Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jj5
    BTCF Member
    • Aug 2012
    • 1333
    • pks

    säädettävät etuiskarin yläpäät

    Onko kellään kokemusta camber säädettävistä etuiskarin yläpäistä, muuten tavallisen alustan kanssa? Vai vaativatko ne coilover tolpat?

    Kova tarve ois saada eteen vähän negatiivista camberia. En kuitenkaan ole vakuuttunut noiden sopivuudesta, kysymysmerkkinä on jousen ylälautanen. Pitäsikö se jotenkin irrottaa vakio yläpäästä vai tuleeko jousi suoraan kiinni "camber plateen" ?

    Ebayssä joissain lukee, että "for coilover" ja joissain ei. :think
    sigpic

    Comment

    • Jyke koo
      BTCF Member
      • Sep 2011
      • 399
      • Tampere/Hämeenlinna

      Taka abs:n piuhat meni kabiinin sisällä poikki niin onko noi miten herkkiä häiriöille jos ne vaan kolvaa takasin kiinni?
      Harraste: e28 high compression m50b30, zinnoberrot
      Käyttis: e39 530i m-sport, imalorot 2

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        Originally posted by Jyke koo View Post
        Taka abs:n piuhat meni kabiinin sisällä poikki niin onko noi miten herkkiä häiriöille jos ne vaan kolvaa takasin kiinni?
        Kolvaa vaan. Pitäisi toimia kunhan kontakti on kunnossa.

        Comment

        • aakoo
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2008
          • 777
          • Espoo

          Originally posted by jj5 View Post
          Onko kellään kokemusta camber säädettävistä etuiskarin yläpäistä, muuten tavallisen alustan kanssa? Vai vaativatko ne coilover tolpat?

          Kova tarve ois saada eteen vähän negatiivista camberia. En kuitenkaan ole vakuuttunut noiden sopivuudesta, kysymysmerkkinä on jousen ylälautanen. Pitäsikö se jotenkin irrottaa vakio yläpäästä vai tuleeko jousi suoraan kiinni "camber plateen" ?

          Ebayssä joissain lukee, että "for coilover" ja joissain ei. :think
          Itsellä oli n. 2tkm ajan Millwayn säädettävät yläpäät käytössä vakiotolpissa ennen siirtymistä coileihin, joissa tuli omat säädettävät yläpäät mukana. Omiini otin sopivan jousen ylälautasen E28:n tolpasta, mutta joissain E34 tolpissa pitäisi olla myös jousen ylälautanen "irrallinen". Eli ainakaan tuossa Millwayn mallissa jousi ei tule suoraan yläpäähän kiinni, vaan vaatii sen jousilautasen lisäksi jostain.

          Noi "for coilover only" yläpäät on varmaankin eri iskarin halkaisijalla, veikkaisin.

          Minulla on nuo Millwayn yläpäät ylimääräisenä, jos on tarve. Samat 2tkm ajettu edelleen, huippulaadukkaat. Pistä privaa jos kiinnostaa!
          E34 535i -91 ikuisuusprojekti

          Comment

          • Radon
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2003
            • 463
            • Suomi-Finland

            Originally posted by pheno View Post
            Mukava tutoriaali! Mulla brakaa kovilla pakkasilla (-15 ja alle) takaoven lukko. Ehkä sinne vois vaihtaa vain tollasen moottorin. Laita infoa jos ton partcon moottori sopii sinne ja mitä muuta piti tehdä. Pitääkö akselista ottaa toi ratas irti ja laittaa uuteen?
            Itse myös näpräilin näiden kanssa, vuoden 92/09 autossa oli homma erilainen, koneistossa ei ole kuin yksi ainut moottori jossa tuo hammasratas kiinni, vikana tässä omassani oli se että johtoja ei ole juotettu moottoriin vaan moottori on painettu liitinpinneihin kiinni suoraan piirilevylle ja nämä liitokset sitten pätkivät varsinkin kylmemmillä keleillä.

            Comment

            • Rhodry
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 3264
              • Siuntio

              Kaikilla muilla vaihteilla paitsi nelosella kuuluu ulinaa aina kaasua painaessa, oisko veikkauksia onko vaihteisto vai perä? Vapaalla ollessa kuuluu myös vähän niinkun kolinaa ja kuulostais tulevan vaihteistosta. Ulina alko talvella -30 pakkasilla, aluksi kuulu vaan vitosella, sitte myös kolmosella ja nyt kaikilla paitsi sillä nelosella.

