaikki olla?) ja ehjältä.
Mitä kaikkea tarvitsee irrottaa, kun tankin tiputtaa ainakin vähän alaspäin? Lähinnä mielessä on sellainen minimivaivan kurkistus nyt tähän alkuun. Voiko jotain jättää kiinni vai tarvitseeko kaikki (anturi, pumppu, letkut) ottaa heti irti?
Onko hyvää veikkausta mikä siellä vuotaa?
Comment
-
-
E34 525tds
Entiedä, kuinka moni näitä enää täällä lukee, mutta mystinen vika löytyisi täältä.
Eli autona siis e34 525tds, jossa kylmäkäynnistys vaivoja.Kelillä ei niin merkitystä mutta kun moottori on kylmä.
Auto siis lähtee käymään milloin sitä huvittaa todettu naiseksi auton omistus aikana..
Lämpöisenä toimii kuin unelma.
Auto siis starttaa normaalisti muttei vain suostu käymään kun vasta apuvirralla.
Tankin siirtopumpun vaihdoin ja auto toimi moitteetta viikon, kunnes UUSI siirtopumppu meni jumiin. Ilmavaivoja autossa oli myös, mutta vika löytyi suodatin jalan O-renkaista.
Oudointa tässä oli se kun vikaa etsimällä etsittiin siirtopumpun vaihdon yhteydessä, niin aikaisempi omistaja ilmeisesti hajottanut tankin sisällä olevan liittimen ja oli kytkenyt pumpun väärin, eli surina kuului muttei pumpannut.
Tämän selvittyä vanha pumppu olikin toimiva, muttei vanhalla pumpulla kuitenkaan toimi niinkuin pitäisi, vaikka se siirtää polttoainetta.
Uutta pumppua en siksi ole mennyt ostamaan, koska se pumppaa ainetta samalla tavalla kuin se UUSI joka tosin meni jumiin viikossa.
Jossain muuallahan se vika siis silloin on. Jakajapumppukaan kun ei vuoda mitään, ja muutenkin vaikuttaa todella asialliselta kone huoneessa. Ja ainuttakaan vikakoodia ei ole.. Mistä tätä siis etsiä?
Comment
-
-
Originally posted by -Aki View PostEntiedä, kuinka moni näitä enää täällä lukee, mutta mystinen vika löytyisi täältä.
Eli autona siis e34 525tds, jossa kylmäkäynnistys vaivoja.Kelillä ei niin merkitystä mutta kun moottori on kylmä.
Auto siis lähtee käymään milloin sitä huvittaa todettu naiseksi auton omistus aikana..
Lämpöisenä toimii kuin unelma.
Auto siis starttaa normaalisti muttei vain suostu käymään kun vasta apuvirralla.
Tankin siirtopumpun vaihdoin ja auto toimi moitteetta viikon, kunnes UUSI siirtopumppu meni jumiin. Ilmavaivoja autossa oli myös, mutta vika löytyi suodatin jalan O-renkaista.
Oudointa tässä oli se kun vikaa etsimällä etsittiin siirtopumpun vaihdon yhteydessä, niin aikaisempi omistaja ilmeisesti hajottanut tankin sisällä olevan liittimen ja oli kytkenyt pumpun väärin, eli surina kuului muttei pumpannut.
Tämän selvittyä vanha pumppu olikin toimiva, muttei vanhalla pumpulla kuitenkaan toimi niinkuin pitäisi, vaikka se siirtää polttoainetta.
Uutta pumppua en siksi ole mennyt ostamaan, koska se pumppaa ainetta samalla tavalla kuin se UUSI joka tosin meni jumiin viikossa.
Jossain muuallahan se vika siis silloin on. Jakajapumppukaan kun ei vuoda mitään, ja muutenkin vaikuttaa todella asialliselta kone huoneessa. Ja ainuttakaan vikakoodia ei ole.. Mistä tätä siis etsiä?
Ford Mondeo Mk3 STW
VW E-Golf 2015
BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus
Comment
-
-
Originally posted by -Aki View PostEntiedä, kuinka moni näitä enää täällä lukee, mutta mystinen vika löytyisi täältä.
Eli autona siis e34 525tds, jossa kylmäkäynnistys vaivoja.Kelillä ei niin merkitystä mutta kun moottori on kylmä.
Auto siis lähtee käymään milloin sitä huvittaa todettu naiseksi auton omistus aikana..
Lämpöisenä toimii kuin unelma.
Auto siis starttaa normaalisti muttei vain suostu käymään kun vasta apuvirralla.
Tankin siirtopumpun vaihdoin ja auto toimi moitteetta viikon, kunnes UUSI siirtopumppu meni jumiin. Ilmavaivoja autossa oli myös, mutta vika löytyi suodatin jalan O-renkaista.
Oudointa tässä oli se kun vikaa etsimällä etsittiin siirtopumpun vaihdon yhteydessä, niin aikaisempi omistaja ilmeisesti hajottanut tankin sisällä olevan liittimen ja oli kytkenyt pumpun väärin, eli surina kuului muttei pumpannut.
Tämän selvittyä vanha pumppu olikin toimiva, muttei vanhalla pumpulla kuitenkaan toimi niinkuin pitäisi, vaikka se siirtää polttoainetta.
Uutta pumppua en siksi ole mennyt ostamaan, koska se pumppaa ainetta samalla tavalla kuin se UUSI joka tosin meni jumiin viikossa.
Jossain muuallahan se vika siis silloin on. Jakajapumppukaan kun ei vuoda mitään, ja muutenkin vaikuttaa todella asialliselta kone huoneessa. Ja ainuttakaan vikakoodia ei ole.. Mistä tätä siis etsiä?Vikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere
E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm
EX E36 320iA -98
EX E39 520i -01
EX E34 525 Tds -95
Comment
-
-
Mitä pitää ottaa huomioon kun laatikon ehkä vaihdan tohon emännän e34:een. Vm. -91 525 siis kyseessä, uusi laatikko olisi e36:sta, pitääkö laatikon ohjainlaitekkin ottaa samasta mistä laatikko on peräisin, joskus joku valehteli että parina pitäisi aina vaihtaa, mutta perusteluita en ole kuullut. Nää on nää automaatit kuitenkin aika tuntemattomia
Comment
-
Comment