              Auto siis 535i, tosin 530 vaihteistolla.
              BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
              Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
              E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

              Comment

              • Hebbu ///M3
                Bimmer Enthusiast
                • May 2003
                • 1627
                • Dallas

                Laatikon apurattaitten laakeri.
                Sotkamo Connection

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
                  Laatikon apurattaitten laakeri.
                  Jep. Samaa mieltä. Perä viheltäisi kaikilla vaihteilla.

                  Comment

                  • MR_piikki
                    BTCF Member
                    • Apr 2006
                    • 1318
                    • Pori

                    Joo ja kaikenlisäksi se alkuperäinen tuplamassa vauhtis varmaan alkaa olemaan elonsa päässä.
                    Gas or ass, no free rides

                    F10 520d lci
                    E36 325 ahdistettu.

                    Comment

                    • Rhodry
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 3264
                      • Siuntio

                      Originally posted by MR_piikki View Post
                      Joo ja kaikenlisäksi se alkuperäinen tuplamassa vauhtis varmaan alkaa olemaan elonsa päässä.
                      Kytkinremppa tehty vähän yli vuosi sitten samalla kun se vaihteisto vaihdettiin niin ei kai se vielä paskana ole
                      BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
                      Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
                      E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

                      Comment

                      • MR_piikki
                        BTCF Member
                        • Apr 2006
                        • 1318
                        • Pori

                        Originally posted by Rhodry View Post
                        Kytkinremppa tehty vähän yli vuosi sitten samalla kun se vaihteisto vaihdettiin niin ei kai se vielä paskana ole
                        Mitä kaikkea sinne uusittiin?
                        Mä hommaisin sinne tilalle suoraan kovan vauhtiksen(itselle tulee billet, mut vähän eri käyttötarkoitukseen).
                        Gas or ass, no free rides

                        F10 520d lci
                        E36 325 ahdistettu.

                        Comment

                        • Rhodry
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 3264
                          • Siuntio

                          Originally posted by MR_piikki View Post
                          Mitä kaikkea sinne uusittiin?
                          Mä hommaisin sinne tilalle suoraan kovan vauhtiksen(itselle tulee billet, mut vähän eri käyttötarkoitukseen).
                          Joo mie muistin väärin taas, enhän mie sillon vaihtanu ku kytkinlevyn, paineasetelman ja laakerin Minkäs lainen sinne sitte kannattais laitta jos sen vaihtais samalla ku vaihteiston?

                          Ja tarviiko sitä kytkintä sitte uusia kun sen vaihteiston vaihtaa vai pärjääkö tolla nykyisellä?
                          BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
                          Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
                          E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

                          Comment

                          • KarkkainenL
                            Aluevastaava
                            • Sep 2013
                            • 767
                            • Tampere

                            Tietäisköhän, joku mikä etupuskurin lippa tässä kuvassa on? Vanha kuva omasta autosta, mutta lippa kadonnut teille tietämättömille omistajasuhteiden vaihtuessa ja kovasti tekisi mieli jotain lippaa kesäksi, jota raaputella
                            Attached Files
                            Vikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere

                            E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm

                            EX E36 320iA -98
                            EX E39 520i -01
                            EX E34 525 Tds -95

                            Comment

                            • Arde92
                              BTCF Member
                              • Aug 2010
                              • 1330
                              • Lohtaja/keski-pohjanmaa

                              Löytyykö mistään korjauspalaa taka turvavyön vastapaloille? Ne noin L malliset palat korin alla?
                              E39 M5 Titansilber<------
                              F11 530D Spacegray
                              E36 323i M-sport Med Hölsteri
                              Ex :E61 525D Lci Carboni
                              Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
                              Ex :E61 530XD Monacoblau<------
                              Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
                              Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

                              Comment

                              • MR_piikki
                                BTCF Member
                                • Apr 2006
                                • 1318
                                • Pori

                                Originally posted by Rhodry View Post
                                Joo mie muistin väärin taas, enhän mie sillon vaihtanu ku kytkinlevyn, paineasetelman ja laakerin Minkäs lainen sinne sitte kannattais laitta jos sen vaihtais samalla ku vaihteiston?

                                Ja tarviiko sitä kytkintä sitte uusia kun sen vaihteiston vaihtaa vai pärjääkö tolla nykyisellä?
                                No vanhemmiss M30:ssä on ollut kova vauhtis, tosin sit pitää hitsuutella jatkopalat haarukkaan esim, kun se kova on ohuempi.
                                Tosin jokuhan täällä joskus huuteli et on hitsaillut noita tuplamassoja. Koitan etsiä kaverin ja laittelen sulle vaikka faces lisää.
                                Gas or ass, no free rides

                                F10 520d lci
                                E36 325 ahdistettu.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